Υπό κανονικές συνθήκες ήδη θα ήταν γνωστός ο διάδοχος του περσινού θριαμβευτή του θεσμού, της ταινίας του Bong Joon Ho, Parasite, ως ο μεγάλος κάτοχος του κορυφαίου τροπαίου, του Χρυσού Φοίνικα. Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών άλλωστε, είχε προγραμματιστεί να διαρκέσει από 12 έως τις 23 του περασμένου Μάη, μήνα που το φιλοξενεί όπως πάντα, κάθε χρόνο. Όπως συνέβη σχεδόν με τα πάντα γύρω μας αυτή την Άνοιξη, λόγω της φονικής πανδημίας, έτσι και με την μεγάλη γιορτή της Κρουαζέτ, η ματαίωση ήταν η μοναδική λύση, οδηγώντας το σε μια πιο αφανή, χωρίς φυσική εξέλιξη, βερσιόν για το 2020. Ο πρόεδρος του φεστιβάλ Pierre Lescure μαζί με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Thierry Frémaux έδωσαν στην δημοσιότητα τις 56 ταινίες που θα αποτελέσουν την Επίσημη Επιλογή των φετινών, ιδιόμορφων στην πράξη τους, Καννών, φιλμς που θα φέρουν την σφραγίδα του Selection Officiel μέχρι και την επίσημη έξοδο τους στις αίθουσες.
Το Επίσημο Πρόγραμμα του Φεστιβάλ συνήθως χωρίζεται σε τμήματα, δηλαδή το Διαγωνιστικό, το Εκτός Συναγωνισμού, το Ένα Κάποιο Βλέμμα, τις Ειδικές Προβολές και τις Μεταμεσονύκτιες, κάτι που δεν ισχύει στην παρούσα περίπτωση, όπου δεν θα λάβουν χώρα οι προβολές κανονικά. Σε συνέχεια μιας χρονιάς όπως αυτή του 2019, πάρα πολύ δυνατής και ποιοτικής, όπου συμμετείχαν σπουδαία έργα όπως τα Pain and Glory του Almodovar και το Portrait of a Lady on Fire της Celine Sciamma, αλλά κυρίως το κορυφαίο όλων Parasite, που όχι μόνο απέσπασε τον Palme D'Or αλλά έφτασε μέχρι και την κατάκτηση του σημαντικότερου Οσκαρικού τίτλου, αυτόν του Best Film. Κάτι που στις Κάννες είχε να συμβεί από το 1955 και την ταινία Marty, που επίσης κυριάρχησε των δύο θεσμών.
Την φετινή σεζόν, 2.067 ταινίες εστάλησαν υπόψιν του Φεστιβάλ προς συμμετοχή, νούμερο υπερβολικά μεγαλύτερο της περσινής εκδοχής όπου συμμετείχαν 1.845 φιλμς. Στις 56 επιλεγμένες των Καννών υπάρχουν 15 που αποτελούν σκηνοθετικό ντεμπούτο, αλλά και 16 που στην καρέκλα του ντιρέκτορα κάθεται γυναίκα, δύο περισσότερες από πέρσι. Συνολικά 532 ταινίες γυναικείας υπογραφής μπήκαν στο Consideration, κατάτι λιγότερες από τις 575 περσινές.
Τα φιλμς που θα αποσπάσουν την χρυσή σφραγίδα των Καννών, κατοπινά θα ταξιδέψουν για να προβληθούν σε άλλα μεγάλα ραντεβού ανά την υφήλιο, όπως του Λοκάρνο, του Τέλουράιντ, της Πουσάν, του Σαν Σεμπάστιαν, του Τορόντο, της Ντοβίλ, της Νέας Υόρκης, της Ρώμης, του Σάντανς. Μια φετινή καινοτομία είναι πως φιλμς του Επίσημου προγράμματος, κατόπιν συμφωνίας με τους επιμέρους διοργανωτές, θα συμμετάσχουν και στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ της πρωτεύουσας της χώρας των Βάσκων. Κάτι που ενδεχόμενα μπορεί να συμβεί και για την περίπτωση της Μόστρας, καθώς υπάρχει πιθανότητα η Βενετία να εξελιχθεί κανονικά, αναλόγως των συνθηκών.
Από το πρόγραμμα ξεχωρίζουν για φέτος οι παρουσίες των Wes Anderson, François Ozon, Naomi Kawase, Pete Docter, Francis Lee, ενώ στην Γαλλική Ριβιέρα αναμένονται αστέρες του μεγέθους των Timothee Chalamet, Saoirse Ronan, Viggo Mortensen, Mads Mikkelsen, Tilda Swinton, Kate Winslet. Ιδιαίτερη μνεία αξίζουν οι προσθήκες των φιλμς Aya and the Witch, που αποτελεί το πρώτο CG animation του φημισμένου στούντιο Ghibli, το Peninsula που αποτελεί την φυσική συνέχεια του Train To Busan από τον σημαντικό σκηνοθέτη Sang-ho Yeon αλλά και τα δύο επεισόδια της τηλεοπτικής σειράς, Small Axe που σκηνοθετεί ο Steve McQueen.
Το Επίσημο Πρόγραμμα του Φεστιβάλ συνήθως χωρίζεται σε τμήματα, δηλαδή το Διαγωνιστικό, το Εκτός Συναγωνισμού, το Ένα Κάποιο Βλέμμα, τις Ειδικές Προβολές και τις Μεταμεσονύκτιες, κάτι που δεν ισχύει στην παρούσα περίπτωση, όπου δεν θα λάβουν χώρα οι προβολές κανονικά. Σε συνέχεια μιας χρονιάς όπως αυτή του 2019, πάρα πολύ δυνατής και ποιοτικής, όπου συμμετείχαν σπουδαία έργα όπως τα Pain and Glory του Almodovar και το Portrait of a Lady on Fire της Celine Sciamma, αλλά κυρίως το κορυφαίο όλων Parasite, που όχι μόνο απέσπασε τον Palme D'Or αλλά έφτασε μέχρι και την κατάκτηση του σημαντικότερου Οσκαρικού τίτλου, αυτόν του Best Film. Κάτι που στις Κάννες είχε να συμβεί από το 1955 και την ταινία Marty, που επίσης κυριάρχησε των δύο θεσμών.
Την φετινή σεζόν, 2.067 ταινίες εστάλησαν υπόψιν του Φεστιβάλ προς συμμετοχή, νούμερο υπερβολικά μεγαλύτερο της περσινής εκδοχής όπου συμμετείχαν 1.845 φιλμς. Στις 56 επιλεγμένες των Καννών υπάρχουν 15 που αποτελούν σκηνοθετικό ντεμπούτο, αλλά και 16 που στην καρέκλα του ντιρέκτορα κάθεται γυναίκα, δύο περισσότερες από πέρσι. Συνολικά 532 ταινίες γυναικείας υπογραφής μπήκαν στο Consideration, κατάτι λιγότερες από τις 575 περσινές.
Τα φιλμς που θα αποσπάσουν την χρυσή σφραγίδα των Καννών, κατοπινά θα ταξιδέψουν για να προβληθούν σε άλλα μεγάλα ραντεβού ανά την υφήλιο, όπως του Λοκάρνο, του Τέλουράιντ, της Πουσάν, του Σαν Σεμπάστιαν, του Τορόντο, της Ντοβίλ, της Νέας Υόρκης, της Ρώμης, του Σάντανς. Μια φετινή καινοτομία είναι πως φιλμς του Επίσημου προγράμματος, κατόπιν συμφωνίας με τους επιμέρους διοργανωτές, θα συμμετάσχουν και στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ της πρωτεύουσας της χώρας των Βάσκων. Κάτι που ενδεχόμενα μπορεί να συμβεί και για την περίπτωση της Μόστρας, καθώς υπάρχει πιθανότητα η Βενετία να εξελιχθεί κανονικά, αναλόγως των συνθηκών.
Από το πρόγραμμα ξεχωρίζουν για φέτος οι παρουσίες των Wes Anderson, François Ozon, Naomi Kawase, Pete Docter, Francis Lee, ενώ στην Γαλλική Ριβιέρα αναμένονται αστέρες του μεγέθους των Timothee Chalamet, Saoirse Ronan, Viggo Mortensen, Mads Mikkelsen, Tilda Swinton, Kate Winslet. Ιδιαίτερη μνεία αξίζουν οι προσθήκες των φιλμς Aya and the Witch, που αποτελεί το πρώτο CG animation του φημισμένου στούντιο Ghibli, το Peninsula που αποτελεί την φυσική συνέχεια του Train To Busan από τον σημαντικό σκηνοθέτη Sang-ho Yeon αλλά και τα δύο επεισόδια της τηλεοπτικής σειράς, Small Axe που σκηνοθετεί ο Steve McQueen.
