του Brian Kirk. Με τους Chadwick Boseman, Sienna Miller, J. K. Simmons, Stephan James, Taylor Kitsch, Keith David, Alexander Siddig.
Στα χνάρια των Φυγάδων
του zerVo (@moviesltd)
Είναι το κέντρο της Μητρόπολης. Ένα από τα πέντε διαμερίσματα της Νέας Υόρκης, ούτε το μεγαλύτερο σε έκταση, ούτε το πιο πολυπληθές. Σίγουρα όμως το πιο φωτογραφημένο κι εκείνο με την περισσότερη επισκεψιμότητα του κόσμου, αφού αν κανείς δεν έχει περπατήσει τις πολυσύχναστες λεωφόρους του, στην ουσία είναι σαν να μην έχει επισκεφτεί το Μεγάλο Μήλο. Ένα μακρόστενο νησί είναι το Μανχάταν, που περικυκλώνεται από τους τρεις ποταμούς Χάτσον, Ιστ και Χάρλεμ, και σαν μοναδικό τρόπο οδικής επικοινωνίας με την ξηρά, έχει εικοσιμία θηριώδεις γέφυρες, αλλά και πάμπολλα υπόγεια τούνελ, ένα εκ των οποίων θα θυμόμαστε για πάντα, χάρη σε εκείνη την τρομερή περιπέτεια Daylight με τον Sly, πριν από δεκαετίες. Δίοδοι που αν σφραγιστούν, κανείς δεν μπορεί να διαφύγει του κυνηγητού, όπως να πληροφορεί το action θρίλερ, 21 Bridges.
Στα 13 του μόλις χρόνια έχασε τον λατρεμένο, αστυνομικό, πατέρα του, εν ώρα καθήκοντος ο Άντρε Ντέιβις, τραγικό γεγονός που τον ώθησε να ορκιστεί εκδίκηση στην μνήμη του, διώκοντας όλους εκείνους τους παράνομους που έχουν έλθει σε ένοπλη αντιπαράθεση με ένστολους. Και πραγματικά, επιθεωρητής του τμήματος ανθρωποκτονιών της Νέας Υόρκης σήμερα, έχει εξελιχθεί στον νούμερο ένα τιμωρό, όλων αυτών των αποβρασμάτων που επιτέθηκαν σε συναδέλφους του.
Και αυτή την στιγμή βρίσκεται αντιμέτωπος με την πιο δύσκολη αποστολή της μέχρι ώρας καριέρας του, καθώς καλείται να εντοπίσει τα ίχνη δύο στυγερών δολοφόνων, που κατά την διάρκεια ληστείας μιας τεράστιας ποσότητας ναρκωτικών ουσιών, ανταπέδωσαν τα πυρά των αστυνομικών, προκαλώντας λουτρό αίματος, με συνέπεια τον αφανισμό μιας ολόκληρης διμοιρίας. Αναλαμβάνοντας την υπόθεση προσωπικά, η πρώτη εντολή που θα δώσει για να εντοπίσει τους δράστες, θα είναι να σφραγιστούν οι έξοδοι πέραν των σκοτεινών νυχτερινών δρόμων του Μανχάταν, προκειμένου οι εγκληματίες αργά ή γρήγορα να πέσουν στην φάκα που τους έχει στήσει.
Μόνο που ετούτη την φορά τα πράγματα δεν θα είναι σαν όλες τις προηγούμενες, αφού τα συμφέροντα γύρω από την διακίνηση της κοκαΐνης, έχουν απλώσει τα πλοκάμια τους παντού, διαφθείροντας τους πάντες, μετατρέποντας ταυτόχρονα το έργο του συνετού Αντρέ, σε αδύνατο. Με μεθοδικότητα και εξυπνάδα στις κινήσεις του, ο νεαρός όσο και επιτυχημένος ινσπέκτορ, πολύ γρήγορα θα φτάσει στην άκρη του νήματος, δεν θα είναι όμως έτοιμος να κοντράρει την έκπληξη που θα εμφανιστεί μπροστά του.
Μια φορά κι έναν καιρό, αυτού του είδους οι παραγωγές, κυριολεκτικά έκαναν θραύση, εποχές βέβαια που προσωπικότητες σαν τον Stallone ή τον Willis, τις αναδείκνυαν σε χρυσοφόρες, άσχετα αν ο προϋπολογισμός τους δεν ήταν ανάλογα ακριβός. Και πραγματικά η παρούσα περίπτωση, αν θεωρητικά κυκλοφορούσε εκεί κάπου στα μέσα των 80s, θα ήταν κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που είδαμε τώρα, τουλάχιστον σε ότι αφορά στον τομέα της φήμης και της εμπορικής αποδοχής της από το κοινό. Το είδος έχει εκλείψει κινηματογραφικά και η αιτία δεν είναι η αδιαφορία του κοινού, που κυριολεκτικά διψά για να το παρακολουθεί, μα κατά βάση η απουσία action heroes που θα μπουν στο πετσί του ρόλου του σκληροτράχηλου μπάτσου.
Όχι δηλαδή πως ο Chadwick Boseman δεν είναι αποτελεσματικός στην αποστολή που αναλαμβάνει να υποδυθεί το πεισμωμένο (ως ορφανό, όπως μας καταδεικνύει η εισαγωγική σεκάνς) χέρι του Νόμου, το αντίθετο μάλιστα. Το ειδικό του βάρος όμως ως αστέρα, αλλά και η κοστουμαρισμένη του μόστρα, χωρίς τα πέτσινα ενός παρανοίντ Ριγκς πχ, τον ορίζουν απλώς ως διεκπεραιωτικό του παρόντος μίσιον ιμπόσιμπλ. και ουχί απογειωτικό.
Η σκηνοθεσία του πεπειραμένου, τηλεοπτικά κατά κύριο λόγο, Brian Kirk, διαθέτει το απαιτούμενο τέμπο για να κρατήσει το ενδιαφέρον αμείωτο μέχρι το σφύριγμα της λήξης, βοηθούν σε αυτό άλλωστε και οι ιλιγγιώδεις εναέριες λήψεις πάνω από τους ουρανοξύστες, που δίνουν έναν πιο ρεαλιστικό τόνο στο εγχείρημα. Ακολουθώντας πιστά τις προσταγές του genre, δηλαδή το βασικό στόρι των ενάρετων κοπς που βαδίζουν στα χνάρια των ανήθικων κλεφτών, μιας και το κόλπο των τελευταίων πήγε ολοκληρωτικά στραβά στην εκτέλεση του. Μήπως όμως πίσω από αυτή την αποτυχία κρύβεται μια άλλη, μυστική, δράση, που κανείς δεν μπορεί να διακρίνει το ποιος είναι ο καλός και ο κακός της πλοκής. Μετά από μια σειρά καλοστημένες καταδιώξεις και ρυθμικές σκηνές, που σίγουρα έχουμε ματαδεί, η ίντριγκα οδηγείται στην σιγοβράζουσα ανατροπή, που ελάχιστοι δεν έχουν προβλέψει από νωρίτερα. Αξιοπρεπής προσπάθεια, αλλά βρείτε μας επιτέλους και έναν καινούργιο ανταγωνιστικό Sylvester βρε παιδιά...
Και αυτή την στιγμή βρίσκεται αντιμέτωπος με την πιο δύσκολη αποστολή της μέχρι ώρας καριέρας του, καθώς καλείται να εντοπίσει τα ίχνη δύο στυγερών δολοφόνων, που κατά την διάρκεια ληστείας μιας τεράστιας ποσότητας ναρκωτικών ουσιών, ανταπέδωσαν τα πυρά των αστυνομικών, προκαλώντας λουτρό αίματος, με συνέπεια τον αφανισμό μιας ολόκληρης διμοιρίας. Αναλαμβάνοντας την υπόθεση προσωπικά, η πρώτη εντολή που θα δώσει για να εντοπίσει τους δράστες, θα είναι να σφραγιστούν οι έξοδοι πέραν των σκοτεινών νυχτερινών δρόμων του Μανχάταν, προκειμένου οι εγκληματίες αργά ή γρήγορα να πέσουν στην φάκα που τους έχει στήσει.
Μόνο που ετούτη την φορά τα πράγματα δεν θα είναι σαν όλες τις προηγούμενες, αφού τα συμφέροντα γύρω από την διακίνηση της κοκαΐνης, έχουν απλώσει τα πλοκάμια τους παντού, διαφθείροντας τους πάντες, μετατρέποντας ταυτόχρονα το έργο του συνετού Αντρέ, σε αδύνατο. Με μεθοδικότητα και εξυπνάδα στις κινήσεις του, ο νεαρός όσο και επιτυχημένος ινσπέκτορ, πολύ γρήγορα θα φτάσει στην άκρη του νήματος, δεν θα είναι όμως έτοιμος να κοντράρει την έκπληξη που θα εμφανιστεί μπροστά του.
Μια φορά κι έναν καιρό, αυτού του είδους οι παραγωγές, κυριολεκτικά έκαναν θραύση, εποχές βέβαια που προσωπικότητες σαν τον Stallone ή τον Willis, τις αναδείκνυαν σε χρυσοφόρες, άσχετα αν ο προϋπολογισμός τους δεν ήταν ανάλογα ακριβός. Και πραγματικά η παρούσα περίπτωση, αν θεωρητικά κυκλοφορούσε εκεί κάπου στα μέσα των 80s, θα ήταν κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που είδαμε τώρα, τουλάχιστον σε ότι αφορά στον τομέα της φήμης και της εμπορικής αποδοχής της από το κοινό. Το είδος έχει εκλείψει κινηματογραφικά και η αιτία δεν είναι η αδιαφορία του κοινού, που κυριολεκτικά διψά για να το παρακολουθεί, μα κατά βάση η απουσία action heroes που θα μπουν στο πετσί του ρόλου του σκληροτράχηλου μπάτσου.
Όχι δηλαδή πως ο Chadwick Boseman δεν είναι αποτελεσματικός στην αποστολή που αναλαμβάνει να υποδυθεί το πεισμωμένο (ως ορφανό, όπως μας καταδεικνύει η εισαγωγική σεκάνς) χέρι του Νόμου, το αντίθετο μάλιστα. Το ειδικό του βάρος όμως ως αστέρα, αλλά και η κοστουμαρισμένη του μόστρα, χωρίς τα πέτσινα ενός παρανοίντ Ριγκς πχ, τον ορίζουν απλώς ως διεκπεραιωτικό του παρόντος μίσιον ιμπόσιμπλ. και ουχί απογειωτικό.
Η σκηνοθεσία του πεπειραμένου, τηλεοπτικά κατά κύριο λόγο, Brian Kirk, διαθέτει το απαιτούμενο τέμπο για να κρατήσει το ενδιαφέρον αμείωτο μέχρι το σφύριγμα της λήξης, βοηθούν σε αυτό άλλωστε και οι ιλιγγιώδεις εναέριες λήψεις πάνω από τους ουρανοξύστες, που δίνουν έναν πιο ρεαλιστικό τόνο στο εγχείρημα. Ακολουθώντας πιστά τις προσταγές του genre, δηλαδή το βασικό στόρι των ενάρετων κοπς που βαδίζουν στα χνάρια των ανήθικων κλεφτών, μιας και το κόλπο των τελευταίων πήγε ολοκληρωτικά στραβά στην εκτέλεση του. Μήπως όμως πίσω από αυτή την αποτυχία κρύβεται μια άλλη, μυστική, δράση, που κανείς δεν μπορεί να διακρίνει το ποιος είναι ο καλός και ο κακός της πλοκής. Μετά από μια σειρά καλοστημένες καταδιώξεις και ρυθμικές σκηνές, που σίγουρα έχουμε ματαδεί, η ίντριγκα οδηγείται στην σιγοβράζουσα ανατροπή, που ελάχιστοι δεν έχουν προβλέψει από νωρίτερα. Αξιοπρεπής προσπάθεια, αλλά βρείτε μας επιτέλους και έναν καινούργιο ανταγωνιστικό Sylvester βρε παιδιά...
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Δεκεμβρίου 2019 από την Odeon!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική