Τι Συνέβη Μετά... (What Happens Later) Poster ΠόστερΤι Συνέβη Μετά...
της Meg Ryan. Με τους Meg Ryan, David Duchovny.

Before Cyclone
γράφει ο zerVo (@moviesltd)

Αληθινά μου μοιάζει πολύ ιντριγκαδόρικο το να είχα την ευκαιρία να βρεθώ στο ίδιο μέρος, χάρη σε μια ακραία σύμπτωση, με μια πρώην, που μαζί της κάποτε, καιρό πριν, συμβίωσα και κυρίως την ώρα του χωρισμού δεν τα έσπασα, σε τέτοιο βαθμό, που να μην σκέπτεται καν να γυρίσει των ομματιών της πάνω μου. Ενδιαφέρον τετ α τετ φυσικά για εμένα και για εκείνη, σε σημείο που να μας έμοιαζε και λίγο, ελάχιστο, ένα εικοσιτετράωρο για να κουβεντιάσουμε όλα όσα συνέβησαν στις ζωές μας από εκείνη την μακρινή στιγμή του αντίο, ίσαμε σήμερα. Ενδεχόμενα να φτάναμε με μια υποθετική αλυσιδωτή αντίδραση και στο τι θα μπορούσε να είχε συμβεί, αν οι δρόμοι μας δεν είχαν μια για πάντα χωρίσει. Τώρα ποιους και πόσους από τον οποιονδήποτε περίγυρο θα ένοιαζε το τι είπαμε σε αυτό το διάστημα που η μοίρα μας επανάφερε σιμά, μάλλον πρέπει να τους αναζητήσω στο lim του μηδενός...

Τι Συνέβη Μετά... (What Happens Later) Quad Poster
Εκείνος, ο Μπιλ, βρίσκεται σε μετεπιβίβαση με τελικό προορισμό το Όστιν του Τέξας, εκεί όπου τον καρτερεί η σύζυγός του, προκειμένου να παρακολουθήσουν μαζί την παράσταση όπου συμμετέχει ως χορεύτρια η έφηβη θυγατέρα τους. Εκείνη, η Γουίλα, τρέχει να προλάβει το τράνζιτ προς Βοστόνη, με την καλύτερη της φίλη, προσφάτως διαζευγμένη, να την περιμένει πως και πως, για να της συμπαρασταθεί. Ατυχώς και για τους δύο οι πτήσεις τους θα αναβληθούν εξαιτίας μιας τρομακτικού μεγέθους καταιγίδας που θα πλήξει το επαρχιακό αεροδρόμιο και θα κρατήσει τα αεροσκάφη καθηλωμένα στο έδαφος.

Η συνάντηση των δύο, προ εικοσιπέντε ετών, εραστών, παρότι αμφότεροι θα προσπαθήσουν να την αποφύγουν, θα είναι μοιραία. Και ενόψει της ατέρμονης καθυστέρησης που θα προκαλέσει ο κυκλώνας, θα ανοίξει το κουτί με τις εξομολογήσεις του καθενός, αλλά και τις αλήθειες που στις πρώτες λέξεις που αντάλλαξαν επιμελώς έκρυψαν ο ένας από τον άλλο. Φτάνοντας μέχρι και να αναρωτηθούν το λογικό what if, στο ενδεχόμενο που είχαν καταφέρει να ξεπεράσουν τους νεανικούς προβληματισμούς και είχαν ακολουθήσει κοινή πορεία ως ανδρόγυνο...

Κομματάκι χλωμό είναι η αλήθεια, απλά και μόνο αν κόψει κανείς την εικόνα τους αποξαρχής. Αφού το σερνικό μοιάζει με τον ορισμό της μεθοδολόγου και του προσεχτικού ακόμη και στην παραμικρή λεπτομέρεια των κινήσεων του, στοιχείο που τον έχει καταστήσει ως έναν επιτυχημένο μάνατζερ σε μεγάλη εμπορική επιχείρηση, την στιγμή που η μορφονιά κινείται σε ακριβώς αντίθετα μονοπάτια, ανέμελη, φιλελεύθερη, αδέσμευτη και με γνώμονα το ότι βρέξει ας κατεβάσει. Ή μήπως αυτή ακριβώς η κοντραριστή ανάπτυξη του χαρακτήρα τους ορίζει και το πιπεράτο στοιχείο έλξης που τους έφερε κάποτε τόσο κοντά. Χμ, γιατί όχι και τώρα, μπορεί να αναρωτηθεί το σενάριο της ρομαντικής ετούτης κομεντί...

Βαδίζοντας στους διαλεκτικούς δρόμους που εμπνευσμένα χάραξε κάποτε η Linklaterική τριλογία των Befores, το What Happens Later επανασυνδέει τις μοναχικότητες δύο μεσηλίκων που μια φορά κι έναν καιρό υπήρξαν ένα και που το μέλλον του καθενός δεν μοιάζει και τόσο ευοίωνο, όσο σκάζουν οι αφηγηματικές αποκαλύψεις. Η Meg Ryan στην δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα της, έχουσα πάρει μπόλικα μαθήματα από την προσφάτως εκλιπούσα Nora Ephron, στην οποία και αφιερώνει το πόνημα της, μέχρις ενός βαθμού δεν τα πηγαίνει άσχημα στο εξομολογητικό πέρα δώθε του ντουέτου μέσα στο κατεψυγμένο Τέρμιναλ. Τα ζόρια εκκινούν στο δεύτερο ημίχρονο, όταν με μοχλό ένα πειραγμένο τζόιντ, που φυσικά η απρόβλεπτη Βιλελμίνα θα σκάσει, παίρνει μπροστά μια απροσδόκητα σουρεάλ κατάσταση, που εκτροχιάζει την ρομαντζαδούρα. Ευρηματική η ανατρεπτική ιδέα, όχι όμως και επιτυχημένη, ειδικά για όσους θεατές επένδυσαν στην θέαση ενός σιτεμένου rom com.

Σε όσους, λίγους μου φαίνεται, θα κάνει κλικ η χειμερινή σύναξη ενός αστέρα μεν, σαν τον David Duchovny, που κανείς όμως δεν τον θυμάται σε οτιδήποτε άλλο πέραν των σαρωτικών X-Files και της δικαιωματικά αποκαλούμενης ως πριγκίπισσας του genre, δυόμισι δεκαετίες όμως μετά την ύστατη αναλαμπή του You've Got Mail. Όσο και μερικώς αγνώριστης από τα υαλουρονικά, παρότι έχει περάσει τα 62 πλέον η Σάλι, με τα υπέροχα καταπράσινα μάτια της να έχουν απομείνει για να θυμίζουν τις όμορφες εκείνες ημέρες της ερμηνευτικής νιότης. Την οποία έχουμε κοντά δυο χούφτες κινηματογραφικούς λόγους να προτιμήσουμε, αντί γι αυτό το μάλλον άνοστο βιπεράκι αεροδρομίου...

Τι Συνέβη Μετά... (What Happens Later) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιανουαρίου 2024 από την The Film Group!
Περισσότερα... »

Αποστολή στην Ελλάδα (The Bricklayer) Poster ΠόστερΑποστολή στην Ελλάδα
του Renny Harlin. Με τους Aaron Eckhart, Nina Dobrev, Tim Blake Nelson, Ilfenesh Hadera, Clifton Collins Jr..

Σαλονίκη, Οδός Τσιμισκή...
γράφει ο zerVo (@moviesltd)

Όχι απρόσμενα, στο μυαλό μου γύρισε εκείνη η φοβερή και τρομερή θύμηση, τον καιρό που δεν μας ήσαν αρκετές οι πέντε - έξι πολύ καλές κινηματογραφικές έξοδοι την εβδομάδα και ψάχναμε κανένα παραπεταμένο διαμάντι στις γειτονικές λέσχες ενοικίασης. Ο δικός μου ο βιντεοκλαμπάς είχε στήσει δύο σταντ για το είδος της δράσης, όπου στο ένα ανέγραφε την μαρκίζα Σούπερ Περιπέτειες ενώ το άλλο, με κάτι εκρηκτικά εξώφυλλα όλο αγνώστους και άσημους ηθοποιούς, το είχε αφημένο ορφανό. Κι όποτε με θαρρούσε να το ζυγώνω μπας και διαλέξω και καμία από το παρακατιανό, με απέτρεπε μονομιάς: Άστο δεν είναι για σένα αυτές, ετούτες είναι μάπες...

Αποστολή στην Ελλάδα (The Bricklayer) Quad Poster
Κατά έναν περίεργο τρόπο, ο ένας μετά τον άλλο, μάχιμοι δημοσιογράφοι με παρελθόν στην αποκάλυψη ντοκουμέντων για την ανήθικη συμπεριφορά κυβερνήσεων, εντοπίζονται ανεξήγητα δολοφονημένοι, με μια σφαίρα στον κρόταφο. Η πληροφορία της CIA πως πίσω από τα φονικά κρύβεται ο σκιώδης τρομοκράτης και πρώην συνεργάτης της, Ράντεκ, θα υποκινήσει μια μυστική αποστολή εντοπισμού του, στον τόπο που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις κρύβεται. Στέλνοντας έτσι στην Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αποκαλύψουν τα ίχνη του, την όχι ιδιαίτερα έμπειρη πράκτορα Κέιτ, μαζί με τον παροπλισμένο άσσο Βέιλ, μπαρουτοκαπνισμένο σε τέτοιου είδους δύσκολες συνθήκες, που μια φορά κι έναν καιρό είχε αναπτύξει ιδιαίτερα φιλικές σχέσεις με τον καταζητούμενο...

Και κάπως έτσι ο βετεράνος Τζεμισμπόντ και η άμαθη κοπελούδα, αφού κατ εντολή της υπηρεσίας, από την μακρινή Φιλαδέλφεια, μεταβούν στην Τι Λοζάνη τι Κοζάνη, θα πάρουν το ρίσκο να σαρώσουν ολάκερη την Σαλόνικα, για να αποκαλύψουν το που κρύβεται ο στόχος τους, που δεν ζητάει τίποτα περισσότερο από εκδίκηση για τον χαμό των αγαπημένων του προσώπων, της συζύγου και της θυγατέρας του. Από την Καμάρα στην Ροτόντα κι από τον Λευκό τον Πύργο ίσαμε την Άνω Πόλη, έτσι για να έχουμε πλήρη θέα της Νύμφης, το ετερόκλητο δίδυμο θα κάνει τα πάντα προκειμένου να ξεπεράσει τις παγίδες που θα του στήσει ο υπόκοσμος, μπας και ξετυλίξει το κουβάρι που θα το οδηγήσει στα ίχνη του μαυροντυμένου δολοφόνου που απειλεί την ανθρωπότητα με αποκαλύψεις για τις υπόγειες κινήσεις των κρατικών μυστικών οργανώσεων.

Φυσικά κι εφόσον μιλούμε για ανδρόγυνο συνεργάτες, ειδικά από την στιγμή που το κορίτσι θα πάρει και την απόφαση να καλοντυθεί και να μην γυρίζει μόνο με τα κοντομάνικα φανελάκια - η συμπατριώτισσα του Ντεσπόντοφ, Nina Dobrev, φαντάζει ιδιαίτερα ελκυστική ντυμένη τα παθιασμένα κατακόκκινα Λουί Βιτόν - παίζει στο φόντο η πιθανότητα ειδυλλίου. Μόνο που το παρελθόν του β' εθνικής 007, σταδιακά θα αποκαλύπτεται και μαζί του και οι όποιες παρτενέρ του, που όπως ολάκερο τον υπόλοιπο περίγυρο δεν είναι για να τον εμπιστεύεσαι και πολύ. Βέβαια το σενάριο, αστείο όσο δεν παίρνει, στην συνδεσμολογία ανάμεσα στις σκηνές που πέφτουν τα ακατάσχετα κλωτσομπουνίδια, δεν ορίζει παρά ένα άθροισμα από τις πιο κοινότυπες στιγμές φασαρίας, που έχουμε ματαδεί εκατομμύρια φορές σε αναλόγου επιπέδου φιλμς παλιότερα.

Σύμφωνοι, αν ο θεατής επιλέξει την κουκουρούκου διάθεση θέασης, με την προοπτική να καμαρώσει στο εκράν τις γνώριμες (του) κοσμοπολίτικες γωνιές της συμπρωτευούσης, θα το περάσει το διωράκι του σχετικά ευχάριστα. Μέχρις εκεί όμως. Αφού η παρατραβηγμένη από τα μαλλιά πλοκή, η προβοκατόρικη σκηνοθεσία από τον άνθρωπο που έβαλε λουκέτο σε ένα ολόκληρο κραταιό στούντιο όπως αυτό της Carolco, μα κυρίως η αταίριαστη μόστρα του, όχι σταρ, Aaron Eckhart, δεν ορίζουν και τις πιο θετικές συνθήκες για να στηθεί ένα action fim της προκοπής. Που στην περίπτωση του The Bricklayer, έστω και στο βίντεο κλαμπ, οριακά θα το τοποθετούσε κανείς ακόμη και στα δεύτερα...

Αποστολή στην Ελλάδα (The Bricklayer) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιανουαρίου 2024 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Oscar Awards 2024Oscars 2024 Noms: CHRIS NOLAN RISES

Τα μαντάτα από την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων των 96ων Όσκαρς παρήγαγαν ξεκάθαρα μηνύματα προς αποστολή σε πολλαπλούς αποδέκτες. Κυρίαρχη η αίσθηση της πρωτοκαθεδρίας του Νολανικού Oppenheimer στην κούρσα με νήμα τη βραδιά της Κυριακής 10ης Μαρτίου. Ο Κρις έπιασε 13άρι και δηλώνει πανταχού παρών στις μεγάλες κατηγορίες, κάτι που μόνο ο Yorgos και το Poor Things (11 τεμάχια, ξεπερνώντας τα 10 της Ευνοούμενης όπως επιτυχώς σου προέβλεψα) μπορούν να καυχηθούν αντιστοίχως. Το Killers of the Flower Moon (10 όπως τα Gangs of New York και The Irishman με το απόλυτο των 0 νικών) έχει DiCaprio και κυρίως Προσαρμοσμένο Σενάριο εκτός 5άδας. Βέβαια ο Scorsese έπιασε το 10 το καλό στις υποψηφιότητες ως ο γηραιότερος σκηνοθέτης που το κατορθώνει ξεπερνώντας τον Τζων Χιούστον που προτάθηκε στα 79 του για Την Τιμή των Πρίτζι. Πίσω του ο Spielberg με 9, το χάπι του Μούσια όμως χρυσώνεται με την συμπαραγωγή στο προταθέν Maestro του Bradley Cooper (έτερος που συνολικά φτάνει τις 10 υποψηφιότητες χωρίς μεγάλες επλίδες και φέτος για βράβευση).

Oscar Awards 2024

Ρώτα τώρα και την Dianne Warren που ξηγιέται 7η σερί και 15η καριέρας νομινέισον στο Καλύτερο Τραγούδι δίχως νίκη (πήρε τιμητικό όσκαρ καριέρας πέρυσι) ή των ενενηντακοντούτη John Williams που σκοράρει (pun intended) την 54η υποψηφιότητα συνολικά και 49η για Μουσική στο Θεσμό, υπολοιπόμενος σχεδόν μισή ντουζίνα του απόλυτου ρέκορντμαν Walt Disney (59) για την πρωτοκαθεδρία. Ρεκόρ για τις διεθνείς παραγωγές με την παρουσία δύο φιλμ στη 10αδα (που στην είχα προείπει πριν την ανακοιίνωση βεβαίως) από Ευρώπη μεριά, ο λόγος για τα Anatomy of A Fall και The Zone of Interest όπου παρευρίσκονται δείχοντας στιβαρή παρουσία από Σκηνοθεσία (Triet) μέχρι Σενάριο, Μοντάζ και Ήχο). Η πρόσφατη κίνηση της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου να μετακινήσει χρονικά τις βραβεύσεις της συντείνει στην εναρμόνισή της με την Αμερικανική Ακαδημία (AMPAS) και θα συμβάλλει στην ολοένα εντονότερη παρουσία ευρωπαϊκών παραγωγών στις λίστες της τελευταίας. 

Όπως κάνει μπαμ μακρόθεν, η Barbie είναι η μεγάλη χαμένη (αν και 8 υποψηφιότητες και είσπραξες βορείως του 1 δις δολλαρίων κάνουν αστείο το να μιλάμε για ήττα εδώ) των αναγγελλιών καθότι η συμπαραγωγός Margot Robbie τέθηκε εκτός από τη βετεράνα και έτι αβράβευτη (5η υποψηφιότητα) Annette Bening στον Α’ Γυναικείο ενώ η συμπαίκτρια στο Nyad Jodie Foster (επίσης 5η υποψηφιότης) έπιασε στασίδι στον Β’ Γυναικείο μετά από 29 χρόνια απουσίας από το Θεσμό (τότε που προτάθηκε για το Nell ήταν στο μακρινό 1995). Πίσω στη Barbie, τώρα επανακύπτει το σνομπάρισμα της Greta Gerwig μετά το Little Women στη στριφνή κατηγορία της Σκηνοθεσίας, αν και στο Προσαρμοσμένο Σενάριο είναι η ίδια συνυποψήφια με τον σύζυγο Noam Baumbach. Έντονα γυναικεία η παρουσία πάντως στην τελική 10δα με Past Lives (Celine Song) – Anatomy of a Fall (Justine Triet) – Barbie (Greta Gerwig). Όπως χαρά και για τους δικαιωματιστές η παρουσία openly gay ερμηνευτών στις 5άδες που ερμηνεύουν gay χαρακτήρες (Jodie Foster, Nyad) + Colman Domingo, Rustin). 

Ραντεβού αρχές Μαρτίου για τις τελικές μου πρόβλεψες κατά τα καθιερωμένα. Ως προς το ελληνικό ενδιαφέρον, πέρα από τον Lanthimos επουδενί δε θέλω να ρίξω τον Alexander Payne με τους Holdovers. Αν και απουσιάζει από τη σκηνοθετική 5άδα, παίζει με Σενάριο και δυνατά με τον έτι αβράβευτο Paul Giamatti στον Α’ Ανδρικό ρόλο. Δε μπορώ να υποστηρίξω σθεναρά πως η ταινία με ενθουσίασε, διαθέτει όμως αφηγηματικές αρετές και δυνατό ensemble cast η δε Da’Vine Joy Randolph είναι το φαβορί στον Β’ Γυναικείο Ρόλο. Ειρήσθω δε εν παρόδω ότι φρίττω στην ιδέα του να γενεί μια των ημερών ενοποίηση κατηγοριών χωρίς διάκριση ανδρικών - γυναικείων ρόλων στο όνομα τουξερωγωτί. Anyway, εμπρός λοιπόν για μια ακόμη Απονομή, είθε οι καλυτερότεροι να νικήσουν (λέμε τώρα). Όσο για έγκριτες προβλέψεις, στάσου δωνά, Moviesltd.gr!

Οι Υποψηφιότητες ανά κατηγορία

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ
BRADLEY COOPER Maestro 
COLMAN DOMINGO Rustin 
PAUL GIAMATTI The Holdovers 
CILLIAN MURPHY Oppenheimer 
JEFFREY WRIGHT American Fiction

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΔΡΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ
STERLING K. BROWN American Fiction 
ROBERT DE NIRO Killers of the Flower Moon 
ROBERT DOWNEY JR. Oppenheimer 
RYAN GOSLING Barbie 
MARK RUFFALO Poor Things

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ  
ANNETTE BENING Nyad 
LILY GLADSTONE Killers of the Flower Moon 
SANDRA HÜLLER Anatomy of a Fall 
CAREY MULLIGAN Maestro 
EMMA STONE Poor Things

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ
EMILY BLUNT Oppenheimer 
DANIELLE BROOKS The Color Purple 
AMERICA FERRERA Barbie 
JODIE FOSTER Nyad 
DA'VINE JOY RANDOLPH The Holdovers

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ANIMATION 
THE BOY AND THE HERON Hayao Miyazaki and Toshio Suzuki 
ELEMENTAL Peter Sohn and Denise Ream 
NIMONA Nick Bruno, Troy Quane, Karen Ryan and Julie Zackary 
ROBOT DREAMS Pablo Berger, Ibon Cormenzana, Ignasi Estapé and Sandra Tapia Díaz 
SPIDER-MAN: ACROSS THE SPIDER-VERSE Kemp Powers, Justin K. Thompson, Phil Lord, Christopher Miller and Amy Pascal

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
EL CONDE Edward Lachman 
KILLERS OF THE FLOWER MOON Rodrigo Prieto 
MAESTRO Matthew Libatique 
OPPENHEIMER Hoyte van Hoytema 
POOR THINGS Robbie Ryan

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ 
BARBIE Jacqueline Durran 
KILLERS OF THE FLOWER MOON Jacqueline West 
NAPOLEON Janty Yates and Dave Crossman 
OPPENHEIMER Ellen Mirojnick 
POOR THINGS Holly Waddington

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ 
ANATOMY OF A FALL Justine Triet 
KILLERS OF THE FLOWER MOON Martin Scorsese 
OPPENHEIMER Christopher Nolan 
POOR THINGS Yorgos Lanthimos 
THE ZONE OF INTEREST Jonathan Glazer

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ 
BOBI WINE: THE PEOPLE'S PRESIDENT Moses Bwayo, Christopher Sharp and John Battsek 
THE ETERNAL MEMORY 
FOUR DAUGHTERS Kaouther Ben Hania and Nadim Cheikhrouha 
TO KILL A TIGER Nisha Pahuja, Cornelia Principe and David Oppenheim 
20 DAYS IN MARIUPOL Mstyslav Chernov, Michelle Mizner and Raney Aronson-Rath

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
THE ABCS OF BOOK BANNING Sheila Nevins and Trish Adlesic 
THE BARBER OF LITTLE ROCK John Hoffman and Christine Turner 
ISLAND IN BETWEEN S. Leo Chiang and Jean Tsien 
THE LAST REPAIR SHOP Ben Proudfoot and Kris Bowers 
NǍI NAI & WÀI PÓ Sean Wang and Sam Davis

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΝΤΑΖ
THE ANATOMY OF A FALL Laurent Sénéchal 
THE HOLDOVERS Kevin Tent 
KILLERS OF THE FLOWER MOON Thelma Schoonmaker 
OPPENHEIMER Jennifer Lame 
POOR THINGS Yorgos Mavropsaridis

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑ
IO CAPITANO Italy 
PERFECT DAYS Japan 
SOCIETY OF THE SNOW Spain 
THE TEACHERS' LOUNGE Germany 
THE ZONE OF INTEREST United Kingdom

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΚΑΙ ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ
GOLDA Karen Hartley Thomas, Suzi Battersby and Ashra Kelly-Blue 
MAESTRO Kazu Hiro, Kay Georgiou and Lori McCoy-Bell 
OPPENHEIMER Luisa Abel 
POOR THINGS Nadia Stacey, Mark Coulier and Josh Weston 
SOCIETY OF THE SNOW Ana López-Puigcerver, David Martí and Montse Ribé

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ 
AMERICAN FICTION Laura Karpman 
INDIANA JONES AND THE DIAL OF DESTINY John Williams 
KILLERS OF THE FLOWER MOON Robbie Robertson 
OPPENHEIMER Ludwig Göransson 
POOR THINGS Jerskin Fendrix

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ 
THE FIRE INSIDE from Flamin' Hot; Music and Lyric by Diane Warren 
I'M JUST KEN from Barbie; Music and Lyric by Mark Ronson and Andrew Wyatt 
IT NEVER WENT AWAY from American Symphony; Music and Lyric by Jon Batiste and Dan Wilson 
WAHZHAZHE (A SONG FOR MY PEOPLE) from Killers of the Flower Moon; Music and Lyric by Scott George 
WHAT WAS I MADE FOR? from Barbie; Music and Lyric by Billie Eilish and Finneas O'Connell

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
AMERICAN FICTION Ben LeClair, Nikos Karamigios, Cord Jefferson and Jermaine Johnson, Producers 
ANATOMY OF A FALL Marie-Ange Luciani and David Thion, Producers 
BARBIE David Heyman, Margot Robbie, Tom Ackerley and Robbie Brenner, Producers 
THE HOLDOVERS Mark Johnson, Producer 
KILLERS OF THE FLOWER MOON Dan Friedkin, Bradley Thomas, Martin Scorsese and Daniel Lupi, Producers 
MAESTRO Bradley Cooper, Steven Spielberg, Fred Berner, Amy Durning and Kristie Macosko Krieger, Producers 
OPPENHEIMER Emma Thomas, Charles Roven and Christopher Nolan, Producers 
PAST LIVES David Hinojosa, Christine Vachon and Pamela Koffler, Producers 
POOR THINGS Ed Guiney, Andrew Lowe, Yorgos Lanthimos and Emma Stone, Producers 
THE ZONE OF INTEREST James Wilson, Producer

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ  
BARBIE Production Design: Sarah Greenwood; Set Decoration: Katie Spencer 
KILLERS OF THE FLOWER MOON Production Design: Jack Fisk; Set Decoration: Adam Willis 
NAPOLEON Production Design: Arthur Max; Set Decoration: Elli Griff 
OPPENHEIMER Production Design: Ruth De Jong; Set Decoration: Claire Kaufman 
POOR THINGS Production Design: James Price and Shona Heath; Set Decoration: Zsuzsa Mihalek

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ANIMATION
LETTER TO A PIG Tal Kantor and Amit R. Gicelter 
NINETY-FIVE SENSES Jerusha Hess and Jared Hess 
OUR UNIFORM Yegane Moghaddam 
PACHYDERME Stéphanie Clément and Marc Rius 
WAR IS OVER! INSPIRED BY THE MUSIC OF JOHN & YOKO Dave Mullins and Brad Booker

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΦΙΛΜ 
THE AFTER Misan Harriman and Nicky Bentham 
INVINCIBLE Vincent René-Lortie and Samuel Caron 
KNIGHT OF FORTUNE Lasse Lyskjær Noer and Christian Norlyk 
RED, WHITE AND BLUE Nazrin Choudhury and Sara McFarlane 
THE WONDERFUL STORY OF HENRY SUGAR Wes Anderson and Steven Rales

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΗΧΟΣ 
THE CREATOR Ian Voigt, Erik Aadahl, Ethan Van der Ryn, Tom Ozanich and Dean Zupancic 
MAESTRO Steven A. Morrow, Richard King, Jason Ruder, Tom Ozanich and Dean Zupancic 
MISSION: IMPOSSIBLE - DEAD RECKONING PART ONE Chris Munro, James H. Mather, Chris Burdon and Mark Taylor 
OPPENHEIMER Willie Burton, Richard King, Gary A. Rizzo and Kevin O'Connell 
THE ZONE OF INTEREST Tarn Willers and Johnnie Burn

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ
THE CREATOR Jay Cooper, Ian Comley, Andrew Roberts and Neil Corbould 
GODZILLA MINUS ONE Takashi Yamazaki, Kiyoko Shibuya, Masaki Takahashi and Tatsuji Nojima 
GUARDIANS OF THE GALAXY VOL. 3 Stephane Ceretti, Alexis Wajsbrot, Guy Williams and Theo Bialek 
MISSION: IMPOSSIBLE - DEAD RECKONING PART ONE Alex Wuttke, Simone Coco, Jeff Sutherland and Neil Corbould 
NAPOLEON Charley Henley, Luc-Ewen Martin-Fenouillet, Simone Coco and Neil Corbould

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
AMERICAN FICTION Written for the screen by Cord Jefferson 
BARBIE Written by Greta Gerwig & Noah Baumbach 
OPPENHEIMER Written for the screen by Christopher Nolan 
POOR THINGS Screenplay by Tony McNamara 
THE ZONE OF INTEREST Written by Jonathan Glazer

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
ANATOMY OF A FALL Screenplay - Justine Triet and Arthur Harari 
THE HOLDOVERS Written by David Hemingson 
MAESTRO Written by Bradley Cooper & Josh Singer 
MAY DECEMBER Screenplay by Samy Burch; Story by Samy Burch & Alex Mechanik 
PAST LIVES Written by Celine Song

gaRis
Περισσότερα... »

Ferrari Poster ΠόστερFerrari
του Michael Mann. Με τους Adam Driver, Penélope Cruz, Shailene Woodley, Sarah Gadon, Gabriel Leone, Jack O’Connell, Patrick Dempsey, Michele Savoia, Erik Haugen.


Μια Φεράρι που λαγκάρει
γράφει ο Θόδωρος Γιαχουστίδης(@PAOK1969)

“Αγώνας ταχύτητας, μου 'χεις γίνει και πονάω...”

Ο Michael Kenneth Mann (όπως είναι το πλήρες του όνομα) γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1943 στο Σικάγο των ΗΠΑ. Σε λίγες μέρες δηλαδή θα γιορτάσει τα 81α γενέθλιά του! Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν, στο Μάντισον και πήρε BA (Bachelor of Art). Ακολούθως, έφυγε για τη Μεγάλη Βρετανία, όπου σπούδασε Κινηματογράφο στο London International Film School. Οι πρώτες του εμπειρίες ήταν δουλεύοντας στην τηλεόραση και στην κινηματογραφική παραγωγή. Επέστρεψε στις ΗΠΑ το 1971. Και γύρισε την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία 10 χρόνια μετά, όταν πλέον ήταν 38 ετών.

Ferrari Poster Πόστερ Wallpaper
Το Ferrari είναι μόλις η δωδέκατη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθέτησε, σε 42 χρόνια καριέρας! Λέγεται πως ήθελε να γυρίσει τη συγκεκριμένη ταινία εδώ και 30 χρόνια!!! Αρχικά, ως πρωταγωνιστής στο ρόλο του Φεράρι προαλείφονταν ο Robert De Niro, πίσω στο 1993 όταν άρχισε να σκέφτεται την ταινία ο Mann. Το σχέδιο εγκαταλείφθηκε, για να το ξαναπιάσει το 2015, με πρωταγωνιστή τον Christian Bale, ο οποίος τελικά αποσύρθηκε, επειδή δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο να βάλει τα απαιτούμενα κιλά προκειμένου να υποδυθεί τον Έντσο! Μετά, το όνομα που ακούστηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο ήταν εκείνο του Hugh Jackman. Εντέλει, τον Ιανουάριο του 2022, επιλέχθηκε ο Adam Driver. Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο 80ο φεστιβάλ Βενετίας, τον περασμένο Σεπτέμβριο. Και τώρα, την περίοδο υποψηφιοτήτων και βραβεύσεων που διανύουμε, έχει τσιμπήσει μια υποψηφιότητα για BAFTA ήχου, ενώ η Penélope Cruz είναι υποψήφια για βραβείο β' γυναικείου ρόλου στα SAG (Screen Actors Guild) Awards. 

Φιλμογραφία: Τις δύο πρώτες μεγάλου μήκους ταινίες του Michael Mann δεν τις έχω δει ακόμα. Μιλάμε για τις ταινίες «Η λεωφόρος της βίας» (Thief, 1981) και «Το οχυρό» (The Keep, 1983). Οι υπόλοιπες δέκα ταινίες του (έχει σκηνοθετήσει 12 μεγάλου μήκους ταινίες συνολικά έως τώρα) αξιολογικά για τον γράφοντα – από την πιο αγαπημένη, στη λιγότερο αγαπημένη – είναι οι εξής: 1) «Ένταση» (Heat, 1995), 2) «The Insider» (1999), 3) «Ο ανθρωποκυνηγός» (Manhunter, 1986), 4) «Η διαδρομή» (Collateral, 2004), 5) «Ο τελευταίος των Μοϊκανών» (The Last of the Mohicans, 1992), 6) «Ali» (2001), 7) «Δημόσιος κίνδυνος» (Public Enemies, 2009), 8) «Ferrari» (2023), 9) «Miami Vice» (2006) και 10) «Blackhat» (2015).

Η υπόθεση: Το καλοκαίρι του 1957, ο πρώην οδηγός αγώνων αυτοκινήτων, Έντσο Φεράρι βρίσκεται σε κρίση. Σε πολλά επίπεδα. Αρχικά και κύρια, ο αγαπημένος του γιος, ο Ντίνο, έχει πεθάνει από μυική δυστροφία μόλις έναν χρόνο πριν, σε ηλικία 24ων ετών. Η προσωπική του ζωή είναι ένα χάος. Με την γυναίκα του και συνέταιρό του, τη Λάουρα, βρίσκονται μονίμως στα μαχαίρια (ή τα... πιστόλια αν προτιμάτε), στα όρια διαζυγίου (που απαγορευόταν στην Καθολική Ιταλία της εποχής) και στα πρόθυρα αγριοτήτων. Παράλληλα, πέρα από τις δεκάδες παράνομες ερωτικές του σχέσεις, έχει και μια... μόνιμη, κρυφή σχέση επί χρόνια, με την όμορφη Λίνα, με την οποία έχει αποκτήσει κι έναν γιο, τον Πιέρο, 12 χρονών πλέον, τον οποίο η Λίνα πιέζει τον Έντσο να τον αναγνωρίσει. 

Η εταιρία του, που έχει ως επωνυμία το επίθετό του και κατασκευάζει υπερπολυτελή, γρήγορα αυτοκίνητα, βρίσκεται επίσης σε κρίση: τα έξοδα είναι περισσότερα από τα έσοδα, ο περφεξιονισμός του Έντσο αυξάνει το κόστος παραγωγής και η πτώχευση βρίσκεται μόλις ένα βήμα μακριά. Η Ford θέλει να εξαγοράσει την εταιρία του, ο ανταγωνισμός με την Maserati (που έχει το εργοστάσιό της επίσης στην ευρύτερη περιοχή της Μόντενα) είναι έντονος και ο Φεράρι εναποθέτει όλες τις ελπίδες για την σωτηρία του σε όλα τα επίπεδα, σε έναν αγώνα δρόμου αυτοκινήτων 1000 μιλίων στην Ιταλία, τον εμβληματικό «Mille Miglia». Θα καταφέρει κάποιος από τους οδηγούς του που συμμετέχουν στον αγώνα να τον κερδίσει; Και με ποιο τίμημα;

Η άποψή μας: Η αλήθεια είναι πως η τελευταία πραγματικά καλή ταινία του αγαπημένου μας Michael Mann ήταν το Collateral, σχεδόν 20 χρόνια πίσω. Ό,τι την ακολούθησε, κατέγραφε μια συνεχόμενα πτωτική πορεία: Miami Vice, «Δημόσιος κίνδυνος» και Blackhat, που σίγουρα αποτελεί το ναδίρ της καριέρας του. Οχτώ χρόνια μετά από το Blackhat, ο ευρισκόμενος πλέον στην Τρίτη Ηλικία σκηνοθέτης δείχνει αν μη τι άλλο, να σταματάει την καθοδική του πορεία, με μια ταινία που ήθελε πολύ να την γυρίσει εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Προσοχή: οι επιδόσεις του εδώ δεν δείχνουν έναν σκηνοθέτη σε φόρμα και τούτη η ταινία δεν μπορεί να συγκαταλεχθεί ανάμεσα στις κορυφαίες του. Αν μη τι άλλο, όμως, φαίνεται να επανακάμπτει. 

Το περίεργο είναι πως, μετά από τόσα χρόνια προετοιμασίας της ταινίας και χωρίς να πρόκειται για μια αδιάφορη ανάθεση αλλά για κάτι που έκαιγε τον Mann, τον αφορούσε προσωπικά και ήθελε διακαώς να το μοιραστεί με τον κόσμο, η ταινία είναι κάπως... χαώδης. Καλοφτιαγμένη αλλά αναρχική, με την κακή έννοια. Αυτό που λένε οι Αμερικάνοι «all over the place». Σκόρπια, με πολλά ανοιχτά μέτωπα, χωρίς ουσιαστική κορύφωση, χωρίς να γραπώνει τον θεατή, χωρίς να τον σκλαβώνει. Ενίοτε, θαυμάζεις το στιλ. Ενίοτε, θαυμάζεις κάποιες από τις σκηνές (το πώς μοντάρεται και ολοκληρώνεται το «Mille Miglia» με το τραγικό δυστύχημα, δείχνει πως υπήρχε υλικό για πολύ καλύτερο τελικό αποτέλεσμα). Ενίοτε, παραμυθιάζεσαι – που είναι και το ζητούμενο. 

Την περισσότερη ώρα, όμως, βλέπεις χωρίς να παρακολουθείς, χωρίς να σε πολυνοιάζει, χωρίς να σε αφορά αυτό που διαδραματίζεται επί της μεγάλης οθόνης. Είναι θέμα σεναρίου: πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις είναι θέμα σεναρίου. Παρά το γεγονός ότι – ευτυχώς – δεν βλέπουμε μια κλασική βιογραφία, από τη γέννηση του Έντσο, μέχρι το θάνατό του, αλλά ένα κρίσιμο τετράμηνο της ζωής και της καριέρας του, άρα, μικρό χρονικό διάστημα, πιο εύκολο να επιλέξεις τα highlights, πιο εύκολο να χωρίσεις την ήρα από το στάρι, παρ' όλα αυτά, το παιχνίδι χάνεται, γιατί δεν υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στο «ο Έντσο που θρηνεί την απώλεια του γιου του», το «ο Έντσο που μοιράζεται τη ζωή του με δυο γυναίκες», το «ο Έντσο που είναι επιχειρηματίας κοντά στο να χάσει το αγαπημένο του δημιούργημα» και «ο Έντσο που στην ουσία του δεν έχει πάψει ποτέ να είναι λάτρης της ταχύτητας και οδηγός αγώνων». 

Φαντάζει ειρωνικό το γεγονός πως το 2019, μια άλλη ταινία που είχε στον τίτλο της το όνομα «Φεράρι» - το υπέροχο Ford vs Ferrari του James Mangold - ήταν η ταινία που το Ferrari δεν είναι: μια ταινία εξαιρετική, καλοφτιαγμένη, που αφορούσε τον θεατή ακόμα κι αν μισούσε τους αγώνες ταχύτητας. Εκεί λοιπόν ο Michael Mann ήταν executive producer! Είναι ο James Mangold καλύτερος σκηνοθέτης από τον Mann; Δεν νομίζω. Πέτυχε όμως και βρήκε την ισορροπία. Και εκμαίευσε και τρομερές ερμηνείες, που προσέλκυαν τον θεατή. Στο Ferrari ούτε αυτός ο στόχος επετεύχθη. Από τους τρεις βασικούς πρωταγωνιστές καλύτερη είναι η... Shailene Woodley! Ο Adam Driver προσπαθεί αλλά τελικά αστοχεί, καθώς δείχνει χωρίς πυξίδα και χωρίς καθοδήγηση, η δε Penélope Cruz βρίσκεται στο όριο της καρικατούρας και της αυτοπαρωδίας: υπερβολική και με μια ερμηνεία αλά σαπουνόπερα, απορώ πώς δέχθηκε επαίνους για ό,τι δίνει εδώ. Καλύτερος φαντάζει ο Patrick Dempsey, σε έναν μικρό μα χαρακτηριστικό ρόλο. 

Εν κατακλείδι: το Ferrari σίγουρα δεν είναι Collateral, πόσο μάλλον Heat (by the way, καθόλου δεν μου άρεσε το άκουσμα της είδησης ότι ο Mann προετοιμάζει συνέχεια της πιο εμβληματικής του ταινίας), αλλά είναι σαφέστατα ένα έντιμο, ψυχαγωγικό φιλμ, όμορφο να το βλέπεις, με δυο - τρεις σπουδαίες σκηνές, και την αίσθηση ότι ο θάνατος παραμονεύει σε κάθε γωνία. Αυτό που σε θλίβει είναι πως υπήρχε υλικό για ένα πολύ πιο ενδιαφέρον τελικό αποτέλεσμα.

Ferrari Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιανουαρίου 2024 από την The Film Group!
Περισσότερα... »

Μια Ζωή (One Life) Poster ΠόστερΜια Ζωή
του James Hawes. Με τους Anthony Hopkins, Helena Bonham Carter, Johnny Flynn, Lena Olin, Romola Garai, Alex Sharp, Jonathan Pryce.

Η Λίστα του Νίκι
γράφει ο zerVo (@moviesltd)

Την 30η ημέρα του Σεπτέμβρη του 1938, υπογράφηκε στο Μόναχο μια κοινή τετραμερής Συμφωνία, ανάμεσα στην Χιτλερική Γερμανία, την Μεγάλη Βρετανία, την Γαλλία και την Φασιστική Ιταλία, που προέβλεπε την προσάρτηση ενός μέρους της ανεξάρτητης Τσεχοσλοβακίας στην Ναζιστική επεκτατική μπότα. Με πρόσχημα πως το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων της Σουδητίας είχαν γερμανικές ρίζες, η περιοχή εντάχθηκε στην επικράτεια, με τις συμμετέχουσες στην Συμφωνία δυνάμεις να εκτιμούν πως με αυτή την κίνηση οι ιμπεριαλιστικές ορέξεις του Αδόλφου θα περιοριστούν. Λάθος όπως αποδείχθηκε πολύ σύντομα τεράστιο, αφού η Γερμανία δεν άργησε να δείξει τα δόντια της στους προς ανατολάς γειτόνους της, με την Συμφωνία του Μονάχου να καταγράφεται στα χρονικά ως μια παταγωδώς αποτυχημένη προσπάθεια κατευνασμού των μοχθηρών ορμών της Σβάστικας.

Μια Ζωή (One Life) Quad Poster
Πράγα, χειμώνας του 38'. Μετά την απόσχιση ενός μεγάλου κομματιού της Τσεχοσλοβακίας και την προσθήκη του στα όρια της γεμάτης επεκτατικές διαθέσεις Γερμανίας, έχουν δημιουργηθεί τεράστιες ορδές προσφύγων, που αναζητούν μια καλύτερη τύχη, αλλά και περισσότερη ασφάλεια στην πρωτεύουσα. Οικογένειες ολόκληρες, που με τα ελάχιστα υπάρχοντα τους, παλεύουν να ξεπεράσουν, ζώντας σε παραπήγματα, τον επιθετικό χιονιά, έχοντας συνάμα τον φόβο και τον τρόμο της από στιγμή σε στιγμή στρατιωτικής επέμβασης των χιτλερικών δυνάμεων. Μέσα σε αυτό το κομφούζιο, θα φτάσει στην πόλη, αψηφώντας κάθε κίνδυνο, ο ιδεαλιστής Λονδρέζος χρηματιστής Νίκολας Γουίντον, προκειμένου να βοηθήσει από κοντά την Βρετανική Επιτροπή Προσφύγων.

Αντιλαμβανόμενος πως η πλειονότητα όλων όσων κινδυνεύουν τόσο από την βαρυχειμωνιά, όσο και από την απειλητική διάθεση των Ναζί να καθαρίσει κάθε υπόνοια εβραϊκής υπόστασης, είναι παιδιά ηλικίας μικρότερης των δώδεκα χρόνων, ο Νίκι, με την αρωγή και της μητέρας του Μπάμπι, θα καταφέρει να βρει τις χρηματικές εγγυήσεις, αλλά και τις απαιτούμενες βίζες προκειμένου κάποια από αυτά να "αποδράσουν" από την σε διαρκή αναβρασμό Πράγα. Και να δοθούν σε ανάδοχες οικογένειες στην Αγγλία, ώστε να ζήσουν πλέον την ζωή τους ήρεμα και ελεύθερα, δίχως την απειλή των στρατοπέδων συγκέντρωσης να καραδοκεί.

Πολύ γνωστή ανά τον κόσμο η ιστορία με τα κατορθώματα του ανυποχώρητου Νίκι και των λιγοστών είναι η αλήθεια, συντρόφων του, που κατάφεραν να σώσουν μέσα από τα νύχια της Γκεστάπο 669 παιδάκια, μέσα από την ευρηματική λύση του Kindertransport, σε τέτοιο βαθμό ώστε στην αποκάλυψη των γεγονότων από το BBC, κοντά μισό αιώνα κατοπινά, να δοθεί στον ηλικιωμένο, πλέον, άντρα, ο τίτλος του Βρετανού Σίντλερ. Και πραγματικά το ανθρωπιστικό έργο του, φαντάζει ιδιαίτερα δυναμικό, όπως καταγράφηκε στα απομνημονεύματα που επιμελήθηκε η θυγατέρα του, με τον τίτλο If It's Not Impossible, ώστε να αποτελέσει και την θεματική βάση μιας πολύ ενδιαφέρουσας ταινίας, όπως το One Life.

Ενός φιλμ που χρονικά κινείται σε δύο ταχύτητες, φυσικά στο τότε για να μας απεικονίσει τα δραματικά περιστατικά που συνέβησαν ελάχιστα πριν την οριστική έκρηξη του WWII, αλλά και στο τώρα (1988) ενόσω ο γηρασμένος Νίκολας, παλεύει ακόμη με τις ανατριχιαστικές θύμησες, δίχως να τις έχει γνωστοποιήσει σε κανέναν, εκτός της συζύγου του. Συνεπώς μέσα από τις ευρηματικές μείξεις του χθες και του σήμερα, γινόμαστε μάρτυρες τόσο της μάχης που δίνει ο νέος Γουίντον και οι κομπανιέροι του, για να εξασφαλίσουν την ζωή των νηπίων που κινδυνεύουν, όσο και του γεμάτου ταπεινοφροσύνη αγώνα, να δημοσιοποιήσει το σαν άλμπουμ Πανίνι λεύκωμα με την φωτογραφίες των πιτσιρίκων που διέσωσε, πιο πολύ γεμάτος ερωτηματικά για το αν ζουν και γνωρίζουν από ποια δεινά γλύτωσαν.

Φυσικά με το Βρετανικό Κρατικό Τηλεοπτικό Δίκτυο να αναλαμβάνει, αντάμα με την εξίσου έγκυρη FilmNation, αλλά και την See Saw Films που ευθύνεται σε μεγάλο μέρος για την επιτυχία του The King's Speech, τον σχεδιασμό, δεν θα έπρεπε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από το άριστο, ως αποτέλεσμα της αναβίωσης των ημερών του 1938. Βοηθούν άλλωστε στην σωστή αναπαράσταση, κοντά 90 χρόνια μετά τα συμβάντα τόσο οι άριστα διατηρημένες γωνιές μιας από τις ομορφότερες πόλεις της Ευρώπης, όσο και τα λονδρέζικα κτίρια εποχής, που στήνουν τα ντεκόρ των εσωτερικών κατά βάση λήψεων. Από την άλλη μεριά, πολύ λογικά στο πόνημα του με έντονη δράση στην μικρή οθόνη - προφανές - αλλά πρωτάρη κινηματογραφικά James Hawes, δεν υπάρχουν εκπλήξεις στην δομή του δράματος, ούτε όμως και κάποιες κορυφώσεις στην ένταση, που ενδεχόμενα θα απογείωναν τα επίπεδα της αγωνίας, όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιου είδους περιπέτειες με Γκεσταπίτες και Ες Ες.

Υπέροχα προσεγμένη η διανομή, τόσο στους ρόλους του παρελθόντος, όπου τον Νίκι τριαντάρη υποδύεται ο Johnny Flynn, την μαχητική σύντροφό του η Romola Garai και την μετανάστη εκ Γερμανίας, που πλέον λογίζεται ως Εγγλέζα, η επιδέξια καρατερίστα Bonham Carter, έχουσα και την πλέον αβανταδόρικη σεκάνς - βαρόμετρο για την εξέλιξη της πλοκής. Αναμφίβολα όμως παρόντος του τιτάνα Sir Anthony Hopkins, που αποδίδει τον σωτήρα τόσων ανήλικων ψυχών στα σιμά ογδόντα του, η παραγωγή αποκτά εντελώς άλλη ποιοτική υπόσταση, ειδικά όσο πλησιάζουμε προς το φινάλε και η αποκάλυψη της δράσης του ήρωα, μοιράζει συγκινησιακές φορτίσεις στην πλατεία. Αφήνοντας τον βετεράνο και πολυβραβευμένο Ουαλό με την γνώριμη λάμψη στο βλέμμα, να θλίβεται που δεν κατάφερε να σώσει ακόμη περισσότερα ορφανά. Σίγουρα όχι στο λέβελ του I Could Have Done More, της - εύκολα - σπουδαιότερης κινηματογραφικής στιγμής των 90s, αλλά συνεπής και γεμάτη ανθρωπιά, η Μια Ζωή τήρησε με συνέπεια, όλα όσα εκ προοιμίου υποσχέθηκε... 

Μια Ζωή (One Life) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιανουαρίου 2024 από την Spentzos Films!
Περισσότερα... »

Ο Γρήγορος Τσάρλι (Fast Charlie) Poster ΠόστερΟ Γρήγορος Τσάρλι
του Phillip Noyce. Με τους Pierce Brosnan, Morena Baccarin, Gbenga Akinnagbe, Toby Huss, Jacob Grodnik, Sharon Gless, James Caan.

Biloxi Blues
γράφει ο zerVo (@moviesltd)

Ειλικρινά μια φορά που θα βρω τον κατάλληλο ελεύθερο χρόνο, θα καθίσω να καταμετρήσω πόσες ταινίες έχω παρακολουθήσει στο μισού αιώνα παρελθόν μου ως θεατής, που στην θεματική τους βάση περιέχουν την υπόθεση "άντε να φιξάρω ακόμη μια τελευταία δουλίτσα και να την κάνω οριστικά για την σύνταξη". Λογικά το αποτέλεσμα θα αγγίξει τις μερικές εκατοντάδες, με τις περισσότερες από αυτές τις δημιουργίες να έχουν πάρει περίοπτη θέση στο ντουλάπι της λησμονιάς, δίχως κάτι αξιοσημείωτο να τις διακρίνει. Κάτι που θα ίσχυε ολοσχερώς και για το Fast Charlie, που όμως θα το κρατήσω για πάντα στην μνήμη μου ως το τελευταίο φιλμ που συμμετείχε ο θρυλικός James Caan. Και τίποτα παραπάνω...

Ο Γρήγορος Τσάρλι (Fast Charlie) Quad Poster
Μπιλόξι, Μισσισίπι. Η ηλικία του μπορεί να είναι σημαντικά προχωρημένη, εντούτοις η δεινή ικανότητα του Τσάρλι Σουίφτ στην χρήση του περιστρόφου, αλλά και η πείρα του στην μέθοδο δράσης, τον καθιστούν ακόμη ως τον υπ αριθμόν ένα εκτελεστή του τοπικού υποκόσμου. Στην πραγματικότητα ο σιτεμένος πιστολέρο δεν μετρά παρά μόνο ελάχιστα συμβόλαια ακόμη για να φέρει εις πέρας πριν αποσυρθεί από το επάγγελμα, για να την κάνει μια και καλή όπως υπολογίζει για τόπους μακρινούς, ίσαμε την ηλιόλουστη Τοσκάνη. Σε ένα από αυτά, δίνοντας παραπάνω αρμοδιότητες σε νεαρό πολυλογά διάδοχο του, θα το μετανιώσει ακριβά, καθώς ο στόχος του μπορεί να βγει από την μέση, θα μείνει όμως ακέφαλος, με συνέπεια να μην δύναται να αναγνωριστεί από εκείνους που πρόσταξαν την δολοφονία του...

Ο μοναδικός, ίσως, που θα μπορούσε να δώσει την λύση στο πρόβλημα που βασανίζει τον Γρήγορο Τσάρλι, είναι η πρώην κυρά του μακαρίτη, που ενδεχόμενα θα γνώριζε μυστικά σημάδια πάνω στο κορμί προκειμένου να ταυτοποιηθεί. Για την κατά μπόλικα χρόνια νεότερη του όμως, ταριχεύτρια στο χόμπι, Μάρσι, η απόφαση της να τον βοηθήσει, θα σημάνει πως όχι μόνο πως υπάρχουν συμφέροντα υπέρ της, αλλά και πως νιώθει μια μυστηριώδη έλξη για τον γοητευτικό πιστολέρο...

Άρα πέραν του προφανούς γκανγκστερικού υφακίου που με αργό τέμπο στήνει το σενάριο του φιλμ, στην εξίσωση μας εισέρχεται και η περίπτωση ενός τύποις ειδυλλίου, ασχέτου αν εκείνον κι εκείνην χωρίζουν τουλάχιστον εικοσιπέντε χρονάκια ζωής. Βέβαια στην εξέλιξη της ιστορίας που βασίζεται στην νουβέλα Gun Monkeys του Victor Gischler από το 2001 και είναι φουλαρισμένη από το γνώριμο μαύρο χιούμορ του παλπ, το ότι ο κεντρικός ήρως έχει 70ρίσει, δεν σημαίνει και πολλά πράγματα αφού οι ενέργειες του έστω και geriatric μοιάζουν αστραπιαίες, ενώ αν ποτέ βρεθεί σε δύσκολη θέση, θα εμφανιστούν μερικοί από μηχανής Θεοί, να σώσουν το τομάρι του.

Χωρίς κάποιες καινοτομίες στις ιδέες του, ο βετεράνος πλέον Philip Noyce, που ουδέποτε κατόρθωσε την καριέρα που υπόσχονταν οι επιτυχίες των συνεχειών του Τζακ Ράιαν ή εκείνο το αλήστου μνήμης Sliver με την Θεάρα Sharon στα φόρτε της, μας ταξιδεύει στον καταφώτεινο Αμερικάνικο Νότο, για να αφηγηθεί ένα στόρι εκκεντρικό και τίγκα στους γλαφυρά...μακάβριους αποκεφαλισμούς των αναλωσίμων περιφερειακών χαρακτήρων, που σίγουρα ο σινεφίλ κάποια βολά του, έχει ματαδεί στο εκράν. Οι ανατροπές είναι ελάχιστες κι αυτές προβλέψιμες, συνεπώς αν εντοπίζεται ένας λόγος να επιλέξει κανείς να παρακολουθήσει τον Fast Charlie, αυτός δεν είναι παρά ο σταρ που τον υποδύεται...

Δυόμισι δεκαετίες κοντά, έχουν διαβεί από τότε που τραβούσαμε μαλλιά και σκούζαμε τι θα κάνουμε πια χωρίς εκείνον να ντύνεται το σμόκιν του 007, έτσι για να αντιλαμβανόμαστε το πόσο γοργά περνά ο καιρός. Ο Pierce Brosnan εδώ δεν παριστάνει τίποτα περισσότερο από τον αέρινο Κουστουμάτο, όπως μας έχει συνηθίσει, καταφέρνοντας να μπει στο πετσί του ελάχιστα πριν την σύνταξη ήρωα του, ακόμη κι αν χρειάζεται γι αυτό να εγκαταλείψει την ιρλανδέζικη λαλιά, για να έρθει λίγο κοντύτερα σε λίναρντ σκίναρντ. Από την δική της μεριά η 45 Μαίων Καριόκα κούκλα Morena Baccarin, μια χαρά στέκει στο πλευρό του, ως το ας πούμε ερωτικό αντικείμενο ενός πόθου που οι δυο τους δεν το νιώθουν εξαρχής, το αντιλαμβανόμαστε όμως χωρίς κόπο εμείς, αναμένοντας πως και πως να περάσει το 90λεπτο για να τους ευχηθούμε να ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα...

Ο Γρήγορος Τσάρλι (Fast Charlie) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιανουαρίου 2024 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Oscar Awards 2024Oscar Noms Predix 2024: POOR OPPENHEIMER OF THE BARBIE MOON

Ας γυρίσει άλλη μια βολά η ανέμη πριχού τις τελικές ανακοινώσεις των αυριανών 96ων οσκαρικών υποψηφιοτήτων μιας χρονιάς με μαζικές και εντέλει επιτυχημένες απεργιακές κινητοποιήσεις των σωματείων σεναριογράφων και ηθοποιών στην Αμερική. Όπως διεφάνη εξαρχής τα τρία βαριά πυροβόλα δια χειρών Nolan- Gerwig- Scorcese μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των προγνωστικολόγων για την πρωτοκαθεδρία στην οσκαρική κούρσα. Ο Nolan (Oppenheimer) γιατί δεκαετίες πλέον άγχεται για την τελική βραβευτική αναγνώριση. Η Greta (Barbie) ήδη ριγμενη προσωπικά στο παρελθόν, επίσης σάρωσε το box office. Ο δε Marty (Killers of the Flower Moon) που μεταπήδησε στρημώνες από Netflix σε Apple, παρέδωσε τη νιοστή παραλλαγή του κόνσεπτ μαφιόζικο αμέρικαν ντρημ χτισμένο πάνω στο αίμα των αθώων. Κι ως εδώ καλά, έλα όμως που υπάρχει και ο απρόβλεπτος παράγων, πολλάκις κλέφτης της τελευταίας στιγμής του μεγάλου επάθλου. Αυτό λοιπόν το αστάθμητο, το αδόκητο, έχει χρώμα ελληνικό.

Oscar Awards 2024

Ο Yorgos είναι πονηρός κι αυτά που δείχνει μη τα τρως. Κι από σήμερα και μπρος κυκλοφοράει για γαμβρός. Της καταξίωσης. Ουδείς εξ ημών των Ελλήνων στην ιστορία δεν έχει κατορθώσει μπρος- πίσω διψήφιες οσκαρικές υποψηφιότητες. Μετά την Ευνοούμενη ο Lanthimos ανέβηκε λέβελ. Το Poor Things είναι η σφραγίδα στο διαβατήριο του πατριάρχη του ελληνικού weird wave που του ανοίγει διάπλατα τα μεγαλύτερα σαλόνια. Με μούσι ολοένα προς το κιουμπρικό και μούσα την ατρόμητη αμαζόνα Emma Stone ο Γιωργάρας διαθέτη χρυσοποίκιλτη υπογραφή στην οποία, ανεξαρτήτως γούστων και προσωπικής αισθητικής ομού θεατώνε τε και κριτικώνε, οφείλουμε να υποκλιθούμε. Ως παραγωγή, σεναριακά και ερμηνευτικά, σα σύνολο εντέλει, το Poor Things έχει βάλει πλώρη για το μεγάλο ταξείδι κοιτώντας στα μάτια το προπορευόμενο τρίο της χολυγουντιανής νομενκλατούρας. 

Η 10δα που σου δίνω είναι και η τελική. Στις ερμηνείες κοιτάμε πάντα 4/5 πετυχεσιές. ‘Εχω στεναχωρευτεί που θα απουσιάσουν Nic Cage και Dream Scenario από τις λίστες. Διαβλέπω αναγνώριση στο βραβευμένο ευρωπαικό σινεμά των φεστιβάλ (Anatomy of a Fall + The Zone of Interest παρά τις εν μέρει επιφυλάξεις μου ειδικά για το δεύτερο). Χαίρομαι που μέχρι στιγμής δεν έχω γίνει μάρτυρας smear campaign εναντίον κανενός οσκαρικού παίκτου από την άλλη καιρός υπάρχει μέχρι την παρέλαση της Απονομής και για τέτοιες ασχημόνιες. Οπόταν να προχωρήσω στις πατροπαράδοτες μαντεψιές, χωρίς φόβο αλλά δυστυχώς ούτε περισσό πάθος, ύστερα από την παγιωμένη την τελευταία 10ετία συνήθεια της Ακαδημίας να προτάσσει πολιτικοκοινωνικά μηνύματα εις βάρος της καλλιτεχνικής ουσίας. Μετά από τα μητούδια και τα οσκαρςσογουάιτ πρέπει να αρέσουμε βλέπς και για τους άλλους δε θα μπορέσουμε μια φάση...

ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΟΣΚΑΡΙΚΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ

BEST PICTURE 
1 Oppenheimer
2 Killers Of The Flower Moon
3 Poor Things
4 Barbie
5 The Holdovers
6 Maestro
7 Past Lives
8 American Fiction
9 Anatomy Of A Fall
10 The Zone Of Interest

BEST DIRECTOR 
1 Christopher Nolan / Oppenheimer
2 Martin Scorsese / Killers Of The Flower Moon
3 Yorgos Lanthimos / Poor Things
4 Greta Gerwig / Barbie
5 Alexander Payne / The Holdovers

BEST ACTRESS 
1 Emma Stone / Poor Things
2 Lily Gladstone / Killers Of The Flower Moon
3 Carey Mulligan / Maestro
4 Sandra Huller / Anatomy Of A Fall
5 Greta Lee / Past Lives

BEST ACTOR 
1 Bradley Cooper / Maestro
2 Jeffrey Wright / American Fiction
3 Cillian Murphy / Oppenheimer
4 Paul Giamatti / The Holdovers
5 Leonardo DiCaprio / Killers Of The Flower Moon

BEST SUPPORTING ACTRESS 
1 Danielle Brooks / The Color Purple
2 Da'Vine Joy Randolph / The Holdovers
3 Emily Blunt / Oppenheimer
4 Julianne Moore / May December
5 Jodie Foster / Nyad

BEST SUPPORTING ACTOR 
1 Willem Dafoe / Poor Things
2 Robert Downey Jr. / Oppenheimer
3 Ryan Gosling / Barbie
4 Robert De Niro / Killers Of The Flower Moon
5 Mark Ruffalo / Poor Things

BEST ADAPTED SCREENPLAY 
1 American Fiction
2 Oppenheimer
3 Poor Things
4 Killers Of The Flower Moon
5 The Zone Of Interest

BEST ORIGINAL SCREENPLAY 
1 Past Lives
2 Anatomy Of A Fall
3 The Holdovers
4 Maestro
5 May December

BEST CINEMATOGRAPHY 
1 Poor Things
2 The Zone Of Interest
3 Killers Of The Flower Moon
4 Oppenheimer
5 Maestro

BEST COSTUME DESIGN 
1 Poor Things
2 Barbie
3 The Color Purple
4 Killers Of The Flower Moon
5 Wonka

BEST FILM EDITING 
1 Oppenheimer
2 Poor Things
3 Killers Of The Flower Moon
4 Barbie
5 Maestro

BEST MAKE UP AND HAIRSTYLING 
1 Poor Things
2 Maestro
3 Oppenheimer
4 Killers Of The Flower Moon
5 Golda

BEST PRODUCTION DESIGN 
1 Poor Things
2 Barbie
3 Asteroid City
4 Oppenheimer
5 Killers Of The Flower Moon

BEST SCORE 
1 Oppenheimer
2 Spider-Man: Across the Spider-Verse
3 Indiana Jones and the Dial of Destiny
4 Poor Things
5 Killers of the Flower Moon

BEST SONG 
1 Barbie / What Was I Made For?
2 Barbie / I'm Just Ken
3 Rustin / Road to Freedom
4 The Color Purple / Keep It Movin'
5 American Symphony / It Never Went Away

BEST SOUND 
1 Oppenheimer
2 Maestro
3 The Zone Of Interest
4 Ferrari
5 Napoleon

BEST VISUAL EFFECTS 
1 Guardians of the Galaxy Vol. 3
2 Spider-Man: Across the Spider-Verse
3 Poor Things
4 The Creator
5 Godzilla Minus One

BEST ANIMATED FEATURE 
1 The Boy and the Heron
2 Spider-Man: Across the Spider-Verse
3 Elemental
4 Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem
5 Nimona

BEST DOCUMENTARY FEATURE 
1 American Symphony
2 20 Days in Mariupol
3 Still: A Michael J. Fox Movie
4 Beyond Utopia
5 Four Daughters

BEST INTERNATIONAL FILM 
1 The Zone of Interest
2 Society of the Snow
3 Fallen Leaves
4 The Taste of Things
5 20 Days in Mariupol

BEST ANIMATED SHORT 
1 Once upon a Studio
2 Letter to a Pig
3 Eeva
4 Pete
5 Ninety-Five Senses

BEST DOCUMENTARY SHORT 
1 The ABCs of Book Banning
2 Last Song from Kabul
3 Deciding Vote
4 Camp Courage
5 The Last Repair Shop

BEST LIVE ACTION SHORT 
1 The Wonderful Story of Henry Sugar
2 Strange Way of Life
3 The After
4 The Anne Frank Gift Shop
5 Red, White and Blue

gaRis
Περισσότερα... »

Ένα Γκολ για τη Νίκη (Next Goal Wins) Poster ΠόστερΈνα Γκολ για τη Νίκη
του Taika Waititi. Με τους Michael Fassbender, Oscar Kightley, Kaimana, David Fane, Rachel House, Beulah Koale, Will Arnett, Elisabeth Moss.

Βάλτε ένα γκολ, να γίνει της...κακομοίρας!
γράφει ο zerVo (@moviesltd)

Στις 11 Απριλίου του 2001 καταγράφηκε ένα από τα πιο σημαντικά, όσο και σπάνια ρεκόρ στην ιστορία του διεθνούς φουτμπόλ, αφού με την τελική επικράτηση της ισχυρής Αυστραλίας επί της ανύπαρκτης στο σπορ Αμερικάνικης Σαμόα με 31 - 0 (!!!), κατά την διάρκεια των προκριματικών του Παγκοσμίου Κυπέλου, ορίστηκε η μεγαλύτερη διαφορά στα χρονικά, μεταξύ δύο εθνικών ομάδων. Κι αν κανείς θα περίμενε πως οι ερασιτέχνες παίκτες που εκπροσώπησαν την ατόλη του ειρηνικού ωκεανού και τους 50 περίπου χιλιάδες συμπατριώτες τους - κατά αντιστοίχιση όσοι και οι κάτοικοι της Χίου για παράδειγμα - θα τα έβαφαν μαύρα γι αυτή την αβάσταχτη ήττα, εντούτοις εκείνοι, αγαθοί και γεμάτοι κέφι, δεν σταμάτησαν στιγμή να κινούνται στα ρυθμικά βήματα του παραδοσιακού χορού της πατρίδας τους. Δείχνοντας πως το ποδόσφαιρο πρώτα και πάνω από όλα είναι διασκέδαση κι όχι αγώνας ζωής και θανάτου. Στα σοβαρά τώρα, αν είχαν βάλει ένα γκολάκι έστω, ενδεχόμενα αυτή η πανωλεθρία να είχε εξελιχθεί και σε θρίαμβο ε?

Ένα Γκολ για τη Νίκη (Next Goal Wins) Quad Poster
Για περισσότερο από μια δεκαετία, την όχι και τόσο τιμητική τελευταία θέση της σχετικής λίστας της παγκόσμιας ομοσπονδίας ποδοσφαίρου, που αφορά στις εθνικές ομάδες, κρατά γερά η ομάδα της Αμερικάνικης Σαμόα. Γεγονός λογικό κι επόμενο, από την στιγμή που οι πανωλεθρίες για το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα της νησιωτικής χώρας της Ωκεανίας, διαδέχονται η μία την άλλη κατά ριπάς και στον ορίζοντα δεν διακρίνεται ούτε μισή πιθανότητα ανάκαμψης από τον πάτο της βαθμολογίας. 

Με θετική προϋπηρεσία στις ομάδες του πρωταθλήματος των ΗΠΑ, αλλά προερχόμενος από μια κακή πορεία στο πόστο των ομάδων Ελπίδων της χώρας, ο με Ολλανδικές ρίζες προπονητής Τόμας Ρόνγκεν, προκειμένου να μην μείνει άνεργος, θα αποδεχτεί την πρόταση της Football Association of American Samoa (!!!) και θα μεταβεί στην άλλη άκρη του πλανήτη, δίχως να ξεχειλίζει από κέφι, για να αναλάβει τις τύχες της Εθνικής ομάδας του νησιού. Και αυτό που θα συναντήσει θα είναι ακόμη τραγικότερο από ότι θα περίμενε...

Αφού με μόλις τρεις εβδομάδες να απομένουν μέχρι την έναρξη των προκριματικών του Μουντιάλ 2014, που τα τελικά του θα λάβουν χώρα στην Βραζιλία, ο Ρόνγκεν, θα πρέπει να προετοιμάσει μια φράξια από ασύνδετους άμπαλους, που δεν έχουν και καμία ιδιαίτερη σχέση με το τόπι. Απογοήτευση και μόνο στην θωριά του γκολκίπερ των 150 κιλών που τα τρώει όρθιος, στην όψη του σέντερ φορ που δεν βρίσκει το αντίπαλο τέρμα ούτε όταν είναι άδειο, αλλά και στην παρουσία μιας τρανσέξουαλ στα χαφ, που αντί να μαρκάρει τους αντιπάλους, πιο πολύ ενδιαφέρεται να τονίσει το μέικ απ και να φτιάξει τις κοτσίδες της...

Θα έλεγε κανείς διαβάζοντας αυτά τα δεδομένα που έχει να βάλει σε μια τάξη ο κόουτς, πως η φαντασία των σεναριογράφων ξεπέρασε κάθε προσδοκία στο στήσιμο της πιο απελπιστικής ομάδας που κλήθηκε ποτέ να συντάξει προπονητής. Κι όμως! Τα πάντα από όσα περιγράφει το Next Goal Wins είναι βασισμένα σε πραγματικά περιστατικά, που ήδη η τεκμηρίωση τα έχει μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη, στο συνώνυμο προ δεκαετίας ντοκιμαντέρ, προβάλλοντας το πως μέσα σε είκοσι μόλις ημέρες, ένας ξένος κατάφερε να θέσει τις βάσεις το συγκεκριμένο αθλητικό σύνολο, όχι απλά να πετύχει ένα τέρμα, όπως όριζε ο βασικός αντικειμενικός στόχος, αλλά να κατορθώσει υπερήφανη νίκη για πρώτη φόρα στα χρονικά, απέναντι στην μισητή γείτονα Τόνγκα!

Φυσικά τα πάντα στην παρούσα περίπτωση, όπως μας τα σερβίρει ο Νεοζηλανδός με την πολύπλευρη δράση, από Marvel και Thor μέχρι JoJo Rabbit, είναι δοσμένα μέσα από ένα πρίσμα τονισμένης γλαφυρότητας, στην παρουσίαση του διπόλου Προπονητής - Έθνος. Από την μια μεριά γίνεται σαφής η απελπισία στην ματιά ενός τεχνικού, γνώστη του ποδοσφαίρου, που πρέπει να βάλει σε μια τάξη τα ασυμμάζευτα. Από την απέναντι προβάλλεται η αγνή προσέγγιση ενός σπορ, που δοκιμάζεται η ακεραιότητα του από τα οικονομικά συμφέροντα και τους στοιχηματισμούς, από έναν λαό που δεν σκέφτεται με αυτοσκοπό την νίκη, αλλά μόνο την συμμετοχή. Εννοείται βέβαια πως η υπερηφάνεια αμφότερων ανεβαίνει σταδιακά στο ενδεχόμενο και μόνο οι επιθετικοί να πατήσουν στην αντίπαλη περιοχή. Που να σκοράρουν κιόλας!

Κι έτσι έχουμε μπροστά μας ένα ανακάτεμα μπόλικων φιλμς με σπορτίφ θεματική, αφού στις εικόνες του Γκολ, εύκολα μπορεί κανείς να διακρίνει αναφορές σε ταινίες όπως το Invictus όπου το αουτσάιντερ θριαμβεύει, το Damned United στις στιγμές που επιχειρείται η ψυχική τόνωση των ποδοσφαιριστών, το Escape To Victory με το κοινό φινάλε και την εκτέλεση πέναλτι. Η προφανέστερη των αναφορών πάντως έχει να κάνει με τον κόουτς Ρόνγκεν και το όνομα του Κυρίου Μιγιάγκι που αναγράφεται στην φόρμα του, σε μια ισοσκέλιση της προπονητικής τεχνικής που χρησιμοποίησε εδώ, αντιγράφοντας τον Ιάπωνα στο Karate Kid. Με μπόλικες κωμικές δόσεις που θα ανεβάσουν το κέφι στην πλατεία, δοσμένες μέσα από τον ψυχισμό του κατ ανάγκη ομοσπονδιακού τεχνικού, όπως με πολύ χαλαρή διάθεση ερμηνεύει ο Michael Fassbender. Ο Γερμανός εδώ πετά μακριά την μπέρτα της άκρατης υποκριτικής σοβαρότητας, που τον έχει χαρακτηρίσει στο σύνολο σχεδόν της σημαντικής καριέρας του, για να φορέσει την πολύ λιγότερο απαιτητική φόρμα του ψυχολόγου πιο πολύ, που πρέπει να συντάξει σε σώμα ένα, κοντούς, χοντρούς, στραβούς, ανίκανους και τραβεστί ακόμη, εν όψει του κοινού καλού. Έκτοτε η Αμερικάνικη Σαμόα ποτέ δεν έχει πέσει ξανά στην τελευταία θέση της κατάταξης κι αυτό το λες επίτευγμα αν μη τι άλλο!

Ένα Γκολ για τη Νίκη (Next Goal Wins) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Ιανουαρίου 2024 από την Feelgood Ent.!
Περισσότερα... »