Οι ταινίες του Επίσημου Προγράμματος του 73ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών 2020 είναι οι εξής:
Οι Πιστοί
THE FRENCH DISPATCH, Wes Anderson (ΗΠΑ)
SUMMER 85, François Ozon (Γαλλία)
ASA GA KURU (True Mothers), Naomi Kawase (Ιαπωνία)
LOVERS ROCK, Steve McQueen (Αγγλία)
MANGROVE, Steve McQueen (Αγγλία)
DRUK (Another Round), Thomas Vinterberg (Δανία)
DNA, Maïwenn (Αλγερία / Γαλλία)
LAST WORDS, Jonathan Nossiter (ΗΠΑ)
HEAVEN: TO THE LAND OF HAPPINESS, IM Sang-Soo (Κορέα)
EL OLVIDO QUE SEREMOS (Forgotten we’ll be), Fernando Trueba (Ισπανία)
PENINSULA, YEON Sang-Ho (Κορέα)
IN THE DUSK (At dusk), Sharunas BARTAS (Λιθουανία)
DES HOMMES (Home Front), Lucas BELVAUX (Βέλγιο)
THE REAL THING, Kôji Fukada (Ιαπωνία)
Οι Πρωτάρηδες
PASSION SIMPLE, Danielle Arbid (Λίβανος)
A GOOD MAN, Marie Castille Mention-Schaar (Γαλλία)
THE THINGS YOU SAY, THE THINGS YOU DO, Emmanuel Mouret (Γαλλία)
SOUAD, Ayten Amin (Αίγυπτος)
LIMBO, Ben Sharrock (Αγγλία)
ROUGE (Red Soil), Farid Bentoumi (Γαλλία)
SWEAT, Magnus Von Horn (Σουηδία)
TEDDY, Ludovic and Zoran Boukherma (Γαλλία)
FEBRUARY (February), Kamen Kalev (Βουλγαρία)
AMMONITE, Francis Lee (Αγγλία)
A NIGHT DOCTOR, Elie Wajeman (Γαλλία)
ENFANT TERRIBLE, Oskar Roehler (Γερμανία)
NADIA, BUTTERFLY, Pascal Plante (Καναδάς)
HERE WE ARE, Nir Bergman (Ισραήλ)
Η Σπονδυλωτή
SEPTET: THE STORY OF HONG KONG, Ann Hui, Johnnie TO, Tsui Hark, Sammo Hung, Yuen Woo-Ping and Patrick Tam (Χονγκ Κονγκ)
Τα Ντεμπούτα
FALLING, Viggo Mortensen (ΗΠΑ)
PLEASURE, Ninja Thyberg (Σουηδία)
SLALOM, Charlène Favier (Γαλλία)
CASA DE ANTIGUIDADES (Memory House), Joao Paulo Miranda Maria (Βραζιλία)
BROKEN KEYS (False note), Jimmy Keyrouz (Λίβανος)
IBRAHIM, Samir Guesmi (Γαλλία)
BEGINNING (In the beginning), Déa Kulumbegashvili (Γεωργία)
GAGARINE, Fanny Liatard και Jérémy Trouilh (Γαλλία)
16 SPRING, Suzanne Lindon (Γαλλία)
VAURIEN, Peter Dourountzis (Γαλλία)
GARÇON CHIFFON, Nicolas Maury (Γαλλία)
SI LE VENT TOMBE ( Should the Wind Fall ), Nora Martirosyan (Αρμενία)
JOHN AND THE HOLE, Pascual Sisto (ΗΠΑ)
INTO THE WIND ( Running with the wind ), Shujun WEI (Κίνα)
THE DEATH OF CINEMA AND MY FATHER TOO, Dani Rosenberg (Ισραήλ)
Τα Ντοκιμαντέρ
ON THE ROUTE FOR THE BILLION, Dieudo Hamadi (Λαϊκή Δημοκρατία του Κογκό)
THE TRUFFLE HUNTERS, Michael Dweck and Gregory Kershaw (ΗΠΑ)
9 DAYS AT RAQQA, Xavier de Lauzanne (Γαλλία)
Οι Κομεντί
ANTOINETTE IN THE CÉVÈNNES, Caroline Vignal (Γαλλία)
LES DEUX ALFRED, Bruno Podalydès (Γαλλία)
UN TRIOMPHE ( The big hit ), Emmanuel Courcol (Γαλλία)
THE ORIGIN OF THE WORLD, Laurent Lafitte (Γαλλία)
THE SPEECH, Laurent Tirard (Γαλλία)
Τα Ανιμέισον
AYA TO MAJO (Earwig and the Witch), Gorô Miyazaki (Ιαπωνία)
FLEE, Jonas Poher Rasmussen (Δανία)
JOSEP, Aurel (Γαλλία)
SOUL, Pete Docter (ΗΠΑ)