Η Νύχτα με τις Μάσκες (Halloween) Poster ΠόστερΗ Νύχτα με τις Μάσκες
του David Gordon Green. Με τους Jamie Lee Curtis, Judy Greer, Andi Matichak, Will Patton, Virginia Gardner, Haluk Bilginer


Forty years makes the difference!
του zerVo (@moviesltd)

Βασικό σκέλος της συμφωνίας, που περιελάμβανε μια συμβολική πληρωμή με τον μήνα ή με το όποτε, ήταν κατόπιν προσωπικής απαίτησης, άκου να δεις, να μην απαγορεύεται η είσοδος μου σε καμία ταινία. Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που το πινακιδάκι "Ακατάλληλο Δια Ανηλίκους" περιελάμβανε μπροστά του την λέξη "Αυστηρώς", οπότε και αναγκαζόμουν εκ των πραγμάτων να παραμένω στο κανονικό σπίτι. Γιατί το διπλανής πόρτας (γιγάντιο στα εφηβικά μου μάτια) σινεμά είχε μετατραπεί σε δεύτερη κατοικία, βγάζοντας και τους γονείς από την αγωνία για το που βρίσκεται όλη μέρα "αυτό το παιδί". Αρκούσε στα Rated R φιλμς να κάθομαι σε κρυφή καβατζοθέση και να μην αλωνίζω την πλατεία, μην και τύχει καμιά εισβολή (συνηθιζόταν) από τίποτα μπασκίνες. Και είχε την πλάκα του, τότε, να ακούς τους συνομήλικους δωδεκάχρονους να μιλούν αόριστα και ασαφή, αφού κόβονταν εύκολα από τον πορτιέρη, για τις φοβιστικές κινηματογραφικές μουτσούνες που κατατρόμαξαν ολάκερη την γενιά των 80s και ούτε καν γνώριζαν την μόστρα τους. Κι ο μάγκας να έχει συγγράψει ολάκερη πραγματεία για πάρτη τους, απολαμβάνοντας την δράση τους δις (5 με 7, 7 με 9, για να μην το παρατραβάμε κιόλας) ημερησίως. Χορό τρόμου και αγωνίας που πρώτος και καλύτερος άνοιξε στην χαραυγή της καλύτερης δεκαετίας της ζωής μας, ένας αδιόρατος παρανοϊκός μασκοφόρος, που με την καθοδήγηση ενός πραγματικού μάστορα μοίραζε μαχαιρωτικές ανατριχίλες στον αέρα, σε μέρες (ανεξήγητα για τους εκτός Υπερδυνάμεως κατοίκους) γιορτινές για τον τόπο του. Αλήθεια, εμείς για δεν έχουμε Χαλογουίν? Να τρώμε όλη μέρα κερασμένα γλυκά και να μασκαρευόμαστε χοροπηδώντας σαν φρίκουλα? Αυτή ήταν και η μόνη μου παιδιάστικη απορία, όλα τα άλλα μου έμοιαζαν κανονικά. Πως περνούν τα χρόνια ε? Τεσσαράκοντα πλιζ...

Η Νύχτα με τις Μάσκες (Halloween) Quad Poster Πόστερ
Τέσσερις γεμάτες δεκαετίες έχουν διαβεί από εκείνη την μοιραία νύχτα των φονικών στο φιλήσυχο έως τότε Χάντονφιλντ και οι μνήμες για όσους την βίωσαν, παραμένουν ακόμη ολοζώντανες. Ακόμη και αν ο δραπέτης αδελφοκτόνος, Μάικλ Μάγιερς, που μέσα στην παράνοια του σκόρπισε τον θάνατο σε όλα τα έφηβα κορίτσια της περιοχής, βρίσκεται εσώκλειστος στην υψίστης ασφαλείας ψυχιατρική κλινική των φυλακών και πλέον δεν μπορεί να απειλήσει κανέναν αλυσοδέσμιος, κάτω από την αυστηρή επίβλεψη του εκκεντρικού θεράποντα Δόκτορα Σαρταιν. Η απόφαση των υπευθύνων του ιδρύματος για μεταφορά μεγάλης μερίδας των τροφίμων, σε ακόμη πιο περιοριστικών όρων νοσηλευτικό κατάστημα, ακόμη κι αν υπέχει τεράστιου ρίσκο, πρέπει να πραγματοποιηθεί. Και κατά την διάρκεια της μεταγωγής οι φόβοι όλων θα γίνουν πραγματικότητα, καθώς το λεωφορείο που κουβαλάει τους άρρωστους ψυχικά βαρυποινίτες θα ανατραπεί, με αποτέλεσμα την αναπάντεχη απελευθέρωση τους.

Έστω κι αν γνωρίζει πως η Νέμεση της βρίσκεται πίσω από τα σίδερα της στενής, η μοναδική επιζήσασα της βραδιάς της σφαγής, Λόρι Στρόουντ, κοντά εξηντάχρονη πια, δεν έχει ξεπεράσει το ψυχολογικό τραύμα και σε όλη της την ζωή προετοιμάζεται για την πιθανή επιστροφή του κτήνους στα μέρη της. Αντίδραση διαρκούς τρέλας, που την έχει αποξενώσει πλήρως από την καλοβαλμένη θυγατέρα της, Κάρεν, όχι όμως και από την εγγονή της Άλλισον, που της συμπαραστέκεται αντιλαμβανόμενη το εσωτερικό της ζόρι. Το μαντάτο της απόδρασης του Μάγιερς θα σκάσει σαν κεραυνός στην κατακερματισμένη, πλην πανέτοιμη για όλα ματιά της ηλικιωμένης γυναίκας, ειδικά από την στιγμή που θα δημοσιοποιηθούν και τα πρώτα εγκλήματα που ελεύθερος και πάλι, ο Μάικλ θα διαπράξει. Και ξημερώνει η 31η Οκτωβρίου, ημέρα που όλοι θα ξεχυθούν στους δρόμους μασκαρεμένοι, για να γιορτάσουν το Χάλογουίν. Όπως τότε...

Όπως τότε ε? Η αλήθεια είναι πως μπορεί οι πρώτες φορές όλων των (αντι)ηρώων της φοβιστικής κινηματογραφίας, του Μάικλ, του Τζέισον, του Φρέντ, να είχαν να προτάξουν κάτι το διαφορετικό ως φόρμα, η τεράστια πληγή στο κύρος του καθενός είχε να κάνει με το ζήτημα του franchise που επακολούθησε, καθώς οι συνέχειες, πολύ μακρινές σε ποιότητα από το ορίτζιναλ, περισσότερο θυμηδία προκαλούσαν στο φανατικό του είδους, κοινό, παρά ικανοποίηση. Και ετούτη η φορά που στην μαρκίζα της ταινίας αναγράφεται η λέξη Halloween, μάλιστα, είναι η δέκατη, αφού την βασική πεντάδα του σίριαλ της πρώτης δεκαετίας, ακολούθησε ακόμη ένα καρέ αναγεννησιακού χαρακτήρα, με την παραγωγική σφραγίδα της Dimension και την ντιρεκτορική, ο Θεός να την κάνει, του Rob Zombie, οπότε εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το κάκιστο quality, σε σχέση πάντοτε με τον αρχικό μύθο. Συνεπώς και αυτή την φορά, τα προαισθήματα παρέπεμπαν ξανά σε κράτημα μίνι καλαθιού. Ή μήπως όχι?

Η μεγάλη πλάκα είναι που το προμόσιον ενός τίτλου Halloween, για πρώτη φορά περιελάμβανε βολταρία από ουκ ολίγα φιλμικά πανηγύρια, προεξάρχοντος εκείνου του Τορόντο, όπου και πραγματοποίησε κάτω από φανφάρες και τυμπανοκρουσίες την παγκόσμια πρώτη του. Ο Shape στο κόκκινο χαλί των λαμπερών γκαλά? Μονομιάς, η πανέξυπνη αυτή τακτική της Universal, έστρεψε το βλέμμα του ευρύτερου - και όχι απλώς του οπαδικού - κοινού προς την ολοκαίνουργη Νύχτα με τις Μάσκες, που σύμφωνα με τους τυχεράκηδες previewers, δεν ήταν ακόμη ένα σκουριασμένο κρικάκι, στην μακρά ταλαίπωρη αλυσίδα. Και τότε τι θα μπορούσε να ήτανε, δηλαδή, όταν ο βασικός εμπνευστής και θεωρητικά ο μόνος που θα είχε την τόλμη να αναστήσει ένα πεθαμένο όνομα, έχει από καιρό διακηρύξει την ιδιώτευση του? Ο σινεμάς όπως και το ποδόσφαιρο, όσο πιο απλά παίζονται, τόσο πιο ελκυστικά στο μάτι γίνονται. Άρα δεν θα ήταν άσχημη η ιδέα της αναβίωσης, που θα κινηθεί πάνω στο βασικό πατρόν, με απόλυτο σέβας στο αξεπέραστο πρωτότυπο. Δυο σκελίδες έμπνευση, μια πρέζα φαντασία κι έναν καλό σκηνοθέτη επιθυμούσε το πράγμα. Πες το κι έγινε!

Η επιλογή του ονόματος του ταπεινού και ουδέποτε πομπώδη - μολονότι η indie σινεφίλ αμερικάνικη παροικία, σκίζει ρούχα για πάρτη του - David Gordon Green, για να καθίσει στην καρέκλα του δημιουργού, εξαρχής έμοιαζε με ρίσκο, που σταδιακά όμως αποκτούσε θετικό πρόσημο εξέλιξης, καθότι ο 46χρονος κινηματογραφιστής από το Λιτλ Ροκ, διαθέτει ένα σημαντικό προσόν: Είναι κανονικός σκηνοθέτης! Κι έτσι απλά, παίρνοντας την λιτή θεματική βάση αυτού του φρέσκου τσάπτερ, χωρίς να κάνει τίποτα μαγικά τρικ, ούτε να τιγκάρει το εκράν με όλα τα ρέζους της γης, θέτει τα ικανότατης φοβιστικής τσιμεντοκονίας θεμέλια, που πάνω τους θα στηριχθεί ένα Χάλογουίν για να κάνει ακόμη και τον Θεό Carpenter να χτυπήσει παλαμάκια. Αόριστη η μουτσούνα του φόβου στο ίντρο, σιγανό ψήσιμο των πρώτων χαρακτήρων που θα σταμπ-αριστούν από τον παλαβό σκασιάρχη, ζωγράφισμα στο φόντο του λαμπερού Γιάνκηκου Οκτόμπερφεστ, αλλά και το κυριότερο, επαναφορά στην σωστή και όχι για το Θεαθήναι δράση της μόνης που ξέφυγε της οργής του παρανόιντ! Και της φαμίλιας της για να το κάνουμε το πράγμα πιο ολοκληρωμένο...

Συνεπώς το Halloween 2018 από το πρώτο του δευτερόλεπτο δεν σταματά να διαλαλεί πως έχει φτιαχτεί - διαγράφοντας ολοκληρωτικά το όποιο ταίμλάιν επακολούθησε του H78 - για να οδηγήσει σταδιακά σε ένα από τα μεγαλύτερα duels στα χρονικά του σινεμά τρόμου. Ένα ραντεβού ανάμεσα στο εκ γενετής ανθρώπινο τέρας και στο ανάλογης, μα φτιαχτής από τα δεινά που έχει βιώσει, νοσηρής συλλογιστικής, αντίπαλον δέος, που δεν μπορεί κανείς ανθρώπινος νους, να φανταστεί πως καρτερά την στιγμή που θα νιώσει την καυτή του ανάσα σιμά. Η Λόρι, εξήντα χρονώ συν πλην, πέρασε μια ολόκληρη ζωή σαν μέσα σε ένα μανιακό ράλι καταδίωξης, μα τώρα ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, ο φταίχτης να τιμωρηθεί. Και τούτη την εκδίκηση, εκείνοι που την οραματίστηκαν και σωστά την έστησαν και πολύ όμορφα την υλοποίησαν.

Φροντίζοντας καλά να διαγράψουν την γνώριμη παθογένεια που χαρακτηρίζει την συντριπτική πλειοψηφία των φιλμς του genre, που χάνουν ολοκληρωτικά το διάβα τους καθώς το έργο μεσιάζει. Οι σεναριογράφοι, μέσα από ανατροπές που κόβουν την ανάσα και εκτοξεύουν τον υδράργυρο της αγωνίας, πέτυχαν ακριβώς το αντίθετο. Να σερβίρουν ένα δεύτερο ημίχρονο, με βατήρα ένα ανέλπιστο τουίστ, φρενήρους δράσης και σασπένς, που τσακίζει ολοκληρωτικά κάθε έννοια προβλέψιμου φινάλε. Οι πάντες είναι υποταγμένοι σε ότι έχει γράψει το ριζικό τους και οτιδήποτε και αν προκύψει στην εξέλιξη, σε καμία περίπτωση δεν θα πιαστεί ως χάπι έντ. Και τι δεν θα έδινα να έληγαν τα πάντα εδώ, να μην συνεχιστεί ποτέ πια το αιμοσταγές παραμύθι με τις κολοκύθες. Όπως του αξίζει, όπως το σεβάστηκε ο Gordon Green, ακούγοντας σε ολόκληρη την παραγωγική διαδικασία τον σφυγμό του μέντορα του.

Μετατρέποντας τον στην ίδιας μελωδίας με τότε μουσική επένδυση, στέλνοντας ακατάπαυστα μηνύματα φόρου τιμής ένθεν κακείθεν, αντικαθιστώντας ολόκληρους βασικούς χαρακτήρες του χθες, με ακριβώς ίδιους του σήμερα και ορίζοντας σαν ραχοκοκαλιά της πλοκής, το ανεξέλεγκτο πάθος για επικράτηση ανάμεσα στους δύο μνηστήρες της τελικής εξιλέωσης. Ευφυές! Ο Μάγιερς δεν παίζει μόνος στο ρινγκ, η Στρόουντ δεν είναι τρωτή! Εμφάνιση καταλύτης από την Jamie Lee (αυτό το Curtis μια ζωή φοβάμαι να το κοτσάρω, αφού κι εκείνη δεν φρόντισε να πάρει ούτε την ανάσα, ως εμφανισιακή κληρονομιά του μεγαλύτερου κούκλου που ανέδειξε ποτέ το Χόλιγουντ, μπαμπά, σε αντίθεση τα πάντα, που της φύσηξε η άσχημη Janet) ως η προσωπικότητα που μεταλλάχθηκε στο πέρασμα της 40ετίας, από εύθραυστο κοριτσόπουλο, σε φλογερό παραπλήρωμα του Μάικλ, που περιμένει πως και πως να σημάνει αυτή εδώ η ώρα. Καπέλο ψηλά! Άξιζε τον κόπο!

Η Νύχτα με τις Μάσκες (Halloween) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Οκτωβρίου 2018 από την Tulip Ent.!
Περισσότερα... »

Mandy PosterΗ εκδίκηση θα είναι αιματηρή! Ο ελληνικής καταγωγής Panos Cosmatos (Beyond the Black Rainbow) καταθέτει, μόλις με τη δεύτερη ταινία του, Mandy, ένα αισθητικά συγκλονιστικό έργο με μοναδικό όραμα και αριστοτεχνική εκτέλεση που έκανε την πρεμιέρα του στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στο 71ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών. Η ταινία έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές, έχει κλέψει τις καρδιές του κοινού και κατέχει ήδη τη θέση ενός cult αριστουργήματος με σκηνές που θα αφήσουν το σημάδι τους στο σινεμά. 1983. Ο Red και η Mandy, ένα περιθωριακό και αγαπημένο ζευγάρι, ζουν γαλήνια στο δάσος, μέχρι που το καταφύγιο τους δέχεται ανελέητη επίθεση από μία παρανοϊκή θρησκευτική σέκτα με επικεφαλής τον σαδιστή Jeremiah. Ο Red επιβιώνει και εξαπολύει ένα μανιασμένο ανθρωποκυνηγητό που κορυφώνεται σε αιματοκύλισμα.

Mandy Movie

Ο Nicolas Cage αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο σ΄ αυτό το αιματηρό, ψυχεδελικό, κολασμένο οδοιπορικό, ένα μακελειό αφιερωμένο στην τέχνη του φανταστικού και ντυμένο με τη μουσική του σπουδαίου Johann Johannsson. Μαζί του εμφανίζονται και οι Andrea Riseborough, Linus Roache, Olwen Fouéré, Richard Brake, Bill Duke.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Οκτωβρίου 2018 από την Feelgood Ent.!

Περισσότερα... »

Η Διαπαιδαγώγηση της Κάμερον Ποστ (The Miseducation of Cameron Post) PosterCome As You Are! Έχοντας αποσπάσει το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής του Φεστιβάλ Σάντανς 2018 έρχεται το κοινωνικό δράμα Η Διαπαιδαγώγηση της Κάμερον Ποστ (The Miseducation of Cameron Post) που σκηνοθετικά υπογράφει η Desiree Akhavan. Tο ομώνυμο νεανικό μυθιστόρημα της Emily M. Danforth έφτασε στα χέρια της Akhavan το 2011. Είναι ένα βιβλίο 470 σελίδων που διαδραματίζεται στην Μοντάνα στις αρχές των '90s και εξιστορεί 8 χρόνια από την ζωή της ομώνυμης ηρωίδας. Η Κάμερον Ποστ είναι, φαινομενικά, το πρότυπο της μαθήτριας λυκείου. Αλλά, όταν την πιάνουν στα πράσα με μία συμμαθήτριά της στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου τη βραδιά του σχολικού χορού, την στέλνουν σε ένα κέντρο επαναπροσδιορισμού & θεραπείας για έφηβους που «πάσχουν» από ερωτική έλξη για άτομα του ίδιου φύλου. Στο κέντρο, η Κάμερον υπόκειται σε εξωπραγματική πειθαρχία, αμφίβολες μεθόδους «απo-ομοφυλοποίησης» και τραγούδια Χριστιανικής Ροκ. Όμως, αυτό το παράδοξο μέρος της προσφέρει, ταυτόχρονα, τη δυνατότητα να συμμετέχει σε μια γκέι κοινότητα. Για πρώτη φορά, η Κάμερον έρχεται σε επαφή με άτομα που της μοιάζουν και καταφέρνει να βρει τη δική της θέση ανάμεσα σε άλλους «απόβλητους».

Η Διαπαιδαγώγηση της Κάμερον Ποστ (The Miseducation of Cameron Post) Movie

Την βασική ηρωίδα υποδύεται η ταλαντούχα Chloe Grace Moretz, έχοντας στο πλευρό της τους Sasha Lane, Forrest Goodluck και Jennifer Ehle.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Οκτωβρίου 2018 από την Weird Wave!

Περισσότερα... »

Τυφλό Σημείο (Blindspotting) PosterΆλλαξε τον τρόπο που βλέπεις! Το Τυφλό Σημείο (Blindspotting) μοιάζει να κινείται σε ένα τεντωμένο σχοινί με λεπτές ισορροπίες, με τον ήρωά του να προσπαθεί να αποφύγει τους μπελάδες για μόλις τρεις μέρες στο χαοτικό και σχεδόν ηλεκτρισμένο Όουκλαντ. Ένα δυναμικό μείγμα χιούμορ και αγωνίας κάνει τον παλμό της ταινίας να χτυπά έντονα στον ζωντανό ρυθμό της πόλης που ξεχειλίζει από οργή και φόβους. Πάνω από όλα όμως το Τυφλό Σημείο έρχεται για να μας θυμίσει τι χάνουμε όταν κοιτάμε τον άλλον χωρίς να βλέπουμε όλη την εικόνα. Όουκλαντ, Καλιφόρνια. O Κόλιν προσπαθεί να περάσει τις τελευταίες τρεις ημέρες της αστυνομικής του επιτήρησης όσο πιο ομαλά γίνεται στην ύστατη προσπάθειά του να κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Ωστόσο, ο παιδικός του φίλος Μάιλς είναι ένας πραγματικός μαγνήτης για μπελάδες. Οι δύο κολλητοί επιστρέφουν στην παλιά τους γειτονιά όπου η νοσταλγία μπλέκεται με καινούργια απρόσμενα σκηνικά και σπαρταριστά γεγονότα. Μία αναποδιά όμως αρκεί ώστε να βάλει τον Κόλιν σε νέες περιπέτειες και να κάνει τα πράγματα να σοβαρέψουν...

Τυφλό Σημείο (Blindspotting) Movie

Η ταινία έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Sundance αλλά έχει τις ρίζες της σε μια φιλία τόσο δυνατή όσο αυτή των δύο πρωταγωνιστών της. Όταν ο συγγραφέας και ποιητής Rafael Casal συνάντησε τον Daveed Diggs, έναν Αφρο-Αμερικανό ράπερ και ηθοποιό, ήξεραν αμέσως ότι το κοινό τους καλλιτεχνικό μέλλον θα είχε μια ξεκάθαρα πολιτική χροιά.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Οκτωβρίου 2018 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Εντιμότατοι Κλέφτες (King Of Thieves) PosterΗ σύνταξη δεν φτάνει και αυτά τα παλικάρια δεν έχουν τίποτα να χάσουν! Heist Movie με την υπογραφή του James Marsh σε σενάριο του Joe Penhall, είναι το φιλμ Εντιμότατοι Κλέφτες (King Of Thieves), που είναι βασισμένο σε πραγματικά περιστατικά. Ο Μπράιαν Ρίντερ υπήρξε διάσημος κλέφτης στα νιάτα του, τώρα στα 77 του συγκροτεί μια συμμορία από αλλοπρόσαλλους εγκληματίες με σκοπό να διαπράξουν μια πρωτοφανή ληστεία στο θησαυροφυλάκιο του Hatton Garden.Οι κλέφτες , όλοι μεταξύ 60 και 70ετών, εκτός από έναν, επιστρατεύουν τις παλιομοδίτικές μεθόδους τους και σχεδιάζουν την ληστεία για το Σαββατοκύριακο του Πάσχα. Παριστάνοντας τους εργάτες, μπαίνουν στο θησαυροφυλάκιο, εξουδετερώνουν τον συναγερμό και ξεκινούν να σκάβουν μία τρύπα στον τοίχο του. Δύο μέρες αργότερα κατορθώνουν να το σκάσουν με λεία που ξεπερνάει τα 14 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας, σε κοσμήματα και μετρητά. Καθώς η αστυνομία φθάνει στον χώρο του εγκλήματος και η ανάκριση ξεκινάει, ρωγμές αρχίζουν να διαφαίνονται μεταξύ των μελών της ιδιόμορφης συμμορίας καθώς αδυνατούν να μοιράσουν δίκαια μεταξύ τους την λεία.

Εντιμότατοι Κλέφτες (King Of Thieves) Movie

Σύσσωμη η βετεράνα μικτή Αγγλίας συμμετέχει στην ταινία καθώς το καστ απαρτίζουν οι Michael Caine, Jim Broadbent,Tom Courtenay, Charlie Cox, Paul Whitehouse, Miachael Gambon και Ray Winstone.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Οκτωβρίου 2018 από την Spentzos Films!

Περισσότερα... »

Hunter Killer PosterΞεκίνα μια μάχη, για να σταματήσεις τον πόλεμο! Η έμπνευση για την ταινία Hunter Killer ήρθε από το βιβλίο «Firing Point» του George Wallace, ενός έμπειρου πρώην κυβερνήτη μονάδας υποβρυχίων. Το βιβλίο είναι γεμάτο στιγμές δράσης και αγωνίας και έχει κινηματογραφική αίσθηση. Αυτό ήταν που «κέρδισε» τους σεναριογράφους Arne Schmidt και Jamie Moss και προχώρησαν στη μεταφορά του βιβλίου σε σενάριο. Αυτό που ενθουσίασε όλους τους συντελεστές της ταινίας είναι ότι και το βιβλίο και η ταινία συνδυάζουν τρία διαφορετικά είδη θρίλερ: ένα αγωνιώδες θρίλερ με υποβρύχια, εισβολή σε εχθρικό έδαφος και σκληρές διαπραγματεύσεις και συγκρούσεις. Για να ζωντανέψει αυτή η μίξη στη μεγάλη οθόνη οι παραγωγοί έψαχναν κάποιο νέο σκηνοθέτη. Αυτός είναι ο Donovan Marsh. Ο κυβερνήτης ενός αμερικάνικου υποβρυχίου αποστέλλεται σε βαθιά ρωσικά ύδατα για να σώσει τον εκλεγμένο Ρώσο πρόεδρο εν μέσω ενός στρατιωτικού πραξικοπήματος.

Hunter Killer Movie

Δυνατή περιπέτεια δράσης προμηνύεται, με τον Gerard Butler (300, Ο Όλυμπος Έπεσε) και τον βραβευμένο με Όσκαρ Gary Oldman (Η πιο Σκοτεινή Ώρα) στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Οκτωβρίου 2018 από την Odeon!

Περισσότερα... »

Η Νύχτα με τις Μάσκες (Halloween) PosterΑντιμετώπισε τη μοίρα σου! H τεράστια εισπρακτική επιτυχία του 1978, αναγεννιέται θριαμβευτικά φέτος για να καλύψει την ανάγκη του κοινού για επιστροφή σε διαχρονικά πρότυπα τρόμου. Η ιστορία του Μάικλ Μάγιερς, ενός ανθρώπου χωρίς ταυτότητα και χωρίς πρόσωπο, ο οποίος επιστρέφει για να συνεχίσει το έργο σφαγής, είναι τόσο λιτή και εύστοχη ώστε αποκτάει μόνη της αρχετυπική διάσταση για τα δεδομένα των ταινιών τρόμου. Η Νύχτα με τις Μάσκες (1978), η πρώτη ταινία Halloween που εμπνεύστηκε ο John Carpenter, στάθηκε η αφορμή οι κινηματογραφικές αίθουσες να γεμίσουν με slasher movies στις επόμενες δεκαετίες, και η αλληγορική διάστασή τους σε σχέση με τον «αναίτιο κακό» να γεννήσει μια ολόκληρη μυθολογία τρόμου. Σαράντα χρόνια μετά, ο σκηνοθέτης David Gordon Green θα δώσει συνέχεια στον μακάβριο εφιάλτη του Carpenter, ελπίζοντας το πόνημα του να σταθεί αντάξιο του μύθου.

Η Νύχτα με τις Μάσκες (Halloween) Movie

Στην ταινία Η Νύχτα με τις Μάσκες, η Jamie Lee Curtis επιστρέφει στον κλασικό της ρόλο, για να αντιμετωπίσει τη μασκοφόρα φιγούρα που την στοιχειώνει τέσσερις ολόκληρες δεκαετίες.

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Οκτωβρίου 2018 από την Tulip Ent.!

Περισσότερα... »

Δύσκολες Ώρες Στο Ελ Ροαγιάλ (Bad Times at the El Royale) Poster ΠόστερΔύσκολες Ώρες Στο Ελ Ροαγιάλ
του Drew Goddard. Με τους Jeff Bridges, Cynthia Erivo, Dakota Johnson, Jon Hamm, Cailee Spaeny, Lewis Pullman, Chris Hemsworth


See you again soon...
του zerVo (@moviesltd)

Ας γίνω ο ντελάλης των ερωτηματικών: Έχει αλλάξει τίποτα σε αυτόν το ρημαδότοπο, από τον καιρό που μια σφαίρα, ένα πρωινό στην πρωτεύουσα του Μοναχικού Αστέρα, σβήνοντας μια Προεδρική ζωή, δημιουργούσε την πιο φαύλη ψευδαίσθηση διαγραφής της μοναδικής ελπίδας? Σημαίνει κάτι ακόμα για όλους όσους θεωρούνται πολίτες της Land Of The Free και του Home Of The Brave, το Αμερικάνικο Όνειρο? Είναι υπαρκτή δηλαδή αυτή η μία και μοναδική ευκαιρία που μπορεί να αδράξει ο κάθε Γιάνκης, για να ζήσει μια ζωή όπως την ονειρευόταν, πέραν της γενετίσιας μίζερης? Και έχει άραγε την δυνατότητα κανείς να επιλέξει ως τρόπο ζωής, εκτός από την εργασιακή δουλεία, είτε την ηλιόλουστη ξενοιασιά της Χρυσαφένιας, είτε την τυχοδιωκτική μανία της Ασημένιας Πολιτείας? Προς το παρόν, η κάτω από την πολύχρωμη μαρκίζα νέον, Αμέρικα, σας καλώς ορίζει. Όλοι είστε ευπρόσδεκτοι να απολαύσετε τις κλίνες της, στις υπερπολυτελείς πτέρυγες της, όποιο καπνό και αν φουμάρετε, όποιες και αν είναι οι πεποιθήσεις σας. Μετά το σφύριγμα του αφέτη εκκινεί η διαδικασία του αλληλοφαγώματος. Και μόνον όποιος καταφέρει να επιβιώσει του κανιβαλισμού, θα μπορεί ξένοιαστος πια να απολαύσει, πανευτυχής, το ανεκτίμητης αξίας έπαθλο...

Δύσκολες Ώρες Στο Ελ Ροαγιάλ (Bad Times at the El Royale) Quad Poster Πόστερ
Ακριβώς πάνω στην νοητή γραμμή που χωρίζει την Καλιφόρνια από την Νεβάδα, στο μέσον της ερήμου είναι κτισμένο το μοτέλ Ελ Ρουαγιάλ, μια φορά κι έναν καιρό χλιδάτο ξενοδοχείο που φιλοξένησε την αφρόκρεμα της κοσμικής ζωής της περιοχής, μα που τώρα έχει καταντήσει ένα φτηνό μοτέλ, που βρίσκουν απάγκιο οι ταλαιπωρημένοι ταξιδιώτες του μακρινού και σκονισμένου οδικού άξονα. Οι αφίξεις στον ξεπεσμένο ξενώνα πλέον είναι ελάχιστες, με συνέπεια το προσωπικό του να έχει μειωθεί δραματικά στον ένα υπάλληλο, τον φουκαριάρη Μάιλς, που υπέχει ρόλο ρεσεψιονίστ, γκρουμ, μπάρμαν, καμαριέρη και οτιδήποτε άλλο θελήσουν οι επισκέπτες. Και που παρατημένος στην μοναξιά του δεν δείχνει και τόσο κεφάτος να φέρει εις πέρας την αποστολές που του ανατίθενται.

Κι όμως μέσα σε λίγες ώρες, εντελώς απρόσμενα η ρεσεψιόν του Ελ Ροαγιάλ θα γεμίσει με ξένους, που θα κοντοσταθούν στα δωμάτια του, πριν συνεχίσουν τον μακρινό τους δρόμο. Σχεδόν ταυτόχρονα το κουδούνι της εξυπηρέτησης θα κτυπήσουν ο Ντουάιτ Μπρόαντμπεκ, ένας καλογυαλισμένος περιπλανώμενος πλασιέ ηλεκτρικών σκουπών, ο καλοσυνάτος ηλικιωμένος Καθολικός ιερέας Ντάνιελ Φλυνν και η ονειροπόλα μαυρούκα τραγουδίστρια Νταρλίν Σουίτ, που έχει βάλει σκοπό της να γίνει κάποια στιγμή ένα μεγάλο αστέρι της σόουλ μουσικής. Και καθώς ροή εισερχομένων δεν σταματά, σύντομα το κατώφλι του μοτέλ θα διαβούν η απελευθερωμένων αντιλήψεων Έμιλυ, μια νεαρή κοπέλα, όχι ιδιαίτερα ευγενικών τρόπων, μαζί με την μικρότερη αδελφή της, Ρόουζ, με την σχέση τους εκ πρώτης όψης να μην μοιάζει ιδιαίτερα αρμονική...

Εκ πρώτης όψης... Με την εισαγωγική ματιά λοιπόν, σε αυτή την φράξια ετερόκλητων χαρακτήρων που βολτάρουν στους (φανερούς και κρυφούς) διαδρόμους του κιτσάτης αισθητικής ξενοδοχείου, είναι πασιφανές πως πίσω από το προφανές προσωπείο τους, κρύβουν ένα άλλο, διαφορετικό, μυστηριώδες και αινιγματικό, που σταδιακά, λεπτό με το λεπτό θα αρχίσει να αποκαλύπτεται. Είναι άλλωστε και εκείνη η αταίριαστη με τα τρέχοντα περιστατικά, που λαμβάνουν χώρα χρονικά ένα υγρό απόγευμα του τελευταίου έτους της λουλουδένιας δεκαετίας, εισαγωγική σεκάνς, του κρυψίματος μιας αγνώστου περιεχομένου τσάντας και του φονικού που την ακολούθησε, που δεν κολλάει πουθενά και πρέπει με κάποιο τρόπο σεναριακά να εισαχθεί κι αυτή στην ίντριγκα.

Επτά ανθρώποι, παρουσιασμένοι από την αφήγηση, ένας προς έναν, τόσο από την καλή αρχικά, όσο και από την ανάποδη κατοπινά - ακόμη κι αν χρειαστεί γι αυτό να προστεθούν εμβόλιμες φλασμπάκ σεκάνς - σαν χαρακτήρες έργου της Αγκάθα Κρίστι, υφή που διαθέτει έτσι κι αλλιώς αυτό το πειραγμένο και τιγκάτο στο σασπένς παράξενο θρίλερ. Κι αν σωστά τις περσόνες στην σύνοψη τους καταμέτρησες ως έξι, το φιλμ δεν θα μεσιάσει ωσότου φανεί και ο έβδομος, ένας κατάξανθος και μυώδης μορφονιός, λατρεμένος ηγέτης χίπικης κοινότητας, ονόματι Μπίλυ Λι, που όντας ο μοναδικός χωρίς μάσκα να καλύπτει τα αληθινά στοιχεία της ταυτότητας του, θα βάζει σταδιακά τα κομμάτια του παζλ στην θέση τους, ίσαμε να φτάσει η ώρα της τελικής αναμέτρησης. Εκεί που το αίμα θα τρέξει άφθονο, καθώς τα εν ψυχρώ εγκλήματα θα πάρουν την μορφή χιονοστοιβάδας και οι επτά μικροί ένοικοι, θα βγαίνουν με γοργό τέμπο από το κάδρο.

Χαρακτηριστικό της γραφήδας του ταλαντούχου, αν μη τι άλλο αν λάβουμε υπόψιν το δημιουργικό του παρελθόν, είτε σαν ντιρέκτορα (The Cabin In The Woods, ριμέικ του '12) είτε σαν σεναριογράφου (Cloverfield, The Martian, World War Z), ιδιαίτερα ενδιαφέρον, που δεν ακολουθεί την παραμικρή γραμμική φόρμα, για να αναπτύξει ένα θέμα, που όπως συμβαίνει με τους πρωταγωνιστές του, έτσι και με αυτό, μόνο ισοπεδωτικά μπορεί κανείς να το θεωρήσει ως ένα νεο νουάρ, που επιδιώκει να κλέψει λίγη από την δόξα του Pulp Fiction, Οι αλληγορικές αναφορές άλλωστε είναι πασιφανείς δια γυμνού οφθαλμού και ενδεχόμενα να απαιτείται για την αποκωδικοποίηση όλων τους και μια δεύτερη πιο ενδελεχής ανάγνωση του 160 λεπτών χρονικής διάρκειας φιλμ, που χάρη στα επαναλαμβανόμενα πέρα δώθε και τα πλάνα υπό διαφορετικό πρίσμα λήψης, ουδέποτε βαραίνει το βλέμμα του έκπληκτου από όσα παρακολουθεί θεατή του.

Στην πραγματικότητα ο Goddard επιχειρεί να στήσει ένα πορτρέτο της σύγχρονης, όσο και εσαεί ανακυκλούμενης, Αμερικής, χρησιμοποιώντας δειγματοληπτικά, επτά από τους πιο συνήθεις τύπους πολιτών που απαρτίζουν την σοσιετέ των Στέιτς: Ο πεπειραμένος στον αντιπερισπασμό απατεώνας, η χαμηλότονα φιλόδοξη ταλεντάρα, ο διπρόσωπος μπασκίνας, ο γλυκόλογος λαοπλάνος, η κοινότοπη φαντασμένη ζηλιάρα, η άβουλα παραδομένη νεολαία, ο κακομοίρος άιντε θύμα, άιντε ψώνιο. Όλοι μαζί σιγοβράζουν στο ίδιο καζάνι, μέχρι που στο παιχνίδι θα μπουν τα συμφέροντα, οι παράδες, τα μυστικά οφέλη, οι ματαιοδοξίες και τότε το λαμπερό όσο και ντεκαντάνς περιβάλλον, θα μεταβληθεί σε παρανάλωμα του πυρός. Έθνος ανάδελφον! Αμερική είπα? Κάντο οποιαδήποτε δυτική κοινωνία καλύτερα, για να είσαι μέσα.

Υπέροχη ιδέα, εξαίρετος σχεδιασμός, μα ίσως κάπου, με βάση και τις δυσκολίες που υπέχει ένα τέτοιο ζόρικο εγχείρημα, στην εκτέλεση να κούτσανε κομματάκι το πράγμα. Ενόχληση που μάλλον πηγάζει από την άνιση κατανομή αναφορικών λεπτών σε κάθε έναν από τους Επτά (όχι δα και) Υπέροχους, καθώς άλλοι αναλύονται διεξοδικά, άλλοι όμως μπορούν να περιγραφούν ως οντότητες σε μισή μόλις σκριπτική σειρά. Άλλωστε και η ερμηνευτική συντροφιά, αποτελούμενη από πρόσωπα ιδιαιτέρως γνώριμα στον μέσο σινεφίλ, έλκει μονομιάς την ματιά της πλατείας, που ανταμείβεται πλουσιοπάροχα έχοντας την ευχαρίστηση να απολαύσει ένα από τα ποιοτικότερα ανσάμπλ της σεζόν. Προεξάρχοντος βεβαίως ενός μυθικού Jeff Bridges, που με την πεπειραμένη υποκριτική του μπαγκέτα, ενορχηστρώνει τόσο τις πιο μπαρουτοκαπνισμένες (Hemsworth, Hamm) όσο κυρίως τις λιγότερο ζορισμένες στην πρώτη γραμμή (Dakota, Erivo, Spaeny, υπέροχος Lewis Pullman) παρουσίες, σε ορχήστρα μία!

Ομολογώ πως το φιλμ με την φωτεινή επιγραφή Bad Times At The El Royale, αν και με ξένισε κάμποσο με την απροσδόκητα ανατρεπτική είσοδο του, με κράτησε σε εγρήγορση ίσαμε το ύστατο δευτερόλεπτο του. Όχι τόσο για την αστυνομικής χροιάς διακλάδωση του, να μαντέψω δηλαδή ποιος από τους βαλιτσάτους θα αποχωρήσει αρτιμελής από την κόλαση, μα πιότερο με την ξωπίσω του πρώτου πλάνου, την μεταφορική, να ταιριάξω ποιος στέκει που στην Goddarική (ε?) προσομοίωση του ρεαλιστικού σοσιολογικού γίγνεσθαι. Εκ νέου ραντεβού και See You Again Soon, δηλαδή, όπου κάτι νέο θα ανακαλύψω να τρέχει που δεν έπιασα με την πρώτη, όπως ας πούμε συ,βαίνει στα δαιδαλώδη πονήματα του Quentin, που προφανέστατα έχει δασκαλέψει τον - περιμένω με θαυμασμό το επόμενο σκηνοθετικό βήμα του - Drew.

Δύσκολες Ώρες Στο Ελ Ροαγιάλ (Bad Times at the El Royale) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Οκτωβρίου 2018 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Peppermint Poster ΠόστερPeppermint
του Pierre Morel. Με τους Jennifer Garner, John Gallagher Jr., John Ortiz, Method Man, Richard Cabral, Annie Ilonzeh, Juan Pablo Raba, Tyson Ritter


Θα το πληρώσεις! Ξανά...
του zerVo (@moviesltd)

Με την ταινία Taken, που κυκλοφόρησε ακριβώς μια δεκαετία πριν, άνοιξε ένας απρόσμενης επιτυχίας κύκλος φιλμς που είχαν σαν θεματική τους βάση την γονική εκδικητικότητα, μιας και κινούμενα ακριβώς πάνω στην πιασάρικη πεπατημένη των Death Wish, έφτιαξαν μια αλυσίδα πανομοιότυπης υφής περιπετειών, που με μικρό ρίσκο, αποτέλεσαν τζακ ποτ εμπορικό για τους συντελεστές τους. Και κυρίως για την Europa Corp του Μίδα Besson, που είχε την αρχική ιδέα να επαναφέρει το εξαφανισμένο υπο-genre στην επιφάνεια, τιγκάροντας τα ταμεία του στούντιο του με μπόλικα σίκουελ και σπιν οφς της ίδιας αρχικής έμπνευσης. Ένα από τα φυντανάκια του τεράστιου Luc, ο Pierre Morel, υποθέτοντας πως με τις ολόδικες του δυνάμεις θα τα κατάφερνε ακόμη καλύτερα, με ελαφριά πηδηματάκια την έκανε από την αγκάλη του συμπατριώτη του, απλώνοντας τις φιλοδοξίες του, κοπιαρισμένες πάνω στο ίδιο πατρόν του βιτζιλάντε. Κι αν την πρώτη φορά, στον Gunman ένας Sean Penn τον γλύτωσε από την καταστροφή, δεν συνέβη το ίδιο στην (ακόμη μια) επανάληψη της Peppermint...

Peppermint Quad Poster Πόστερ
Σκοπός ζωής για την σκληρά εργαζόμενη υπάλληλο της τραπέζης Ράιλυ Νορθ και για τον αγαπημένο της σύζυγο, μηχανικό αυτοκινήτων Κρις, είναι να καταφέρουν να μεγαλώσουν κάτω από τις καλύτερες συνθήκες την οκτάχρονη κορούλα τους Κάρλυ. Ατυχώς για όλους, η μοίρα θα τους παίξει ένα απρόβλεπτα σκληρό παιχνίδι, καθώς οι (κρυφές από την γυναίκα του) παράνομες δραστηριότητες του γκαραζιέρη, θα προκαλέσουν την οργή του ντόπιου Μεξικάνου μαφιόζου Ντιέγκο Γκαρσία, με αποτέλεσμα στην ύπουλη ένοπλη ενέδρα που θα στήσει, να χάσουν την ζωή τους ο πατέρας και η αθώα μικρούλα. Με ελαφριά τραύματα στο σώμα, μα ανεπανόρθωτα στην ψυχή, η Ράιλυ θα ανακτήσει τις αισθήσεις της μετά από καιρό, όταν και συνειδητοποιώντας την απώλεια θα πάρει τις προσωπικές της αποφάσεις, προκειμένου να τιμωρήσει παραδειγματικά τους υπαίτιους που προκάλεσαν το φονικό.

Εξαφανισμένη για πέντε ολόκληρα χρόνια, η πονεμένη μητέρα θα επανέλθει στο προσκήνιο, με την αγριάδα ζωγραφισμένη στο πρόσωπο της, ακριβώς την ημέρα της επετείου του τραγικού συμβάντος, εξολοθρεύοντας τους τρεις συμμορίτες που πάτησαν την σκανδάλη. Η δίψα της για εκδίκηση δεν θα σβήσει έτσι εύκολα, όμως, καθώς στο στόχαστρο της θα μπουν και οι ηθικοί αυτουργοί του εγκλήματος, το καρτέλ των ναρκωτικών που έχει σαν ορμητήριο του την χώρα των Αζτέκων και τον ίδιο τον βαρόνο της ηρωίνης Γκαρσία. Αν και γνωρίζει πως για να πετύχει το πλάνο της θα πρέπει να εξοντώσει έναν ολόκληρο στρατό πάνοπλων γκάνγκστερς!

Φαντάζομαι πως δεν πρέπει να υπάρχει έστω μισός σινεφίλ - γνώστης του συγκεκριμένου αντικειμένου, που να μην φαντάζεται την έκβαση της ιστορίας και την τελική της κατάληξη, ακόμη και αν στην εξίσωση δεν παίζουν χαρακτηρισμοί όπως "πρώην πεζοναύτης", ¨πρώην πράκτορας" ή έστω "πρώην πρωταθλητής της πυγμαχίας", που να οριοθετούν έστω μια βασική δυναμική στην ταυτότητα του εκδικητή γονιού. Αντιθέτως εδώ μιλάμε για μια πνιγμένη στο δίκιο χαροκαμένη μανούλα, που είναι σπίτι - δουλειά, δουλειά - σπίτι, παλεύει με νύχια και με δόντια να τα βγάλει πέρα οικονομικά, υπομένοντας την καταπίεση των αφεντικών της και σχεδόν δεν γνωρίζει πως να χειρίζεται το μαχαίρι της κουζίνας της, όχι δα το πριονωτό του κομάντο. Κι όμως μια πενταετία σκληρής προπόνησης και προετοιμασίας, είναι αρκετή για να μετατρέψει την υπάλληλο γραφείου σε φονικό όπλο. Σινεμά είναι αυτό και τα πάντα μπορούν να συμβούν λες? Μα και βέβαια, εννοείται και να προκαλέσουν το γέλιο της πλατείας, ειδικά όταν επιχειρούν να δείξουν πιο σοβαρά από όσο θα έπρεπε.

Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το σενάριο του Peppermint (ο τίτλος ούτε καν δικαιολογείται, απλά και μόνο από την γεύση του ύστατου παγωτού της άτυχης μπεμπούλας) που μοιάζει απίθανα αστείο και ανά στιγμές εξωφρενικό. Για να τα βάζουμε τα πράγματα σε μια σειρά, το εισαγωγικό φονικό του στόρι είναι παρατραβηγμένο, μιας και ένα τέτοιο ξέσπασμα βίας - ειδικά ενάντια σε γυναικόπαιδα -- δεν στέκει, υποκινούμενο από μια υπόνοια ξεγελάσματος του νούμερο 1 στην ιεραρχία της Καλιφορνέζικης Μαφίας. Όπως άλλωστε οι ανατροπές και οι υποπλοκές περισσότερο για ανεκδοτικές μοιάζουν, αποτυγχάνοντας πλήρως να προσθέσουν το παραμικρό ενδιαφέρον σε μια ίντριγκα που τρέχει μανιωδώς πάνω στην ρότα των επαναλαμβανόμενων κλισέ. Όσο για την τρίτη πράξη της οριστικής κάθαρσης, αν ο θεατής έχει αντέξει και δεν κρατά το μέτωπο του από όσα πέραν πάσης λογικής εκτυλίσσονται στο εκράν, μάλλον είναι γιατί κοιτάζοντας το ρολόι του, καταλαβαίνει πως ο χρόνος κυλά υπέρ του και το περιπετειάκι όπου νάναι ολοκληρώνεται, προβλέψιμα και κοινότυπα όπως ξεκίνησε.

Για τις θηλυκού φύλου σταρς, που υποδύονται τις μαμάδες τιμωρούς, η γραμμή που χάραξε το Taken δεν μοιάζει να είναι και τόσο τυχερή όσο στάθηκε στους σερνικούς σιτεμένους γόητες σαν τον Neeson, τον Willis ή τον Reeves. Η Jennifer Garner, που τα θαλάσσωσε οικτρά όταν πήρε την μεγάλη ευκαιρία της καριέρας της, εισερχόμενη στον κόσμο της Marvel ως Elektra, πετά ακόμη έναν λαχνό στα σκουπίδια παίζοντας εδώ την 45άρα μοναχική πιστολέρο, γυμνασμένη μεν, αλλά και σαφώς χωρίς την γλύκα στην έκφραση, του πρώτου καιρού που την γνωρίσαμε. Το δεδομένο πάντως, που δεν έχει να κάνει τόσο με την γνωστή στους περισσότερους, ερμηνευτική αδυναμία της Τεξανής (πρώην πια) Κυρίας Affleck, είναι το γεγονός πως το καταιγιστικό αυτό είδος action θρίλερς, που γνώρισε πιένες στην δεκαετία μας, σταδιακά σβήνει, κλείνοντας έναν κύκλο που μας άφησε κληρονομιά, πολύ σημαντικότερα έργα, από ετούτο εδώ το πρόχειρα φτιαγμένο πίπερμαν.

Peppermint Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Οκτωβρίου 2018 από την Tanweer!
Περισσότερα... »

Μενάσε Ένας Ξεχωριστός Άνθρωπος (Menashe) Poster ΠόστερΜενάσε Ένας Ξεχωριστός Άνθρωπος
του Joshua Z. Weinstein. Με τους Menashe Lustig, Ruben Niborski, Yoel Weisshaus, Meyer Schwartz


Εμένα πάντως κανονικός άνθρωπος μου φάνηκε...
του zerVo (@moviesltd)

Δεν είναι η πρώτη φορά που η σύγχρονη κινηματογραφία, θέτει στην θεματική της βάση το αυστηρά περιοριστικό κλίμα της κοινωνίας των φανατικά προσηλωμένων στην θρησκεία τους Εβραίων, καυτηριάζοντας τις ακραία ανελεύθερες συνθήκες που ισχύουν για τα μέλη της. Και ειλικρινά αν κάτι προκαλεί τεράστια εντύπωση είναι το γιατί κανείς, επικαλούμενος την αρχή της αυτοδιάθεσης, να μην μπορεί να σπάσει τον δεσμό με την συγκεκριμένη αυταρχικών, θέσεων Εκκλησία και να ακολουθήσει τα ίδια Πιστεύω σε μια πιο χαλαρή φόρμα, άντε πληρώνοντας και σαν μικρό τίμημα, μια τάχαμου ντροπή που δεν ολοκλήρωσε δια βίου την σχέση του με το (σεβαστό, πλην εξουθενωτικών εντολών Ιερό Ταλμούδ. Και σιγά την απώλεια των συντρόφων δηλαδή, αφού η φημισμένη Εβραϊκή αλληλεγγύη, καθώς φαίνεται δεν έχει την παραμικρή ισχύ στον στενό κύκλο των Ορθοδόξων, αν και εφόσον κανείς, κάνει το λαθάκι και παρεκκλίνει ελάχιστα από την προδιαγεγραμμένη πορεία.

Μενάσε Ένας Ξεχωριστός Άνθρωπος (Menashe) Quad Poster Πόστερ
Με τις μνήμες νωπές ακόμη από τον πρόσφατο, αιφνίδιο χαμό της συζύγου του, ο μεσήλικας, χοντρούλης, ατσούμπαλος και επιρρεπής στα σφάλματα, Μενάσε, μέλος της Χασιδικής κοινότητας του Μπρούκλυν, παλεύει να σταθεί και πάλι στα πόδια του, χωρίς όμως οι συνθήκες να τον ευνοούν. Με τα έσοδα του από την σχεδόν ολοήμερη εργασία του ως ταμίας σε τοπικό μίνι μάρκετ, να μην του φτάνουν ούτε για τα βασικά, ο ζορισμένος χήρος έχει να αντιμετωπίσει το βασικό ζήτημα της ανατροφής του δεκάχρονου γιου του, που πολύ θα επιθυμούσε να κατοικεί μαζί του στην φτωχική του γκαρσονιέρα, μα ο Ιουδαϊκός Νόμος αμείλικτος και καίριος έχει την δική του γνώμη: Αν δεν βρει ταίρι, που θα αντικαταστήσει την μακαρίτισσα και μάλιστα πολύ σύντομα, ο μικρός θα παραμένει στην κηδεμονία του ευσεβή κουνιάδου του, γεγονός που ρίχνει ολοένα και πιο πολύ στην θλίψη τον Μενάσε.

Που δεν χαίρει ούτε του ελάχιστου σεβασμού από την μαυροφορεμένη και απόμακρη κοινότητα του, εξαιτίας της πιο φιλελεύθερης τάσης του να μην ακολουθεί πιστά τις παραδόσεις, να μην ντύνεται το βαρύ παλτό, ούτε το ψηλό καπέλο, να μην δηλώνει μόνιμα το παρόν στην Συναγωγή, να μην τηρεί τα πρωτόκολλα, να αποστασιοποιείται από το κοπάδι. Εξού και η αγέλη τον κάνει πέρα, σχεδόν τον αγνοεί, δεν τον κάνει συντροφιά, τον απορρίπτει, τον υποτιμά και τον χλευάζει. Πως με την ψυχολογία του ριγμένη στο πάτωμα, να παλέψει για να κερδίσει πάλι πίσω τον γιο του, όταν οι όλες οι συνθήκες είναι ενάντια του? Και το κυριότερο με πιο σθένος να μοχθήσει για να διοργανώσει στο μικρό σπιτικό του, το ετήσιο μνημόσυνο της κυράς του, αντί για να το στήσει ο μισητός αδελφός της στην δική του ακριβή μεζονέτα?

Κι όμως με τις αντιξοότητες, επαγγελματικές, οικονομικές, οικογενειακές, να βομβαρδίζουν ολημερίς τον καλόκαρδο όσο και γκαφατζή Εβραίο, εκείνος δεν μοιάζει να πτοείται πόντο. Γνωρίζει πολύ καλά πως όχι δεν είναι τέλειος, αλλά ούτε καν πιάνει βασικά στάνταρντς συμπεριφοράς. τα λάθη του διαδέχονται το ένα το άλλο, κυρίως από την απροσεξία, την ασυνέπεια ή την ανευθυνότητα του. Ο Μενάσε όμως αυτός είναι, δεν κρύβεται, ούτε το παίζει δήθεν, μήπως και κερδίσει ένα χιλιοστό αγάπης από τον απόμακρο περίγυρο. Μόνον ένας από όσους συναναστρέφεται είναι δίκαιος προς το πρόσωπο του, αναγνωρίζοντας πως η καρδιά του, ακόμη κι αν δεν είναι αμιγώς Ορθόδοξη, είναι χρυσή, ο Ραβίνος της πολύβουης γειτονιάς, που όπως ορίζει η Τόρα πρέπει να φέρεται και να αποφασίζει σαν μοντέρνος Σολομώντας.

Πρόκειται για το ντεμπούτο του Ισραηλινής καταγωγής Joshua Z. Weinstein στο δράμα, μετά από μια αξιόλογη πορεία στην τεκμηρίωση. Καλλιτεχνική βάση που είναι εμφανέστατη στην μέθοδο που ακολουθεί για να αναπτύξει μέσα σε 82 λεπτά το θέμα του, που εν πολλοίς και σε αρκετά του σημεία θυμίζει ντοκιμαντέρ, αναφερόμενο στις ιδιοτροπίες αυτού του περίεργου στην όψη κομματιού της Ιουδαϊκής θρησκείας. Δεν είναι τυχαίο που ο σκηνοθέτης, προκειμένου να αναδείξει ακόμη ρεαλιστικότερη την ματιά του, στήνει μυστικά την κάμερα του, σε διάφορες γωνιές της Χασιδικής συνοικίας, ούτως ώστε τα εξωτερικά του πλάνα να δείχνουν βγαλμένα από την αληθινή και όχι παραποιημένη καθημερινότητα της. Εννοείται πως και αυτό το κινηματογραφικό πόνημα, δοσμένο αποκλειστικά σε Γίντις διάλεκτο, που καυτηριάζει τις δεσμευτικές συνήθειες των Ιερών Γραφών, έχει πάρει την σφραγίδα του ασεβούς και του ανάρμοστου από το κονκλάβιο των αγέλαστων Ραμπί.

