25ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας / Νύχτες Πρεμιέρας
18 - 29 Σεπτεμβρίου 2019
Οκτώ ταινίες, από όλο τον κόσμο συνθέτουν το διαγωνιστικό τμήμα των ντοκιμαντέρ Stranger Than Fiction του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας", τμήμα που φιλοδοξεί να συστήσει στο κοινό συναρπαστικές, παράδοξες, ιδιόρρυθμες και γοητευτικές εικόνες ενός πολυφωνικού κόσμου, εκπληκτικές ιστορίες της καθημερινότητας που θα ζήλευε και ο πιο προικισμένος σεναριογράφος, αποκαλυπτικές ματιές στη σημερινή πραγματικότητα, όλα κλεισμένα σε ταινίες-εμπειρίες. Ένα κονκόρσο που φέτος θα μας ταξιδέψει στις ΗΠΑ, την Κίνα, το Μεξικό, τις Κάτω Χώρες, το Σουδάν, την Βόρεια Μακεδονία. Οκτώ δημιουργίες που στην 25η εκδοχή του θεσμού θα συναγωνιστούν για το βαρύτιμο έπαθλο, που θα απονείμει ειδική κριτική επιτροπή καλλιτεχνών και επαγγελματιών που σχετίζονται με τον χώρο του κινηματογράφου. Το οποίο, η Χρυσή Αθηνά Καλύτερου Ντοκιμαντέρ, δια χειρός του οίκου Zolotas, θα δοθεί στον σκηνοθέτη της πιο άρτιας τεχνικά ταινίας της δεκάδας και θα συνοδευτεί από χρηματικό έπαθλο αξίας 2.000 ευρώ.
Το πλήρες ρόστερ του διαγωνιστικού, με τις ώρες προβολής των έργων, που στις περισσότερες περιπτώσεις θα κάνουν την εμφάνιση τους στις κεντρικές αίθουσες του φεστιβάλ στο μεγαλύτερο ποσοστό τους από δύο φορές, ενώ με χρυσά γράμματα είναι καταχωρημένες οι (και) δημοσιογραφικές προβολές που έχουν ενταχθεί πια στο κανονικό απογευματινό πρόγραμμα Είναι βέβαιο πως οι σινεφίλ θα δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο συγκεκριμένο τμήμα, καθώς το ντοκιμαντέρ αποτελεί το πλέον αναπτυσσόμενο κινηματογραφικό είδος της εποχής μας:
One Child Nation
Το Έθνος του Ενός Παιδιού
ΚΙΝΑ, ΗΠΑ / 2019 / Έγχρωμο & Ασπρόμαυρο / 85' / ΑΓΓΛΙΚΑ, ΜΑΝΔΑΡΙΝΙΚΑ
Των Nanfu Wang, Jialing Zhang
Μια απόγονος της διαβόητης «πολιτικής του ενός παιδιού» σπάει δεκαετίες ένοχης σιωπής γύρω από ένα άνευ προηγουμένου κοινωνικό πείραμα που διαμόρφωσε και κατέστρεψε αμέτρητες ζωές στην Κίνα. Τα λόγια περιττεύουν για ένα εκπληκτικό ντοκιμαντέρ - από τα καλύτερα των τελευταίων ετών - το οποίο φέρνει στο φως την απίστευτη διαρροή ανθρωπιάς που για 36 ολόκληρα χρόνια γονάτισε έναν ολόκληρο λαό. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σάντανς.
Αν δεχτείς πως η Ιστορία είναι μια συνισταμένη αφηγήσεών της, τότε τα ντοκιμαντέρ είναι νευραλγικά βοηθήματα στον ιστορικό του μέλλοντος και τον πολίτη του παρόντος. Εδώ, μέσα από τα μάτια μιας απογόνου της «πολιτικής του ενός παιδιού» (1979-2015) της κομμουνιστικής Κίνας, ξετυλίγεται μια συγκλονιστική αντιπαραβολή ενός απολυταρχικού καθεστώτος και των παράπλευρων συνεπειών του στους -αναγκαστικά και μη- υπάκουους πολίτες του.
Το ωφέλιμο δεν είναι τερπνό, κάποτε αμφιβάλλεις και για το αν υπήρξε ωφέλιμο, άλλοτε συμπεραίνεις την εγγύτητα ολοκληρωτισμού και διαφθοράς και στο τέλος αναμετράσαι ξανά με τον ανθρώπινο πόνο που καταλήγει παραφθαρμένη υποσημείωση μιας Ιστορίας που πάντα θα γράφεται και πάντα θα αδιαφορεί για τα αντικείμενα της, εμάς. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Σάντανς και πλειάδα βραβείων σε παρόμοιες κινηματογραφικές διοργανώσεις για το πιο συζητημένο ντοκιμαντέρ του 2019.
Που και πότε?
Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 20:00 DANAOS 1 (PRESS)
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 19:00 ODEON OPERA 2
Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 21:00 DANAOS 2
Midnight Family
Η Οικογένεια Του Μεσονυκτίου
ΜΕΞΙΚΟ, ΗΠΑ / 2019 / Έγχρωμο / 81' / ΙΣΠΑΝΙΚΑ
Του Luke Lorentzen
Καθώς τα δημόσια ασθενοφόρα στην Πόλη του Μεξικό είναι λιγοστά, μια οικογένεια εξοπλίζει το δικό της όχημα μπαίνοντας κάθε βράδυ με τα χίλια σε ένα χαοτικό ράλι ακραίου ανταγωνισμού για το ποιος θα ανταποκριθεί πρώτος στην επόμενη κλήση για βοήθεια. Ένα από τα πλέον βραβευμένα ντοκιμαντέρ της χρονιάς συνδυάζει την αμεσότητα του ρεπορτάζ πρώτης γραμμής με τους καταιγιστικούς ρυθμούς μιας ταινίας δράσης. Τα έσοδα της προβολής στις 20/9 θα διατεθούν στην οργάνωση «Αποστολή Άνθρωπος».
Στο Μέξικο Σίτι δεν προβλέπονται ούτε 50 ασθενοφόρα για 9 εκατομμύρια κατοίκων. Ιδιώτες παίρνουν πρωτοβουλία – και αδειοδοτούνται από το κράτος! - να συνεισφέρουν με δικά τους έξοδα ασθενοφόρο και ιατρικά εργαλεία, ευελπιστώντας στην οικονομική βοήθεια των ασθενών που μεταφέρουν. Η οικογένεια Οτσόα ανήκει στους ιδιώτες αυτούς, μια οικογένεια του μεσονυκτίου.
Χωρίς λεκτική αφήγηση και με την κάμερα πανταχού παρούσα, το έργο παρακολουθεί στα σκοτάδια της μεγαλούπολης την ασθενούσα Υγεία, τους ανθρώπους-έρμαια της απουσίας της, τους αλλόκοτους Καλούς Σαμαρείτες μιας νεομεσαιωνικής εποχής. Μέσα από κούρσες θανάτου στις αστικές λεωφόρους, ξενύχτια στον χώρο νοσηλείας του οχήματος, επισκέψεις στο σούπερ-μάρκετ για κονσέρβες και σπρώξιμο, αφού τα καύσιμα, όπως και τα λεφτά, σώνονται, το ντοκιμαντέρ του Λόρεντζεν αποτυπώνει μια χώρα που κυματίζει τη σημαία της (το τελευταίο πλάνο) αλλά έχει ξεχάσει τα βασικά. Κάθε ομοιότητα συμπτωματική…
Που και πότε?
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 18:00 DANAOS 1(PRESS)
Σαββάτο 21 Σεπτεμβρίου 21:00 ODEON OPERA 2
Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 19:00 DANAOS 2
Recorder: The Marion Stokes Project
Τα Χρονικά της Μάριον Στόουκς
ΗΠΑ / 2019 / Έγχρωμο / 87' / ΑΓΓΛΙΚΑ
Του Matt Wolf
Για 30 συνεχή χρόνια, και σε 24ωρη βάση, η Μάριον Στόουκς μαγνητοσκοπούσε μανιωδώς τηλεοπτικές εκπομπές. Ξεκίνησε ένα απόγευμα του 1979 και σταμάτησε τη στιγμή που πέθανε, τον ∆εκέμβρη του 2012. Πίσω της άφησε ένα απίστευτο πολιτισμικό αρχείο 70 χιλιάδων βιντεοκασετών, όπως και ένα μεγάλο ερώτημα: τί ακριβώς της γέννησε αυτή την αλλόκοτη συνήθεια; Ήταν ένα είδος παράνοιας; Μια ψύχωση; Ή κάτι περισσότερο; Οι απαντήσεις για ένα από τα πιο παράξενα ανθρώπινα μυστήρια που υπήρξαν ποτέ βρίσκονται σε αυτό το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ. Στην προβολή της 21/09 προλογίζει ο δημοσιογράφος Νικόλας Λεοντόπουλος
Σας συστήνουμε την Μάριον Στόουκς. Τη μυστηριώδη γυναίκα που κατέγραψε και αρχειοθέτησε λεπτομερώς 35 αδιάλειπτα χρόνια τηλεοπτικής εκπομπής αμερικανικών καναλιών εθνικής και τοπικής εμβέλειας μέχρι την ώρα που πέθανε. Το ασύλληπτο αυτό αρχείο ειδησεογραφικής (και όχι μόνο) ιστορίας, αν και δεν είναι το μοναδικό του είδους του, παραμένει ως σήμερα το πληρέστερα και καλύτερα αρχειοθετημένο.
Η ταινία του Ματ Γουλφ ακολουθεί δύο παράλληλους δρόμους. Το έναν μιας προσπάθειας αποκρυπτογράφησης της προσωπικότητας μιας γυναίκας ερμητικής, δεσποτικής και άτεγκτα προσηλωμένης στον σκοπό της. Και τον άλλον της καθαυτής παρουσίασης, μέσω επιλεγμένων στιγμιοτύπων, της τηλεοπτικής πραγματικότητας που διαμόρφωσε τον χάρτη μιας εκρηκτικής χώρας. Στο τέλος, θα έχεις γίνει μάρτυρας της βαθιάς μας συναισθηματικής ανάγκης να δομήσουμε την ύπαρξή μας γύρω από αφηγήσεις, να μην επιτρέψουμε το παραμικρό στην καταδίκη της λήθης, να έχουμε πληρώσει βιωματικά διόδια στην ανέλπιδη αναζήτηση του χαμένου χρόνου.
Που και πότε?
Σαββάτο 21 Σεπτεμβρίου 18:30 IDEAL (PRESS)
Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 21:00 ODEON OPERA 2
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 22:30 DANAOS 2
Honeyland
Η Γη του Μέλιτος
Β. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ / 2018 / Έγχρωμο / 85' / ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ
Των Ljubomir Stefanov, Tamara Kotevska
Σάρωσε τα βραβεία στο Σάντανς, κερδίζοντας τρία μεγάλα έπαθλα, και μια θέση στην πεντάδα των φετινών Όσκαρ είναι δεδομένη. Τα λόγια όμως αδυνατούν να περιγράψουν την εμπειρία ενός εντυπωσιακά φωτογραφημένου και βαθιά συγκινητικού ντοκιμαντέρ το οποίο, με ηρωίδα μια φτωχή γυναίκα που ζει από τη μελισσοκομία στα βουνά της Βόρειας Μακεδονίας, μιλά για έναν τρόπο ζωής που χάνεται, σκιαγραφεί μια συγκλονιστική ύπαρξη και γίνεται μοναδικό μνημείο της ανθρώπινης κατάστασης.
Όπως συμβαίνει με πολλά ωραία έργα, διαβάζοντας την υπόθεση δεν συμπεραίνεις την εμπειρία τους. Μια μελισσοκόμος στα κακοτράχαλα όρη της Βαλκανικής, Τουρκάλα σε μια περιοχή-χωνευτήρι εθνοτήτων, ζει σ’ ένα πλινθόκτιστο σπίτι με την ανήμπορη, μισότυφλη μάνα της, επιμελούμενη μ’ έναν τρόπο -που πρέπει να δεις για να καταλάβεις- τις μέλισσες και τις κηρήθρες της. Το μέλι της το πουλάει στα Σκόπια για ένα τσαμπί μπανάνες, μια βεντάλια για τη μάνα της, μια βαφή μαλλιών (!). Ο ερχομός μιας πολυμελούς οικογένειας νομάδων όμως θα αναστατώσει την ερημιά και τις μέλισσές της.
Σινεμά-βεριτέ μιας αιώνιας Φύσης, ενός τρόπου ζωής που πεθαίνει, της ενστικτώδους αντιοικολογικής μας συμπεριφοράς και της σοφής διατύπωσης των μάταιων της ύπαρξης. Καθώς η εκπληκτική φωτογραφική παλέτα χειμωνιάζει, η κόρη ρωτά την ετοιμοθάνατη μάνα της: «Φαντάζεσαι την Άνοιξη να έρχεται;» για να πάρει την απάντηση: «Υπάρχει Άνοιξη;». Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στον Σάντανς για ένα οσκαρικό φαβορί.
Που και πότε?
Σαββάτο 21 Σεπτεμβρίου 20:00 ASTOR (PRESS)
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 18:00 ASTOR
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 20:00 DANAOS 2
Talking About Trees
Δέντρα στην Έρημο
ΓΑΛΛΙΑ, ΣΟΥΔΑΝ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ,ΤΣΑΝΤ, ΚΑΤΑΡ / 2019 / Έγχρωμο / 94' / ΑΡΑΒΙΚΑ, ΑΓΓΛΙΚΑ, ΡΩΣΙΚΑ
Του Suhaib Gasmelbari
Παρά το γεγονός πως στο Σουδάν ο κινηματογράφος έχει ουσιαστικά απαγορευτεί από το καθεστώς, τέσσερεις βετεράνοι σκηνοθέτες κινούν γη και ουρανό για να οργανώσουν την πρώτη δημόσια προβολή μετά από χρόνια. Εκεί που το αυτονόητο θεωρείται επανάσταση, και η αγάπη για το σινεμά δίνει ελπίδα στους κατατρεγμένους ενός τόπου, γεννιέται το πιο μεγαλόψυχο και εγκάρδιο ντοκιμαντέρ που θα δείτε φέτος. Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Βερολίνου.
Το Σουδάν δεν έχει ούτε έναν κινηματογράφο. Ευάριθμες δημοκρατίες και δικτατορίες, όπως η κρατούσα 30ετής, αργότερα, μπορεί να έλεγες πως αυτό δεν είναι το πιο μεγάλο της πρόβλημα. Όμως όταν ρωτάται στην αρχή ο πρεσβύτερος εκ των τεσσάρων εναπομείναντων της Λέσχης Σουδανικού Κινηματογράφου, «γιατί πέθανε το σινεμά στο Σουδάν;», η απάντηση μοιάζει να υπερβαίνει τον τοπικό χωροχρόνο. «Για να πεθάνει τόσο ξαφνικά» – όχι μόνο στο Σουδάν, προσθέτουμε εμείς – «κάποιος έχει εκ των έσω προδώσει».
Το ντοκιμαντέρ του Γκασμελμπαρί είναι μια από τις συγκινητικότερες στιγμές των φετινών Νυχτών. Μέσα του φωλιάζει η φιλία, ο βιωμένος χρόνος, το γλυκό χιούμορ που σε τυλίγει ανακουφιστικά, η πνιγηρή, εξουθενωτική ιστορία ενός μαστιζόμενου τόπου, οι βαθιά πολιτικοί λόγοι που η συλλογικότητα του κινηματογράφου δεν είναι αρεστή από την Εξουσία. Βραβείο Κοινού και Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο φετινό Βερολίνο.
Που και πότε?
Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 20:00 ASTOR (PRESS)
Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 19:00 ODEON OPERA 2
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 18:15 ODEON OPERA 2
MOTHER
ΜΗΤΕΡΑ
ΒΕΛΓΙΟ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ / 2019 / Έγχρωμο / 82' / ΤΑΪΛΑΝΔΕΖΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ (ΕΛΒΕΤΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ), ΑΓΓΛΙΚΑ
Του Kristof Bilsen
Η Πομ δουλεύει στην Ταϊλάνδη, σε ένα κέντρο φροντίδας ηλικιωμένων με Αλτσχάιμερ όπου ευκατάστατοι Ευρωπαίοι εμπιστεύονται τους συγγενείς στη χαμηλού κόστους υψηλή περιποίηση. Η Πομ είναι επίσης μητέρα τριών παιδιών, τα οποία όμως βλέπει σπάνια, καθώς εργάζεται σε άλλη πόλη για να τα μεγαλώσει. Ένα ντοκιμαντέρ που ηχεί ως συγκινητικός συναγερμός των συμβολικών και κυριολεκτικά χαμένων μας αξιών, παρατηρώντας σιωπηλά τη ζωή να ελίσσεται ακάθεκτη μέσα από τις τρομακτικές και ποικιλόμορφες αντιθέσεις της. Απλά συνταρακτικό. Παρουσία του σκηνοθέτη (προβολή 25/09)
Σπάνια ένα ντοκιμαντέρ μπορεί να σε αγγίξει σε τόσο ευγενικά και ευαίσθητα σημεία ενώ πραγματεύεται με μέτρο και σοβαρότητα τόσο πολιτικά ζητήματα. Η «Μητέρα» το κάνει. Η Πομ δουλεύει στην Ταϋλάνδη σε κέντρο φροντίδας ηλικιωμένων με Αλτσχάιμερ, που δέχεται αποκλειστικά ευκατάστατους κεντροευρωπαίους παρέχοντάς τους ολοήμερη περιποίηση, σε τιμές και ποιότητα που η Ευρώπη αδυνατεί. Η Πομ όμως είναι και μητέρα τριών παιδιών που εργάζεται σε δύο δουλειές και βλέπει σποραδικά τα παιδιά της.
Με ασυνήθιστη λεπτότητα, ο Μπίλσεν διαπιστώνει έναν κόσμο τρομακτικής και ποικιλόμορφης ανισορροπίας, στον οποίο αρκεί μια άγρια ασθένεια να αποκαλύψει τόσο τα επώδυνα κενά του προηγμένου (…) Κόσμου όσο και την συνταρακτική συμπόνια που διέπει έναν «άλλον άνθρωπο», την (πραγματική) ηρωίδα από την…τριτοκοσμική Ταϋλάνδη. Ένα ντοκιμαντέρ - συγκινητικός συναγερμός των συμβολικών και κυριολεκτικών χαμένων μας σημασιών.
Που και πότε?
Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 19:45 ASTOR (PRESS)
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 20:15 DANAOS 2
Σαββάτο 28 Σεπτεμβρίου 20:00 DANAOS 2
The Amazing Johnathan Documentary
Η Απίθανη Ιστορία του Μάγου Τζόναθαν
ΗΠΑ / 2019 / Έγχρωμο / 91' / ΑΓΓΛΙΚΑ
Του Ben Berman
Ο Amazing Johnathan υπήρξε δημοφιλής μάγος με το προνόμιο να έχει ψυχαγωγήσει δύο Προέδρους της Αμερικής και εκατομμύρια θεατές. Προτού αποσυρθεί οριστικά, λόγω βεβαρημένης υγείας, ξεκινά μια αποχαιρετιστήρια περιοδεία και αναθέτει σε ένα νεαρό ντοκιμαντερίστα να την καταγράψει. Μόνο που ο σκηνοθέτης θα βρεθεί άθελά του πρωταγωνιστής σε ένα σουρεαλιστικό παιχνίδι μεταξύ πραγματικότητας και απάτης, το οποίο ίσως και να αποτελεί το ύστατο τρικ του σαρδόνιου μάγου. Ίσως και όχι.
Ο Amazing Johnathan είναι μάγος-stand up κωμικός που έχει «παίξει» για δύο Προέδρους κι έχει κλείσει στο Λας Βέγκας για περισσότερα διαδοχικά χρόνια από όποιον άλλον καλλιτέχνη. Μια σπάνια καρδιοπάθεια όμως, οδήγησε τους γιατρούς πριν πέντε χρόνια να του δώσουν ένα χρόνο ζωής. Το 2018 ωστόσο, εξασθενημένος αλλά ζωντανός και πάντα ανήσυχος, αποφάσισε να ξαναβγεί για μία ακόμα (τελευταία;) περιοδεία. Αυτό θα ήταν το ντοκιμαντέρ της. Στην πραγματικότητα όμως, ο σκηνοθέτης τούτου εδώ έμαθε πως άλλα τέσσερα συνεργεία θα κινηματογραφούσαν παράλληλα για λογαριασμό άλλων παραγωγών!
Οφθαλμοφανώς μεταμοντέρνο ντοκιμαντέρ πάνω στον θάνατο και το άγχος της δημιουργίας, το έργο παίζει τον ξέφρενο μοντερνισμό του στο ζενίθ, διερωτάται πηγαία πάνω στην αλήθεια και το ψέμα, κοντράρει στα ίσα τον...εργοδότη του και καταλήγει σε μια κατακτημένη αρμονία μέσα από ηθικές Συμπληγάδες, gonzo δημοσιογραφία, απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας και αιώνια αναπάντητα ερωτήματα.
Που και πότε?
Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 17:15 ASTOR (PRESS)
Σαββάτο 28 Σεπτεμβρίου 18:30 ODEON OPERA 2
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 18:00 DANAOS 2
Serendipity
Παιχνίδι της Τύχης
ΗΠΑ / 2019 / Έγχρωμο / 74' / ΓΑΛΛΙΚΑ, ΑΓΓΛΙΚΑ, ΚΑΝΤΟΝΕΖΙΚΑ
Της Prune Nourry
Η Αντζελίνα Τζολί και ο Ντάρεν Αρονόφσκι ανέλαβαν παραγωγή στην πρώτη σκηνοθετική απόπειρα της πολυσχιδούς καλλιτέχνιδος Προυν Νουρί. Μια αυτοβιογραφική και βαθιά ειλικρινή κατάθεση πάνω στο έργο της, τη δύσκολη περιπέτεια υγείας που πέρασε και το επώδυνο ταξίδι επιφοίτησης που την οδήγησε στη συνειδητοποίηση πως οτιδήποτε συμβαίνει στον κόσμο μας, συνδέεται με τους πιο μυστηριώδεις και ευεργετικούς τρόπους. Ένας πολυεπίπεδος στοχασμός πάνω στην τέχνη και τη ζωή, έννοιες αλληλένδετες και σε απόλυτη ανάγκη η μία της άλλης. Προλογίζει η Δρ. Ιστορίας της Τέχνης και Μουσειολόγος Κατερίνα Κοσκινά.
Η διάσημη Γαλλίδα καλλιτέχνις Προυν Νουρί σ’ ένα βαθιά αυτοβιογραφικό ντοκιμαντέρ που ανοίγεται σε δύο δρόμους. Ο ένας αφορά στην γλυπτική της και πραγματεύεται την πολυπολιτισμικότητα, την θρησκεία, την Γυναίκα. Ο άλλος στην μάχη της με τον καρκίνο του μαστού. Η πρωτοτυπία έγκειται στον τρόπο σύγκλισης των δύο. Μέσα από την μελέτη του σώματος, του γυναικείου οργανισμού και της γονιμότητας, παραθέτει εντυπωσιακά ανάλογα που ξεκινούν από την ολιστική ιατρική αντίληψη και φτάνουν στις αντιλήψεις της Ανατολής (η Ινδία και η Κίνα).
Θαυμάσια στιγμή η εργασία της πάνω στον κινεζικό «Πήλινο Στρατό». Αναπόφευκτα ανθρώπινο στις πιο οριακές στιγμές της θνητότητας, σφύζον από όρεξη για ζωή, αγάπη και δημιουργία, το έργο έρχεται με την παραγωγική σφραγίδα των Τζολί και Αρονόφσκι αλλά και την συνεισφορά ολόκληρης Ανιές Βαρντά σε ένα τρυφερό cameo.
Που και πότε?
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 18:30 ODEON OPERA 1 (PRESS)
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 20:15 ODEON OPERA 2
18 - 29 Σεπτεμβρίου 2019
Οκτώ ταινίες, από όλο τον κόσμο συνθέτουν το διαγωνιστικό τμήμα των ντοκιμαντέρ Stranger Than Fiction του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας", τμήμα που φιλοδοξεί να συστήσει στο κοινό συναρπαστικές, παράδοξες, ιδιόρρυθμες και γοητευτικές εικόνες ενός πολυφωνικού κόσμου, εκπληκτικές ιστορίες της καθημερινότητας που θα ζήλευε και ο πιο προικισμένος σεναριογράφος, αποκαλυπτικές ματιές στη σημερινή πραγματικότητα, όλα κλεισμένα σε ταινίες-εμπειρίες. Ένα κονκόρσο που φέτος θα μας ταξιδέψει στις ΗΠΑ, την Κίνα, το Μεξικό, τις Κάτω Χώρες, το Σουδάν, την Βόρεια Μακεδονία. Οκτώ δημιουργίες που στην 25η εκδοχή του θεσμού θα συναγωνιστούν για το βαρύτιμο έπαθλο, που θα απονείμει ειδική κριτική επιτροπή καλλιτεχνών και επαγγελματιών που σχετίζονται με τον χώρο του κινηματογράφου. Το οποίο, η Χρυσή Αθηνά Καλύτερου Ντοκιμαντέρ, δια χειρός του οίκου Zolotas, θα δοθεί στον σκηνοθέτη της πιο άρτιας τεχνικά ταινίας της δεκάδας και θα συνοδευτεί από χρηματικό έπαθλο αξίας 2.000 ευρώ.
Το πλήρες ρόστερ του διαγωνιστικού, με τις ώρες προβολής των έργων, που στις περισσότερες περιπτώσεις θα κάνουν την εμφάνιση τους στις κεντρικές αίθουσες του φεστιβάλ στο μεγαλύτερο ποσοστό τους από δύο φορές, ενώ με χρυσά γράμματα είναι καταχωρημένες οι (και) δημοσιογραφικές προβολές που έχουν ενταχθεί πια στο κανονικό απογευματινό πρόγραμμα Είναι βέβαιο πως οι σινεφίλ θα δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο συγκεκριμένο τμήμα, καθώς το ντοκιμαντέρ αποτελεί το πλέον αναπτυσσόμενο κινηματογραφικό είδος της εποχής μας:
One Child Nation
Το Έθνος του Ενός Παιδιού
ΚΙΝΑ, ΗΠΑ / 2019 / Έγχρωμο & Ασπρόμαυρο / 85' / ΑΓΓΛΙΚΑ, ΜΑΝΔΑΡΙΝΙΚΑ
Των Nanfu Wang, Jialing Zhang
Μια απόγονος της διαβόητης «πολιτικής του ενός παιδιού» σπάει δεκαετίες ένοχης σιωπής γύρω από ένα άνευ προηγουμένου κοινωνικό πείραμα που διαμόρφωσε και κατέστρεψε αμέτρητες ζωές στην Κίνα. Τα λόγια περιττεύουν για ένα εκπληκτικό ντοκιμαντέρ - από τα καλύτερα των τελευταίων ετών - το οποίο φέρνει στο φως την απίστευτη διαρροή ανθρωπιάς που για 36 ολόκληρα χρόνια γονάτισε έναν ολόκληρο λαό. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σάντανς.
Αν δεχτείς πως η Ιστορία είναι μια συνισταμένη αφηγήσεών της, τότε τα ντοκιμαντέρ είναι νευραλγικά βοηθήματα στον ιστορικό του μέλλοντος και τον πολίτη του παρόντος. Εδώ, μέσα από τα μάτια μιας απογόνου της «πολιτικής του ενός παιδιού» (1979-2015) της κομμουνιστικής Κίνας, ξετυλίγεται μια συγκλονιστική αντιπαραβολή ενός απολυταρχικού καθεστώτος και των παράπλευρων συνεπειών του στους -αναγκαστικά και μη- υπάκουους πολίτες του.
Το ωφέλιμο δεν είναι τερπνό, κάποτε αμφιβάλλεις και για το αν υπήρξε ωφέλιμο, άλλοτε συμπεραίνεις την εγγύτητα ολοκληρωτισμού και διαφθοράς και στο τέλος αναμετράσαι ξανά με τον ανθρώπινο πόνο που καταλήγει παραφθαρμένη υποσημείωση μιας Ιστορίας που πάντα θα γράφεται και πάντα θα αδιαφορεί για τα αντικείμενα της, εμάς. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Σάντανς και πλειάδα βραβείων σε παρόμοιες κινηματογραφικές διοργανώσεις για το πιο συζητημένο ντοκιμαντέρ του 2019.
Που και πότε?
Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 20:00 DANAOS 1 (PRESS)
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 19:00 ODEON OPERA 2
Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 21:00 DANAOS 2
Midnight Family
Η Οικογένεια Του Μεσονυκτίου
ΜΕΞΙΚΟ, ΗΠΑ / 2019 / Έγχρωμο / 81' / ΙΣΠΑΝΙΚΑ
Του Luke Lorentzen
Καθώς τα δημόσια ασθενοφόρα στην Πόλη του Μεξικό είναι λιγοστά, μια οικογένεια εξοπλίζει το δικό της όχημα μπαίνοντας κάθε βράδυ με τα χίλια σε ένα χαοτικό ράλι ακραίου ανταγωνισμού για το ποιος θα ανταποκριθεί πρώτος στην επόμενη κλήση για βοήθεια. Ένα από τα πλέον βραβευμένα ντοκιμαντέρ της χρονιάς συνδυάζει την αμεσότητα του ρεπορτάζ πρώτης γραμμής με τους καταιγιστικούς ρυθμούς μιας ταινίας δράσης. Τα έσοδα της προβολής στις 20/9 θα διατεθούν στην οργάνωση «Αποστολή Άνθρωπος».
Στο Μέξικο Σίτι δεν προβλέπονται ούτε 50 ασθενοφόρα για 9 εκατομμύρια κατοίκων. Ιδιώτες παίρνουν πρωτοβουλία – και αδειοδοτούνται από το κράτος! - να συνεισφέρουν με δικά τους έξοδα ασθενοφόρο και ιατρικά εργαλεία, ευελπιστώντας στην οικονομική βοήθεια των ασθενών που μεταφέρουν. Η οικογένεια Οτσόα ανήκει στους ιδιώτες αυτούς, μια οικογένεια του μεσονυκτίου.
Χωρίς λεκτική αφήγηση και με την κάμερα πανταχού παρούσα, το έργο παρακολουθεί στα σκοτάδια της μεγαλούπολης την ασθενούσα Υγεία, τους ανθρώπους-έρμαια της απουσίας της, τους αλλόκοτους Καλούς Σαμαρείτες μιας νεομεσαιωνικής εποχής. Μέσα από κούρσες θανάτου στις αστικές λεωφόρους, ξενύχτια στον χώρο νοσηλείας του οχήματος, επισκέψεις στο σούπερ-μάρκετ για κονσέρβες και σπρώξιμο, αφού τα καύσιμα, όπως και τα λεφτά, σώνονται, το ντοκιμαντέρ του Λόρεντζεν αποτυπώνει μια χώρα που κυματίζει τη σημαία της (το τελευταίο πλάνο) αλλά έχει ξεχάσει τα βασικά. Κάθε ομοιότητα συμπτωματική…
Που και πότε?
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 18:00 DANAOS 1(PRESS)
Σαββάτο 21 Σεπτεμβρίου 21:00 ODEON OPERA 2
Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 19:00 DANAOS 2
Recorder: The Marion Stokes Project
Τα Χρονικά της Μάριον Στόουκς
ΗΠΑ / 2019 / Έγχρωμο / 87' / ΑΓΓΛΙΚΑ
Του Matt Wolf
Για 30 συνεχή χρόνια, και σε 24ωρη βάση, η Μάριον Στόουκς μαγνητοσκοπούσε μανιωδώς τηλεοπτικές εκπομπές. Ξεκίνησε ένα απόγευμα του 1979 και σταμάτησε τη στιγμή που πέθανε, τον ∆εκέμβρη του 2012. Πίσω της άφησε ένα απίστευτο πολιτισμικό αρχείο 70 χιλιάδων βιντεοκασετών, όπως και ένα μεγάλο ερώτημα: τί ακριβώς της γέννησε αυτή την αλλόκοτη συνήθεια; Ήταν ένα είδος παράνοιας; Μια ψύχωση; Ή κάτι περισσότερο; Οι απαντήσεις για ένα από τα πιο παράξενα ανθρώπινα μυστήρια που υπήρξαν ποτέ βρίσκονται σε αυτό το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ. Στην προβολή της 21/09 προλογίζει ο δημοσιογράφος Νικόλας Λεοντόπουλος
Σας συστήνουμε την Μάριον Στόουκς. Τη μυστηριώδη γυναίκα που κατέγραψε και αρχειοθέτησε λεπτομερώς 35 αδιάλειπτα χρόνια τηλεοπτικής εκπομπής αμερικανικών καναλιών εθνικής και τοπικής εμβέλειας μέχρι την ώρα που πέθανε. Το ασύλληπτο αυτό αρχείο ειδησεογραφικής (και όχι μόνο) ιστορίας, αν και δεν είναι το μοναδικό του είδους του, παραμένει ως σήμερα το πληρέστερα και καλύτερα αρχειοθετημένο.
Η ταινία του Ματ Γουλφ ακολουθεί δύο παράλληλους δρόμους. Το έναν μιας προσπάθειας αποκρυπτογράφησης της προσωπικότητας μιας γυναίκας ερμητικής, δεσποτικής και άτεγκτα προσηλωμένης στον σκοπό της. Και τον άλλον της καθαυτής παρουσίασης, μέσω επιλεγμένων στιγμιοτύπων, της τηλεοπτικής πραγματικότητας που διαμόρφωσε τον χάρτη μιας εκρηκτικής χώρας. Στο τέλος, θα έχεις γίνει μάρτυρας της βαθιάς μας συναισθηματικής ανάγκης να δομήσουμε την ύπαρξή μας γύρω από αφηγήσεις, να μην επιτρέψουμε το παραμικρό στην καταδίκη της λήθης, να έχουμε πληρώσει βιωματικά διόδια στην ανέλπιδη αναζήτηση του χαμένου χρόνου.
Που και πότε?
Σαββάτο 21 Σεπτεμβρίου 18:30 IDEAL (PRESS)
Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 21:00 ODEON OPERA 2
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 22:30 DANAOS 2
Honeyland
Η Γη του Μέλιτος
Β. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ / 2018 / Έγχρωμο / 85' / ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ
Των Ljubomir Stefanov, Tamara Kotevska
Σάρωσε τα βραβεία στο Σάντανς, κερδίζοντας τρία μεγάλα έπαθλα, και μια θέση στην πεντάδα των φετινών Όσκαρ είναι δεδομένη. Τα λόγια όμως αδυνατούν να περιγράψουν την εμπειρία ενός εντυπωσιακά φωτογραφημένου και βαθιά συγκινητικού ντοκιμαντέρ το οποίο, με ηρωίδα μια φτωχή γυναίκα που ζει από τη μελισσοκομία στα βουνά της Βόρειας Μακεδονίας, μιλά για έναν τρόπο ζωής που χάνεται, σκιαγραφεί μια συγκλονιστική ύπαρξη και γίνεται μοναδικό μνημείο της ανθρώπινης κατάστασης.
Όπως συμβαίνει με πολλά ωραία έργα, διαβάζοντας την υπόθεση δεν συμπεραίνεις την εμπειρία τους. Μια μελισσοκόμος στα κακοτράχαλα όρη της Βαλκανικής, Τουρκάλα σε μια περιοχή-χωνευτήρι εθνοτήτων, ζει σ’ ένα πλινθόκτιστο σπίτι με την ανήμπορη, μισότυφλη μάνα της, επιμελούμενη μ’ έναν τρόπο -που πρέπει να δεις για να καταλάβεις- τις μέλισσες και τις κηρήθρες της. Το μέλι της το πουλάει στα Σκόπια για ένα τσαμπί μπανάνες, μια βεντάλια για τη μάνα της, μια βαφή μαλλιών (!). Ο ερχομός μιας πολυμελούς οικογένειας νομάδων όμως θα αναστατώσει την ερημιά και τις μέλισσές της.
