του Paweł Maślona. Με τους Artur Żmijewski, Dorota Segda, Nicolas Bro, Magdalena Popławska, Grzegorz Damięcki, Julia Wyszyńska, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Bartłomiej Kotschedoff.
Νορμάλ καταστάσεις
του zerVo (@moviesltd)
Δεν χρειάζεται και κανένας ιδιαίτερος κόπος, για να κατανοήσεις πως η κατάσταση έχει ξεφύγει. Από την στιγμή που θα ανοίξεις το πρωί τα μάτια σου, ίσαμε την νυχτιά που θα τα κλείσεις, το μόνο που βλέπεις στον μικροαστικό κόσμο που κινείσαι, είναι μια διαρκής παράνοια, επίτευξης στιγμιαίων στόχων, μηδενικής κυριολεκτικά σημασίας. Να περάσω πρώτος στην ουρά, να παρκάρω όσο το δυνατόν κοντύτερα στο σπίτι, να πάρω την καλύτερη τιμή στο σούπερ, ακόμη κι αν πρόκειται για διαφορά ελάχιστων λεπτών, να φτάσει σε δευτερόλεπτα ο συρμός του μετρό, να παραγγείλω αγνώστου προέλευσης efood αλλά να μην μου το αργήσει ο ντελίβερης. Πάλη με τον χρόνο, τις διαστάσεις, το νόμισμα, τα αγαθά, που έχουν μετατρέψει τα υποκείμενα σε ρομποτάκια ασυναίσθητα και αναίσθητα, απότομα, μονίμως βουτηγμένα σε μια ατέρμονη Κρίση Πανικού.
Λάβετε θέσεις, έτοιμοι, πυρ! Έτσι ακριβώς, μια μοιραία πιστολιά είναι αυτή που θα δώσει το σύνθημα στα πρόσωπα να ξεχυθούν στον στίβο της παράνοιας. Μόνο που ο Βίτεκ, ο ραδιοφωνικός παραγωγός που την έριξε, τινάζοντας στον αέρα τα μυαλά του, δεν είναι πλέον παρόντας για να δει τις αλυσιδωτές αντιδράσεις που προκάλεσε η δίχως επιστροφή επιλογή του. Η φιλενάδα του από τα πολύ νεανικά τους χρόνια, Καμίλα, κρυφά από τους πάντες βγάζει το μεροκάματο της μοιράζοντας οργασμούς ονλάιν ως πορνοστάρ του διαδικτύου, μυστικό που σταδιακά έχει αρχίσει να την πνίγει. Κυρίως στην σχέση της με την μητέρα της, που την θεωρεί υπόδειγμα ηθικής και επιτυχημένης επαγγελματικά γυναίκας, σε αντίθεση με τον αδελφό της Μίλος, που τον νομίζει ακαμάτη, αφού ξημεροβραδιάζεται στο κομπιούτερ, εθισμένος στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και δεν κυνηγά το το καλό μεροκάματο, ως σερβιτόρος σε πολυτελείς δεξιώσεις γάμων.
Όπως αυτόν που έχει διοργανώσει άψογα καθώς πιστεύει η Βικτώρια, που δεν έχει συνυπολογίσει φορώντας το νυφικό, πως διανύει τις τελευταίες ημέρες της κύησης του μωρού της. Την ίδια στιγμή που ελάχιστα παραπέρα, η συγγραφέας αστυνομικών βίπερ Μόνικα, έχει προσκαλέσει σε δείπνο τον εν διαστάσει καλό της Νταβίντ, ελπίζοντας πως ετούτο το σμίξιμο θα αναθερμάνει την σχέση τους. Όπως ακριβώς έχει γίνει με τους γονείς της, Αμαντέους και Ελζμπιέτα, που επιστρέφοντας από ταξίδι αναψυχής στο εξωτερικό, δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για την δυσάρεστη έκπληξη που τους κρύβει ο διπλανός συνεπιβάτης τους στο αεροπλάνο. Ενώ ο έφηβος αδελφόυλης της, αμά τη απουσία των πάντων από το σπίτι, θα πάρει το ρίσκο να δοκιμάσει για πρώτη φορά μαριχουάνα. Παίζοντας συνάμα βίντεο γκέιμς...
Κύκλο κάνει λοιπόν η ιστορία μας, με δεδομένη είναι η αλήθεια απαρχή του το μπαμ, όχι όμως και με τόσο προβλεπτό το σημείο που θα μαζευτούν και οι 360 μοίρες του, δένοντας έτσι πλήρως τις έξι (συν μία της εισαγωγής) ρουμπρίκες που συνθέτουν αυτό εδώ το κινηματογραφικό μπερδεψάκι. Που δεν φτάνει να γίνει κομφουζιάκι, λόγω της πολύ σωστά υπολογισμένης από τον Πολωνό σκηνοθέτη Paweł Maślona, μίξης των επιμέρους στόρις, που διαχέονται όμορφα η μία προς την άλλη, ωσότου φτάσουν στο τελικό ξεκαθάρισμα της σύνδεσης των πάντων. Όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα σε τέτοιου είδους κινηματογραφικά παζλ όμως, τα κομματάκια που το απαρτίζουν δεν έχουν ούτε την ίδια δυναμική, ούτε το ανάλογο ενδιαφέρον, προκαλώντας με την αφηγηματική τους ανισότητα, ομοίως ανάλογη διαφορά προσδοκίας στον θεατή. Ο οποίος αλλιώς περιμένει να δει πως θα εξελιχθεί η τρέλα στην καμπίνα του ιπτάμενου τζάμπο και εντελώς ανάστροφα τι θα συμβεί με την γκαστρωμένη στην ώρα της, νυφούλα, απλά γιατί τέτοιος συνδυασμός είναι απίστευτα ακραίος και ελάχιστα πιθανός έως αδύνατος. Καμία κοπελιά δεν ντύνεται τα τούλια, μία ώρα πριν μπει στο Ιασώ να ξεγεννήσει! Το κακό είναι πως αυτή η εικόνα είναι και η μόνη που δίνει ένα αισιόδοξο μήνυμα στην εκπνοή, την ώρα που όλα τα άλλα στον περίγυρο, φαίνεται πως καταρρέουν.
Κι αυτό γιατί ξεφεύγει πλήρως από το σύνθημα του ντιρέκτορα, που έχει την λέξη καθημερινότητα σε πολύ υψηλό σημείο στο σκιτσάρισμα της μπερδεψιάς του. Αντίθετα τα λοιπά σκετσάκια, μοιάζουν σαν βγαλμένα από την διπλανή (για να μην πω την δική μας) πόρτα και εμφανίζονται πιο εύπεπτα και εντέλει αποδεκτά στην πλατεία, ως ενδεχομένως ικανά να τύχουν. Αποτέλεσμα της ταχύτατης σε ρυθμό και πολυσυλλεκτικής σε διαφορετικές περσόνες μάζωξης, είναι το σκοτεινού χιούμορ μιξ Atak Paniki να πραγματοποιεί εντέλει τον σκοπό του, καθιστώντας σαφές αυτό που αποξαρχής επιδιώκει να πει. Η παράνοια δεν είναι πια η εξαίρεση. Μιας και όσα παρακολουθούμε στο πανί, φαντάζουν με νορμάλ καταστάσεις. Που με τέμπο σταθερό οδηγούν στον κατακερματισμό. Ξεκίνα να μετράς λοιπόν δευτερόλεπτα. Στα εκατό καιγόμαστε.
Όπως αυτόν που έχει διοργανώσει άψογα καθώς πιστεύει η Βικτώρια, που δεν έχει συνυπολογίσει φορώντας το νυφικό, πως διανύει τις τελευταίες ημέρες της κύησης του μωρού της. Την ίδια στιγμή που ελάχιστα παραπέρα, η συγγραφέας αστυνομικών βίπερ Μόνικα, έχει προσκαλέσει σε δείπνο τον εν διαστάσει καλό της Νταβίντ, ελπίζοντας πως ετούτο το σμίξιμο θα αναθερμάνει την σχέση τους. Όπως ακριβώς έχει γίνει με τους γονείς της, Αμαντέους και Ελζμπιέτα, που επιστρέφοντας από ταξίδι αναψυχής στο εξωτερικό, δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για την δυσάρεστη έκπληξη που τους κρύβει ο διπλανός συνεπιβάτης τους στο αεροπλάνο. Ενώ ο έφηβος αδελφόυλης της, αμά τη απουσία των πάντων από το σπίτι, θα πάρει το ρίσκο να δοκιμάσει για πρώτη φορά μαριχουάνα. Παίζοντας συνάμα βίντεο γκέιμς...
Κύκλο κάνει λοιπόν η ιστορία μας, με δεδομένη είναι η αλήθεια απαρχή του το μπαμ, όχι όμως και με τόσο προβλεπτό το σημείο που θα μαζευτούν και οι 360 μοίρες του, δένοντας έτσι πλήρως τις έξι (συν μία της εισαγωγής) ρουμπρίκες που συνθέτουν αυτό εδώ το κινηματογραφικό μπερδεψάκι. Που δεν φτάνει να γίνει κομφουζιάκι, λόγω της πολύ σωστά υπολογισμένης από τον Πολωνό σκηνοθέτη Paweł Maślona, μίξης των επιμέρους στόρις, που διαχέονται όμορφα η μία προς την άλλη, ωσότου φτάσουν στο τελικό ξεκαθάρισμα της σύνδεσης των πάντων. Όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα σε τέτοιου είδους κινηματογραφικά παζλ όμως, τα κομματάκια που το απαρτίζουν δεν έχουν ούτε την ίδια δυναμική, ούτε το ανάλογο ενδιαφέρον, προκαλώντας με την αφηγηματική τους ανισότητα, ομοίως ανάλογη διαφορά προσδοκίας στον θεατή. Ο οποίος αλλιώς περιμένει να δει πως θα εξελιχθεί η τρέλα στην καμπίνα του ιπτάμενου τζάμπο και εντελώς ανάστροφα τι θα συμβεί με την γκαστρωμένη στην ώρα της, νυφούλα, απλά γιατί τέτοιος συνδυασμός είναι απίστευτα ακραίος και ελάχιστα πιθανός έως αδύνατος. Καμία κοπελιά δεν ντύνεται τα τούλια, μία ώρα πριν μπει στο Ιασώ να ξεγεννήσει! Το κακό είναι πως αυτή η εικόνα είναι και η μόνη που δίνει ένα αισιόδοξο μήνυμα στην εκπνοή, την ώρα που όλα τα άλλα στον περίγυρο, φαίνεται πως καταρρέουν.
Κι αυτό γιατί ξεφεύγει πλήρως από το σύνθημα του ντιρέκτορα, που έχει την λέξη καθημερινότητα σε πολύ υψηλό σημείο στο σκιτσάρισμα της μπερδεψιάς του. Αντίθετα τα λοιπά σκετσάκια, μοιάζουν σαν βγαλμένα από την διπλανή (για να μην πω την δική μας) πόρτα και εμφανίζονται πιο εύπεπτα και εντέλει αποδεκτά στην πλατεία, ως ενδεχομένως ικανά να τύχουν. Αποτέλεσμα της ταχύτατης σε ρυθμό και πολυσυλλεκτικής σε διαφορετικές περσόνες μάζωξης, είναι το σκοτεινού χιούμορ μιξ Atak Paniki να πραγματοποιεί εντέλει τον σκοπό του, καθιστώντας σαφές αυτό που αποξαρχής επιδιώκει να πει. Η παράνοια δεν είναι πια η εξαίρεση. Μιας και όσα παρακολουθούμε στο πανί, φαντάζουν με νορμάλ καταστάσεις. Που με τέμπο σταθερό οδηγούν στον κατακερματισμό. Ξεκίνα να μετράς λοιπόν δευτερόλεπτα. Στα εκατό καιγόμαστε.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 19 Σεπτεμβρίου 2019 από την Neo Films!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική