Oscars 2020 Noms: The JOKE(R) is on You
Αγάπη μη μου αγχώνεσαι, όσκαρ είναι - θα περάσουν κι αυτά. Σάμπως τι νομίζεις ότι κατάλαβα αυτά τα 30+ χρόνια που σα - παιδί - κουτό - όλα - τα - κοιτώ; (την Ακρόπολη και το Λυκαβηττό; Όχι ντε – τα οσκαρολάγνα τα φιλμς εννοάω). Το σημαντικό είναι να το χαίρεσαι. Γιατί θα σηκωθεί και θα την κάνει μονάχο του. Ανεπιστρεπτί. Η στιγμή που περνά και χάνεται – χάνεται. Το αγαλματάκι που ποτέ δεν πιάνεται - πιάνεται. Ρίξε μια βλεψιά σε όσους είδαν τα τρένα να περνούν χωρίς να σταματήσουν στον ίδιο (τους) το σταθμό. Όχι δηλαδή, κάτσε και μέτρα: Greg P. Russell 16, Thomas Newman 15, Rick Kline 11, Diane Warren 11, Anna Behlmer 10, Daniel Suddick 10, Frank A. Montaño 9, Wylie Stateman 9, Paul Thomas Anderson 8 (γκουχ, γκουχ...), James Newton Howard 8, Kathleen Kennedy 8, Bradley Cooper 8... (ποιός ήρθε;)
Στάκαμαν! Ο Μπράντλης είναι εκ των παραγωγών του Joker! Το φαινόμενο των $1,06Β σε εισπράξεις παγκοσμίως, οδηγεί την κούρσα των υποψηφιοτήτων με μια 11άδα πρωτοφανή για R (ακατάλληλη για ανηλίκους) και κομικάδικης προέλευσης παραγωγή. Να βάζει από κάτω μια τριάδα οσκαρούχων μεγιστοτιτανοτεραστίων ευνοουμένων του Hollywood και της παγκόσμιας χολυγουντιανής αυτοκρατορίας – τα τρία 10άρια: Scorsese (The Irishman) – Tarantino (Once Upon a Time in Hollywood) – Mendes (1917). Ποιος - ποιος - ποιος; O Phillips του Hangover! Πως λέμε ο Φαρέλης του Dumb & Dumber; Θυμάσαι μνήμη ασθενεστάτη, πως επιcineβη το περσινό Green Book; Να δίνει δηλαδή ο μαθητής το κώνειο στον δάσκαλο στο ίδιο του το γήπεδο. Διότι, παρότι ο όψιμος, ελεγειακός Marty ενταφιάζει τη μαφιόζικη σάγκα του με πλήρη επισημότητα παρέα με το φιλαράκι Bobby, είναι ο Todd o Φίλιππας που ανασταίνει τους κακόφημους 70s δρόμους με μπροστάρη τον Φοίνικα που σκοτώνει στο πανί τον μέντορα Ταξιτζή DeNiro. Η πλήρως αρχαιοελληνική τραγική ειρωνεία. Ο Γοακίν χρυσό άγαλμα και το οργισμένο είδωλο εκτός πεντάδος.
Αγάπη μη μου αγχώνεσαι, όσκαρ είναι - θα περάσουν κι αυτά. Σάμπως τι νομίζεις ότι κατάλαβα αυτά τα 30+ χρόνια που σα - παιδί - κουτό - όλα - τα - κοιτώ; (την Ακρόπολη και το Λυκαβηττό; Όχι ντε – τα οσκαρολάγνα τα φιλμς εννοάω). Το σημαντικό είναι να το χαίρεσαι. Γιατί θα σηκωθεί και θα την κάνει μονάχο του. Ανεπιστρεπτί. Η στιγμή που περνά και χάνεται – χάνεται. Το αγαλματάκι που ποτέ δεν πιάνεται - πιάνεται. Ρίξε μια βλεψιά σε όσους είδαν τα τρένα να περνούν χωρίς να σταματήσουν στον ίδιο (τους) το σταθμό. Όχι δηλαδή, κάτσε και μέτρα: Greg P. Russell 16, Thomas Newman 15, Rick Kline 11, Diane Warren 11, Anna Behlmer 10, Daniel Suddick 10, Frank A. Montaño 9, Wylie Stateman 9, Paul Thomas Anderson 8 (γκουχ, γκουχ...), James Newton Howard 8, Kathleen Kennedy 8, Bradley Cooper 8... (ποιός ήρθε;)
Στάκαμαν! Ο Μπράντλης είναι εκ των παραγωγών του Joker! Το φαινόμενο των $1,06Β σε εισπράξεις παγκοσμίως, οδηγεί την κούρσα των υποψηφιοτήτων με μια 11άδα πρωτοφανή για R (ακατάλληλη για ανηλίκους) και κομικάδικης προέλευσης παραγωγή. Να βάζει από κάτω μια τριάδα οσκαρούχων μεγιστοτιτανοτεραστίων ευνοουμένων του Hollywood και της παγκόσμιας χολυγουντιανής αυτοκρατορίας – τα τρία 10άρια: Scorsese (The Irishman) – Tarantino (Once Upon a Time in Hollywood) – Mendes (1917). Ποιος - ποιος - ποιος; O Phillips του Hangover! Πως λέμε ο Φαρέλης του Dumb & Dumber; Θυμάσαι μνήμη ασθενεστάτη, πως επιcineβη το περσινό Green Book; Να δίνει δηλαδή ο μαθητής το κώνειο στον δάσκαλο στο ίδιο του το γήπεδο. Διότι, παρότι ο όψιμος, ελεγειακός Marty ενταφιάζει τη μαφιόζικη σάγκα του με πλήρη επισημότητα παρέα με το φιλαράκι Bobby, είναι ο Todd o Φίλιππας που ανασταίνει τους κακόφημους 70s δρόμους με μπροστάρη τον Φοίνικα που σκοτώνει στο πανί τον μέντορα Ταξιτζή DeNiro. Η πλήρως αρχαιοελληνική τραγική ειρωνεία. Ο Γοακίν χρυσό άγαλμα και το οργισμένο είδωλο εκτός πεντάδος.
Από δω και μπρος (θα ντυθώ γαμβρός) ο Academy voter που γουλάρει σινεμά Σκορσέιζι θα διχαστεί ανάμεσα σε Joker και Irishman. Κι αν είναι σνόουφλέικ ντέμοκρατ θα το γυρίσει σε Parasite (6). Κι αν είναι από ελίτ μεσοαστίλα συνοικία θα προτιμήσει το αντικαθρέπτισμα υποψηφιοτήτων (6) του ζεύγους Baumbach - Gerwig (πρωτοφανής αρμονία). Όταν πάλι γουσταρήσει θέαμα και παλιό - καλό αστεριλίκι έχει το τριδυμάκι 1917 - Once Upon - Ford vs Ferrari (4 noms, τρούπωσε στην 9η θέση όπως στόχα περιγράψει ταχτές.) Ξωφυλλαρούχα το Jojo Rabbit (6) νικήτρια του TIFF, που δύναται να κλέψει ένα σεναριάκι - ωσ τα κεί). Και κάπου αρχίζεις να παραπονεύεσαι. Πούναι οι γυναίκες στη σκηνοθεσία; Οκ, αλλά 4/5 ντοκιμαντέρ είναι (συν)σκηνοθετημένα από το ωραίο φύλο. Και γιατί μόνο λευκοί στις ερμηνείες πλην Cynthia Erivo (Harriet); Μα πως γίνεται στις 20/34 φορές που έχει ιστορικά προταθεί μαύρη ερμηνεύτρια να είναι σε ρόλο σκλάβας / υπηρέτριας /θύματος κακοποίησης; Όλα γίνονται φίλη μου καλή. Του σπανού τα γένια πάλε, όχι.
Τραγικό που το Apollo 11 είναι εκτός docu, με βορειομακεδονίτικο (πως;) Honeyland να κάνει πρωτόγνωρο διπλό ποδαρικό κι ως best international film. Τραγικό είναι πως ένα αξιοζήλευτο σκορ μαντεψιών το γείωσα στο μπανάλ 75% από τη συνήθη διαστροφή να συμπεριλάβω τα μικρομηκάδικα ΧΩΡΙΣ να τάχω δει (θα τους ξηγηθώ όμως εγώ οσονούπω). Τραγικό είναι επίσης που έχουμε το Netflix να οδηγεί την οσκαρική πομπή με 24 υποψηφιότητες και να διαβάζω παντού ότι τα μεγάλα στούντιος ανθίστανται σθεναρά (λέει) κι ότι ο αγώνας δεν κρίθηκε ακόμη. Μα σκέψου λιγουλάκι καρντάσιε. Όταν πλέον και ουσιαστικά σε μια 2ετία μόλις μέσα η πλειονότης των νομινέισονς λανσάρεται πρωτίστως μέσω στρήμιν, οποίο το μέλλον των σινεμάδων ναούμ;
Ακολουθούν οι υποψηφιότητες ανά κατηγορία (24). Θα σε κρατήσω σε αναμονή για νασου ψιθυρίσω τους τελικούς νικητές λίγο πριν την 92η Απονομή, πάντα στο www.moviesltd.gr. Για μένα, είτε το Irishman είτε το Joker κερδίσει είναι ένα - και - το - αυτό. Το 1 - 2 στα καλύτερα της περσινής μου λίστας το έχουν ήδη επιτύχει. Όσο για τους μη πιστεύσαντες (ειδικά σταδώτα βορειοαμερικανικά εδάφη), τους έχω ένα μήνυμα: The Joke(r) is on you now. https://www.oscars.org/oscars/ceremonies/2020
gaRis