Στιβ Τζομπς (Steve Jobs) PosterLadies And Genltemen please welcome... Steve Jobs, ο άνθρωπος που έγινε μύθος, κτίζοντας έναν ολόκληρο τεχνολογικό κολοσσό και οδηγώντας την επιστημονική εξέλιξη χιλιόμετρα πιο μπροστά από την εποχή του. Είναι η δεύτερη φορά, μετά τον τραγικό του θάνατο, που το σινεμά επιχειρεί να προσεγγίσει τον θρύλο - μετά από το ελαφρώς απογοητευτικό Jobs - με την εκδοχή που υπογράφει ο πολυβραβευμένος Danny Boyle, πάνω σε σενάριο που υπογράφει ο Aaron Sorkin, βασισμένος στο βιβλίο του Walter Isaacson. Η υπόσχεση της Universal και της Legendary Pictures είναι στις 9 Οκτωβρίου που το φιλμ θα κάνει την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα του, να παρουσιαστεί μια βιογραφία του ιδρυτή της Apple, δίχως να τον αγιοποιεί και να αποκρύπτει τις σκοτεινές πτυχές του χαρακτήρα του. Το τρέιλερ είναι αρκούντως ενημερωτικό για όσα πρόκειται να δούμε εστιάζοντας κατά κύριο λόγο, σε τρεις κορυφαίες στιγμές στην καριέρα του Στιβ Τζομπς, με πιο σημαντική φυσικά εκείνη του 1998 και την παρουσίαση στο κοινό του επιτεύγματος του υπερ υπολογιστή Mac.

Στιβ Τζομπς (Steve Jobs) Movie

Αν και δεν του φέρνει ιδιαίτερα σε κοψιά και χαρακτηριστικά προσώπου, ο Michael Fassbender, αναλαμβάνει το δύσκολο έργο να υποδυθεί τον Jobs, με την γνώριμη στωικότητα που χαρακτηρίζει την κάθε πρωταγωνιστική του στιγμή. η Kate Winslet ερμηνεύει την Τζοάνα Χόφμαν, υπεύθυνη μάρκετινγκ της Μάκιντος, ο Seth Rogen τον Στιβ Βόζνιακ συνιδρυτή της Apple και ο Jeff Daniels τον Τζον Σκάλι CEO της φίρμας. Συμπρωταγωνιστούν ακόμη και οι Katherine Waterston και Michael Stuhlbarg.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 21 Ιανουαρίου 2016 από την UIP


Περισσότερα... »

Tom At The Farm PosterΚανείς δεν πεθαίνει στα 25. Κανείς! Με μια θεματική στροφή στην καριέρα του, το πιο ελπιδοφόρο παιδί του Γαλλόφωνου σινεμά, ο Καναδέζος Xavier Dolan, επιστρέφει μετά από την βραβευμένη στις Κάννες δημιουργία του Mommy, με το θρίλερ Tom At The Farm, που οι πρώτες κριτικές κάνουν λόγο για μια γεμάτη σασπένς ιστορία, κινούμενη στις προσταγές του μετρ Hitch. Αμέσως μετά από τον θάνατο του εραστή του, Γκιγιόμ, ο Τομ θα ταξιδέψει από την μεγαλούπολη που ζει, σε επαρχιακή περιοχή, για να παραστεί στην κηδεία του. Κατά την άφιξη του εκεί, θα αντιληφθεί πως η φαμίλια του αγαπημένου δεν γνώριζε τίποτα για την ύπαρξη του, αναμένοντας μια κοπέλα στην θέση του. Ο Τομ θα κρύψει προβληματισμένος την πραγματική του ταυτότητα, για να μην προξενήσει κι άλλους προβληματισμούς στους γονείς του εκλιπόντος, πολύ σύντομα όμως θα βρεθεί παγιδευμένος σε ένα μυστηριώδες ερωτικό παιχνίδι, που θα σχεδιάσει ο αδελφός του Γκιγιόμ, που σχεδόν έχει καταλάβει μέσα του την αλήθεια. Η ταινία αφού ταξίδεψε εδώ και δύο χρόνια σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ του κόσμου, έχοντας ήδη προβληθεί σε κάποιες από τις ευρωπαϊκές αγορές, θα κάνει την εμφάνιση της και στις ΗΠΑ, αφού από τις 14 Αυγούστου θα διανεμηθεί στις αίθουσες της χώρες, μα και στο i Tunes.

Tom At The Farm Movie

Πέρα από την σκηνοθετική καθοδήγηση ο Dolan εδώ κρατά και τον βασικό πρωταγωνιστικό ρόλο, υποδυόμενος τον προβληματισμένο νέο, που πνίγει τα συναισθήματα του, πριν βρεθεί παγιδευμένος στο αιματηρό παιχνίδι. Μαζί του συμμετέχουν και οι Pierre Yves Cardinal, Lise Roy, Evelyne Brocu.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί


Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 25 - 28 Ιουνίου 2015 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Terminator: Genisys
UIP
1
104
17.358
17.358
2
Jurassic World
UIP
3
48
13.005
140.878
3
Insidious Chapter 3
Feelgood
1
39
10.791
10.791
4
Spy
Odeon
2
39
7.610
38.959
5
La Famille Belier
Odeon
3
30
6.557
34.204
6
While We're Young
Seven / Spentzos
1
10
4.658
4.658
7
La Isla Minima
Weird Wave
2
21
3.899
13.866
8
Yellowbird
Odeon
1
36
3.212
3.212
9
Far From The Madding Crowd
Odeon
1
14
1.804
1.804
10
The Trip To Italy
Filmtrade
1
4
1.683
1.683


Περισσότερα... »

Παγιδευμένη Ψυχή: Κεφάλαιο 3 (Insidious: Chapter 3) PosterΠαγιδευμένη Ψυχή: Κεφάλαιο 3
του Leigh Whannell. Με τους Dermot Mulroney, Stefanie Scott, Angus Sampson, Leigh Whannell, Lin Shaye


Μπαμπούλας Α.Ε.
του zerVo (@moviesltd)

Αν αναρωτιέσαι για ποιον ακριβώς λόγο, έχουν αποδώσει στον James Wan τον τίτλο του Μίδα, αρκεί να ρίξεις απλά και μόνο μια ματιά στα επιτεύγματα που έχει επιτύχει στα box office, σε σύγκριση με τα λεφτά που οι χρηματοδότες του έχουν βάλει στην τσέπη για να φτιάξει το φιλμάκι. Και μην πηγαίνεις μακριά, μείνε απλώς στην περίπτωση του Insidious, που στην πρώτη του βόλτα στις αίθουσες προ τετραετίας, έχοντας στοιχίσει μόνο ενάμισι εκατομμύριο δολάρια, κατάφερε να φέρει πίσω εξήντα, μόνο στις States! Ενώ στην δεύτερη εκδρομή του, 24 μήνες κατοπινά, στο Chapter II, με υπετριπλάσιο (!!!) μπάτζετ πέντε μυρίων, έβγαλε τζακ ποτ μεγέθους ενενήντα, αποκλειστικά στην εγχώρια (του) αγορά. Δεν χρειαζόταν να το στοιχηματίσεις λοιπόν, ότι η Παγιδευμένη Ψυχή, θα επέστρεφε και μάλιστα πολύ σύντομα, με νέο τσάπτερ, έχοντας στο κάθισμα του οδηγού τον στενότερο συνεργάτη του παραγωγού του και Διόσκουρο του Leigh Whannell. Που στις δύο αρχικές συνέχειες, κατείχε τον ρόλο του σεναριογράφου, να μην ξεχνάμε...

Παγιδευμένη Ψυχή: Κεφάλαιο 3 (Insidious: Chapter 3) Wallpaper
Στα όρια της ενηλικίωσης της, η μελαγχολική από την στιγμή που έχασε την μητέρα της, Κουίν Μπρένερ, ζει μαζί με τον ζορισμένο πατέρα και την μικρότερη αδελφή της, έχοντας μέσα της ένα κρυφό όνειρο. Να καταφέρει και πάλι να επικοινωνήσει με την γυναίκα που την έφερε στον κόσμο και που η απουσία της έχει στοιχειώσει την ψυχή της. Η επίσκεψη της στην συνταξιοδοτημένη μέντιουμ, Ελίζ Ρενιέρ, ζητώντας της να κτίσει γέφυρες με τον άλλο κόσμο, αρχικά θα προκαλέσει την αρνητική στάση της ηλικιωμένης παραψυχολόγου, η επιμονή της μικρής όμως θα πείσει εντέλει την πεπειραμένη και γνώστη τέτοιου είδους ειδικών περιστατικών, να πει το ναι και να επιχειρήσει να την συνδέσει με το πνεύμα της μητέρας της. Εκείνο που θα κατορθώσει είναι να αποκαλύψει την παρουσία ενός ακόμη διαβολικού πνεύματος που κατοικεί στο σπίτι της Κουίν, που σαν στόχο του έχει να κλέψει την αθωότητα της πιτσιρίκας, οδηγώντας την στο θολό μεταίχμιο που συνδέει τους δύο κόσμους, των νεκρών και των ζωντανών.

Αλλαγή πλεύσης στο timeline, επιφυλάσσει η τρίτη ταινία με την μαρκίζα Insidious, αφού χρονικά δεν συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε το πρώτο σίκουελ, αλλά γυρνά τον δείκτη κάποια έτη πίσω, αποσπώντας με πανέξυπνο τρόπο, το πιο αξιομνημόνευτο στοιχείο του μέχρι ώρας γνώριμου στόρι: Την γηραιά, όχι ατρόμητη και άφοβη, μα πανέτοιμη να δώσει και την τελευταία ικμάδα των ικανοτήτων της για να σώσει τον παγιδευμένο από τα δαιμόνια συνάνθρωπο της, τηλεπαθητικό. Με βάση την Ελίζ, προσωπικότητα που ουσιαστικά είχε κάνει και την διαφορά και στις δύο προηγούμενες εκδοχές του τίτλου, το δίδυμο των Wan - Whannell κτίζει μια τρομακτική ιστορία στα γνώριμα μέτρα και στάνταρντς της, με αρκετές ανατριχιαστικές στιγμές, από εκείνες που φτιάχνουν τους αμέτρητους (και κυρίως νεαρούς) φανς του genre.

Όπερ σημαίνει ατμόσφαιρα ηλεκτρισμένη και καταστάσεις εφιαλτικές, από εκείνες που βιώνει ο καθένας μας στα άσχημα όνειρα του, με το άλλο μισό της κατεχόμενης από τα στοιχειά Κουίν, να πνίγεται τεχνητά σε μια δίχως πρόσωπο και αναπνοή φόρμα, προκαλώντας ανάλογα πνιγηρά συναισθήματα στην πλατεία. Υπόγεια, σκοτεινά κατώγια, σκάλες που τρίζουν, τοίχοι που μιλούν, σκιές που κινούνται απειλητικά, μακρινοί γεωμετρικοί διάδρομοι (τ.Λάμψης ε?) περσόνες δισυπόστατες, όχι δηλαδή πρωτότυπα και πρωτοφανή συστατικά, αλλά πιασάρικα, που υπόσχονται και εντέλει παρέχουν τις δόσεις του τρόμου, που σηματοδοτεί η φημισμένη μαρκίζα.

Για πες: Τι καταφέρνει εντέλει μετά από μιάμιση ώρα ανατριχίλας το Chapter 3? Να επιβεβαιώσει και με μια γιγάντια σφραγίδα, μάλιστα, την οριστική δημιουργία μιας νέας υπέρ ήρωος της μεγάλης οθόνης, της σεβάσμιας μα και δυναμικής, της θεωρητικά παλιών ιδεών μα τόσο μοντέρνας και φίλιας στους εκσυγχρονισμούς, της μεθοδικής μα και έντονα παροσμητικής κυριούλας, που δεν λογαριάζει διαβόλια και τριβόλια και ρίχνεται στην μάχη με όση δύναμη προστάζει η καρδιά της. Απονομή δικαιοσύνης το λιγότερο, για μια σπουδαία ρολίστα, όπως η Lin Shaye, των περισσότέρων από διακοσίων ρολσιτικών εμφανίσεων στο παλμαρέ της.

Παγιδευμένη Ψυχή: Κεφάλαιο 3 (Insidious: Chapter 3) Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιουνίου 2015 από την Feelgood Entertainment
Περισσότερα... »

Ταξίδι στην Ιταλία (The Trip to Italy) PosterΤαξίδι στην Ιταλία
του Michael Winterbottom. Με τους Rob Brydon, Steve Coogan


Όταν τρώνε, δεν μιλάνε...
του zerVo (@moviesltd)

Το όνειρο ζωής σου, που πραγματοποιήθηκε μετά από κόπους και βάσανα, να διασχίσεις από άκρου εις άκρο την πανέμορφη Ιταλία πλησιάζει στο τέλος του. Για κοντά ένα μήνα, με κάθε μέσον, μέχρι και με οτοστόπ, έχεις καταφέρει με τρομερά πενιχρό προυπολογισμό, να διαβείς ολάκερη την Μπότα και σήμερα που αυτή κούρσα ζωής τελειώνει, τις δυο λιρέτες που περισσεύουν στην τσέπη σου, φαντάζεσαι να τις καταναλώσεις σε πολυτελή τρατορία, τρώγοντας επιτέλους και κάτι άλλο, από φτηνό τζανκ φουντ. προς μεγάλη σου έκπληξη, στο διπλανό τραπέζι και κόντρα στις εντολές, συντρώγουν δύο καλοντυμένοι φωνακλάδες κατσουλίνοι, που λένε ανέκδοτα, παριστάνουν τον Κορλεόνε και γελούν τρανταχτά. Ένεκα της ευχάριστης στιγμής, τους αντέχεις και χάσκεις κι εσύ παρέα τους. Για μια φορά όμως. Την δεύτερη, αν βρεθούν φράγκα για να ξαναπάς σε ριστοράντε και τους ξαναπετύχεις, μάλλον θα τους φέρεις την αματριτσάνα κολάρο...

Ταξίδι στην Ιταλία (The Trip to Italy) Wallpaper
Το ευρείας ανάγνωσης έντυπο δήλωσε ικανοποιημένο από το πείραμα της πρώτης φοράς κι έβγαλε καινούργιο μπάτζετ στην δυάδα, για να το επαναλάβει, ταξιδεύοντας οδικώς αυτή την φορά στην Bella Italia, ακολουθώντας τα χνάρια των ρομαντικών ποιητών στις πιο ονομαστές πόλεις της χώρας, παίρνοντας συνάμα εμπειρίες από τις τοπικές λιχουδιές των καλύτερων γκουρμέ εστιατορίων. Για τον Ουαλό Rob Brydon και τον μπον βιβέρ στενό του φίλο Steve Coogan, είναι μια πρόκληση, όπως και να το κάνεις, μια εβδομάδα με όλα τα έξοδα πληρωμένα, σε μια διαδρομή από το Άστι στην Ρώμη και από το Αμάλφι στην Νάπολι. Και όσα ζήσουν σε αυτή τους την βόλτα, μια χαρά θα καταφέρουν να αποτελέσουν τουριστικό οδηγό, για τους επίδοξους ταξιδευτές στις παραλίες της Αδριατικής.

Αφού βολτάρισαν την Βόρεια Γηραιά Αλβιόνα, πριν από πέντε χρονάκια, αρχικώς τηλεοπτικά και κατοπινά στην μεγάλη οθόνη, στο πρώτο The Trip, οι κομπανιέροι, ενώνουν και πάλι χνώτα για να συνεχίσουν την πορεία τους σε μέρη που γνωρίζουν μόνο μέσα από λυρικά ποιήματα του Μπάιρον και από πλάνα μυθικών ταινιών σαν την Dolce Vita και το Le Mepris. Ο αστείρευτος πλακατζής Rob, έχει αφήσει πίσω σύζυγο και νεογέννητο παιδί, έντονα προβληματισμένος για την τροπή που έχει πάρει εσχάτως η σεξουαλική του ζωή, την ίδια στιγμή που ο Steve, περνά κι αυτός μια δύσκολη φάση, στην σχέση με τον έφηβο γιο του, που σταδιακά ανεξαρτοποιείται από την φτερούγα της φαμίλιας. Σε αυτό τον περίπατο μέσα στο ξέσκεπο κουρσάκι, αμφότεροι θα αναζητήσουν λύσεις στα ζόρια τους, ακόμη κι αν αυτές, προκαλέσουν ακόμη μεγαλύτερες φθορές στην προβληματική κατάσταση.