Σινεμά-βεριτέ μιας αιώνιας Φύσης, ενός τρόπου ζωής που πεθαίνει, της ενστικτώδους αντιοικολογικής μας συμπεριφοράς και της σοφής διατύπωσης των μάταιων της ύπαρξης. Καθώς η εκπληκτική φωτογραφική παλέτα χειμωνιάζει, η κόρη ρωτά την ετοιμοθάνατη μάνα της: «Φαντάζεσαι την Άνοιξη να έρχεται;» για να πάρει την απάντηση: «Υπάρχει Άνοιξη;». Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στον Σάντανς για ένα οσκαρικό φαβορί.
Που και πότε?
Σαββάτο 21 Σεπτεμβρίου 20:00 ASTOR (PRESS)
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 18:00 ASTOR
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 20:00 DANAOS 2
Talking About Trees
Δέντρα στην Έρημο
ΓΑΛΛΙΑ, ΣΟΥΔΑΝ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ,ΤΣΑΝΤ, ΚΑΤΑΡ / 2019 / Έγχρωμο / 94' / ΑΡΑΒΙΚΑ, ΑΓΓΛΙΚΑ, ΡΩΣΙΚΑ
Του Suhaib Gasmelbari
Παρά το γεγονός πως στο Σουδάν ο κινηματογράφος έχει ουσιαστικά απαγορευτεί από το καθεστώς, τέσσερεις βετεράνοι σκηνοθέτες κινούν γη και ουρανό για να οργανώσουν την πρώτη δημόσια προβολή μετά από χρόνια. Εκεί που το αυτονόητο θεωρείται επανάσταση, και η αγάπη για το σινεμά δίνει ελπίδα στους κατατρεγμένους ενός τόπου, γεννιέται το πιο μεγαλόψυχο και εγκάρδιο ντοκιμαντέρ που θα δείτε φέτος. Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Βερολίνου.
Το Σουδάν δεν έχει ούτε έναν κινηματογράφο. Ευάριθμες δημοκρατίες και δικτατορίες, όπως η κρατούσα 30ετής, αργότερα, μπορεί να έλεγες πως αυτό δεν είναι το πιο μεγάλο της πρόβλημα. Όμως όταν ρωτάται στην αρχή ο πρεσβύτερος εκ των τεσσάρων εναπομείναντων της Λέσχης Σουδανικού Κινηματογράφου, «γιατί πέθανε το σινεμά στο Σουδάν;», η απάντηση μοιάζει να υπερβαίνει τον τοπικό χωροχρόνο. «Για να πεθάνει τόσο ξαφνικά» – όχι μόνο στο Σουδάν, προσθέτουμε εμείς – «κάποιος έχει εκ των έσω προδώσει».
Το ντοκιμαντέρ του Γκασμελμπαρί είναι μια από τις συγκινητικότερες στιγμές των φετινών Νυχτών. Μέσα του φωλιάζει η φιλία, ο βιωμένος χρόνος, το γλυκό χιούμορ που σε τυλίγει ανακουφιστικά, η πνιγηρή, εξουθενωτική ιστορία ενός μαστιζόμενου τόπου, οι βαθιά πολιτικοί λόγοι που η συλλογικότητα του κινηματογράφου δεν είναι αρεστή από την Εξουσία. Βραβείο Κοινού και Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο φετινό Βερολίνο.
Που και πότε?
Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 20:00 ASTOR (PRESS)
Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 19:00 ODEON OPERA 2
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 18:15 ODEON OPERA 2
MOTHER
ΜΗΤΕΡΑ
ΒΕΛΓΙΟ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ / 2019 / Έγχρωμο / 82' / ΤΑΪΛΑΝΔΕΖΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ (ΕΛΒΕΤΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ), ΑΓΓΛΙΚΑ
Του Kristof Bilsen
Η Πομ δουλεύει στην Ταϊλάνδη, σε ένα κέντρο φροντίδας ηλικιωμένων με Αλτσχάιμερ όπου ευκατάστατοι Ευρωπαίοι εμπιστεύονται τους συγγενείς στη χαμηλού κόστους υψηλή περιποίηση. Η Πομ είναι επίσης μητέρα τριών παιδιών, τα οποία όμως βλέπει σπάνια, καθώς εργάζεται σε άλλη πόλη για να τα μεγαλώσει. Ένα ντοκιμαντέρ που ηχεί ως συγκινητικός συναγερμός των συμβολικών και κυριολεκτικά χαμένων μας αξιών, παρατηρώντας σιωπηλά τη ζωή να ελίσσεται ακάθεκτη μέσα από τις τρομακτικές και ποικιλόμορφες αντιθέσεις της. Απλά συνταρακτικό. Παρουσία του σκηνοθέτη (προβολή 25/09)
Σπάνια ένα ντοκιμαντέρ μπορεί να σε αγγίξει σε τόσο ευγενικά και ευαίσθητα σημεία ενώ πραγματεύεται με μέτρο και σοβαρότητα τόσο πολιτικά ζητήματα. Η «Μητέρα» το κάνει. Η Πομ δουλεύει στην Ταϋλάνδη σε κέντρο φροντίδας ηλικιωμένων με Αλτσχάιμερ, που δέχεται αποκλειστικά ευκατάστατους κεντροευρωπαίους παρέχοντάς τους ολοήμερη περιποίηση, σε τιμές και ποιότητα που η Ευρώπη αδυνατεί. Η Πομ όμως είναι και μητέρα τριών παιδιών που εργάζεται σε δύο δουλειές και βλέπει σποραδικά τα παιδιά της.
Με ασυνήθιστη λεπτότητα, ο Μπίλσεν διαπιστώνει έναν κόσμο τρομακτικής και ποικιλόμορφης ανισορροπίας, στον οποίο αρκεί μια άγρια ασθένεια να αποκαλύψει τόσο τα επώδυνα κενά του προηγμένου (…) Κόσμου όσο και την συνταρακτική συμπόνια που διέπει έναν «άλλον άνθρωπο», την (πραγματική) ηρωίδα από την…τριτοκοσμική Ταϋλάνδη. Ένα ντοκιμαντέρ - συγκινητικός συναγερμός των συμβολικών και κυριολεκτικών χαμένων μας σημασιών.
Που και πότε?
Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 19:45 ASTOR (PRESS)
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 20:15 DANAOS 2
Σαββάτο 28 Σεπτεμβρίου 20:00 DANAOS 2
The Amazing Johnathan Documentary
Η Απίθανη Ιστορία του Μάγου Τζόναθαν
ΗΠΑ / 2019 / Έγχρωμο / 91' / ΑΓΓΛΙΚΑ
Του Ben Berman
Ο Amazing Johnathan υπήρξε δημοφιλής μάγος με το προνόμιο να έχει ψυχαγωγήσει δύο Προέδρους της Αμερικής και εκατομμύρια θεατές. Προτού αποσυρθεί οριστικά, λόγω βεβαρημένης υγείας, ξεκινά μια αποχαιρετιστήρια περιοδεία και αναθέτει σε ένα νεαρό ντοκιμαντερίστα να την καταγράψει. Μόνο που ο σκηνοθέτης θα βρεθεί άθελά του πρωταγωνιστής σε ένα σουρεαλιστικό παιχνίδι μεταξύ πραγματικότητας και απάτης, το οποίο ίσως και να αποτελεί το ύστατο τρικ του σαρδόνιου μάγου. Ίσως και όχι.
Ο Amazing Johnathan είναι μάγος-stand up κωμικός που έχει «παίξει» για δύο Προέδρους κι έχει κλείσει στο Λας Βέγκας για περισσότερα διαδοχικά χρόνια από όποιον άλλον καλλιτέχνη. Μια σπάνια καρδιοπάθεια όμως, οδήγησε τους γιατρούς πριν πέντε χρόνια να του δώσουν ένα χρόνο ζωής. Το 2018 ωστόσο, εξασθενημένος αλλά ζωντανός και πάντα ανήσυχος, αποφάσισε να ξαναβγεί για μία ακόμα (τελευταία;) περιοδεία. Αυτό θα ήταν το ντοκιμαντέρ της. Στην πραγματικότητα όμως, ο σκηνοθέτης τούτου εδώ έμαθε πως άλλα τέσσερα συνεργεία θα κινηματογραφούσαν παράλληλα για λογαριασμό άλλων παραγωγών!
Οφθαλμοφανώς μεταμοντέρνο ντοκιμαντέρ πάνω στον θάνατο και το άγχος της δημιουργίας, το έργο παίζει τον ξέφρενο μοντερνισμό του στο ζενίθ, διερωτάται πηγαία πάνω στην αλήθεια και το ψέμα, κοντράρει στα ίσα τον...εργοδότη του και καταλήγει σε μια κατακτημένη αρμονία μέσα από ηθικές Συμπληγάδες, gonzo δημοσιογραφία, απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας και αιώνια αναπάντητα ερωτήματα.
Που και πότε?
Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 17:15 ASTOR (PRESS)
Σαββάτο 28 Σεπτεμβρίου 18:30 ODEON OPERA 2
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 18:00 DANAOS 2
Serendipity
Παιχνίδι της Τύχης
ΗΠΑ / 2019 / Έγχρωμο / 74' / ΓΑΛΛΙΚΑ, ΑΓΓΛΙΚΑ, ΚΑΝΤΟΝΕΖΙΚΑ
Της Prune Nourry
Η Αντζελίνα Τζολί και ο Ντάρεν Αρονόφσκι ανέλαβαν παραγωγή στην πρώτη σκηνοθετική απόπειρα της πολυσχιδούς καλλιτέχνιδος Προυν Νουρί. Μια αυτοβιογραφική και βαθιά ειλικρινή κατάθεση πάνω στο έργο της, τη δύσκολη περιπέτεια υγείας που πέρασε και το επώδυνο ταξίδι επιφοίτησης που την οδήγησε στη συνειδητοποίηση πως οτιδήποτε συμβαίνει στον κόσμο μας, συνδέεται με τους πιο μυστηριώδεις και ευεργετικούς τρόπους. Ένας πολυεπίπεδος στοχασμός πάνω στην τέχνη και τη ζωή, έννοιες αλληλένδετες και σε απόλυτη ανάγκη η μία της άλλης. Προλογίζει η Δρ. Ιστορίας της Τέχνης και Μουσειολόγος Κατερίνα Κοσκινά.
Η διάσημη Γαλλίδα καλλιτέχνις Προυν Νουρί σ’ ένα βαθιά αυτοβιογραφικό ντοκιμαντέρ που ανοίγεται σε δύο δρόμους. Ο ένας αφορά στην γλυπτική της και πραγματεύεται την πολυπολιτισμικότητα, την θρησκεία, την Γυναίκα. Ο άλλος στην μάχη της με τον καρκίνο του μαστού. Η πρωτοτυπία έγκειται στον τρόπο σύγκλισης των δύο. Μέσα από την μελέτη του σώματος, του γυναικείου οργανισμού και της γονιμότητας, παραθέτει εντυπωσιακά ανάλογα που ξεκινούν από την ολιστική ιατρική αντίληψη και φτάνουν στις αντιλήψεις της Ανατολής (η Ινδία και η Κίνα).
Θαυμάσια στιγμή η εργασία της πάνω στον κινεζικό «Πήλινο Στρατό». Αναπόφευκτα ανθρώπινο στις πιο οριακές στιγμές της θνητότητας, σφύζον από όρεξη για ζωή, αγάπη και δημιουργία, το έργο έρχεται με την παραγωγική σφραγίδα των Τζολί και Αρονόφσκι αλλά και την συνεισφορά ολόκληρης Ανιές Βαρντά σε ένα τρυφερό cameo.
Που και πότε?
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 18:30 ODEON OPERA 1 (PRESS)
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 20:15 ODEON OPERA 2