Oscar Noms Predix 2022: THE POWER OF BELFAST
Εναρχή ην η Ακαδημία (AMPAS= Academy of Motion Picture Arts and Sciences). Η οποία θα απονείμει τα 94α όσκαρς. Πότε η ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων; Ημέρα Τρίτη, 8 Φλεβάρη, στρημαριστά - ψιθυριστά να μου μιλάς. Πότε ψήφισαν τα Μέλη για δαύτες: Από τις 27 Γενάρη μέχρι 1η Φλεβάρη. Πόσοι ψήφισαν; Εδώ ανοίγει συζήτηση. Μετά το προ 5ετίας περίπου κάζο του #OscarsSoWhite, ξανοιχτήκαμε αρκετά. Πιάσαμε πιο πάνω από τα 9.000 Μέλη (από τα 6.000). Αθροίζοντας τα 187 κεφάλια μέσα στο 2021, έχουμε αισίως 9.487 Μέλη με δικαίωμα ψήφου, σύμφωνα με την καταμέτρηση της 24ης Γενάρη δις γίαρ. Οι προσκλήσεις ήταν 395, αλλά κάτι αρνήσεις (χλωμό), κάτι θάνατοι ή πέρασμα σε ανενεργό στάτους (μπας κι αποφύγουμε να ψηφίζουν οι 80άρηδες-ξέρεις υπέρ ποίων ταινιών πρόκειται κάθε χρόνο) είμαστε στα 9.487 με δικαίωμα ψήφου.
Εναρχή ην η Ακαδημία (AMPAS= Academy of Motion Picture Arts and Sciences). Η οποία θα απονείμει τα 94α όσκαρς. Πότε η ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων; Ημέρα Τρίτη, 8 Φλεβάρη, στρημαριστά - ψιθυριστά να μου μιλάς. Πότε ψήφισαν τα Μέλη για δαύτες: Από τις 27 Γενάρη μέχρι 1η Φλεβάρη. Πόσοι ψήφισαν; Εδώ ανοίγει συζήτηση. Μετά το προ 5ετίας περίπου κάζο του #OscarsSoWhite, ξανοιχτήκαμε αρκετά. Πιάσαμε πιο πάνω από τα 9.000 Μέλη (από τα 6.000). Αθροίζοντας τα 187 κεφάλια μέσα στο 2021, έχουμε αισίως 9.487 Μέλη με δικαίωμα ψήφου, σύμφωνα με την καταμέτρηση της 24ης Γενάρη δις γίαρ. Οι προσκλήσεις ήταν 395, αλλά κάτι αρνήσεις (χλωμό), κάτι θάνατοι ή πέρασμα σε ανενεργό στάτους (μπας κι αποφύγουμε να ψηφίζουν οι 80άρηδες-ξέρεις υπέρ ποίων ταινιών πρόκειται κάθε χρόνο) είμαστε στα 9.487 με δικαίωμα ψήφου.
Η ακριβής καταμέτρηση δίνει 9.573 ενεργά μέλη. Εκ των δεκαεπτά (17) κλάδων, οι 16 (μόνο οι ηθοποιοί μειώθηκαν κατά καμιά 20αριά) σημείωσαν μικρή αύξηση, με τους Μικρομηκάδες, τους Ανιμέητορς και τους υπευθύνους Οπτικών Εφφέ να κερδίζουν τα περισσότερα νέα Μέλη. Δες την κατανομή για να γουλάρεις:
Ηθοποιοί: 1,336 (-23)
Υπεύθυνοι διανομής: 150 (+8)
Διευθυντές Φωτογραφίας: 290 (+8)
Ενδυματολόγοι: 171 (+4)
Σκηνοθέτες: 568 (+4)
Ντοκιμαντερίστες: 618 (+23)
Εξειδικευμένοι παραγωγοί: 681 (+18)
Μοντέρ: 375 (+4)
Μακιγιέρ και Κομμωτές: 231 (+7)
Υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων: 605 (+18)
Μουσικοί: 383 (+9)
Παραγωγοί: 634 (+20)
Διευθυντές παραγωγής: 387 (+5)
Σχεδιαστές animation: 844 (+26)
Ηχολήπτες: 550 (+14)
Σχεδιαστές ειδικών εφέ: 606 (+26)
Σεναριογράφοι: 504 (+5)
Μέλη: 554 (+11)
Συνολικά μέλη με δυνατότητα ψήφου: 9,487 (+187)
Μέλη της Ένωσης: 86 (-9)
Συνολικά ενεργά μέλη: 9,573 (+178)
Επίτιμα μέλη: 914 (+33)
Συνολικά ενεργά και ανενεργά μέλη: 10,487 (+211)
Ο καλός στρατιώτης Γκαρής λοιπόν περίμενε υπομονετικά για το κλείσιμο της ηλεκτρονικής κάλπης για να σερβίρει πρόβλεψες για τα νομινέσια. Στο κατόπι, πότε η τελική ψηφοφορία που θα αναδείξει τους νικητές στις 23 κατηγορίες; Από Πέμπτη, 17 Μάρτη έως Τρίτη 22 Μάρτη. Πότε η Απονομή; Κυριακή, 27 Μάρτη, πάντα από το ABC, με κεντρικό (άγνωστο ως τώρα) κεντρικό παρουσιαστή, μετά από μια τριετία. Τώρα που τα κάναμε λιανά πάμε στον προκείμενο ήχο πλάγιο β’, για τους γνωρίζοντας την ψαλτικήν.
Χωρίς έπαρση δηλώ υπευθύνως ότι θα μπορούσα να είχον συγγράψει το παρόν τουτονί μήνα Οκτώβρη 2021 και κανείς να μην είχε πάρει χαμπέρι. Που ξεύρεις, μπορεί και να έχει συμβεί έτσι ακριβώς. Ο μηχανισμός των στούντιος είναι προδιαγραμμένος, με ελάχιστες (τιμητικές) εξαιρέσεις. Ξεκινώ λοιπόν με την εξής δήλωση: Η (επαναφορά στο πρόσφατο παρελθόν) εγγυημένη δεκάδα στην Καλύτερη ταινία θα είναι σίγουρα μια από τις κάτωθι: The Power of the Dog, Belfast, Licorice Pizza, Dune, West Side Story, King Richard, CODA, Don’t Look Up, Tick, Tick…Boom!, The Tragedy of Macbeth, Being the Ricardos, Nightmare Alley, Drive My Car, The Lost Daughter, House of Gucci, Spider-man: No Way Home. Ορίστε, τάβαλα και σε σειρά βάσει προβλέψεων για να σε διευκολύνω κάπως. ΚΑΜΙΑ άλλη δεν παίζει. Ευκολάκι θα μου πεις.
Να σχολιάσω επιγραμματικά.
Η ταινία της χρονιάς είναι το The Power of the Dog. Άχαστη η καλύτερη σκηνοθεσία όπως και το καλύτερο διασκευασμένο σενάριο για την Jane Campion. Καλύτερες ερμηνείες στις κατηγορίες τους για Benedict Cumberbatch και Kodi Smit–McPhee. Φωτογραφία, Μουσική, και πάει λέγοντας. Ο μόνος αντίπαλος είναι το Belfast. Ρετρό νοσταλγία σε άσπρο - μαύρο και ωδή στη φαμελιά από τα μάτια του μικρούλη Kenneth Branagh. Μπορεί να είναι η σειρά του, 10ετίες μετά το λανσάρισμά του ως νέος Olivier, έχοντας γράψει την αυτοβιογραφία του στα 28 του έτη. Το Licorice Pizza του Paul Thomas Anderson δεν είναι καθόλου οσκαρική ταινία, έχει μια καλιφορνέζικη 70s ανεμελιά και υποκριτική φρεσκαδούρα. Αν η Ακαδημία αποφασίσει να τον τιμήσει μετά από καμιά 10ριά (με τις φετινές) προσωπικές υποψηφιότητες, θα το πράξει πιθανότερα στον τομέα του Πρωτότυπου Σεναρίου.
Το Dune, παιδιόθεν όνειρο του Καναδού Denis Villneuve, είναι υπεράρτιο τεχνικά (όπου και αναμένεται να κυριαρχήσει), θα δηλώσει παρουσία σε πολλές κατηγορίες, όμως ήδη έχει προαναγγελθεί δεύτερο μέρος, καθότι το πρώτο ήταν περισσότερο μια θριαμβευτική εισαγωγή στην κυρία υπόθεση κι όχι ολοκληρωμένη θεματολογικά ταινία. Το West Side Story, παρότι επιτυχημένο ως καλλιτεχνική δημιουργία που απέφυγε έξυπνα να αντιγράψει το θρυλικό φιλμ του 1961 με τα 10 όσκαρ, ωστόσο, πέρα του ότι δεν αντέχει στην αναπόφευκτη σύγκριση, μήτε σπρώχνει ουσιαστικά τον μύθο παραπέρα, ξεχωρίζει για την πολιτικά ορθή αντιμετώπιση της πορτορικανής κοινότητας. Ο Μούσιας είναι πανάξια ιερή αγελάδα στο Hollywood και εδώ μοιάζει να υπογράφει το δικό του Hugo, της έτερης κινηματογραφικής θεότητας Marty Scorsese. Πολλές υποψηφιότητες το συμπέρασμα, με φαβορί την Ariana DeBose στον Β’ Γυναικείο ρόλο.