Κι όμως όσο κι αν φαίνεται παράξενο, σε αυτή την κοινωνία ανήκει ο πρωταγωνιστής του γλαφυρής υφής δράματος, Menashe Lustig, στέλεχος του κωμικού εβραϊκού θιάσου, που μοιάζει να αποδίδει τον ρόλο του παραπεταμένου φουκαρά, σαν να υποδύεται τον πραγματικό του εαυτό. Ενδεχόμενα αρκετά στοιχεία της προσωπικότητας του να είναι και αυτοβιογραφικά, δεν μπορεί να αποκλειστεί μια τέτοια πιθανότητα. Το βέβαιο είναι πως ο Ένας Ξεχωριστός Άνθρωπος, που στα μάτια μου κανονικότατος και μια χαρά δείχνει, άσχετα αν οι τριγύρω του ομοιάζουν με άβουλα στρατιωτάκια, μέλη μιας καθοδηγούμενης από τα Κείμενα διμοιρίας που έχουν αυτοβούλως αλυσοδεθεί υπολογίζοντας σε απελευθέρωση όταν εισέλθουν στο Βασίλειο των Ουρανών. Μακάριοι δείχνουν, ευτυχισμένοι ούτε για πλάκα.

Μενάσε Ένας Ξεχωριστός Άνθρωπος (Menashe) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Οκτωβρίου 2018 από την Neo Films!
Περισσότερα... »

Το Ένστικτο της Επιβίωσης (Journeyman) Poster ΠόστερΤο Ένστικτο της Επιβίωσης
του Paddy Considine. Με τους Paddy Considine, Jodie Whittaker, Anthony Welsh, Paul Popplewell, Tony Pitts, Steve Bunce


Saved By The Bell
του zerVo (@moviesltd)

Παραδοσιακή δύναμη στον χώρο της πυγμαχίας η περήφανη Ιρλανδία, χώρα της οποίας αποτελεί δίχως δεύτερη σκέψη το εθνικό σπορ. Άλλωστε πρόκειται για το άθλημα που έχει χαρίσει στην καταπράσινη γωνιά της Βρετανίας, τις σπουδαιότερες διακρίσεις, τόσο στην ερασιτεχνική του μορφή, με δεκάδες μετάλλια σε παγκόσμια και ευρωπαϊκά πρωταθλήματα και παραπάνω από μια ντουζίνα σε Ολυμπιακούς αγώνες, μα κυρίως στην επαγγελματική του, καθώς Ιρλανδοί υπήρξαν τεράστια ονόματα του μποξ: Όπως ο θρυλικός Τζίμι Μακ Λάρνιν, δυο φορές πρωταθλητής κόσμου και μέλος του hall of fame, ο Κυκλώνας Μπάρυ Μακ Γκουίγκαν, ο Ατσάλινος Γουέιν "Πόκετ Ρόκετ" Μακ Κάλοκ και φυσικά ο τεράστιος Τζέιμς Μπράντοκ, ο διαβόητος Cinderella Man, που την δραματική ιστορία του μετέφερε στην μεγάλη οθόνη ο Ron Howard με πρωταγωνιστή τον Russell Crowe. Μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση πάνω στο δύσκολο, εντυπωσιακό αλλά και βίαιο σπορ που έχει ενθουσιάσει γενιές και γενιές Ιρλανδών, επιχειρεί η ταινία Το Ένστικτο της Επιβίωσης, η δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα του φημισμένου καλλιτέχνη από το νησί, Paddy Considine.

Το Ένστικτο της Επιβίωσης (Journeyman) Quad Poster Πόστερ
Μπορεί να έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό το όριο ηλικίας που του επιτρέπει να κάνει πρωταθλητισμό, ο διατηρημένος σε άριστη φόρμα όμως, θρύλος πραγματικός στα μέρη του, Ιρλανδός μποξέρ Μάτι Μπάρτον, ούτε καν σκέφτεται να κρεμάσει τα γάντια του. Τουλάχιστον όχι, μέχρι να δώσει τα πάντα προκειμένου να κερδίσει ακόμη έναν παγκόσμιο τίτλο στην κατηγορία των μεσαίων βαρών, ενάντια στον πιτσιρικά, φιλόδοξο και ασυγκράτητο πολυλογά στις προκαταρκτικές διαδικασίες, Αντρέ Μπράιτ, που με την προκλητική του μέθοδο έχει εκτοξεύσει την αδημονία στα ύψη, ενόψει του σπουδαίου ματς. Εκεί που το αγέραστο θηρίο από το Δουβλίνο θα κατακτήσει ακόμη μια ολόχρυση ζώνη τσάμπιον, έστω και στα σημεία, απέναντι στον φέρελπι πυγμάχο.

Τα κτυπήματα, όμως, που θα δεχτεί κατά την διάρκεια του νικηφόρου ντέρμπυ, θα είναι οδυνηρά, σε τέτοιο βαθμό ώστε να του προκαλέσουν οξύ εγκεφαλικό επεισόδιο με απρόβλεπτες συνέπειες, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο ακόμη και την ίδια του την ζωή. Ευτυχώς για εκείνον, η γερή του κράση θα τον οδηγήσει να ξεπεράσει το μοιραίο, όχι όμως και την μόνιμη νευρολογική βλάβη, που θα έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια αίσθησης, συνείδησης, μνήμης, ουσιαστικά ύπαρξης. Ανυπολόγιστο πρόβλημα που μαζί του θα κληθεί να λύσει η επί δεκαετίες λατρεμένη του σύντροφος, Έμμα, που εκτός από το νεογέννητο μωράκι που πρέπει να μεγαλώσει, πρέπει πλέον να κουράρει κι έναν ανήμπορο να πραγματοποιήσει ακόμη και τις βασικές του ανάγκες σύζυγο. Μια κατάσταση που θα οδηγηθεί στα άκρα για εκείνην, όταν ο βετεράνος μποξέρ θα επιστρατεύσει την βία, ενάντια ακόμη και στο ελάχιστων μηνών βρέφος.

Σημείο μηδέν: Εγκατάλειψη της συζυγικής στέγης μια και καλή από την υπεύθυνη μητέρα, ώστε να μην την βρει καμιά συμφορά, ρισκάροντας την ακεραιότητα του παιδιού της, μαύρη πέτρα παρότι δεν το επιθυμεί πίσω της και κυρίως σε αυτόν που αγάπησε όσο κανέναν, αφού δεν είναι πλέον ο ίδιος, μετά το ανεπανόρθωτο συμβάν. Και ο σούπερ αστέρας, αναγνωρίσιμος από τους πάντες, από άκρου εις άκρο της επικράτειας, αφημένος στην τύχη του από τους πάντες, δεν έχει καμία άλλη λύση από το να θέσει από μόνος του τέρμα στο διαρκές βάσανο του. Είναι αυτό το φίνις που αξίζει σε έναν υπεραθλητή που τίμησε όσο κανείς τα χρώματα της πατρίδας του, μαχόμενος με πείσμα πάνω στα ρινγκ? Ή κάποια ανώτερη δύναμη θα στάξει δυο ρανίδες λύπησης πάνω του, μην τύχει και τον αποτρέψει από την επερχόμενη, λογική έτσι όπως έχουν φτάσει τα πράγματα, αυτοχειρία του?

Περίπου μια επταετία έχει διαβεί από τον καιρό που ο σημαντικός Εγγλέζος ερμηνευτής Paddy Considine, πραγματοποίησε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, με το κοινωνικού προβληματισμού γρονθοκόπημα Τυραννόσαυρος (Tyrannosaur), μια από τις καλύτερες ταινίες προερχόμενες από την Αλβιόνα, για την σεζόν 2011. Το παράξενο είναι που ενώ ετούτη εδώ η σόφομορ δημιουργία περιστρέφεται γύρω από ένα από τα πλέον ζόρικα και επικίνδυνα σπορ, οι μπουνιές που ρίχνει στο στομάχι των θεατών του, ούτε καν πλησιάζουν τα επίπεδα εκείνης της πρωτάρικης φοράς. Και είναι πολύ λογικό, μιας και το στόρι που εδώ χειρίζεται ο 45χρονος πολυτάλαντος κινηματογραφιστής από το Ντάρμπισιρ, δεν διαθέτει ισότιμη δραματική ένταση, περιστρεφόμενη γύρω από την προσωπική τραγωδία που βιώνει κάποιος που μέχρι τα χτες το πλήθος σήκωνε στους ώμους, μα τώρα τον έχει παραπετάξει στην άκρια, θωρώντας τον ουσιαστικά νεκρό, μηδενικό, τιποτένιο. Ενδιαφέρουσα η πλοκή, αλλά στοχευμένη στην μονάδα και όχι στο κοινωνικό όλον. Ακόμη κι αν αυτό το (φημισμένο ως σελέμπριτυ) μόριο, ότι έπραξε, πιο πολύ για να δοξάσει τα χρώματα της πατρίδας του το έκανε, ούτε για τους παράδες, ούτε για τα πλούτη.

Η αφηγηματική ροή του Considine μοιάζει πιο πολύ επηρεασμένα αμερικάνικη αυτή την φορά, αφού ακόμη και από το κλίμα των σκηνικών του, απουσιάζει η γνώριμη Βρετανική μουντάδα και συννεφιά. Με την έννοια πως διαρκώς στο βάθος διαφαίνεται η αχτίδα της ελπιδοφόρας αισιοδοξίας και παρόλα όλα τα δεινά που έχουν κτυπήσει τον "όλοι πίνουν νερό στο όνομα του" τσαμπ, ένα θαύμα θα προκύψει και τα πάντα θα αποκατασταθούν στο φινάλε, με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για όλους. Αξιόλογος ο Paddy ως ασθενής με αδυναμίες βάδισης, κίνησης, ομιλίας, άλλωστε ορίζει έναν από τους ποιοτικότερους Βρετανούς ερμηνευτές της γενιάς του, άσχετα αν η αξία του δεν αξιολογήθηκε σωστά στις πέραν του Ατλαντικού προσπάθειες του. Την παράσταση παρόλα αυτά κλέβει η καθηλωτική Jodie Whitaker, έστω και αν από το μέσον του φιλμ και μετά εξαφανίζεται, ως η κατακερματισμένη σύζυγος που πρέπει να απαντήσει στο συνταρακτικό δίλημμα, γνωρίζοντας καλά πως κανείς δεν θα επιθυμούσε να βρίσκεται στην θέση της. Ευτυχώς για άπαντες η αγάπη, η αλληλεγγύη και η χωρίς ανταλλάγματα ανθρωπιά, βασιλεύουν και ο Journeyman μας αποχαιρετά φορτισμένος συγκινησιακά, απλά και μόνο που στέκεται και πάλι όρθιος, έχοντας σωθεί στο δευτερόλεπτο από το καμπανάκι και θριαμβεύσει στις λεπτομέρειες στον δυσκολότερο αγώνα της καριέρας του. Αυτόν της ζωής!

Το Ένστικτο της Επιβίωσης (Journeyman) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? 18 Οκτωβρίου 2018 από την Odeon!
Περισσότερα... »

Κτήνος (Beast) Poster ΠόστερΚτήνος
του Michael Pearce. Με τους Jessie Buckley, Johnny Flynn, Geraldine James


Bestia Adentro
του zerVo (@moviesltd)

Γονιδιακή προδιάθεση. Μια από τις μοντέρνα εξηγήσιμες από την επιστήμη περιπτώσεις που μπορεί να οδηγήσουν κάποιον σε παραβατική συμπεριφορά, αποδεχόμενη μάλιστα από την σύγχρονη εγκληματολογία, σε σημείο που να αποτελεί και το πιο ισχυρό όπλο των συνηγόρων, σε υποθέσεις αίτησης χάριτος για πελάτες τους που έχουν τιμωρηθεί με την εσχάτη των ποινών. Η πιο συνήθης εξώθηση κάποιου προσώπου στην βία, ορίζεται όμως από την στιγμιαία έκρηξη, την αντίδραση στην ψυχολογική πίεση που, όπως πιστεύει, δέχεται ο θύτης, σε βαθμό που να φτάσει ακόμη και στο έγκλημα αν οι αναστολές του είναι περιορισμένων δυνατοτήτων. Τι ενδεχόμενα μπορεί να προκύψει αν δύο τέτοιοι χαρακτήρες, εκπρόσωποι της καθεμιάς περίστασης, όχι απλά συναντηθούν, άλλα δημιουργήσουν ένα ξεχωριστό δέσιμο μεταξύ τους? Beast, μια ταινία από την Μεγάλη Βρετανία.

Κτήνος (Beast) Quad Poster Πόστερ
Αισθανόμενη μονίμως καταπιεσμένη από τις αυταρχικές αρχές της οικογένειας της, που είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει, προκειμένου να πάρει την σφραγίδα της αποδοχής από τον στενό κοινωνικό περίγυρο της, αποκομμένης από την βρετανική στεριά, νήσου Τζέρζι, στα μέσα του στενού της Μάγχης, η νεαρή Μολλ, αναζητά μετά μανία διέξοδο από την περιοριστική ρουτίνα. Και θα την βρει ακριβώς την ημέρα των, παρά ένα ενηλικίωσης, γενεθλίων της, καθώς αποδρώντας από την χωρίς νόημα για εκείνη γιορτή που της έχουν διοργανώσει, θα περάσει μια ξέφρενη και μεθυστική νύχτα διασκέδασης στο παραλιακό νάιτ κλαμπ της παραθαλάσσιας κωμόπολης που κατοικεί.

Το καινούργιο στοιχείο που θα εισβάλλει το επόμενο πρωινό στην ζωή της, θα είναι ο μυστηριώδης ξένος στα μέρη της Πασκάλ, ένας αγριωπός πλην ελκυστικός συνομήλικος της, που κατευθείαν θα της κεντρίσει τα ερωτικά ένστικτα, πείθωντας την πως είναι το διαφορετικό αρσενικό που έψαχνε για καιρό. Το οδυνηρό μαντάτο ενός ακόμη φονικού ανήλικου κοριτσιού, από τα χέρια ενός κατά συρροή δολοφόνου που τα ίχνη του δεν μπορεί να εντοπίσει η δίωξη, θα αναστατώσουν το νησί και ιδιαίτερα την προβληματισμένη ψυχικά Μολλ, καθώς το ανάγωγο και απότομων συμπεριφορών αγόρι, που ολοένα και περνά μαζί του περισσότερο χρόνο καθημερινά, θεωρείται ως ο υπ αριθμόν ένα ύποπτος από τις αστυνομικές αρχές.

Κομφούζιο που θα αναστατώσει ακόμη πιο πολύ τον νου της άμαθης κοπελιάς, που κι εκείνη στο ακόμη νεαρότερο παρελθόν της έχει καταγράψει περιστατικά επιθετικής βίας, ως αντίμετρα εκδίκησης του σχολικού εκφοβισμού που υπέστη. Ποιος να έχει δίκαιο? Η φαμίλια της και κυρίως εκείνη η μέγαιρα μάνα, που σχεδόν την έχει αλυσοδεμένη, δείχνοντας της αποκλειστικά και μόνο την πολιτικά ορθή ρότα που εκείνη γουστάρει να ακολουθήσει, όπως λόγου χάρη έπραξε η μεγάλη της θυγατέρα, στήνοντας το καθώς πρέπει σπιτικό της, απολαμβάνοντας την εκτίμηση της γειτονιάς? Ή ο ανακατωσούρης μορφονιός που εισέβαλλε μονομιάς στο είναι της, το καθήλωσε, κυριάρχησε μέσα της, μα η άγνοια για την πραγματική του ταυτότητα στήνει εμπόδια τέτοια που να μην της δίνουν την δυνατότητα να προχωρήσει τον δεσμό της μαζί του μέχρι τέλους?

Πειραγμένο κοινωνικό δράμα, που κινείται για την μιάμιση ώρα της διάρκειας του μόνιμα πάνω σε ένα τεντωμένο αγωνιώδες σκοινί, που αν σπάσει οι αποκαλύψεις θα είναι συνταρακτικές, είναι το φιλόδοξο κινηματογραφικό ντεμπούτο του πιτσιρικά Εγγλέζου Michael Pearce, που αντάμα του ταξίδεψε σχεδόν σε όλα τα μεγάλα φιλμικά πανηγύρια της γης. Και όχι άδικα, αφού οι δυνατότητες του μικρού στο στήσιμο μιας πολύ ενδιαφέρουσας, γεμάτης σασπένς και περιφερειακή του κάδρου δράση είναι πασιφανείς, άλλωστε ορίζουν και τον βασικό λόγο που το Beast κρατάει σε εγρήγορση τον θεατή του, τουλάχιστον ίσαμε την πτώση της μεσιανής πράξης, ελάχιστα δηλαδή πριν οδηγηθούμε στην πολυαναμενόμενη έξοδο. Εκεί που, οκ, δεν θα την αποκαλέσω μαντάρα, αλλά μάλλον με τερματισμένη την έμπνευση, ο σκηνοθέτης επιχειρεί μια πολύ άτσαλη έξοδο στο ταπί, που σχετικά τσαλακώνει τρις θετικές εντυπώσεις που είχε αρχικώς κτίσει.

Με βατήρα την προσεγμένα ξεπλυμένων αποχρώσεων φωτογραφία, των μονίμως υγρών τοπίων του (και φορολογικού) παράδεισου των Τσάνελ Άιλαντς, αλλά και τις σωστές ερμηνείες του ολιγομελούς καστ - κυρίως της βγαλμένης από τάλεντ σόου, φακιδομύτας πρωταγωνίστριας του, Jessie Buckley - το Κτήνος αφήνει στο φινάλε μια γεύση ανολοκλήρωτη. Και είναι ανφέρ να λέγεται κάτι τέτοιο για έναν ντιρέκτορα σχεδόν 35 χρόνων, που έχει κάνει μια τόσο σημαντική προσπάθεια. Ρίχνοντας πολύ περισσότερο βάρος στο ανισόρροπο λαβ στόρυ και στην μελέτη των δύο περιθωριακών χαρακτήρων που το ορίζουν, το φιλμ χάνει από νωρίς την ταυτότητα του ως θρίλερ, παλεύοντας όσο περνά η ώρα να εξελιχθεί σε αλληγορικό μανιφέστο σοσιολογικών μηνυμάτων, που έχουν να κάνουν με το βάσανο του περάσματος από την παιδική στην ώριμη ηλικία. Τα λάθη σε αυτή την απόπειρα είναι λιγοστά έως και ανεπαίσθητα, δεν εμφανίζεται όμως πουθενά και το διακριτό στοιχείο που θα έκανε μια ταινία ανεξάρτητης κοπής σαν και ετούτη να ξεχωρίσει...

Κτήνος (Beast) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Οκτωβρίου 2018 από την Strada Films!
Περισσότερα... »