Αναμφίβολα κάθε φορά που στρώνονται στο τραπέζι των πολυτελών φαγάδικων, οι δύο φίλοι, ξέρεις εκ προοιμίου, πως δεν θα γευτούν απλώς τα κατορθώματα του σεφ, αλλά θα ξεσηκώσουν με τα χάχανα και τις ιαχές τους ολάκερο το σοβαροφανές μέρος, ξεπερνώντας σε φανφάρα, ακόμη και την φημισμένη ιταλιάνικη αλεγκρία. Μπροστάρης σε αυτή την παλιμπαιδιστική συμπεριφορά ο Brydon, που μάλλον κάποιος του σφύριξε πως είναι μίμος περιοπής, με συνέπεια να μην αφήνει ούτε έναν (συντοπίτη του κυρίως) ηθοποιό, από τον Sean Connery ίσαμε τον Hugh Grant κι από τον Al Pacino μέχρι τον Marlon Brando ("ικανότητα" που του χάρισε και ρολάκο στο νέο φιλμ του Michael Mann, λέει) χωρίς να τον υποδυθεί. Είπαμε την μια φορά θα βγάλει γελάκι. Από εκεί και πέρα η πλάκα βαραίνει και καταντά σαχλαμαρίστικη. Απεναντίας ο Coogan, σε αντίθεση με τους λοιπούς ρόλους της καριέρας του, παίζει το σοβαρό μέλος του ντουέτου, αφού εμφανίζεται πιο συνεσταλμένος από τα συνηθισμένα, ίσως και πιο σκυθρωπός και βαρύς.

Για πες: Τύφλα να έχει ο Μαμαλάκης στις δικές του - πιο εμπνευσμένες σε κάθε τομέα - εξορμήσεις, σε σύγκριση με το παρατραβηγμένο πόνημα του Michael Winterbottom, που δεν πρέπει να υπάρχει ούτε ένας θαυμαστής του έργου του, που να μην τον προτιμά με το πιο μάχιμο και κοινωνικής αναζήτησης κοστούμι. Παρόλα αυτά τα τοπία της ονειρικής γείτονος χώρας είναι τόσο όμορφα κινηματογραφημένα, που έστω και παρουσία των πολυλογάδων, είναι αρκετά για να μην καταφέρεις να τραβήξεις το μάτι σου από το εκράν.

Ταξίδι στην Ιταλία (The Trip to Italy) Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιουνίου 2015 από την Filmtrade
Περισσότερα... »

Slow West PosterSlow West
του John Maclean. Με τους Kodi Smit-McPhee, Michael Fassbender, Ben Mendelsohn, Caren Pistorius, Rory McCann, Andrew Robertt, Edwin Wright, Kalani Queypo


Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Τούτη η γης που την πατούμε, όλοι μέσα θε' να μπούμε

Πόσοι από εσάς έχετε δει το Django Unchained; Πάρα πολλοί φαντάζομαι. Πόσοι από εσάς έχετε ακούσει έστω κι ένα τραγούδι από τους Django Django; Ελάχιστοι, βάζω στοίχημα. Η ταινία αυτή μας παρέχει την σπάνια ευκαιρία να το παίξουμε μάγκες, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κάνουμε και λίιιιιιιιιγη επίδειξη! Έχουμε και λέμε λοιπόν. Μέλος των Django Django είναι ο David Maclean (παίζει ντραμς και είναι ο παραγωγός τους), που υπογράφει και το σάουντρακ της ταινίας (κατά κάποιον τρόπο, έτσι εξηγείται η σπουδαία μουσική επένδυση). Ο John Maclean είναι αδελφός του. Ο John με τη σειρά του ήταν μέλος των The Beta Band, ιστορικού συγκροτήματος από τη Σκοτία, που υμνήθηκε τόσο από τους Oasis όσο και από τους Radiohead μεταξύ των άλλων!!! Αυτή είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο John Maclean, έχοντας όμως ήδη δύο μικρού μήκους ταινίες στη φιλμογραφία του, όπου πρωταγωνιστεί ο Michael Fassbender! Τη μία μάλιστα τη γύρισε με κινητό!!! Τρελό, έτσι; (By the way, οι Django Django πριν λίγες εβδομάδες κυκλοφόρησαν το, πολύ καλό, δεύτερο άλμπουμ της καριέρας τους με τίτλο «Born Under Saturn»!).

Slow West Wallpaper
Η ταινία Slow West προβλήθηκε στο πρόσφατο φεστιβάλ του Sundance, όπου και τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, στην κατηγορία «World Cinema – Dramatic». Κατά μία έννοια, αποτελεί μια ταινία στα βήματα (κι όχι το flipside) του «Νεκρού» (Dead Man, 1995, πω πω, πέρασαν κιόλας 20 χρόνια ρε παιδιά!) του Jim Jarmusch – μάλλον της καλύτερης (σίγουρα της πιο αγαπημένης για τον γράφοντα) ταινίας του σπουδαίου Αμερικανού σκηνοθέτη. Υπάρχει ποιητική διάθεση, υπάρχουν τα στοιχεία του road movie, υπάρχει ο καταδικασμένος έρωτας, υπάρχει η ελεγειακή και ανεπίστρεπτη πορεία προς το θάνατο. Εντάξει, η ταινία του Jarmusch είναι ασπρόμαυρη και αγγίζει πολύ περισσότερο το μεταφυσικό και το υπερβατικό, αλλά οι εκλεκτικές συγγένειες και η εξαιρετική δουλειά που έχει κάνει ο Maclean, μας επιτρέπουν να τοποθετήσουμε την ταινία του δίπλα στο συγκεκριμένο αριστούργημα.

Η υπόθεση: Τέλη του 19ου αιώνα. Ο Τζέι Κάβεντις είναι ο γιος ενός αριστοκράτη, που μεγαλώνει στα Χάιλαντς της Σκοτίας. Η καλύτερή του φίλη είναι η Ρόουζ, κόρη ενός ταπεινού αγρότη. Καθώς μεγαλώνουν, η φιλία τους εξελίσσεται σε κάτι πολύ βαθύτερο. Ο πατέρας του Τζέι, όμως, εναντιώνεται στη – μη κοινωνικά αποδεκτή – σχέση των δύο νέων. Κι όταν ο πατέρας της Ρόουζ αναγκάζεται, λόγω ενός «κατά λάθος» εγκλήματος, να πάρει την κόρη του και να πάνε στην Αμερική, από τη μια για να κρυφτούν και από την άλλη προς αναζήτηση καλύτερης ζωής, η καρδιά του Τζέι γίνεται κομμάτια. Στα 16 του χρόνια αποφασίζει να εγκαταλείψει την προνομιούχο ζωή του και ξεκινά να βρει τη χαμένη του αγάπη στη νέα ήπειρο.

Όντας στην Αμερική και πορευόμενος προς τη Δύση, στο διάβα του θα βρεθεί ο κυνηγός επικυρηγμένων Σίλας Σέλεκ. Ο Σίλας είναι μπαρουτοκαπνισμένος, κυνικός, λιγομίλητος, σκληρός άντρας. Υπό κανονικές συνθήκες απλά θα δολοφονούσε τον Τζέι, θα τον λήστευε και θα προχωρούσε παρακάτω. Αντ' αυτού, του προτείνει να του παρέχει προστασία με το αζημίωτο και να τον οδηγήσει μέχρι εκεί όπου ο Τζέι πιστεύει πως βρίσκεται η Ρόουζ. Μαζί, διασχίζουν ένα πανέμορφο αλλά και δυσοίωνο τοπίο, που κατοικείται από κάθε είδους και καταγωγής ανθρώπους. Στο ταξίδι αυτό, γεμάτο με κίνδυνο, προδοσίες και βία, ο Τζέι θα συνειδητοποιήσει ότι η Δύση δεν δείχνει οίκτο στους αθώους. Αλλά και ο Σίλας θα ωριμάσει...

Η άποψή μας: Τούτη είναι μία από εκείνες τις ταινίες που σε πιάνουν εξ απήνης. Μπαίνεις να τη δεις χωρίς πολλές προσδοκίες και σε μαγεύει από την πρώτη στιγμή. Δεν βασίζεται σε πανάκριβα εφέ ή σε εξεζητημένες ιστορίες, που σκοπό έχουν αρχικά να εντυπωσιάσουν και κατόπιν να πουν κάτι – αν έχουν κάτι να πουν εντέλει. Εδώ, η ταινία κυλάει πανέμορφα, ήσυχα, χαλαρά, παίρνει το χρόνο της, δεν χάνει ποτέ το φόκους της αλλά δίνει ανάσες, εστιάζοντας σε τόσο μικρές και υπέροχες λεπτομέρειες. Ο Τζέι (τον υποδύεται ιδανικά έχοντας και το κατάλληλο φιζίκ ο Kodi Smit-McPhee) είναι ο άγουρος ιδεαλιστής, ο ονειροπόλος, ο ποιητής, αυτός που βλέπει τον κόσμο όχι έτσι όπως είναι αλλά έτσι όπως θα ήθελε να είναι. Όπως του λέει και ο Σίλας: «είσαι σαν ένας λαγός μέσα σε μια λυκοφωλιά». Δεν έχει ελπίδες επιβίωσης. Ο Τζέι απαντάει στον Σίλας: «η ζωή δεν είναι μόνο το να επιβιώνεις». «Ναι», του απαντάει ο σκληροτράχηλος Σίλας, «είναι και να πεθαίνεις».

Εκεί όπου ο Τζέι πετάει στα σύννεφα, ο Σίλας πατάει γερά στη γη. Είναι ρεαλιστής, έχει ξεφύγει από όλες τις αυταπάτες, έχουν δει πολλά τα μάτια του. Στο ταξίδι των δύο αντιδιαμετρικά αντίθετων χαρακτήρων, όπως συμβαίνει συχνά, ο ένας, (ο Τζέι) θα απολέσει την αθωότητά του, με την πυξίδα του, όμως, πάντα να δείχνει εκεί που βρίσκεται η καρδιά και ο άλλος, (ο Σίλας), θα μαλακώσει, χωρίς να απεμπολήσει τον ρεαλισμό του. Ο Τζέι θα βρεθεί κυνηγημένος, θα τον απειλήσουν με όπλο, θα του ρίξουν βέλος, θα τον κοροϊδέψουν, θα του κλέψουν τα ρούχα, θα πεινάσει. Θα φτάσει να σκοτώσει. Δεν θα πάψει, όμως, ούτε στιγμή να είναι ένα παιδί που μετράει τα άστρα. Ο Σίλας θα κάνει το ταξίδι του Τζέι δικό του. Κι ενώ εκκινεί με ταπεινά κριτήρια και με προφανείς στόχους, εντέλει θα μπολιαστεί από τη ματιά του μικρού. Οι στάσεις του ταξιδιού τους έχουν όλες κάτι να προσφέρουν στο περιθώριο. Μια αντιπαράθεση μέσα σε ένα παντοπωλείο θα αφήσει δύο παιδάκια ορφανά. Μια «βρεγμένη» στιγμή θα φέρει μια απολαυστική λύση σχετικά με το πως κάποιος μπορεί να στεγνώσει τα ρούχα του όντας καβάλα σε άλογο! Το πιοτί θα οδηγήσει σε ιστορίες γύρω από τη φωτιά για το πόσο εύκολα μπορούσες (και μπορείς) να χάσεις τη ζωή σου στην Άγρια Δύση εξαιτίας παρεξήγησης κι έχοντας καλές προθέσεις. Κι όλα αυτά ενώ οι κάθε είδους μετανάστες από κάθε μεριά της γης βιώνουν, ο καθένας από τη μεριά του, αυτόν τον εφιάλτη, που βρισκόταν τότε στα σπάργανά του: το αμερικάνικο όνειρο...

Όλα καλά με την ταινία κι όλα ωραία, εκείνο που λίγο μας χάλασε είναι η απόφαση του σκηνοθέτη να επιταχύνει τα μάλα τους ρυθμούς στην τελευταία πράξη. Θαρρείς και του είπαν κάποια στιγμή «μάγκα, πάτα γκάζι, τελείωνε και βάλε και μπόλικο πιστολίδι, εντάξει;» και τα έχωσε όλα μαζί, τη δράση και τη λύση του δράματος, στα τελευταία 20 λεπτά. Σου έρχεται απότομο όλο αυτό ενώ μέχρι εκείνη τη στιγμή το βλέμμα ακολουθούσε τις πορείες των δύο αντιηρώων χωρίς να διαστέλλονται οι κόρες λόγω φρίκης και καταιγιστικού μοντάζ. Μικρό το κακό για μια μικρή το δέμας ταινία, ένα meta γουέστερν που έχει τόσα μα τόσα όμορφα να πει.

Slow West Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιουνίου 2015 από την Odeon
Περισσότερα... »