Επιστροφή στα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ για τον σπουδαίο Χιλιανό σκηνοθέτη Pablo Larraín, τον δημιουργό της εξαιρετικής τριλογίας αφιέρωμα στον πολύπαθο τόπο του (Post Mortem, Toni Manero, No) αλλά και ταινιών με έντονη διεθνή απήχηση όπως τα Fuga, El Club, Neruda και Jackie. Η πιο πρόσφατη δημιουργία του λατινοαμερικάνου δημιουργού με τον τίτλο Ema, συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στις διεκδικήτριες του Χρυσού Λέοντα της 76ης κινηματογραφικής Μόστρας. Πρόκειται για την ιστορία της Έμα, μιας επαγγελματίας χορογράφου, που η ζωή της θα πάρει μια αναπάντεχη τροπή την στιγμή που ο υιοθετημένος της γιος, που έχει αποκτήσει με τον σύντροφό της, εξίσου καλλιτεχνικά ενεργό, Γκαστόν, θα γίνει ο πρωταγωνιστής ενός σοκαριστικά βίαιου περιστατικού. Ζορισμένη ψυχικά από το συμβάν, η νεαρή γυναίκα θα πάρει την δύσκολη απόφαση να εγκαταλείψει τα πάντα και να σαλπάρει για μια Οδύσσεια προς το άγνωστο, προκειμένου να να ανακαλύψει τον πραγματικό της εαυτό, μέσα από τον χορό ρέγγετον, την κινησιολογία και τον ανεξάρτητο τρόπο ζωής. "Η Έμα είναι αδελφή, φίλη, κόρη, μητέρα, ερωμένη, σύζυγος και χορεύτρια. Αυτή είναι ο ήλιος και όλος ο υπόλοιπος κόσμος περιστρέφεται γύρω της. Πολλές φορές αν πλησιάσεις προς το κέντρο θα καείς" αναφέρει ο σημαντικός ντιρέκτορας στην παρουσίαση του στην Συνέντευξη Τύπου. "Η πραγματικότητα στις αποτυχημένες υιοθεσίες είναι μια μεγάλη έννοια και σε αρκετές περιπτώσεις αφήνει μεγάλα τραύματα. Κάτι τέτοιο αποκαλύπτει στο κοινό και η ταινία μας."
Photo: Getty Images Europe / zimbio.com
Από τις θετικές ερμηνευτικές εκπλήξεις αυτού του φεστιβάλ η Mariana Di Girolamo που υποδύεται την κεντρική ηρωίδα, έχει βάλει ήδη πλώρη για το μεγάλο βραβείο γυναικείας ερμηνείας. "Είναι η πρώτη μου μεγάλη κινηματογραφική παρουσία, καθώς προέρχομαι από τον χώρο της τηλεόρασης. Είχα προηγούμενα κάποιες μικρές εμφανίσεις, αλλά αυτό είναι το μεγάλο μου ντεμπούτο και μπορώ να πως πως αισθάνομαι υπέροχα. Το στοιχείο κλειδί της ταινίας εδώ είναι η οικογένεια, η μοντέρνα φαμίλια, άλλωστε στις ημέρες μας αυτός ο θεσμός έχει αποκτήσει πολλές και διαφορετικές μορφές, οικογένειες πολλών γονέων ή ιδίου φύλου. Κάτι τέτοιο αντανακλά τον κόσμο που περιβάλλει την κάθε οικογένεια. Ως ένα συμβολικό στοιχείο, η καταστροφική φωτιά που βάζει ο μικρός Πόλο, είναι πολύ σημαντική για την κεντρική ιδέα που αναδίδει, καθώς ως στοιχείο είτε καταστροφής είτε δημιουργίας, είναι αυτό που ωθεί την Έμα στο να πάρει τις αποφάσεις της." Δίπλα στην όμορφη Τσιλένα, ο διασημότερος σύγχρονος ισπανόφωνος αστέρας Gael Garcia Bernal, δίνει την δική του άποψη γύρω από όλα όσα περιγράφει το φιλμ. "Διανύουμε μια εποχή κρίσης της αρρενωπότητας. Αλλά και του τρόπου διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας, καθώς έχει εισέλθει σε τρομακτικά μεγάλο βαθμό η υπευθυνότητα του γονιού στο πως ανατρέφει το σπλάχνο του. Είναι μια πιο πειραματική διαδικασία αυτή που ακολουθείται που αντανακλά πλήρως την γενικότερη αγχωμένη πραγματικότητα της κοινωνίας μας."
Από τις θετικές ερμηνευτικές εκπλήξεις αυτού του φεστιβάλ η Mariana Di Girolamo που υποδύεται την κεντρική ηρωίδα, έχει βάλει ήδη πλώρη για το μεγάλο βραβείο γυναικείας ερμηνείας. "Είναι η πρώτη μου μεγάλη κινηματογραφική παρουσία, καθώς προέρχομαι από τον χώρο της τηλεόρασης. Είχα προηγούμενα κάποιες μικρές εμφανίσεις, αλλά αυτό είναι το μεγάλο μου ντεμπούτο και μπορώ να πως πως αισθάνομαι υπέροχα. Το στοιχείο κλειδί της ταινίας εδώ είναι η οικογένεια, η μοντέρνα φαμίλια, άλλωστε στις ημέρες μας αυτός ο θεσμός έχει αποκτήσει πολλές και διαφορετικές μορφές, οικογένειες πολλών γονέων ή ιδίου φύλου. Κάτι τέτοιο αντανακλά τον κόσμο που περιβάλλει την κάθε οικογένεια. Ως ένα συμβολικό στοιχείο, η καταστροφική φωτιά που βάζει ο μικρός Πόλο, είναι πολύ σημαντική για την κεντρική ιδέα που αναδίδει, καθώς ως στοιχείο είτε καταστροφής είτε δημιουργίας, είναι αυτό που ωθεί την Έμα στο να πάρει τις αποφάσεις της." Δίπλα στην όμορφη Τσιλένα, ο διασημότερος σύγχρονος ισπανόφωνος αστέρας Gael Garcia Bernal, δίνει την δική του άποψη γύρω από όλα όσα περιγράφει το φιλμ. "Διανύουμε μια εποχή κρίσης της αρρενωπότητας. Αλλά και του τρόπου διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας, καθώς έχει εισέλθει σε τρομακτικά μεγάλο βαθμό η υπευθυνότητα του γονιού στο πως ανατρέφει το σπλάχνο του. Είναι μια πιο πειραματική διαδικασία αυτή που ακολουθείται που αντανακλά πλήρως την γενικότερη αγχωμένη πραγματικότητα της κοινωνίας μας."