Το King Richard, όχημα του Will Smith (έχει υπάρξει πολύ καλύτερος στο Ali και το The Pursuit of Happyness) προς το περιπόθητο όσκαρ, δεν έχει θέση αξιολογικά στη δεκάδα, όμως θεματολογικά και από πλευράς diversity / διαφορετικότητας (καταλαβαινόμαστε υποθέτω), παίζει γερά. Το CODA είναι εντυπωσιακά αυθεντικό, ειλικρινές και πειστικότατο στην αναπαράσταση της ζωής μέσα σε μια οικογένεια κωφών που κερδίζει ως φιλμ όσο και - φυσικά - ως μήνυμα.
Το Don’t Look Up είναι τραγικό ως αποτέλεσμα, ιδωμένο υπό το πρίσμα του πλήθος ταλέντου που χρησιμοποιείται, ιδιαίτερα στο καστ. Μολαταύτα, τόσο το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, όσο και η καταφανώς liberal ιδεολογία του είναι βούτυρο στο ψωμί της τρανής πλειοψηφίας της Ακαδημίας. Το Tick, tick…Boom! διαθέτει την υπογραφή - φετίχ του Lin Manuel Miranda (Hamilton) και έναν Andrew Garfield να τα δίνει όλα με άγνοια καλλιτεχνικού κινδύνου.
Το The Tragedy of Macbeth (το είδε κανείς;) μοστράρει κλασικό Σέξπηρ με πρωταγωνιστικό ζευγάρι τους ογκόλιθους Washington - McDormand κι όλα δαύτα με την πρώτη Coen υπογραφή...νέου τύπου. Εδώ κάπου αφήνουμε τη σιγουριά της δεκάδας, πλέοντας σε θολά νερά καθότι για διαφορετικούς λόγους το πράμα περιπλέκεται με έναν τρόπο. To Being the Ricardos είναι μια ακόμη κτηνωδώς πληθωριστική σουξουμουξιά (γιατί έτσι μας αρέσει) του Aaron Sorkin, που υποτίθεται βιογραφεί τη Lucille Ball αλλά ούτε η Nicole (που είναι ηθοποιάρα και θα είναι και υποψήφια)μοιάζει, ούτε κωμωδία έχει, παρά θεωρίες συνωμοσίας και κουραστικό παρασκήνιο. Το Drive My Car, γιαπωνέζικο, αγαπημένο των αμερικανικών ενώσεων κριτικών, φαβορί για Best International Feature, έχει ελπίδες να παρεισφρήσει στο TOP10, όσες και να πλαισιώσει την σκηνοθετική πεντάδα (Ryusuke Hamaguchi) ή τα διασκευασμένα σενάρια.
To Nightmare Alley είναι άνισο, φορτωμένο σε τεχνικό επίπεδο όπου και αναμένεται να μαζέψει υποψηφιότητες, όμως φαίνεται να μένει στην απέξω για λίγο. Προσέχουμε την Cate Blanchett στην κατηγορία Υποστηρικτικού Γυναικείου ρόλου. Το The Lost Daughter είναι ο προσωπικός θρίαμβος της Maggie Gyleenhaal, συνεπικουρούμενης από την Olivia Coleman που δε φαίνεται να έχει αντίπαλο για το 2ο όσκαρ της τώρα που το φαβορί Kristen Stewart δεν εμφανίστηκε καν στα SAGs. O Sir Ridley Scott στα 80 του έβγαλε δυο αξιοπρόσεχτα φιλμ, με το House of Gucci να έχει ισχνές ελπίδες ελέω του τυφώνα Gaga που πάει για τις 2/2 υποψηφιότητες ως πρωταγωνίστρια στα όσκαρ. Τέλος υπάρχει αυτός ο μπουναμάς το Spider-man: No Way Home που έσωσε την παρτίδα του περσινού μπόξ όφις, χαρίζοντας μια multiverse συγκινησιακή εμπειρία και είναι ακριβώς εκεί που πολλοί αναρωτώνται σάμπως τελικά ήρθε η ώρα να το ξανοίξουμε το παιγνίδι μπας και σώσουμε τον Θεσμό και τα tv ratings;
Ακολουθούν οι συνολικές προβλέψεις μου σε ΟΛΕΣ τις κατηγορίες, κατά παράδοση. Θα επανέλθω αμέσως μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων την Τρίτη 8 Φλεβάρη, μόνο στο Moviesltd.gr. Είμαστε ακόμη ζωντανοί και ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες, οσκαρικές και μη!
ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΟΣΚΑΡΙΚΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ
BEST PICTURE
BEST PICTURE
1 The Power Of The Dog
2 Belfast
3 Licorice Pizza
4 Dune
5 West Side Story
6 Coda
7 King Richard
8 Don't Look Up
9 Tick Tick...Boom!
10 The Tragedy Of Macbeth
BEST DIRECTOR
1 Jane Campion / The Power Of The Dog
2 Denis Villeneuve / Dune
3 Steven Spielberg / West Side Story
4 Paul Thomas Anderson / Licorice Pizza
5 Ryusuke Hamaguchi / Drive My Car
BEST ACTRESS
1 Olivia Colman / The Lost Daughter
2 Lady Gaga / House Of Gucci
3 Jessica Chastain / The Eyes Of Tammy Faye
4 Kristen Stewart / Spencer
5 Nicole Kidman / Being The Ricardos
BEST ACTOR
1 Benedict Cumberbatch / The Power Of The Dog
2 Denzel Washington / The Tragedy Of Macbeth
3 Andrew Garfield / Tick Tick...Boom!
4 Will Smith / King Richard
5 Peter Dinklage / Cyrano
BEST SUPPORTING ACTRESS
1 Ariana DeBose / West Side Story
2 Kirsten Dunst / The Power Of The Dog
3 Ruth Negga / Passing
4 Caitriona Balfe / Belfast
5 Aunjaune Ellis / King Richard
BEST SUPPORTING ACTOR
1 Kodi Smit-McPhee / The Power Of The Dog
2 Troy Kotsur / Coda
3 Jared Leto / House Of Gucci
4 Bradey Cooper / Licorice Pizza
5 Ciaran Hinds / Belfast
BEST ADAPTED SCREENPLAY
1 The Power Of The Dog
2 The Lost Daughter
3 Coda
4 West Side Sory
5 Drive My Car
BEST ORIGINAL SCREENPLAY
1 Licorice Pizza
2 Belfast
3 King Richard
4 Being The Ricardos
5 Parallel Mothers
BEST CINEMATOGRAPHY
1 Dune
2 The Power Of The Dog
3 The Tragedy Of Macbeth
4 Belfast
5 Nightmare Alley
BEST COSTUME DESIGN
1 Cruella
2 Dune
3 House Of Gucci
4 Spencer
5 West Side Story
BEST FILM EDITING
1 Dune
2 Belfast
3 The Power Of The Dog
4 Licorice Pizza
5 West Side Story
BEST MAKE UP AND HAIRSTYLING
1 The Eyes Of Tammy Faye
2 Dune
3 Cruella
4 House Of Gucci
5 West Side Story
BEST PRODUCTION DESIGN
1 Dune
2 The French Dispatch
3 The Tragedy Of Macbeth
4 West Side Story
5 Nightmare Alley
BEST SCORE
1 Dune
2 The Power Of The Dog
3 Parallel Mothers
4 Don't Look Up
5 The French Dispatch
BEST SONG
1 No Time To Die / No Time To Die
2 Dos Oruguitas / Encanto
3 Down To Joy / Belfast
4 Be Alive / King Richard
5 Just Look Up / Don't Look Up
BEST SOUND
1 Dune
2 West Side Story
3 No Time To Die
4 Tick Tick...Boom!
5 The Power Of The Dog
BEST VISUAL EFFECTS
1 Dune
2 The Matrix Ressurections
3 Shang Chi And The Legend Of The Ten Rings
4 Spider-Man: No Way Hope
5 Eternals
BEST ANIMATED FEATURE
1 Encanto
2 Flee
3 Raya And The Last Dragon
4 The Mitchells vs The Machines
5 Luca
BEST DOCUMENTARY FEATURE
1 Flee
2 Summer Of Soul
3 The Rescue
4 Procession
5 The Velvet Underground
BEST INTERNATIONAL FILM
1 Drive My Car
2 Flee
3 The Worst Person In The World
4 Compartment No 6
5 A Hero
BEST ANIMATED SHORT
1 Step Into The River
2 Us Again
3 The Windshield Wiper
4 Only A Child
5 The Musician
BEST DOCUMENTARY SHORT
1 The Queen Of Basketball
2 When We Were Bullies
3 Audible
4 Three Songs For Benazir
5 Coded: The Hidden Love Of J.C.Leyendecker
BEST LIVE ACTION SHORT
1 When The Sun Sets
2 Tala'vision
3 Censor Of Dreams
4 The Criminals
5 Frimas
gaRis