94th Academy Awards Aftermath: OSCARS ΓΙΑ (ΠΟΛΛΑ) ΜΠΟΥΚΕΤΑ
Έπιασα σχεδόν (στου Δεκέμβρη στις 12, παρέα με τον Frank Sinatra) τον μισό αιώνα ζωής. Ήδη για γεμάτα 35 από δαύτα είμαι αρρωστάκι με τα Όσκαρς. Από το 2002 καλύπτω τον Θεσμό σινεκριτικώς. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας, ζώντας στο Τορόντο, έχω τον πλήρη παλμό και σφίξεις κι ό,τι θες πέστο. Στη λεπτομέρεια όμως. Το μόνο που δεν είμαι εκεί μέσα στο Ντόλμπυ Θήατερ (που θα μπορούσα αλλά δεν είναι αυτή η κυρίως μου δουλειά). Έχω φίλους όμως, από το Twitter, χρόνια και ζαμάνια, συνομιλήκους αλλά και νέα φυντάνια. Αφιονισμένα άτομα (sic) με το άθλημα των οσκαρικών προβλέψεων. Λογικά, θα ήπρεπε να ήμανε ευτυχής. Όλβιος. Αμ δέ. Μετά τα εψεσινά, έχω γκώσει στη σιχασιά, σε σημείο έμετου. «Άργησες φίλος», ακούω νοερά τον zerVo να μου μειδιά κοροϊδευτικά και να μου ξεδιαλύνει για νιοστή φορά το, πιότερο από ποτέ, πλέον οφθαλμοφανές: Δεν ψιχαλίζει πια - μας φτύνουνε, ω Ακαδημία.
Ήτανε το κλίμα στραβό, ήρτε κι ο Κορώνας και ισοπεδωθήκαμαν. Η μεγαλύτερη σε διάρκεια οσκαρική κούρσα κατέληξε το βράδυ της Κυριακής ως πτώμα σε τυμπανιαία αποσύνθεση. Όλα λάθος. Το τρίο στούντζες Σούμερ - Σάικς - Χωλ με σαχλοαστειάκια προσχολικής νοημοσύνης. Το «σόου» των περίπου 4ωρών παρά τον αποδεκατισμό, οκτώ (8) σημαντικών βραβεύσεων + των βραβείων συνολικής καριέρας που κατόπιν άγαρμπα προσετέθησαν ως πλάνα σε λάιβ χρόνο ώστε να δέσει τον ήδη υπάρχοντα αχταρμά. Η ταινία της χρονιάς ήταν αδιαμφισβήτητα το Dune. Σήκωσε έξι (6) αγάλματα, εκ των οποίων τα τέσσερα (4) τα έφαγε η μαρμάγκα του ABC. To CODA, μετά την πριβέ προβολή στο ζεύγος Μπάιντεν μέσα στον Λευκό Οίκο, έκανε το 3/3 και άνετα πήρε Ταινία, Διασκευασμένο Σενάριο και Β’ Ανδρικό (Όλες οι ερμηνείες ήταν ήδη κερδισμένες από τα SAGs). Ύστερα η Tammy Faye με Make-up και Chastain, κι από κει και κάτω, πάρτε όλοι από ένα τεμάχιο και νετάραμε. Η Campion (1/12 to The Power of The Dog) καλά έκανε και έγραψε το λόγο της τούτη τη βολά, διότι μετά την καταστροφή στα People’s Choice Awards, πάλι καλά να λέει. Βραβευθείσα σκηνοθέτις 3η κατά σειρά (προηγήθηκαν τα Hurt Locker - Nomadland) και ξαναγράφεται ιστορία.
Έπιασα σχεδόν (στου Δεκέμβρη στις 12, παρέα με τον Frank Sinatra) τον μισό αιώνα ζωής. Ήδη για γεμάτα 35 από δαύτα είμαι αρρωστάκι με τα Όσκαρς. Από το 2002 καλύπτω τον Θεσμό σινεκριτικώς. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας, ζώντας στο Τορόντο, έχω τον πλήρη παλμό και σφίξεις κι ό,τι θες πέστο. Στη λεπτομέρεια όμως. Το μόνο που δεν είμαι εκεί μέσα στο Ντόλμπυ Θήατερ (που θα μπορούσα αλλά δεν είναι αυτή η κυρίως μου δουλειά). Έχω φίλους όμως, από το Twitter, χρόνια και ζαμάνια, συνομιλήκους αλλά και νέα φυντάνια. Αφιονισμένα άτομα (sic) με το άθλημα των οσκαρικών προβλέψεων. Λογικά, θα ήπρεπε να ήμανε ευτυχής. Όλβιος. Αμ δέ. Μετά τα εψεσινά, έχω γκώσει στη σιχασιά, σε σημείο έμετου. «Άργησες φίλος», ακούω νοερά τον zerVo να μου μειδιά κοροϊδευτικά και να μου ξεδιαλύνει για νιοστή φορά το, πιότερο από ποτέ, πλέον οφθαλμοφανές: Δεν ψιχαλίζει πια - μας φτύνουνε, ω Ακαδημία.
Ήτανε το κλίμα στραβό, ήρτε κι ο Κορώνας και ισοπεδωθήκαμαν. Η μεγαλύτερη σε διάρκεια οσκαρική κούρσα κατέληξε το βράδυ της Κυριακής ως πτώμα σε τυμπανιαία αποσύνθεση. Όλα λάθος. Το τρίο στούντζες Σούμερ - Σάικς - Χωλ με σαχλοαστειάκια προσχολικής νοημοσύνης. Το «σόου» των περίπου 4ωρών παρά τον αποδεκατισμό, οκτώ (8) σημαντικών βραβεύσεων + των βραβείων συνολικής καριέρας που κατόπιν άγαρμπα προσετέθησαν ως πλάνα σε λάιβ χρόνο ώστε να δέσει τον ήδη υπάρχοντα αχταρμά. Η ταινία της χρονιάς ήταν αδιαμφισβήτητα το Dune. Σήκωσε έξι (6) αγάλματα, εκ των οποίων τα τέσσερα (4) τα έφαγε η μαρμάγκα του ABC. To CODA, μετά την πριβέ προβολή στο ζεύγος Μπάιντεν μέσα στον Λευκό Οίκο, έκανε το 3/3 και άνετα πήρε Ταινία, Διασκευασμένο Σενάριο και Β’ Ανδρικό (Όλες οι ερμηνείες ήταν ήδη κερδισμένες από τα SAGs). Ύστερα η Tammy Faye με Make-up και Chastain, κι από κει και κάτω, πάρτε όλοι από ένα τεμάχιο και νετάραμε. Η Campion (1/12 to The Power of The Dog) καλά έκανε και έγραψε το λόγο της τούτη τη βολά, διότι μετά την καταστροφή στα People’s Choice Awards, πάλι καλά να λέει. Βραβευθείσα σκηνοθέτις 3η κατά σειρά (προηγήθηκαν τα Hurt Locker - Nomadland) και ξαναγράφεται ιστορία.
Η Apple, με το μικρό και τίμιο CODA, κέρδισε στο νήμα τη Netflix γιατί παρουσιάστηκε διαβασμένη στο διαγώνισμα. Είναι παγκοίνως γνωστό ότι με τη ΛΑΙΛΑΠΑ το preferential ballot έχει από το 2009 πάψει να βραβεύεται η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ταινία. Το ζητούμενο ολοένα και πιο ΚΡΑΥΓΑΛΕΑ είναι να βραβευτεί το ΜΗΝΥΜΑ. Οι καλές προθέσεις, τα κοινωνικά αιτούμενα, η διόρθωση αδικιών, η αποθέωση της διαφορετικότητας και η ηθική του τεντωμένου δακτύλου. Το CODA, στο φετινό μου ΤΟΠ10, είναι μια καλογυρισμένη, ευαίσθητη και εν πολλοίς προβλέψιμη ταινία που σε κάνεις να αισθάνεσαι καλά για τον εαυτό σου ως ακτιβιστής του καναπέως αποτιμώντας τη θετικά. Ταυτόχρονα όμως δεν παύει να είναι και η χειρότερη «καλύτερη ταινία», τζαρτζάροντας στα ίσα Crash, Green Book, King Speech κατά την τελευταία 15ετία. Ακαδημία, άλλαξε τουλάχιστον τον τίτλο και πέστηνα «ανθρωπιστικό βραβείο τάδε». Όπως κάνουν στις Κάννες. Έκανες δέκα (10) τη λίστα και δεν μπορεί να χωρέσει ούτε ο Spiderman. Πας και βγάζεις μέσω online voting τις παπάρες «Oscars Cheer Moment” and “Oscars Fan Favorite” για να βραβεύσεις δις τα σαΐνια – χακεράδες που ακολουθούν τον Zack Snyder. Το κάναν ευκολάκι – Justice League ΚΑΙ…Army of The Dead. Να τα κλάνει από τον γέλωτα το παρδαλόν ερίφιον.
Η παρουσία των F.F.Coppola - Pacino - DeNiro (50 χρόνια Νονού) και Lisa Minelli - LadyGaga (50 έτη Καμπαρέ) ήταν η μύγα στο ξινισμένο γάλα. Όλη η τελετή ήταν μια κακοφωνία, ένας ορυμαγδός σε σκηνοθετικό μοτίβο πλήρους εκτροχιασμού, μια αργόσυρτα γκροτέσκα κηδεία (δες το άθλιο In Memoriam από όπου πέρασε αστραπιαία η φωτό του μέγα Μίκη για να καταλήξουμε στη Betty White των 100 - παρά - 1 στοπ καρέ και τη Jamie Lee Curtis με το σκυλάκι στον αέρα να το κάνει τηλε-μαραθώνιο). Η Ουκρανία να τσοντάρεται με μια κάρτα για κάποια δευτερόλεπτα σιγής, αν και η στιγμή που πάγωσε το αίμα των παρευρισκόμενων ήταν, ξέρεις ποια... Μιλάμε για μπουκέτο για βραβείο. Όχι, ο Will Smith, σε φάση «η ζωή μιμείται την τέχνη» δε βραβευόταν εχθές για το Ali (όπως και θα έπρεπε). Ως πυγμάχος μια φορά διέπρεψε όταν ο βιτριόλιας Chris Rock, παρουσιάζοντας το Best Documentary, θέλησε κατά τα ειωθότα να κάνει roast το ζεύγος Smith, κάνοντας έναν ανόητο συνειρμό μεταξύ της... γουλί (λόγω προχωρημένης αλωπεκίας) Jada και ενός υποτιθέμενου σήκουελ του J.I. Jane. Ποιός είδε τον King Richard / Smith και δεν τον φοβήθηκε. Σηκώθηκε, του άστραψε έναν φούσκο επί σκηνής, μετά έκατσε κάτω και απείλησε δις «μην ξαναβάλεις στο...τιμημένο στόμα σου τη γυναίκα μου».
Ο εμβρόντητος Chris Rock, σoυπερ - επαγγελματίας Chris Rock, συνέχισε κανονικά, το σώου προχώρησε επίσης κανονικότατα, ο Smith πήρε το όσκαρ με δάκρυα και δυο παρλάτες γραμμένες από τη ατζέντισσά του, καθώς χρειάστηκε εκτεταμένο damage control και η παρέμβαση του τιτάνα Denzel Washington για να ξαναφέρουν τον ξεσκισμένο από μήντια και κωμικούς έλεω των ατασθαλιών της συζύγου του στο παρελθόν Will στα ίσια του. Ποιός ξέρει, θα με πεις, το αύριο τώρα τι θα φέρει, ας κάμωμεν απόψε μιαν αρχή (τραγουδιστά). Αν το συμβάν προ 5ετίας με το λάθος φάκελο θεωρήθηκε ξεφτίλα, ανοργανωσιά και πάτος, ήρθε εχθές και έκατσε ο απόπατος. (Αν και, για τους ειδήμονες, αν πας πίσω στα 1949 και τα σοπάκια στον Bob Hope από τον Randolph Scott, θα διαπιστώσεις ότι ούτε στη σφαλιάρα δεν υπάρχει παρθενογένεση στα όσκαρς). Έρχεται εν τέλει η Dianne Warren, μετά τη χθεσινή 13η αποτυχημένη της υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερου Τραγουδιού (όπου διέπρεψε η 20χρονη Billie Eilish με το No Time to Die) και ρωτάει η γυναίκα: “Ok so who I gotta slap to get an Oscar?😜😜”
ΥΓ: (Οι εν γνώσει ριψοκίνδυνες προβλέψεις μου έπεσαν μέσα σε 20 ΜΟΝΟ από τις 23 συνολικές κατηγορίες. Αυτό το αποτέλεσμα μου δίνει τη θέση... νο 1.776 ανάμεσα στους 9.498 στο GoldDerby, λολλζζζ!)
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
Best supporting actress
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
Best supporting actress
Jessie Buckley (The Lost Daughter)
Ariana DeBose (West Side Story) – WINNER!
Judi Dench (Belfast)
Kirsten Dunst (The Power of the Dog)
Aunjanue Ellis (King Richard)
Best costume design
Cruella – WINNER!
Cyrano
Dune
Nightmare Alley
West Side Story
Best sound
Belfast
Dune – WINNER!
No Time to Die
The Power of the Dog
West Side Story
Best original score
Don’t Look Up
Dune – WINNER!
Encanto
Parallel Mothers
The Power of the Dog
Best adapted screenplay
Coda (Sian Heder) – WINNER!
Drive My Car (Ryusuke Hamaguchi, Takamasa Oe)
Dune (Eric Roth, Jon Spaihts, Denis Villeneuve)
The Lost Daughter (Maggie Gyllenhaal)
The Power of the Dog (Jane Campion)
Best original screenplay
Belfast (Kenneth Branagh) – WINNER!
Don’t Look Up (Adam McKay, David Sirota)
Licorice Pizza (Paul Thomas Anderson)
King Richard (Zach Baylin)
The Worst Person in the World (Eskil Vogt, Joachim Trier)
Best animated short
Affairs of the Art
Bestia
Boxballet
Robin Robin
The Windshield Wiper – WINNER!
Best live action short
Ala Kachuu – Take and Run
The Dress
The Long Goodbye – WINNER!
On My Mind
Please Hold
Best supporting actor
Ciarán Hinds (Belfast)
Troy Kotsur (Coda) – WINNER!
Jesse Plemons (The Power of the Dog)
JK Simmons (Being the Ricardos)
Kodi Smit-McPhee (The Power of the Dog)
Best film editing
Don’t Look Up
Dune – WINNER!
King Richard
The Power of the Dog
tick, tick… BOOM!
Best makeup & hairstyling
Coming 2 America
Cruella
Dune
The Eyes of Tammy Faye – WINNER!
House of Gucci
Best animated feature
Encanto – WINNER!
Flee
Luca
The Mitchells Vs the Machines
Raya and the Last Dragon
Best documentary feature
Ascension
Attica
Flee
Summer of Soul – WINNER!
Writing With Fire
Best documentary short
Audible
Lead Me Home
The Queen of Basketball – WINNER!
Three Songs for Benazir
When We Were Bullies
Best original song
Be Alive (King Richard)
Dos Oruguitas (Encanto)
Down to Joy (Belfast)
No Time to Die (No Time to Die) – WINNER!
Somehow You Do (Four Good Days)
Best cinematography
Dune – WINNER!
Nightmare Alley
The Power of the Dog
The Tragedy of Macbeth
West Side Story
Best international feature
Drive My Car – WINNER!
Flee
The Hand of God
Lunana: A Yak in the Classroom
The Worst Person in the World
Best production design
Dune – WINNER!
Nightmare Alley
The Power of the Dog
The Tragedy of Macbeth
West Side Story
Best visual effects
Dune – WINNER!
Free Guy
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
No Time to Die
Spider-Man: No Way Home
Best actress
Jessica Chastain (The Eyes of Tammy Faye) – WINNER!
Olivia Colman (The Lost Daughter)
Penélope Cruz (Parallel Mothers)
Nicole Kidman (Being the Ricardos)
Kristen Stewart (Spencer)
Best actor
Javier Bardem (Being the Ricardos)
Benedict Cumberbatch (The Power of the Dog)
Andrew Garfield (tick, tick … BOOM!)
Will Smith (King Richard) – WINNER!
Denzel Washington (The Tragedy of Macbeth)
Best director
Kenneth Branagh (Belfast)
Drive My Car (Ryûsuke Hamaguchi)
Paul Thomas Anderson (Licorice Pizza)
Jane Campion (The Power of the Dog) – WINNER!
Steven Spielberg (West Side Story)
Best picture
Belfast
Coda – WINNER!
Don’t Look Up
Drive My Car
Dune
King Richard
Licorice Pizza
Nightmare Alley
The Power of the Dog
West Side Story
gaRis