Το άγνωστο κορίτσι (La fille inconnue)  PosterΤο άγνωστο κορίτσι
των Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne. Με τους Adèle Haenel, Olivier Bonnaud, Jérémie Renier, Louka Minnella, Christelle Cornil, Nadège Ouedraogo, Olivier Gourmet, Pierre Sumkay, Yves Larec, Ben Hamidou, Laurent Caron, Fabrizio Rongione, Thomas Doret, Marc Zinga


Η Ευρώπη του Διαφωτισμού...
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Ενοχές έχουν μόνον όσοι συνεχίζουν να είναι άνθρωποι!

Είναι οι Βέλγοι αδελφοί Dardenne από τους πιο επιδραστικούς σκηνοθέτες στο σημερινό ευρωπαϊκό σινεμά; Η απάντηση σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Σίγουρα, πάντως, είναι από τους πιο σημαντικούς Ευρωπαίους σκηνοθέτες. Τούτη είναι η 10η μεγάλου μήκους ταινία τους σε 30 χρόνια καριέρας στο χώρο της μυθοπλασίας (μιας που έχουν γυρίσει και μπόλικα ντοκιμαντέρ). Κάθε ταινία τους, από την 4η τους και μετά, τη «Rosetta» (1999) δηλαδή, παίρνει μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ των Καννών, όπου έχουν τιμηθεί και με δύο Χρυσούς Φοίνικες. Τον έναν για τη «Rosetta» και τον άλλον για την ταινία τους «Το παιδί» (L'enfant, 2005). Και αυτή η ταινία, λοιπόν, έλαβε μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του περασμένου φεστιβάλ των Καννών.

Το άγνωστο κορίτσι (La fille inconnue)  Quad Poster
Το 2008, το 49ο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Δέσποινας Μουζάκη και υπό την προεδρία του Γιώργου Χωραφά, είχε οργανώσει ένα πλήρες αφιέρωμα στη μέχρι τότε φιλμογραφία των αδελφών Dardenne. Μάλιστα, είχε έρθει ο ένας από τους δύο αδελφούς στη Θεσσαλονίκη, ο Luc, και παρέλαβε και εκ μέρους του αδελφού του τον τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο που τους έδωσε το φεστιβάλ για το σύνολο του έργου τους. Γενικά, κάθε φορά που έχουν ταινία τα αδέλφια, αυτή παίζεται στο φεστιβάλ. Δεν μπορώ να θυμηθώ αν η τρίτη ταινία της φιλμογραφίας τους και η πρώτη που είδαμε στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το υπέροχο φιλμ «Η υπόσχεση» (La promesse, 1996) είτε στο 37ο είτε στο 38ο, ήταν ανακάλυψη του Μισέλ Δημόπουλου ή του Δημήτρη Εϊπίδη... Τέλος, να σημειώσουμε ότι η κόπια της τελευταίας τους ταινίας που είδαμε στις Κάννες ήταν 113 λεπτά, κατά εφτά λεπτά μεγαλύτερη δηλαδή από την κόπια που θα προβάλλεται εμπορικά στις αίθουσες. Οι αδελφοί Dardenne αποφάσισαν να μοντάρουν εκ νέου την ταινία τους λοιπόν για να προκύψει καλύτερο τελικό αποτέλεσμα.

Η υπόθεση: Η Τζενί Νταβίν είναι γιατρός. Εδώ και τρεις μήνες έχει αναλάβει το κοινωνικό ιατρείο ενός ηλικιωμένου συναδέλφου της στη Λιέγη ενώ θα μπορούσε να βγάζει περισσότερα χρήματα ως μέλος του stuff μιας γυαλισμένης πολυκλινικής. Είναι πολύ καλή στη δουλειά της. Μαζί της είναι κι ένας εκπαιδευόμενος στον οποίο συνεχώς τονίζει πως δεν πρέπει να δένεται συναισθηματικά με τους ασθενείς, καθώς κάτι τέτοιο επηρεάζει την σωστή κρίση και μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένη διάγνωση. Ένα βράδυ, αργά, μία ώρα μετά το επίσημο κλείσιμο του ιατρείου, το κουδούνι χτυπάει μια φορά. Η Τζενί, κουρασμένη, δεν ανοίγει την πόρτα. «Αν ήταν κάτι σοβαρό, θα χτυπούσαν και δεύτερη φορά» λέει στον εκπαιδευόμενό της.

Την άλλη μέρα την επισκέπτεται η αστυνομία. Το πτώμα μιας νεαρής γυναίκας αφρικανικής καταγωγής, αγνώστων στοιχείων ταυτότητας, βρέθηκε στις όχθες του ποταμού, πολύ κοντά στο ιατρείο. Η Τζενί γεμίζει ενοχές: είναι η γυναίκα στην οποία αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα. Αν της άνοιγε ίσως να ήταν ζωντανή. Για να ημερέψει τη συνείδησή της αρχίζει μια έρευνα προκειμένου να μάθει πώς και γιατί σκοτώθηκε η κοπέλα (η αστυνομία της εξηγεί πως πρόκειται για δολοφονία) αλλά κυρίως να βρει την ταυτότητα της νεαρής έτσι ώστε ο τάφος της να μην μείνει χωρίς όνομα...

Η άποψή μας: Πάντα κοινωνικά ευαίσθητοι οι αδελφοί Dardenne, πάντα με την κάμερά τους στοχευμένη στον άνθρωπο και τα βάσανά του, πάντα με πολύ δυνατές γυναικείες ερμηνείες στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Αυτή τη φορά είναι η σειρά της Adèle Haenel (τη γνωρίσαμε από το πολύ καλό «Έρωτας με την πρώτη μπουνιά») να λάμψει στον κεντρικό ρόλο. Και αυτήν τη φορά τα αδέλφια δίνουν στον εαυτό τους τη δυνατότητα να ασχοληθούν κατά μία έννοια με σινεμά είδους. Τούτη η ταινία λοιπόν είναι ένα φιλμ νουάρ αλά Dardenne! Ο τίτλος παραπέμπει στο είδος, οι έρευνες που διεξάγει η γιατρός παραπέμπουν στο είδος, η επαφή με τον υπόκοσμο της Λιέγης παραπέμπει στο είδος, τα πως και τα γιατί παραπέμπουν στο είδος. Αλλά είπαμε, όλα αυτά με την οπτική των αδελφών Dardenne.

Με το ξεκάθαρων προθέσεων σενάριο, με την έλλειψη μουσικής, με τη μη χρήση femme fatale, και με το βλέμμα στην κοινωνία. Ο κάθε άνθρωπος ανά πάσα στιγμή της ζωής του μπορεί να κάνει κάτι ηθικά μεμπτό. Αυτό που ξεχωρίζει τους «καλούς» από τους «κακούς» είναι ότι οι «κακοί» μπορεί να εντοπίσουν το σφάλμα τους αλλά θα προχωρήσουν στο παρασύνθημα χωρίς να επηρεαστεί η ζωή τους ενώ οι «καλοί» δεν θα ησυχάσουν καθώς σαν αγκάθι το φάουλ τους θα τους πληγώνει τη συνείδηση έως ότου φτάσουν με κάποιον τρόπο στην απαραίτητη και τόσο λυτρωτική κάθαρση. Δυστυχώς, μας λένε εμμέσως πλην σαφώς οι Dardenne, οι δυτικές κοινωνίες έχουν φτάσει σε σημείο απάθειας. Οι απανταχού Ευρωπαίοι, τρομάρα μας, κοιτάμε τον εαυτό μας και δεν παρατηρούμε τι συμβαίνει γύρω μας παρά μόνον αν το αγγούρι φτάσει στον κώλο μας (συγχωρέστε μου την μαλλιαρή αυτή έκφραση). Κάθε μέρα η δυστυχία πλημμυρίζει τους δρόμους. Κι εμείς ως άνθρωποι αδιαφορούμε. Απορροφημένοι στα δικά μας προβλήματα. Για τα οποία δεν μπορούμε να βρούμε λύσεις. Μα αφού το πρόβλημα είναι δομικό και μας αφορά όλους, πώς είναι δυνατόν να πιστεύει ο καθένας από μας ότι μπορεί να τη βγάλει καθαρή και να γλυτώσει; Εκεί μας κατάντησαν.

Ομφαλοσκόπηση και «εγώ θα βγάλω το φίδι από την τρύπα;». Πόσα άραγε κορίτσια αγνώστου ταυτότητας βρίσκονται νεκρά σε όλες τις πολιτισμένες κοινωνίες του δυτικού κόσμου; Πόσοι ενδιαφέρονται για το πως ζουν, ποιες είναι, ποια είναι τα όνειρά τους, πως βρέθηκαν εκεί που βρέθηκαν; Οι Dardenne προσπαθούν μέσω της γιατρού να μας αφυπνίσουν, να μας τσιγκλίσουν, να βγάλουμε τις παρωπίδες και να κοιτάξουμε λίγο παραέξω από τον εαυτούλη μας. Το... κακό είναι πως το κάνουν με το πιο μέτριο σενάριο της φιλμογραφίας τους. Σαν να μην έχουν νέες ιδέες, σαν να επαναλαμβάνονται. Ας είναι. Και πάλι αυτό που κάνουν είναι πολύ πιο σημαντικό από ένα παραφουσκωμένο χολιγουντιανό τίποτα. Και πάλι στο επίκεντρο είναι ο άνθρωπος. Και πάλι ωσάν γιατροί μας παρουσιάζουν μια κοινωνία σε αφασία, που νοσεί βαθύτατα. Ευτυχώς που υπάρχει ακόμα ελπίδα. Έτσι;

Το άγνωστο κορίτσι (La fille inconnue)  Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 16 Μαρτίου 2017 από την Seven Films
Περισσότερα... »

Τρέξε! (Get Out) PosterΤρέξε!
του Jordan Peele. Με τους Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lakeith Stanfield, Catherine Keener


Guess Who’s Coming to...Bingo
του zerVo (@moviesltd)

Κάθισε μισό λεπτάκι να σου στρογγυλέψω το κοινωνικό υπόβαθρο στήριξης του θέματος της ταινίας, διότι προφανώς ελλείψει (σημαντικά πολυπληθούς) μαύρης κοινότητας στον τόπο μας, δεν είναι και τόσο εύκολο (α.) να σε νοιάξει, (β.) να σε κρατήσει μέχρι τέλους και το κυριότερο (γ.) να βγάλεις σοσιολογικό συμπέρασμα στα εδώθε μέτρα, που να έχουν και κάποια σημασία για τον κοντινό και όχι τον αντίπερα του Ατλαντικού περίγυρο. Ας πούμε λοιπόν πως είσαι μπατιράκι των Δυτικών άκρων της πόλης, που βγάζεις δέκα ευρώ το δεκάωρο (τίμια και περήφανα) σερβίροντας στο ορθιλίκι φρέντους σε καφέ τρύπα της Θηβών, εννοείται πως φράγκα δεν περισσεύουν ούτε για παπάκι της συμφοράς και αναγκαστικά μετακινείσαι με το πάναργο τρόλευ της γραμμής. Ένεκα ρώμης κι ομορφάδας σου, όμως, το κορίτσι που αγκαλιάζεις είναι ζάπλουτο και ονομαστό, από Πολιτεία μεριά και καμαρώνεις για δαύτο το επίτευγμα σου, ίσαμε την ημέρα που θα σου ζητήσει να πάτε παρέα στην βιλάρα σπιτικό της, που μια μάντρα την χωρίζει από το Τέννις Κλαμπ. Το κολλητάρι σου, έξυπνα σκεπτόμενο, σου ρίχνει την σπόντα να μην το σκεφτείς καν, να το πράξεις, εσύ όμως επιμένεις να ντυθείς με το καλό σου, αγορασμένο με θυσίες από τον Μπρακούλια σακάκι και να πάρεις μέχρι Κεί Που Φυσά, το θηρίο. Ωπ! Στο έφτιαξα τώρα το κλίμα. Όχι μαύροι / λευκοί, αλλά φουκαράδες και λεφτάδες. Πράξε την αναγωγή σου λοιπόν στις μεταβλητές της πλοκής και πάμε να το δούμε το θριλεράκι Get Out με την ελληνοφρενική ματιά που του αξίζει, μπας και το πιάσουμε καλύτερα...

Τρέξε! (Get Out) Quad Poster
Πέντε μήνες ζωής κλείνει η ερωτική σχέση ανάμεσα στον Κρις Γουάσιγκτον, έναν νεαρό ταλαντούχο φωτογράφο και την όμορφη Ρόουζ, σχεδόν μισός χρόνος ευτυχίας, που κατά κύριο λόγο βασίζεται στο προοδευτικό πνεύμα που τυλίγει τον δεσμό τους. Που στην θεωρία έχει λόγο να προκαλεί ρήγματα μεταξύ τους, μιας κι εκείνος είναι μαύρος, ε και κακά τα ψέματα, δεν είναι και πολλά τα ανάμεικτα ζευγάρια στα μέρη τους. Η πρόταση της να επισκεφτούν για ένα ξέγνοιαστο Σαββατοκύριακο την έπαυλη των γονιών της, θα προβληματίσει αρχικά τον χωρίς οικογένεια Κρις, εντέλει όμως θα την αποδεχθεί, ελπίζοντας πως κι εκείνοι, όπως η κόρη τους, δεν έχουν παλιομοδίτικα μυαλά και τέτοιου είδους ταμπού τα προσπερνούν με ευκολία.

Και πραγματικά η πρώτη εντύπωση που θα του αφήσει η γνωριμία του με τα...πεθερικά δεν θα είναι άσχημη, καθώς ο φανατικός Δημοκρατικός μπαμπάς, νευροχειρουργός στο επάγγελμα και η ανέμελη μαμά με πνευματικά χαρίσματα υπνωτισμού, θα δείξουν φιλικοί κι ευχάριστοι στο πρόσωπο του. Κι όμως ο Κρις δεν θα νιώσει και τόσο άνετα μέσα στο απομονωμένο σπίτι στο δάσος, αντιλαμβανόμενος την ύπαρξη δύο, έγχρωμων όπως κι εκείνος, υπηρετών, με ιδιαίτερα παράξενη συμπεριφορά, αλλά και από την επιθετική στάση του αδελφού της καλής του, που δεν μοιάζει και τόσο φίλιος. Κατάσταση που σταδιακά θα χειροτερεύει, ενόσω ο νεαρός άντρας θα νιώσει εντελώς έξω από τα νερά του, παγιδευμένος και χωρίς προφανείς τρόπους επικοινωνίας με τους δικούς του ανθρώπους σε μια οικία ξένη, που κάθε λεπτό που περνά γίνεται ολοένα και πιο εχθρική σε αυτόν.

Για να μην τρομάζεις από την λίγων σειρών σύνοψη, όχι, δεν εμφανίζονται τίποτα κοκκινολαίμηδες με τσεκούρια και αλυσοπρίονα στα χέρια να κυνηγούν τον μοναχό φουκαριάρη ανάμεσα στα δέντρα για να τον ξεκοιλιάσουν. Η πρόοδος ανάπτυξης του φόβου είναι πολύ πιο πνευματώδης και με σωστό δέσιμο σε παλμό και επεξηγήσεις. Το υποκείμενο στην περίπτωση μας, ο φωτογράφος που αρέσκεται να τραβά ασπρόμαυρα (εννοείται) καρέ, βγαίνει από το καβούκι του, την προστατευτική στα λόγια in da hood και περνά τα σύνορα, για να εισέλθει ολοκληρωτικά σε έναν χώρο που το λευκό στοιχείο βασιλεύει. Μόνος? Στην ουσία ναι, μιας και από την ώρα σχεδόν που διαβαίνει το κατώφλι της εύπορης αγροικίας, το κορίτσι εμφανώς θα αλλάξει στάση, θα εμφανιστεί κάπως πιο κουμπωμένο και όχι τόσο διαχυτικό, πράγμα που ίσως και να εξηγεί ο πιο καλοπροαίρετος της πλατείας, με το "εντάξει, ντρέπεται τους δικούς της, που έφερε πρώτη φορά στο σπίτι το αγόρι της." Μακάρι να ήταν έτσι κακομοίρη Κρις!

Το πράγμα με το ρέγουλο θα μπει σε ένα κάποιο αυλάκι, ώστε ο θεατής να αρχίσει να καταλαβαίνει πως πολύ δύσκολα θα επιστρέψει ζωντανός πίσω στα μέρη του το παλικαράκι, από την ώρα που θα εκκινήσει η ετήσια δεξίωση στην αυλή των Άρμιτατζ, εκεί που άπαντες οι λευκοί καλεσμένοι θα δείξουν ένα πραγματικά ιδιόμορφο ενδιαφέρον για εκείνον και κυρίως για την ράτσα του. Αν προσθέσουμε σε αυτό και τις ανατριχίλες που του έχει γεννήσει η στάση της λιγομίλητης πεθεράς, που στο πιτς φιτίλι πετυχαίνει να τον υπνωτίσει ρίχνοντας τον σε μια περιδίνηση αποτρόπαιων αναμνήσεων του παρελθόντος, τότε σιγά σιγά σταθεροποιείται και η βάση της ανάπτυξης του κλίματος μιας καθαρόαιμης ταινίας τρόμου. Και για να το κάνουμε λιανότερα, κοινωνικού τρόμου.

Η ταινία είναι φτιαγμένη σεναριακά και σκηνοθετικά από τα χέρια του Jordan Peele, του ενός εκ των δύο στελεχών του κωμικού τηλεοπτικού διδύμου Key & Peele, αλλά και εκείνου που εμπνεύστηκε το σκριπτ της αξιόλογης ταινίας Keanu (που δεν προβλήθηκε ποτέ στην Ελλάδα). Στο ντεμπούτο του πίσω από την κάμερα ο Αφροαμερικάνος κινηματογραφιστής, κτίζει με όμορφο τρόπο τους προβληματισμούς του πάνω στο πατρόν του Guess Who's Coming To Dinner, του Stanley Kramer από το μακρινό 1967, τυλίγοντας το όμως με φιλμικό θράσος και τόλμη στον τρόπο που αναπτύσσει τις κεντρικές του ιδέες, αλλά και ένα ιδιότυπο καυστικό και σατυρικό χιούμορ, που σπάει ανά σημεία την ανατριχιαστική (ποτέ ή σχεδόν ποτέ δεν φτάνει στα επίπεδα του σπλάτερ) αφήγηση. Δεν πρόκειται για μια παραδοσιακή ταινία τρόμου, με φαντάσματα, πόλτεργκάιστ και ανήσυχα στοιχειά να περιφέρονται στο αραχνιασμένο σπίτι. Είναι κάτι άλλο, διαφορετικό, πρωτότυπο σαν ιδέα και εκκεντρικό, που μπορείς να το βαφτίσεις με τον αδόκιμο όρο της φοβιστικής σάτιρας, αρκεί βεβαίως να κατανοήσεις και όχι να προσπεράσεις σηκώνοντας τους ώμους, μιας και δεν σε νοιάζει, τι τρέχει στο μετα-Obama Αμέρικα, με τις διαφυλετικές σχέσεις, μεταξύ μαύρων και λευκών και αν υπάρχει πιθανή όξυνση των διαφορών τους.

Αποφεύγοντας προσεκτικά να μην προβώ σε αποκαλύψεις και σπόιλερς που θα χαλάσουν την διάθεση του επισκέπτη του Τρέξε!, ακόμη κι αν στο φινάλε του ελαφρώς το παρατραβά αγγίζοντας μονοπάτια ακόμη και πολύ μακρινής του ρεαλισμού επιστημονικής φαντασίας, είμαι υποχρεωμένος να βγάλω το καπέλο στην απόπειρα του Peele, να αναδείξει σε όλο του το εύρος, το ναρκοπέδιο που εισέρχεται όποιος βλέπει τα πάντα χωρισμένα, σε ράτσες, προελεύσεις, φύλα, χρώματα, τσέπες και ξέρω γω τι άλλο θα μπορούσε να προκαλέσει στην θεωρία ανισότητα. Κι αυτό δεν αφορά μόνο στους (θεωρητικά) κυρίαρχους που άνετα ως κατέχοντες τα μέσα, μπορούν να παίξουν παιχνιδάκια στις πλάτες του αδυνάμου, εδώ του ταλαίπωρου δηλαδή μαυράκου (ο συμπαθής Daniel Kaluuya, που είχαμε δει και στο Sicario). Αλλά και σε ολόκληρο, το συνολικό εύρος της κοινωνίας, που έχει πείσει μεγάλη μερίδα του κόσμου της, πως ανήκει σε άλλο, δευτερεύοντα Θεό, παίζει σε κατώτερη Εθνική Κατηγορία και την χωρίζει χάσμα τέτοιο από την Άρχουσα Τάξη, ώστε το μυαλό της να είναι τιγκαρισμένο από δεκάδες συμπλέγματα και τρόμους κατωτερότητας. Το Get Out σου πετάει με horror σκέρτσο το ζοριλίκι να νιώσεις μικρός και λίγος, όπως σε φαντάζονται οι σαρδόνια χαμογελαστοί κατέχοντες. Οπότε σε αυτή την περίπτωση τι κάνεις? Πας εντέλει βίζιτα στην βιλάρα του μεγαλοβιομήχανου δυνητικού πεθερού ή ψάχνεις για δικαιολογίες να την κάνεις?

Τρέξε! (Get Out) Rating



Στις δικές μας αίθουσες? Στις 16 Μαρτίου 2017 από την UIP
Περισσότερα... »

Despicable Me 3 PosterΑμάν αδελφάκι μου! Η δημιουργική ομάδα που πρόσφερε στο κοινό το ευρηματικό animation, Despicable Me, αλλά και τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες για το είδος τις χρονιές 2013 και 2015, Despicable Me 2 και Minions, ανασυντάσσει δυνάμεις για να επιστρέψει για τρίτη φορά πάνω στο θέμα που την έκανε διάσημη παγκοσμίως. Το Despicable Me 3, προϊόν του ταχύτατα ανερχόμενου στούντιο κινουμένων σχεδίων της Illumination, επαναφέρει στην μεγάλη οθόνη τον ένα και μοναδικό Απαισιότατο Γκνου μαζί με την αγαπημένη του σύζυγο Λούσι και τα τρία παιδιά τους Μάργκο, Ίντιθ και Άγκνες, αλλά και τα κατακίτρινα περιφερόμενα Μίνιονς, με την μοναδική διαφορά πως στο σύνολο θα προστεθεί αυτή την φορά ένας ολοκαίνουργος χαρακτήρας, που δεν είναι άλλος από τον δίδυμο αδελφό του αγέλαστου κακίστρου, Ντρου. Ένας ήρωας που υπόσχεται να είναι ακόμη πιο πολύ κακός, ακόμη κι από τον ίδιο του τον αδελφό, προειδοποιώντας τον όμως πως μόνο άμα ενώσουν τις δυνάμεις τους θα καταφέρουν να εξολοθρεύσουν τον ένα και μοναδικό αντίπαλο, Μπαλτάζαρ Μπρατ. Η σκηνοθεσία της τρίτης ταινίας της κινηματογραφικής σειράς ανήκει στους βετεράνους του σχεδίου Kyle Balda (Minions και The Lorax) και Pierre Coffin (Minions, Despicable Me) που καθώς φαίνεται από τα ολιγόλεπτα πλάνα του τρέιλερ έχουν κάνει και πάλι εξαιρετική δουλειά, κάτι που αναμένεται να φανεί στα εκράν, από τις 30 Ιουνίου 2017, όταν η ταινία θα κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες από την Universal.

Despicable Me 3 Movie

Είναι η τρίτη και τελευταία φορά που ο κωμικός Steve Carell θα ηγηθεί του καστ, μιας και όπως έχει δηλώσει δεν θα επαναλάβει να υποδυθεί ξανά τον Γκνου (εδώ και τον Ντρου) φωνητικά, εκτός αν πραγματοποιήσει κάποιο καμέο, σε οποιαδήποτε συνέχεια των Μίνιονς. Την ομάδα ολοκληρώνουν και οι Kristen Wiig, Miranda Cosgrove, Russell Brand, Michael Beattie, Dana Gaier και ο Tr;ey Parker, εμπνευστή του φαινομένου South Park, που υποδυόμενος τον εχθρό της πλοκής, ορίζει την πιο ηχηρή προσθήκη στο τιμ.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 31 Αυγούστου 2017 από την UIP.

Περισσότερα... »

Life PosterΗ ζωή είναι σκληρή, βίαιη, απροσδόκητη, απρόβλεπτη! Από τα πλέον μυστικοπαθή πρότζεκτς των τελευταίων ετών, παρότι διαθέτει στις τάξεις του πλειάδα διάσημων και πολύ σημαντικών αστέρων, είναι η περίπτωση του Life, της περιπέτειας επιστημονικής φαντασίας που υπογράφει σκηνοθετικά ο δημιουργός του Easy Money, του Safe House και του κάκιστου Child 44, Daniel Espinosa. Μια εξαμελής αποστολή επιστημόνων, σε έναν αποκομμένο Διαστημικό Σταθμό, βρίσκεται μπροστά σε μια τεράστια ανακάλυψη που θα ανατρέψει τα μέχρι στιγμής γνωστά δεδομένα για το σύμπαν, καθώς στα χέρια της βρίσκεται ένα εύρημα ζωντανού οργανισμού, που μόλις βρέθηκε στο έδαφος του πλανήτη Άρη. Καθώς το πλήρωμα του σταθμού προχωρά σε ολοένα και πιο σημαντικές αποκαλύψεις, θα γίνει αντιληπτό από όλους, πως αυτό το είδος ζωής που μελετούν, είναι πολύ πιο έξυπνο και ευέλικτο από ότι αρχικά πίστευαν. Γεγονός που θα σημάνει συναγερμό στο σκάφος, στους ίδιους, αλλά και πίσω στην Γη που όλοι περιμένουν με αγωνία τα αποτελέσματα των εξετάσεων του Άλιεν. Όπως Alien θυμίζει συνολικότερα το στήσιμο της ταινίας, έχοντας πάρει ήδη μια πρόγευση από τα αγχώδη λίγα λεπτά του ολοκληρωμένου τρέιλερ, που σε διανομή της Sony μόλις κυκλοφόρησε, δίνοντας το σύνθημα για την επίσημη έξοδο του έργου στους κινηματογράφους στις 23 Μαρτίου 2017 παγκοσμίως!

Life Movie

Με μπροστάρη τον Jake Gyllenhaal, που εδώ βγάζει από πάνω την πιο σοβαρή του μάσκα για να φορέσει μια πιο θρίλερ μόστρα, υποδυόμενος τον ηγέτη της επικίνδυνης αποστολής, η ερμηνευτική ομάδα απαρτίζεται ακόμη από τους Rebecca Ferguson, Ryan Reynolds, Hiroyuki Sanada, Naoko Mori, Alexandre Nguyen και Ariyon Bakare.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Απριλίου 2017 από την Feelgood Ent.

Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 9 - 12 Μαρτίου 2017 by OPTOMA

Κάτι παραπάνω από αναμενόμενη η κατάκτηση της κορυφής από τον Βασιλιά Κονγκ που στο πρώτο του τετραήμερο χάρισε μια πρωτιά μετά από καιρό στην Tanweer με ένα ντεμί σαραντάρι, έχοντας έναν όχι και τόσο ικανοποιητικό μέσο όρο ανά αίθουσα που προβλήθηκε. Το παράξενο στην περίπτωση μας έχει να κάνει πάντως με το χρυσό μετάλλιο που κατέκτησε το Kong: Skull Island, που δεν είχε καταφέρει να κερδίσει ο πολύ πιο ακριβός και διαφημισμένος προηγούμενος κινηματογραφικός γιγα-γορίλας του Jackson, που πίσω στα 2005 παρότι είχε σχεδόν διπλάσια προσέλευση στις αίθουσες (72.000) είχε αναπαυθεί στην δεύτερη του τοπ πίσω από την δεύτερη Λούφα και Παραλλαγή, που τότε είχε σαρώσει τα πάντα στο πέρασμα της. Σε απόσταση αναπνοής πάντως και με ελάχιστη διαφορά στο δεύτερο σκαλοπάτι του βάθρου βρέθηκε ο Logan στο μισό του αριθμού των αιθουσών, ο οποίος με κάτι παραπάνω από 33 χιλιάδες χαρτάκια, είχε μια γερή συσπείρωση σε σύγκριση με το πρώτο του Σαββατοκύριακο της πενηντάρας. Ήδη έχει περάσει τις 125 πάντως και συνεχίζει με ιδιαίτερη δυναμική.

Από τις πέντε νέες κυκλοφορίες της εβδομάδας, μόνον ο Κονγκ κατάφερε να μπει στην δεκάδα, με τις υπόλοιπες new releases να αντικρίζουν έναν μικρό εισπρακτικό όλεθρο, αφού καμιά τους δεν κατάφερε να προσελκύσει το ενδιαφέρον περισσότερων των 3.500 θεατών, με το Ελληνικό Park απλώς να μένει κάπως ικανοποιημένο που σε μια και μόνο αίθουσα βρέθηκε λίγο κάτω από το χιλιάρικο σε επισκέψεις. Όπως συνήθως και πάλι τρία animations καταφέρνουν να πάρουν θέση στα τσαρτς, με την Moana και το Sing να προβάλλονται για περισσότερους από τρεις μήνες και συνολικά τα δυο τους να έχουν περίπου 320 χιλιάδες θεατές, ομοίως τρίμηνο κλείνει και το La La Land που μόλις ξεπέρασε σε άθροισμα τις διακόσιες χιλιάδες εισιτήρια. Απογοήτευση για δεύτερο τετραήμερο για το ριγιούνιον του T2 Trainspotting που αγκομαχάει να προσπεράσει στο δεκαήμερο του τις 20.000, ενώ ιδιαίτερη τιμή ανήκει και στο Manchester By The Sea (της ιδίας διανομής) που κινούμενο χαμηλότονα, έχει καταφέρει ούτε λίγο ούτε πολύ να φτάσει την μισή κατοστάδα, χωρίς κανείς να το έχει καταλάβει.

Όλα αυτά ελάχιστες ημέρες πριν δούμε έξι καινούργια φιλμς στις αίθουσες μας, με ένα αδιαφιλονίκητο φαβορί να υπάρχει πάντως ανάμεσα τους για την κατάληψη της πρώτης θέσης, αφού μοιάζει απίθανο να μην την κατακτήσει η ολοκαίνουργη έκδοση του Disneyικού The Beauty And The Beast!


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
Kong: Skull Island
Tanweer
1
118
39.797
39.797
2
Logan
Odeon

2
54
33.683
127.991
3
Manchester By The Sea
Feelgood Ent.
4
40
7.066
47.230
4
The LEGO Batman Movie
Tanweer
5
64
6.887
65.154
5
Moonlight
Seven Films
7
21
5.509
40.610
6
T2 Trainspotting
Feelgood Ent.
2
42
4,039
18.069
7
La La Land
Odeon
12
24
3,792
203.386
8
Fifty Shades Darker
UIP
5
19
3.765
256.023
9
Moana
Feelgood Ent.
12
32
3,635
137.048
10
Sing
UIP
13
36
3.537
186.444


Περισσότερα... »

Ciao Amore...Dalida (Dalida) Poster...δεν είναι η οποιαδήποτε γυναίκα! Υπήρξε η πιο δημοφιλής τραγουδίστρια στα χρονικά του Γαλλικού πενταγράμμου. Με καριέρα που κράτησε για περισσότερες από τρεις δεκαετίες και με πωλήσεις δίσκων (55 χρυσών!) που ξεπέρασαν σε αριθμό τα ογδόντα εκατομμύρια παγκοσμίως, η Νταλιντά έχει γράψει την δική της τεράστια ιστορία στα μουσικά δρώμενα. Γεννημένη στα 1933 στην Αίγυπτο από γονείς Ιταλικής καταγωγής, η Γιολάντα Τζιλιότι, μεταβαίνοντας στην ηλικία των 21 ετών από το Κάιρο στο Παρίσι, πολύ σύντομα το ταλέντο της θα πέσει στην αντίληψη των ατζέντηδων που θα τρέξουν να της υπογράψουν συμβόλαιο στην φημισμένη δισκογραφική μπράντα Barclay. Σε αντιδιαστολή με την τεράστια επιτυχία της στα τσαρτς, η προσωπική της ζωή θα είναι μια πραγματική καταστροφή. Γάμοι αποτυχημένοι, σκανδαλώδη διαζύγια και πάθη χωρίς αντίκρυσμα, θα συντρίψουν τον ψυχισμό της τραγουδίστριας, που θα οδηγηθεί στην απομόνωση, την κατάθλιψη και θα βάλει η ίδια τέλος στον κατακερματισμένο της βίο, στην βίλα της στην Μονμάρτρη μόλις στα 54 της. Η κινηματογραφική μεταφορά του βίου της πλέον αναγνωρισμένης καλλιτέχνιδας, με τον τίτλο φυσικά Dalida, φέρει την υπογραφή της σκηνοθέτιδας Lisa Azuelos, δημιουργού κατά το παρελθόν φιλμς όπως τα LOL και Une Rencontre. Το τρέιλερ του έργου συγκινητικό και δραματικό, δίνει μια πρώτη γεύση του τι πρόκειται να παρακολουθήσουμε στο biopic, που ήδη έχει ξεκινήσει την πορεία του στην Γαλλία και αναμένεται να φτάσει στους κινηματογράφους της χώρας μας στα τέλη Μάρτη.

Ciao Amore...Dalida (Dalida) Movie

Σε μια ηθοποιό προερχόμενη από την Μέση Ανατολή ώστε να ταιριάζουν τα εμφανισιακά χαρακτηριστικά, την Ισραηλινή Sveva Alviti δίνεται η ευκαιρία να γίνει γνωστή παγκοσμίως, ενσαρκώνοντας την εντυπωσιακής πραγματικά θωριάς Νταλιντά. Μαζί της συνυπάρχουν στο διεθνές καστ και οι Riccardo Scammarcio, Jean Paul Rouve και Nicolas Duvauchelle.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 30 Μαρτίου 2017 από την Seven Films.

Περισσότερα... »

18ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Πόστερ
18ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου

23 - 29 Μαρτίου Αθήνα / Θεσσαλονίκη

Έντεκα δημιουργίες της πρόσφατης παραγωγής, αποτελούν το Διαγωνιστικό Τμήμα του 18ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, που θα πραγματοποιηθεί φέτος, από τις 23 μέχρι τις 29 Μαρτίου, για πρώτη φορά στην ιστορία ταυτόχρονα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Έντεκα επιλεγμένες στιγμές από την πιο πλούσια δημιουργικά φιλμική βιομηχανία της Ευρώπης, που τις υπογράφουν σκηνοθετικά κάποια από τα πιο ελπιδοφόρα ονόματα της τρικολόρ σκηνής, όπως μεταξύ άλλων οι Guillaume Canet, Anne Fontaine, Lisa Azuelos, Bruno Dumont, Martin Provost. Την εντεκάδα της Selection Officielle θα αξιολογήσει ειδική επιτροπή, αποτελούμενη από σημαντικές προσωπικότητες, με πρόεδρο την Julie Gavras και στελέχη τους Δήμητρα Γαλάνη, Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο, Κατερίνα Μισιχρόνη και Πέτρο Μάρκαρη, για να αναδείξει την καλύτερη του φετινού θεσμού, που θα τιμηθεί, παραδοσιακά, κατά την διάρκεια της Τελετής Λήξης του φεστιβάλ. Την ίδια ημέρα που θα απονεμηθεί επίσης το σημαντικότατο Βραβείο Κοινού, προσφορά της Fischer, που αποτελεί πρόκριμα για μια εξαιρετική εμπορική πορεία του κατόχου του, κατά την κυκλοφορία τους στις αίθουσες. Αξίζει να αναφερθεί πως και οι δύο περσινοί νικητές, το Comme Un Avion, που αναδείχθηκε η καλύτερη ταινία του φεστιβάλ, και ο Mon Roi, που αγαπήθηκε περισσότερο από τους επισκέπτες του θεσμού, υπήρξαν από τις ποιοτικότερες ταινίες που προβλήθηκαν μέσα στο 2016 στην χώρα μας.

Στο επταήμερο των προβολών λοιπόν,στις μεγάλες οθόνες του Astor, του Danaos 1 και του ζεστού αμφιθεάτρου του IFG, Theo Angelopoulos, όπως και της αίθουσας Παύλος Ζάννας στην συμπρωτεύουσα, οι επισκέπτες θα έχουν την χαρά να απολαύσουν τα μεγάλα αστέρια της Φραντσέζικης σκηνής, όπως οι Catherine Deneuve, Juliette Binoche, Fabrice Luchini, Emmanuelle Devos, Marion Cottillard, Raphael Personnaz, Marina Fois, Guillaume Canet, Karin Viard, Gilles Lellouche, Valeria Bruni Tedeschi, Catherine Frot, Nathalie Baye. Να τονιστεί πως σχεδόν όλες οι συμμετέχουσες στο Τμήμα, έχουν πάρει επίσημη διανομή και - προσοχή - στα πλαίσια του Φεστιβάλ θα προβληθούν μόνο μία φορά. Μην τις χάσετε!

Οι ταινίες του Διαγωνιστικού Τμήματος του 18ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου οι συντελεστές τους, οι συνόψεις και φυσικά οι ώρες προβολής τους είναι:

Le ciel attendra Poster
Le ciel attendra
Le ciel attendra
Γαλλία, 2016 Εγχ, 105'
Σκηνοθεσία: Marie-Castille Mention-Schaar Σενάριο: Emilie Frèche, Marie-Castille Mention-Schaar Φωτογραφία: Myriam Vinocour Μοντάζ: Benoît Quinon Μουσική: Nicolas Errèra Πρωταγωνιστούν: Noémie Merlant, Naomi Amarger, Sandrine Bonnaire Παραγωγή: Willow Films Παγκόσμια Εκμετάλλευση: UGC Distribution Διανομή στην Ελλάδα: -
Βραβεία: Cesar 2017, Υποψηφιότητα Πιο Ελπιδοφόρας Γυναικείας Ερμηνείας (Noémie Merlant), Lumiere 2017, Υποψηφιότητα Καλύτερου Σεναρίου, Πιο Ελπιδοφόρας Γυναικείας Ερμηνείας (Noémie Merlant) και Πιο Ελπιδοφόρας Γυναικείας Ερμηνείας (Naomi Amarger)
Η δεκαεπτάχρονη Sonia παραλίγο να εγκαταλείψει τους δικούς της για να κάνει Τζιχάντ και να «εξασφαλίσει» στην οικογένειά της μια θέση στον παράδεισο. Τελικά ξαναβρήκε τα λογικά της, αντίθετα από την δεκαεξάχρονη Mélanie που μοίραζε την ζωή της ανάμεσα σε μαθήματα βιολοντσέλο, σχολείο και παρέες και η οποία γνωρίζει έναν «πρίγκιπα» στο διαδίκτυο…
Που και πότε? Δευτέρα 27 Μαρτίου στις 22.15 στο ASTOR

Tour de France Μια Βόλτα στη Γαλλία Poster
Tour de France
Μια Βόλτα στη Γαλλία
Γαλλία, 2016 Εγχ, 95'
Σκηνοθεσία: Rachid Djaïdani Σενάριο: Rachid Djaïdani Φωτογραφία: Luc Pagès Μοντάζ: Nelly Quettier Μουσική: - Πρωταγωνιστούν: Gérard Depardieu, Sadek, Louise Grinberg Παραγωγή: Les Films des Tournelles Παγκόσμια Εκμετάλλευση: Mars Distribution Διανομή στην Ελλάδα: One From The Heart
Βραβεία: Lumiere 2017, Υποψηφιότητα Πιο Ελπιδοφόρας Ανδρικής Ερμηνείας (Sadek)
Ο Far’Hook είναι ένας εικοσάχρονος ράπερ. Ύστερα από ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών, αναγκάζεται να εγκαταλείψει το Παρίσι για ένα διάστημα. Ο παραγωγός του, ο Bilal, του προτείνει τότε να τον αντικαταστήσει και να συνοδέψει τον πατέρα του σε ένα ταξίδι περνώντας από τα λιμάνια της Γαλλίας, ακολουθώντας τα χνάρια του ζωγράφου Joseph Vernet.
Που και πότε? Σάββατο 25 Μαρτίου στις 20.00 στον DANAOS 1

Rock’n Roll Αχ, αυτά τα 40! Poster
Rock’n Roll
Αχ, αυτά τα 40!
Γαλλία, 2016 Εγχ, 123'
Σκηνοθεσία: Guillaume Canet Σενάριο: Guillaume Canet, Rodolphe Lauga, Philippe Lefebvre Φωτογραφία: Christophe Offenstein Μοντάζ: Hervé de Luze Μουσική: Maxim Nucci Πρωταγωνιστούν: Guillaume Canet, Marion Cotillard, Gilles Lellouche Παραγωγή: Les Productions du Trésor, Pathé Παγκόσμια Εκμετάλλευση: Pathé Διανομή στην Ελλάδα: Rosebud 21
Βραβεία: -
O 43χρονος Guillaume Canet έχει τα πάντα για να είναι ευτυχισμένος. Ωστόσο ο εγωισμός του θίγεται όταν μια νεαρή δημοσιογράφος του μιλάει μονάχα για τον Pierre Niney και τον Gaspard Ulliel ως την ανερχόμενη γενιά.
Που και πότε? Σάββατο 25 Μαρτίου στις 22.00 στον DANAOS 1 / Κυριακή 26 Μαρτίου στις 19.45 στον ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ

Sage-femme Poster
Sage-femme
Sage-femme
Γαλλία, 2017 Εγχ, 117'
Σκηνοθεσία: Martin Provost Σενάριο: Martin Provost Φωτογραφία: Yves Cape Μοντάζ: Albertine Lastera Μουσική: Grégoire Hetzel Πρωταγωνιστούν: Catherine Deneuve, Mylène Demongeot, Catherine Frot Παραγωγή: Curiosa Films, France 3 Cinéma, Versus Production Παγκόσμια Εκμετάλλευση: Memento Films Διανομή στην Ελλάδα: Seven Films
Βραβεία: -
H Claire ασκεί με πάθος το επάγγελμα της μαίας. Στην ανησυχία της σχετικά με το προσεχές κλείσιμο του μαιευτηρίου της, έρχεται να προστεθεί η αναστάτωση που φέρνει στην ζωή της η επιστροφή της Béatrice, μιας εντυπωσιακής γυναίκας που υπήρξε ερωμένη του συγχωρεμένου πατέρα της.
Που και πότε? Κυριακή 26 Μαρτίου στις 22.15 στο ASTOR / Δευτέρα 27 Μαρτίου στις 20.00 στον ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ

Moka Η γυναίκα με τη Μερσεντές Poster
Moka
Η γυναίκα με τη Μερσεντές
Γαλλία - Ελβετία, 2016 Εγχ, 92'
Σκηνοθεσία: Frédéric Mermoud Σενάριο: Antonin Martin-Hilbert, Frédéric Mermoud Φωτογραφία: Irina Lubtchansky Μοντάζ: Sarah Anderson Μουσική: Christian García, Grégoire Hetzel Πρωταγωνιστούν: Emmanuelle Devos, Nathalie Baye, David Clavel Παραγωγή: Diligence Films, Tabo Tabo Films, Bande à Part Films, Sampek Productions, Radio Télévision Suisse (RTS), SRG SSR idée suisse Παγκόσμια Εκμετάλλευση: Pyramide Distribution Διανομή στην Ελλάδα: Filmtrade
Βραβεία: Swiss Film Prize Καλύτερου Σεναρίου
Παίρνοντας μαζί της μονάχα μερικά πράγματα, λίγα χρήματα και ένα όπλο, η Diane Kramer φεύγει για το Εβιάν. Μοναδικός της στόχος να βρει τον οδηγό της Mercedes χρώματος μόκα που χτύπησε τον γιό της και αναστάτωσε την ζωή της. Όμως ο δρόμος προς την αλήθεια είναι πιο περίπλοκος απ’ ότι φαίνεται. Η Diane θα βρεθεί αντιμέτωπη με μια άλλη γυναίκα, γοητευτική και μυστηριώδη.
Που και πότε? Δευτέρα 27 Μαρτίου στις 20.00 στον DANAOS 1 / Τετάρτη 29 Μαρτίου στις 22.00 στον ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ

Les innocentes Η ενοχή των
 αθώων Poster
Les innocentes
Η ενοχή των αθώων
Γαλλία - Πολωνία, 2016 Εγχ, 115'
Σκηνοθεσία: Anne Fontaine Σενάριο: Sabrina B. Karine, Alice Vial, Anne Fontaine, Pascal Bonitzer Φωτογραφία: Caroline Champetier Μοντάζ: Annette Dutertre Μουσική: Grégoire Hetzel Πρωταγωνιστούν: Lou de Laâge, Agata Buzek, Agata Kulesza Παραγωγή: Mandarin Production Παγκόσμια Εκμετάλλευση: Mars Distribution Διανομή στην Ελλάδα: -
Βραβεία: Cesar 2017, Υποψηφιότητα Καλύτερου Σεναρίου, Υποψηφιότητα Καλύτερης Φωτογραφίας, Υποψηφιότητα Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας
Πολωνία, Δεκέμβρης 1945. Η Mathilde Beaulieu, νοσοκόμα του Ερυθρού Σταυρού που φροντίζει τους γάλλους διασωθέντες πριν από τον επαναπατρισμό τους, καλείται από μια πολωνέζα μοναχή να προσφέρει πρώτες βοήθειες. Η Mathilde, δέχεται να την ακολουθήσει στο μοναστήρι της όπου τριάντα Βενεδικτίνες ζουν αποκομμένες από τον έξω κόσμο. Σύντομα θα ανακαλύψει ότι πολλές από αυτές, που έχουν μείνει έγκυες κάτω από δραματικές συνθήκες, είναι έτοιμες να γεννήσουν.
Που και πότε? Παρασκευή 24 Μαρτίου στις 19.45 στον DANAOS 1

Le petit locataire Μαμά ξανά! Poster
Le petit locataire
Μαμά ξανά!
Γαλλία, 2016 Εγχ, 100'
Σκηνοθεσία: Nadège Loiseau Σενάριο: Nadège Loiseau, Fanny Burdino, Julien Guetta, Mazarine Pingeot Φωτογραφία: Julien Roux Μοντάζ: Frédéric Baillehaiche Μουσική: Thibault Deboaisne Πρωταγωνιστούν: Karin Viard, Philippe Rebbot, Hélène Vincent Παραγωγή: Les Films du Worso, Srab Films, France 2 Cinéma, Rhône-Alpes Cinéma Παγκόσμια Εκμετάλλευση: Diaphana Films Διανομή στην Ελλάδα: -
Βραβεία: -
Το τεστ βγήκε θετικό! Η σαρανταεννιάχρονη Nicole είναι έγκυος. Καταστροφή ή καλά νέα? Στην οικογένεια έχουν έρθει τα πάνω κάτω.
Που και πότε? Παρασκευή 24 Μαρτίου στις 20.00 στο ASTOR / Παρασκευή 24 Μαρτίου στις 18.00 στον ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ

Irréprochable Χωρίς ενοχές Poster
Irréprochable
Χωρίς ενοχές
Γαλλία, 2016 Εγχ, 103'
Σκηνοθεσία: Sébastien Marnier Σενάριο: Samuel Doux, Sébastien Marnier Φωτογραφία: Laurent Brunet Μοντάζ: Laurence Bawedin Μουσική: Zombie Zombie Πρωταγωνιστούν: Marina Foïs, Jérémie Elkaïm, Joséphine Japy Παραγωγή: Avenue B Productions Παγκόσμια Εκμετάλλευση: WT Films Διανομή στην Ελλάδα: -
Βραβεία: -
Η Constance, άνεργη εδώ και έναν χρόνο, επιστρέφει στην πόλη που γεννήθηκε όταν μαθαίνει ότι ανοίγει μια θέση εργασίας στο μεσιτικό γραφείο στο οποίο είχε κάνει τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα. Όμως το παλιό της αφεντικό προτιμά μια νεότερη υποψήφια. Τότε η Constance θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να πάρει την θέση που θεωρεί ότι της ανήκει.
Που και πότε? Κυριακή 26 Μαρτίου στις 20.00 στο ASTOR

Dans les forêts de Sibérie Στα δάση της Σιβηρίας Poster
Dans les forêts de Sibérie
Στα δάση της Σιβηρίας
Γαλλία, 2016 Εγχ, 105'
Σκηνοθεσία: Safy Nebbou Σενάριο: Safy Nebbou, David Oelhoffen, Sylvain Tesson Φωτογραφία: Gilles Porte Μοντάζ: Anna Riche Μουσική: Ibrahim Maalouf Πρωταγωνιστούν: Raphaël Personnaz, Evgueni Sidikhine Παραγωγή: Nord-Ouest Productions, France 3 Cinéma, Zéphyr ProductionsΠαγκόσμια Εκμετάλλευση: Paname Distribution Διανομή στην Ελλάδα: Danaos Films
Βραβεία: Cesar 2017, Υποψηφιότητα Καλύτερου Σεναρίου, Lumiere 2017, Βραβείο Καλύτερης Μουσικής
Για να καλύψει την δίψα του για ελευθερία, ο Teddy αποφασίζει να αφήσει πίσω του τον πολύβουο κόσμο και να εγκατασταθεί σε μια καλύβα, στην παγωμένη όχθη της Βαϊκάλης. Μια νύχτα, χάνεται στην χιονοθύελλα και διασώζεται από τον Aleksei, έναν Ρώσο δραπέτη που ζει για χρόνια απομονωμένος στα δάση της Σιβηρίας. Ανάμεσα στους δύο αυτούς πολύ διαφορετικούς άντρες, θα αναπτυχθεί μια απρόσμενη και πολύτιμη φιλία.
Που και πότε? Τρίτη 28 Μαρτίου στις 20.00 στον DANAOS 1 / Τρίτη 28 Μαρτίου στις 22.00 στον ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ

Dalida Ciao amore... Dalida Poster
Dalida
Ciao amore... Dalida
Γαλλία, 2016 Εγχ, 124'
Σκηνοθεσία: Lisa Azuelos Σενάριο: Lisa Azuelos Φωτογραφία: Antoine Sanier Μοντάζ: Baptiste Druot Μουσική: Jean-Claude Petit Πρωταγωνιστούν: Sveva Alviti, Riccardo Scamarcio, Jean-Paul Rouve Παραγωγή: Bethsabée Mucho, Pathé, TF1 Films Production, Umedia, Universal Music Publishing Παγκόσμια Εκμετάλλευση: Pathé Διανομή στην Ελλάδα: Seven Films
Βραβεία: -
Από την γέννησή της στο Κάιρο το 1933, μέχρι την πρώτη της συναυλία στο Olympia το 1956, από τον γάμο της με τον Lucien Morisse, μέχρι τις βραδιές ντίσκο, από τα μυητικά ταξίδια στην Ινδία, μέχρι το παγκόσμιο σουξέ του Gigi l’Amoroso το 1974, το Ciao amore... Dalida αποτελεί το πορτραίτο του απόλυτου θηλυκού, μιας γυναίκας περίπλοκης και μοντέρνας.
Που και πότε? Κυριακή 26 Μαρτίου στις 20.00 στον DANAOS 1 / Πέμπτη 23 Μαρτίου στις 19.30 στον ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ

Ma Loute Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ Poster
Ma Loute
Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ
Γαλλία, 2016 Εγχ, 124'
Σκηνοθεσία: Bruno Dumont Σενάριο: Bruno Dumont Φωτογραφία: Guillaume Deffontaines Μοντάζ: Basile Belkhiri Μουσική: - Πρωταγωνιστούν: Fabrice Luchini, Juliette Binoche, Valeria Bruni Tedeschi Παραγωγή: 3B Productions Παγκόσμια Εκμετάλλευση: Memento Films Διανομή στην Ελλάδα: Weird Wave
Βραβεία: Κάννες 2017, Υποψηφιότητα Χρυσού Φοίνικα, Cesar 2017, Υποψηφιότητα καλύτερου Ηθοποιού (Fabrice Luchini), Υποψηφιότητα Καλύτερης Γυναικείας Υποστηρικτικής Ερμηνείας (Valeria Bruni Tedeschi), Υποψηφιότητα Πιο Ελπιδοφόρας Ερμηνείας (Raph), Υποψηφιότητα Καλύτερου Σεναρίου, Υποψηφιότητα Καλύτερης Φωτογραφίας, Υποψηφιότητα Καλύτερης Ενδυματολογίας, Υποψηφιότητα Καλύτερου Προγραμματισμού Παραγωγής, Υποψηφιότητα Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας
Καλοκαίρι, 1910, στις όχθες του ποταμού Slack στα βόρεια της Γαλλίας. Μια σειρά ανεξήγητων εξαφανίσεων έρχεται να ταράξει την περιοχή. Ο επιθεωρητής Machin και ο οξυδερκής Malfoy διερευνούν την υπόθεση. Οι δυο τους θα βρεθούν μπλεγμένοι σε μια παράξενη ιστορία αγάπης ανάμεσα στον Ma Loute, γιο μιας οικογένειας ψαράδων με περίεργες συνήθειες και την Billie της οικογένειας Βαν Πέτεγκεμ, μιας μεγαλοαστικής και λίγο εκφυλισμένης οικογένειας από την Lille.
Που και πότε? Σάββατο 25 Μαρτίου στις 22.00 στο ASTOR / Σάββατο 25 Μαρτίου στις 20.00 στον ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
Περισσότερα... »

Wonder Woman PosterΤο Μέλλον της Δικαιοσύνης! Είναι η τελευταία ευκαιρία της DC να περισώσει τα προσχήματα μετά το περσινό κάζο και την ήττα που υπέστη στις παραγωγές της, από την αιώνια αντίπαλο, Ερυθρόλευκη Marvel. Το αν θα ανορθωθεί το χαμένο κύρος των βγαλμένων από τις πολύχρωμες σελίδες των κόμικ της ταινιών, θα κληθεί να απαντήσει η παγκόσμια καλοκαιρινή κυκλοφορία του πανάκριβου μπλοκμπάστερ Wonder Woman, που σκηνοθετικά υπογράφει η Patty Jenkins, δημιουργός του Οσκαρικού μια φορά κι έναν καιρό Monster με την Charlize Theron. Πριν εξελιχθεί σε Γουόντερ Γούμαν, ήταν η Νταιάνα, μαθητευόμενη Αμαζόνα, που διδασκόταν την τεχνική του πολέμου από τις αρχαιότερες της πολεμίστριες. Μεγαλωμένη σε ένα απομονωμένο νησί, θα γνωρίσει έναν Αμερικάνο πιλότο που θα πέσει με το αεροπλάνο του στην δασώδη περιοχή και θα τον ακολουθήσει στον έξω κόσμο, εγκαταλείποντας το σπίτι και τις συντρόφους της. Εκεί που συμμετέχοντας στον ανηλεή πόλεμο που θα τερματίσει όλους τους πολέμους, θα ανακαλύψει το ολοκληρωμένο εύρος των απίστευτων ικανοτήτων της. Το πρώτο ολοκληρωμένο τρέιλερ του έργου που δεδομένα κατέχει θέση στην λίστα των πιο διαφημισμένων της σεζόν, διαθέτει όλα εκείνα στοιχεία που θα το σπρώξουν στα box office ώστε να εξελιχθεί σε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Για το αν θα το πετύχει θα το πληροφορηθούμε στις 2 Ιουνίου 2017, όταν και στις αρχές του καλοκαιριού θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του από την Warner Bros.

Wonder Woman Movie

Όπως αυτή είναι και η μεγάλη ευκαιρία της Gal Gadot, περιφερειακής ρολίστας των Fast And Furious να εξελίξει το αστέρι της σε πολύ πιο λαμπερό από αυτό της δεδομένης στιγμής, έχοντας τα εχέγγυα του τιγκάτου στο προμόσιον ρόλου της σούπερ ηρωίδας. Μαζί με την Ισραηλινή τοπ μόντελ, από τις εικόνες του φιλμ περνούν ακόμη ο Chris Pine που υποδύεται τον πιλότο, όπως και οι Lucy Davis, Connie Nielsen, Robin Wright, Lisa Loven Kongsli, Danny Huston, Ewen Bremner, Said Taghmaoui, Elena Anaya και ο David Thewlis.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!


Περισσότερα... »

Atomic Blonde PosterΑτομική Ξανθιά! Ποτέ δεν αμφισβητήθηκε η απαίτηση του σινεφίλ κοινού για την επαναφορά σε ενεργό παραγωγικό ρόλο ταινιών ακατάπαυστης δράσης, που ενδεχόμενα να έχουν μικρή σχέση με την τέχνη, αλλά που καλύπτουν και με το παραπάνω μάλιστα την δίψα του κόσμου για περισσότερες εκρήξεις, κυνηγητά, πανζουρλισμό. Μια τέτοια ανάγκη έδειξε να καλύπτει η περίπτωση του John Wick, ασχέτως αν στερείται περιεχομένου, που πέτυχε τον σκοπό του να συσπειρώσει γύρω του τους φανς του genre, εξού και η εμπορική επιτυχία που οδήγησε στην ύπαρξη κι άλλων επεισοδίων του. Η φιλοδοξία λοιπόν του συν-σκηνοθέτη του πρώτου τσάπτερ των περιπετειών του μοναχικού εκτελεστή, David Leitch, να συνεχίσει με το ίδιο σκεπτικό και σε άλλα πρότζεκτ, οδήγησε στην δημιουργία της Atomic Blonde, που στην ουσία ορίζει την θηλυκή εκδοχή του Γουίκ. Με παγκόσμια πρώτη στο φεστιβάλ του SXSW το φιλμ μόλις απέκτησε το πρώτο του, κατακόκκινο και ακατάλληλο όσο δεν παίρνει, τρέιλερ, που προβάλλει την βασική του ηρωίδα σαν μια φονική μηχανή που δεν διστάζει να εξολοθρεύσει τους πάντες στο διάβα της. Είναι η Λορείν Μπράουτον, το διαμάντι της Βρετανικής Αντικατασκοπείας, που δείχνει διατεθειμένη να αναλάβει την οποιαδήποτε επικίνδυνη αποστολή της προσφέρει η Υπηρεσία της. Με την πιο πρόσφατη να την οδηγεί προς το μουντό Βερολίνο, την πρωτεύουσα των ανά τον κόσμο κατασκόπων, εκεί που θα κληθεί να συμμετάσχει σε ένα ακόμη φονικό παιχνίδι επιβίωσης, ενάντια στους ομολόγους αντίπαλους της. Πρεμιέρα στις αίθουσες στις 28 Ιουλίου 2017 από την Focus Features.

Atomic Blonde Movie

Δεν έχει υπάρξει τις δύο τελευταίες δεκαετίες ομορφότερη - αλλά και αντιπαθέστερη - γκόμενα στον Πλανήτη Χόλιγουντ, σαν την Charlize Theron, που εδώ με ελάχιστο ρίσκο αναλαμβάνει τον ρόλο της φονικής ξανθιάς, που πραγματικά της ταιριάζει γάντι. Η Νοτιοαφρικάνα, πραγματικά δίνει μια διαφορετική διάσταση ως σέξι εκτελεστής, ειδικά όταν δεν χάνει την ευκαιρία να εισβάλλει και σε πιο πιπεράτες εικόνες στο προωθητικό κλιπ. Ο έμπειρος πλέον James McAvoy υποδύεται τον σύνδεσμό της στην Γερμανία, ενώ το υπόλοιπο καστ ολοκληρώνουν και οι Sofia Boutella, John Goodman και Toby Jones!

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!


Περισσότερα... »

Baby Driver PosterAll you need is one killer track! Ok, σύμφωνοι μπορεί να διανύουμε μια ακόμη χρονιά που καινούργιο επεισόδιο του χρυσοφόρου φραντσάιζ The Fast And The Furious θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες, σπάζοντας όπως είναι δεδομένο ταμεία, το φιλμ τετράτροχου περιεχομένου που θα κάνει την έκπληξη είναι άλλο όμως και ακούει στον τίτλο Baby Driver. Με επίσημη πρώτη να κάνει στο φεστιβάλ του SXSW το ολοκαίνουργο πόνημα του ανατρεπτικού Edgar Wright (θυμίζω του Hot Fuzz, του Scott Pilgrim, του The World's End και του Shaun Of The Dead φυσικά) κινείται σε χώρο πιο περιπετειώδη από τα προαναφερθέντα, με την δράση να ξεχειλίσει, τουλάχιστον στα λιγοστά πλάνα του καταπληκτικά μονταρισμένου τρέιλερ που μόλις έδωσε στην κυκλοφορία η Sony διαλαλώντας το προϊόν που θα ρίξει στην κυκλοφορία στις 11 Αυγούστου 2017, μέσα στην καλοκαιρινή κάψα. Κεντρικό πρόσωπο της υπόθεσης είναι ο Μπέιμπυ, νεαρός επαγγελματίας οδηγός που αναλαμβάνει να βοηθήσει κακοποιούς να διαφύγουν το κυνηγητό των αστυνομικών αρχών, έναντι αδράς εννοείται αμοιβής. Καθώς εκείνος θα γνωρίσει το κορίτσι των ονείρων του, στο πρόσωπο μιας κουκλίνας σερβιτόρας, θα επιθυμήσει να αλλάξει δρόμο και να ακολουθήσει εκείνον της αρετής, κάτι για το οποίο έχει εντελώς διαφορετική άποψη ο μεγιστάνας του εγκλήματος Ντοκ, που δεν πρόκειται να τον αφήσει με κανέναν τρόπο να αλλάξει όπως θέλει την ζωή του.

Baby Driver Movie

Καινούργιο φυντάνι αποκαλύπτει ετούτη εδώ η action movie, που συνδυάζει τα εκρηκτικά οδηγικά πλάνα με ένα εξαιρετικά μελετημένο σάουντρακ και πρόκειται για τον ζεν πρεμιέ Ansel Elgort, που υποδύεται τον ικανότατο ντράιβερ της πλοκής, έχοντας στο πλευρό του για υποστήριξη μια πλήρη ομάδα σπουδαίων ρολιστών. Όπως τον πολυβραβευμένο Kevin Spacey που κρατά τον ρόλο του βαρόνου του υποκόσμου, αλλά και τους Jamie Foxx, Jon Hamm, Jon Bernthal, Eiza Gonzalez και Lily James που ολοκληρώνουν το καλά μελετημένο καστ!

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!


Περισσότερα... »

Η συνωμοσία της σκιάς (La mécanique de l'ombre) PosterΗ συνωμοσία της σκιάς
του Thomas Kruithof. Με τους François Cluzet, Denis Podalydès, Sami Bouajila, Alba Rohrwacher, Simon Abkarian, Philippe Résimont, Daniel Hanssens, Bruno Georis, Nader Farman


Μια, δύο, τρεις, πολλές... «Συνομιλίες»!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

«Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;»

Έξι με εφτά χρόνια χρειάστηκαν για τον Thomas Kruithof προκειμένου να ολοκληρώσει το σενάριο της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας που σκηνοθετεί. Συνσεναριογράφος είναι ο Yann Gozlan, σκηνοθέτης του υπέροχου «Συγγραφέα» (Un homme idéal, 2015) μεταξύ των άλλων, μια ταινία που πλέον κυκλοφορεί στα βιντεοκλάμπ και αξίζει να την ανακαλύψετε όσοι δεν την είδατε στους κινηματογράφους.

Η συνωμοσία της σκιάς (La mécanique de l'ombre) Quad Poster
Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στις Βρυξέλλες, στο Βέλγιο. Η ταινία βγήκε στις γαλλικές αίθουσες στις 11 Ιανουαρίου του 2017 και στην πρώτη εβδομάδα προβολών της έκοψε πάνω από 120 χιλιάδες εισιτήρια! Στη χώρα μας, στο πρώτο τετραήμερο, τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς καλά: 3.476 εισιτήρια από 17 αίθουσες, δεν είναι αριθμοί που θέλγουν. Κρίμα, γιατί η ταινία είναι αν μη τι άλλο, ενδιαφέρουσα...

Η υπόθεση: Ο Ντιβάλ είναι ένας μεσήλικας λογιστής. Σχολαστικός στη δουλειά του, πολύ μεθοδικός και πολύ οργανωμένος, θα πάθει νευρική κρίση όταν μια μέρα το αφεντικό του θα του ζητήσει να φέρει εις πέρας άμεσα κάτι για το οποίο δεν είχε ενημερωθεί προηγουμένως. Αναγκασμένος να βασιστεί σε αρχειοθέτηση ενός τσαπατσούλη συναδέλφου του, δεν θα τα καταφέρει να ολοκληρώσει το ζητούμενο. Θα απολυθεί, θα χωρίσει, θα το ρίξει στο ποτό. Δυο χρόνια μετά – κι αφού προηγουμένως σε μια κηδεία συναντηθεί με έναν παλιό γνώριμό του ο οποίος είναι πετυχημένος στη ζωή του – θα δεχτεί ένα μυστηριώδες τηλεφώνημα, το οποίο θα οδηγήσει σε μια ακόμα πιο μυστηριώδη συνάντηση απ' όπου θα φύγει έχοντας δεχτεί μια μυστηριώδη πρόταση για εργασία.

Ο νέος εργοδότης του, του ζητάει να απομαγνητοφωνεί καθημερινά αριθμημένες κασέτες και να δακτυλογραφεί όσα ακούει σε χαρτί, σε ένα παράξενο διαμέρισμα όπου δουλεύει μόνος του, με πολύ συγκεκριμένες οδηγίες. 1500 ευρώ είναι ο μισθός εβδομαδιαίως και ο Ντιβάλ δέχεται. Παράλληλα, στις συναντήσεις του στους Ανώνυμους Αλκοολικούς γνωρίζει μια γυναίκα με την οποία αναπτύσσει μια τρυφερή σχέση. Η ζωή φαίνεται να χαμογελά και πάλι στον Ντιβάλ. Έως ότου ακούσει κάτι πολύ ύποπτο σε μια από τις κασέτες. Και χωρίς να το καταλάβει θα βρεθεί κατηγορούμενος για φόνο. Και τη ζωή του να κινδυνεύει...

Η άποψή μας: Η εισαγωγή της ταινίας είναι εξαιρετική. Ο Ντιβάλ εργάζεται με επιμέλεια, κάνοντας μια βαρετή κατά πως φαίνεται δουλειά. Κάποιοι γραβατωμένοι, μεταξύ των οποίων και το αφεντικό του, συζητάνε και χασκογελάνε σε πολύ κοντινή απόσταση από εκείνον. Αφού το... διασκεδάσουν, ο boss δίνει την... υπενθύμιση: «ξέρεις, αύριο θέλω αυτό». Ο Ντιβάλ τα χάνει. Εκεί που ήταν να σχολάσει, έχει να δουλέψει περισσότερο, ενδεχομένως και να ξενυχτήσει για να τα βγάλει πέρα. Όμως, δεν έχει ιδέα για το τι πρέπει να κάνει. Κι αυτό επειδή ο συνάδελφός του, που έπρεπε να τον ενημερώσει, δεν το έκανε. Και τα στοιχεία, που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει, δεν μπορεί να τα βρει, καθώς η αρχειοθέτηση είναι χάλια! Κρίση πανικού, αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα, ιδρώτας, αλκοόλ και η ώρα περνάει.

Ο σκηνοθέτης πιάνει αυτήν την ατμόσφαιρα παραλογισμού, με τον εργαζόμενο να πρέπει οπωσδήποτε να φέρει εις πέρας την οποιαδήποτε εντολή άμεσα, χωρίς να λογαριάζεται προσωπική ζωή, ξεκούραση, δικαιώματα. Η δουλειά πρέπει να βγει! Το μοντάζ είναι σφιχτό, συνεχές, η κάμερα αλλάζει γωνίες λήψης, τα κοντινά στο πρόσωπο του Cluzet συλλαμβάνουν όλη την απόγνωση. Τρομερή δουλειά! Και στο τέλος, ο αποκαμωμένος υπάλληλος, εννοείται ότι δεν έχει κάνει αυτό που έπρεπε. Οργάνωσε όμως τέλεια τα ντοσιέ (απίστευτη λεπτομέρεια τα ντοσιέ στη σειρά). Υπέροχη σκηνή, αλλά, να, ε, χμ, δεν... πολυταιριάζει με ότι ακολουθεί. Θέλω να πω, πολιτικό θρίλερ επιχειρεί να γυρίσει ο σκηνοθέτης και αναλώνει πολύ χρόνο για να μας παρουσιάσει τον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί στις μέρες μας. Ας είναι, το κάνει πολύ καλά. Και χτίζει τον χαρακτήρα. Για να καταλάβουμε τις αντιδράσεις του μετά.

Από τη στιγμή που προσλαμβάνεται ξανά ο Ντιβάλ και αρχίζει να ακούει και να απομαγνητοφωνεί τις κασέτες, το όλο πράγμα παραπέμπει ολωσδιόλου στην κοπολική «Συνομιλία». Με μια ειδοποιό διαφορά: στην ταινία του '70 ο Gene Hackman είναι κατ' επιλογήν πράκτορας του κράτους. Εδώ, ο Ντιβάλ είναι ένας απελπισμένος που κάνει τη δουλειά του μηχανικά και (εννοείται) για τα λεφτά – αλλά και για να έχει μια τόσο απαραίτητη και χρήσιμη γι' αυτόν ρουτίνα! Είναι μοναχικός, είναι απολίτικος, δεν έχει φίλους, δεν έχει φιλοδοξίες: είναι τέλειος για τη δουλειά, όπως τον πληροφορεί ο εργοδότης του, όταν ο Ντιβάλ γκρινιάζει πως δεν κάνει για αυτήν. Για λίγο τα πράγματα πάνε καλά. Μετά, όμως, σε μια από τις κασέτες, ακούει κάτι που τον τρομάζει: μοιάζει με τη δολοφονία ενός Λίβυου επιχειρηματία, ο οποίος θα λειτουργούσε ως ενδιάμεσος ανάμεσα στη γαλλική κυβέρνηση και μια αφρικανική χώρα, όπου τρομοκράτες έχουν κρατήσει ομήρους Γάλλους υπηκόους. Είναι προεκλογική περίοδος για τη Γαλλία και η υπόθεση αυτή φαίνεται πως θα κρίνει το αποτέλεσμα των εκλογών. Ο (ακρο)δεξιός υποψήφιος, για τον οποίο φαίνεται να δουλεύει το εργοδότης του Ντιβάλ, δεν θέλει να απελευθερωθούν νωρίς οι όμηροι, για να σπεκουλάρει και να εκμεταλλευτεί το γεγονός πουλώντας πατριωτισμό. Ο Ντιβάλ, πάντως, βρίσκεται εγκλωβισμένος. Θέλει να τα παρατήσει, ένα τσιράκι του εργοδότη του, όμως, του ξεκαθαρίζει πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο! Και σαν να μην έφτανε αυτό, βρίσκεται μπλεγμένος και σε μια άλλη δολοφονία! Κι άντε να ξεφύγει.

Ο σκηνοθέτης έχει μάθει καλά το μάθημά του τόσο από αμερικάνικες όσο και από γαλλικές ταινίες του είδους. Όλοι παρακολουθούν τους πάντες, καθετί μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πολιτικό εργαλείο, ως μέσο πίεσης, ως όργανο εξέλιξης, εκβιασμού, χειραγώγησης. Η ατμόσφαιρα είναι η κατάλληλη, μουσική, φωτογραφία, μοντάζ συμβάλλουν τα μάλα στο να «μπει» ο θεατής μέσα στην ταινία. Και οι ερμηνείες είναι δυνατές και to the point. Ένα μικρό θέμα υπάρχει με το σενάριο. Και με τις αντιδράσεις του βασικού ήρωα σε κρίσιμες στιγμές. Δεν θα ήθελα ποτέ να βρεθώ στη θέση του Ντιβάλ και δεν θα ήξερα τι θα μπορούσα να κάνω αν κινδύνευε η ζωή μου, όπως εκείνου. Υπάρχουν, πάντως, τρεις κομβικές στιγμές στην ταινία, που δεν μπορούν να γίνουν πιστευτές. Πρώτη, εκείνη στο αμάξι και τη διαφυγή του όντας με δεμένα χέρια. Δεύτερη, η άλλη με τη συνάντησή του με τον παλιό του γνώριμο σε προεκλογική συνάντηση, όπου χρησιμοποιεί βία παράταιρη με τον χαρακτήρα του. Και τρίτη, εκείνη του φινάλε, όπου δίνει τη λύση πολύ απλοϊκά, καθώς παρατηρεί τον εαυτό του να γίνεται μέρος διαπραγμάτευσης στην προσπάθεια δωροδοκίας εν ενεργεία αστυνομικού!

Η Rohrwacher δεν έχει ουσιαστικά ρόλο, αλλά είναι απαραίτητη για να δώσει στον κατά τα άλλα «στεγνό» ήρωα ένα επιπλέον κίνητρο για το πέρασμά του στη «δράση» μετά από αιώνες «αδράνειας». Ενδιαφέρουσα ταινία, η οποία παρά το γεγονός ότι δεν πιάνει τις υψηλές επιδόσεις που θα μπορούσε, έχει σημαντικά πράγματα να μας πει τόσο για την εποχή μας όσο και διαχρονικά.

Η συνωμοσία της σκιάς (La mécanique de l'ombre) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 9 Μαρτίου 2017 από την Odeon
Περισσότερα... »

Hounds of Love PosterΚυνηγόσκυλα της Αγάπης! Έχοντας ήδη κάνει την παγκόσμια πρώτη του στο πρόσφατο φεστιβάλ της Βενετίας και λίγο πριν προβληθεί στο επερχόμενο κινηματογραφικό πανηγύρι του SXSW έρχεται το θρίλερ αγωνίας Hounds of Love που προέρχεται από την κινηματογραφική βιομηχανία των Αντιπόδων, που συνήθως στο είδος προσφέρει πολύ καλές κι ενδιαφέρουσες σινεφίλ στιγμές. Σε σκηνοθεσία του πρωτοεμφανιζόμενου Ben Young το φιλμ, που χρονικά κινείται στις αρχές της δεκαετίας του 80, περιγράφει την αγωνία μιας νεαρής κοπέλας, που εντελώς αναπάντεχα κι ενώ βαδίζει αμέριμνη στους δρόμους των προαστίων του Περθ, θα απαχθεί από ένα ζευγάρι παρανοϊκών σίριαλ κίλλερς, του Τζον και της Έβελιν Γουάιτ. Η Βίκι Μαλόνευ ενόσω βρίσκεται στην απομόνωση που θα την οδηγήσουν οι απαγωγείς, θα αντιληφθεί πως αν επιθυμεί να βγει ζωντανή από την παγίδα που έχει πέσει, θα πρέπει να πετύχει να διασπάσει την ενότητα τους. Όχι και πολύ αποκαλυπτικό σε σχέση με την πλοκή του έργου, παρουσιάζεται το εισαγωγικό τρέιλερ της ανεξάρτητης αυτής Αυστραλέζικης παραγωγής, που αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του στις αμερικάνικες αίθουσες στις 12 Μαΐου 2017 σε περιορισμένο κύκλωμα.

Hounds of Love Movie

Το κατατρομαγμένο κορίτσι υποδύεται η όμορφη - έτσι κι αλλιώς στην πατρίδα της ακολουθεί και καριέρα τοπ μόντελ - πρωταγωνίστρια Emma Booth, ενώ το ντουέτο των κακοποιών ορίζει ο Stephen Curry μαζί με την Ashleigh Cummings.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!


Περισσότερα... »