του Gerard Johnstone. Με τους Allison Williams, Violet McGraw, Amie Donald, Jenna Davis, Ronny Chieng, Brian Jordan Alvarez.
Toy Soldier
γράφει ο zerVo (@moviesltd)
Το κινηματογραφικό θεματικό σχέδιο της διαβολικής κούκλας, όπως έχει συνδεθεί εδώ και δεκαετίες με το φιλμικό ζανρ του τρόμου, θα μπορούσε να έχει αποτελέσει ένα αυτόνομο υποείδος, από μόνο του. Από την εποχή του κοκκινομάλλη Τσάκι και το σίριαλ των Child's Play, που μεσουράνησε στα τέλη της δεκαετίας των 80s, μέχρι τις μέρες μας που η βαριά μακιγιαρισμένη Annabelle σκορπά ανατριχίλες σε κάθε νέα της εμφάνιση, τα αληθοφανή, αυτά, ανθρωπόμορφα παιχνίδια, μια χαρά μπορούν να ορίσουν την βάση μιας ιστορίας που συνδέει το μεταφυσικό με το χόρορ. Αν μάλιστα στο μίξερ πέσει και μια εσάνς από επιστημονική φαντασία, επιπέδου T-2, όπως συνέβη στην περίπτωση της βεελζεβούλας M3gan, τότε το τελικό αποτέλεσμα ενδεχόμενα και να ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες.
Μετά από το μοιραίο αυτοκινητιστικό δυστύχημα που κόστισε την ζωή στην αδελφή και τον γαμπρό της, η Τζέμα, μια επιτυχημένη μηχανικός ρομποτικής σε εταιρεία παραγωγής καινοτόμων τεχνολογικών προϊόντων, καλείται να αναλάβει την κηδεμονία της δεκάχρονης ορφανής ανιψιάς της Κάντι. Μια αλλαγή στην καθημερινότητα της ευθυνόφοβης γυναίκας, που θα της δημιουργήσει μπόλικα ζόρια στον τρόπο οργάνωσης της, ενόσω μάλιστα βρίσκεται στην μελέτη καινούργιων πειραμάτων στο εργαστήριο.
Η παρουσία της μικρούλας, μια φορά, θα βοηθήσει την χαρισματική εφευρέτη, στο να τελειοποιήσει το πιο πρόσφατο δημιούργημα της, ένα ανθρωποειδές με την μορφή κοριτσιού, ονόματι M3gan, αρκτικόλεξου που προκύπτει από την φράση Model 3 Generative Android, που ορίζει ότι πιο εξελιγμένο μπορείς κανείς να εντοπίσει στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Από τις πρώτες κιόλας ώρες της ύπαρξης της Μέγκαν, η μικρή Τζέμα θα ανακαλύψει κοντά της την κολλητή φίλη, αλλά και την αδελφή που ποτέ της δεν είχε. Μια δοκιμαστική περίοδος, προτού το προιόν ριχτεί στην μαζική αγορά, που θα κυλήσει υπό κανονικές συνθήκες, όσο το ρομπότ θα δείχνει υπακοή στις προσταγές του δημιουργού της. Κάτι που δεν θα διαρκέσει για πολύ, αφού το λογισμικό που κινεί την κούκλα θα διαρραγεί, οδηγώντας την να παίρνει, πλέον, μόνη της αποφάσεις...
Και μάλιστα κρισιμότατες, στοιχείο βέβαια απαιτούμενο για να εισέλθουμε πια από το καθαρόαιμο sci fi στο πεδίο του terror. Εφόσον η μαριονέτα, αντιλαμβανόμενη μέσα από την προσωπική της Α.Ι. σκοπιά το περιβάλλον ως εχθρικό, τόσο για την ίδια, όσο και για την οικογένεια της, θα αρχίσει να αντιδρά βιαίως και κατ επέκταση, φονικώς. Άρα το στόρι που ξετυλίγεται στο εκράν, πάρα πολύ γρήγορα μας καθιστά σαφείς τις προθέσεις του, ανοίγοντας τα χαρτιά του διάπλατα στην τσόχα, χωρίς να κρύβει τίποτα σπουδαίες εκπλήξεις.
Με την βασική διαφορά, από τους παρόμοιας πλαστικής δερματικής υφής, αλλά και μηχανικής εσωτερικής κίνησης, φοβιστικούς ήρωες, πως η τάση της Μέγκαν προς το Κακό, δεν είναι αποτέλεσμα μιας παρανόρμαλ δραστηριότητας, παρά συνέπεια ενός κενού και μάλιστα καίριου, στο software. Εννοείται πως στην εξέλιξη δεν αλλάζει το παραμικρό, είτε στην μία συνθήκη είτε στην άλλη. Οι πάσης φύσης περιφερειακοί αχώνευτοι, όπως καταγράφονται στα γαλανά, λαμπερά, πλην κίβδηλα μάτια της ζωντανής Μπάρμπι, θα σύρουν πρώτοι τον χορό των θυμάτων της, προτού περάσουμε στο κυρίως γεύμα, όταν άπαντες τριγύρω της θα εκτιμηθούν ως δυνητικοί εχθροί.
Η φαντασία λοιπόν του μετρ του σύγχρονου κινηματογραφικού τρόμου, James Wan, μας παρουσιάζει μια νέα μόστρα κακού χαρακτήρα, με εμφάνιση ανατριχιαστική και ένστικτα σίριαλ κίλερ. Κι επειδή ως έμπειρος παραγωγός ο Mister Saw γνωρίζει καλά πως δεν βαδίζει σε τίποτα απάτητα μονοπάτια πρωτοτυπίας, ακολουθεί σε όλη την πορεία της αφήγησης την πιο κλισέ διαδρομή που θα μπορούσα να φανταστώ. Δεν προσφέρει κάτι το ξεχωριστό, δηλαδή, αυτή η εκδοχή της M3gan, το πράττει όμως μεθοδικά και μελετημένα, συνεπώς δεν καταντά μια γελοία καρικατούρα προχειροδουλειάς.
Αντιθέτως η κατασκευή του ανθρωποειδούς είναι εξαιρετικά προσεγμένη, ώστε να πείθει την πλατεία για την υπόσταση της, που σταδιακά ολισθαίνει προς την παραβατική πλευρά των αξιών του μικροτσίπ. Ομοίως δίπλα της, δεν οδηγούνται σε εκφραστικές υπερβολές (πλην της κάκιστης επιλογής ενός οβεράκτ ασιάτη για τον ρόλο του Hitech Μίδα) οι λοιποί βασικοί πρωταγωνιστές του φιλμ. Kυρίως η ευρηματική δημιουργός της (η Allison Williams του Get Out, με το σέξι λακάκι στο πηγούνι, που δείχνει πως το συγκεκριμένο είδος της ταιριάζει ταμάμ) με την αφελή, αλλά και ζορισμένη από την διπλή απώλεια, ανηψούλα της, που αναζητά στήριγμα και το βρίσκει στο παραπλήρωμα της Μεγκ. Της Κούκλας του Σατανά του 21ου αιώνα, που δεν προσπαθεί να αποφύγει τις κοινοτοπίες, ούτε υπόσχεται πως θα μοιράσει σπουδαίες εκπλήξεις, δηλώνει όμως πίστη και επιμονή στο υπαρκτό και πετυχημένο πατρόν, κάτι που αποδεικνύεται εντέλει υπέρ της, για να την καταστήσει ως μια αξιοπρεπή πτυχή του doll horror.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Ιανουαρίου 2023 από την Tulip Ent.!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική