του Christian Carion. Με τους James McAvoy, Claire Foy, Jamie Michie, Robert Jack Thames, Owen Whitelaw, Paul Rattray.
Επανάληψη, μήτηρ πάσης ανίας...
του zerVo (@moviesltd)
Την πρώτη φορά που μου είχε κτυπήσει τόσο άσχημα, δεν ήταν σε μια ότι νάναι ταινία, αλλά στο ριμέικ του Funny Games, που ο σκηνοθέτης του διάλεξε να το ξαναγυρίσει, πλάνο πλάνο μάλιστα, σε εναλλακτική λαλιά, την αγγλική. Παρότι η κόπια ήταν κομμένη και ραμμένη σε πατρόν, συνεπώς και ποιοτικά όμοια, με πιο γνώριμους μάλιστα ηθοποιούς, δεν πρέπει να υπήρξε έστω ένας θεατής, που να είδε το εγχείρημα με θετική ματιά. Πιο πολύ σόλοικο και εγωιστικό φαντάζει ο δημιουργός να ξαναφτιάχνει ο ίδιος ένα πόνημα του, χωρίς κάποιον, προφανώς σοβαρό λόγο. Όταν λοιπόν κάπου στο πίσω μέρος του μυαλού σκάζει, ακόμη και για τον τόσο σημαντικό Haneke, το λογικό ερώτημα "σιγά ρε μεγάλε, ποιος νομίζεις πως είσαι?", φαντάσου ποια θα είναι η αντίδραση, όταν μιλούμε για έναν άνισης πορείας Γάλλο ντιρέκτορα, που μέσα σε δυο δεκαετίες έχει φιλμάρει μόλις έξι μεγάλου μήκους δημιουργίες. Κι οι δύο είναι οι ίδιες!
Απόφαση ζωή ήταν για τον Έντμοντ Μάρει, σκληρά εργαζόμενο σε, όχι και τόσο νόμιμα διάφανη, εταιρία διακίνησης πετρελαιοειδών στον Κόλπο, να εγκαταλείψει την οικογένεια του, για χάρη του κέρδους και της επαγγελματικής καριέρας. Ούτε που θα φανταζόταν ποτέ του, όμως, πως κάποια στιγμή θα επέστρεφε πίσω στα πάτρια εδάφη της Σκωτίας, για έναν τόσο ακραίο και αναπάντεχο λόγο. Καθώς ο επτάχρονος γιος του, Ίθαν, έχει πέσει θύμα απαγωγής κατά την διάρκεια των διακοπών του στην τοπική κατασκήνωση και τα ίχνη του αδυνατούν προς το παρόν να εντοπίσουν οι αστυνομικές αρχές.
Έχοντας έρθει σε οριστική ρήξη με την σύζυγο του, Τζόαν, που τον θεωρεί αποκλειστικό υπεύθυνο, τόσο για την διάλυση της φαμίλιας της, όσο και για το ότι το παιδί της μεγαλώνει δίχως την προστασία του πατέρα, ο Έντμοντ θα πνιγεί από τις τύψεις που θα τον κυριεύσουν, δίνοντας υπόσχεση να εντοπίσει το ανήλικο αγόρι με κάθε κόστος. Ακόμη κι αν τα στοιχεία που έχει στα χέρια του είναι μηδενικά, έστω κι αν η άμεση σχέση του με τα παράνομα κυκλώματα πώλησης του μαύρου χρυσού, θα τον θέσουν βάσει λογικής, ως τον βασικό στόχο, μιας ενδεχόμενα σχεδιασμένης από το καρτέλ επίθεσης, με θύμα το εξαφανισμένο παιδί.
Τοποθετημένος λοιπόν στο επίκεντρο του στόρι, είναι ένας γονιός, από αυτούς που η ορθολογικά σκεπτόμενη κοινωνία αποκαλεί ανεύθυνους. Δεν χρειάζεται πολλή σκέψη για να κατανοηθεί το γιατί, αφού ο πλεονέκτης Βρετανός, παρασυρόμενος από την δολαριακή ορμή του κέρδους, ούτε καν σκέφτεται πως έχει ακόμη δυο ανθρώπους να φροντίσει, ρίχνοντας μαύρη πέτρα πίσω του, σαν να μην υπήρξαν ποτέ στον κόσμο του. Η απαγωγή θα γίνει ο μοχλός που θα τον συγκλονίσει σε τέτοιο βαθμό, ώστε να κατανοήσει το μέγεθος της ανάρμοστης συμπεριφοράς του, αναζητώντας πλέον την εξιλέωση, δίνοντας τα πάντα για να βρει τα ίχνη του απαχθέντα πιτσιρίκου.
Από την πρώτη κιόλας στιγμή, όμως, που ξετυλίγεται στην μεγάλη οθόνη το μυστήριο, τα πάντα σερβίρονται με έναν χοντροειδή τρόπο, που στερεί ολοσχερώς από τον χαρακτήρα του έργου την έννοια του πιστευτού. Η δράση εκτυλίσσεται στα ερημικά Χάιλαντς - ένα μοναδικής ομορφιάς σκηνικό, με τάχιστα εναλλασσόμενες συνθήκες καιρού, από εκείνα που οι φωτογράφοι θα έδιναν τα πάντα για να σουτάρουν μυριάδες κλικ στην SLR τους - όπερ σημαίνει σε έναν περιορισμένο μικρόκοσμο, που λίγο πολύ οι παράνομες δράσεις των ντόπιων είναι γνώριμες στο επαρχιακό υποκατάστημα της Yard. Κι όμως, αντί οι υποψίες να πέσουν πάνω σε τίποτα περίεργες, γειτονικές συμμορίες που έχουν κάνει επάγγελμα το trafficking, το μυαλό των μπάτσων, σαν ψεκασμένο, θα ταξιδέψει μέχρι την Μέση Ανατολή συντάσσοντας απίθανες θεωρίες συνομωσίας. Με συνέπεια να μην αργήσουν να μπουν στο παιχνίδι μέχρι και οι κρατικές υπηρεσίες ασφαλείας! Ήμαρτον!
Η αποκάλυψη της αλήθειας του φινάλε, μετά από ένα ράλι αναζήτησης με μπόλικο σασπένς, αλλά και μηδενικό ρεαλισμό, ενόσω ο αποφασιστικός πατήρ σαν άλλος Lone Wolf θα τα βάλει με το ολιγομελές, μα πάνοπλο συνδικάτο του εγκλήματος, είναι και εκείνη που αποδεικνύει πως μέχρι εκείνου του σημείου, όσα υποστήριζε το σενάριο στερούνταν σοβαρότητας. Καθιστώντας το συνολικό στόρι, απλό, απλούστατο, επιπέδου ταινίας μικρού μήκους, αντί για όλο αυτό το conspiracy παραμύθι που έσκασε σαν φούσκα στο τέλος. Όπως άλλωστε είχε συμβεί και στο γαλλόφωνο ορίτζιναλ με τον Guillaume Canet ένα πράγμα. Πόσο μεγάλη ιδέα, λοιπόν, έχει για το, αποξαρχής μέτριο, πόνημα του, ο Christian Carion, για να το επαναλάβει, με ελάχιστες αποκλίσεις στο κτίσιμο του, απλά διαβαίνοντας το στενό της Μάγχης?
Αδικαιολόγητα υπερβολική η απόφαση ενός αχρείαστου ριμέικ, που το μόνο που θα μας αφήσει στην μνήμη είναι τα πανέμορφα κινηματογραφημένα τοπία της Καληδονίας, με τις απέραντες καταπράσινες εκτάσεις και τις σπάνιου κάλλους λίμνες, να ορίζουν το φυσικό φόντο που περιβάλλει ένα ακόμη wanabe Prisoners. Που φυσικά, ασύνταχτο, αμήχανο και ανακόλουθο, περνάει και δεν ακουμπάει. Ζωγραφίζοντας έτσι έναν ρούμπο φλόπας, στους απειροελάχιστους της, πραγματικά, αξιόλογης καριέρας ενός καταπληκτικού ηθοποιού όπως ο James McAvoy, που κάνει ότι μπορεί κι αυτός να σώσει την κατάσταση, ανεπιτυχώς. Στο προωθητικό τρέιλερ, διαφημίζεται (!) πως στον χαρισματικό Σκώτο πρωταγωνιστή, ουδέποτε δόθηκε σκριπτ του My Son προς μελέτη. Είναι, νομίζω, πασιφανές, δεν είχαμε ανάγκη την επιβεβαίωση...
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 23 Σεπτεμβρίου 2021 από την Spentzos Films!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική