της Justine Triet. Με τους Virginie Efira, Adèle Exarchopoulos, Gaspard Ulliel, Sandra Hüller, Laure Calamy, Niels Schneider, Paul Hamy, Arthur Harari.
Σαν ηφαίστειο που ξυπνά
του zerVo (@moviesltd)
Μια μικρή βραχονησίδα στα βόρεια της Σικελίας, που πλέει στα νερά της Τυρρηνικής θάλασσας απέναντι από τον χερσαίο Ιταλιάνικο Νότο, είναι το Στρόμπολι, που οφείλει την διασημότητα του στο γεγονός πως πάνω του βρίσκεται το ένα από τα τρία ενεργά ηφαίστεια της γειτονικής μας χώρας. Το όνομα του βράχου προέρχεται από την λέξη Στρόγγυλη, ελληνική προέλευσης, όπως ελληνικής κατασκευής ήσαν οι πρώτοι συνοικισμοί της ευρύτερης περιοχής, πριν από πολλές χιλιάδες έτη. Το νησάκι πριν από εξήντα ολόκληρα χρόνια, αποτέλεσε την έδρα της ομώνυμης κινηματογραφικής δημιουργίας του τεράστιου Rossellini, ορίζοντας στο απόγειο του ιταλιάνικου νεορεαλισμού, τον μεσογειακό τόπο, που πάνω στην λάβα του σβήνει ο αδιέξοδος έρωτας. Και μετά πάμε γι άλλες πολιτείες. Καλή ώρα όπως στην Sibyl, που μας παρουσιάζει η ικανή Γαλλίδα σκηνοθέτις Justine Triet.
Έχοντας μόλις διαβεί τα σαράντα της, δίχως να έχει καταφέρει να βρει διέξοδο σε πάμπολλα ζητήματα που την βασανίζουν, η όμορφη Συμπίλ, μετά από μια δεκαετία εξάσκησης του επαγγέλματος της ψυχοθεραπεύτριας, θα πάρει την απόφαση να το εγκαταλείψει, για να ασχοληθεί με την μεγάλη λατρεία της νιότης της, την μυθιστοριογραφία. Αναζητώντας ιδέες για την βάση του πρώτου της διηγήματος, θα εντοπίσει άφθονες στην περιπέτεια που βιώνει η ασθενής της, Μαργκό, μια εντυπωσιακής όψης νεαρή ηθοποιός που κάνει τα πρώτα της βήματα στο εκράν. Και που βρίσκεται σε απόγνωση, καθώς είναι έγκυος στο παιδί του παρτενέρ της, στην ταινία που συμπρωταγωνιστεί και γυρίζεται αυτή την εποχή στα καταγάλανα νερά της Μεσογείου, μα αδυνατεί να τον ενημερώσει καθώς εκείνος διατηρεί, φανερό, δεσμό με την ιδιότροπη σκηνοθέτιδα του έργου.
Ένας έρως που αναμφισβήτητα θα ξυπνήσει παράξενα συναισθήματα στον εσωτερικό κόσμο της μπερδεμένης Συμπίλ, σε σημείο που να θελήσει όλο και περισσότερο να μάθει λεπτομέρειες για το πρόσωπο που ψυχαναλύει, ακόμη κι αν χρειαστεί να καταγράφει τις συνεδρίες, χωρίς την συγκατάθεση της. Συναντήσεις που θα δείξουν στην εξέλιξη τους, πως οι συναισθηματικοί βίοι των δύο γυναικών είναι παράλληλοι, αν και όχι σε ταυτόσημες χρονικές στιγμές. Πράγμα που σημαίνει πως για την wannabe συγγραφέα, τα πάντα έχουν λήξει, τα όνειρα, τα πάθη, μια αγάπη που πήγε στον βρόντο, αφήνοντας της πίσω ένα παιδί να μεγαλώσει ολομόναχη. Αλλά και σημάδια, πολλά σημάδια, που την έχουν οδηγήσει ίσαμε τις συναντήσεις των Α.Α., μην τυχόν και εκεί βρει την λύση στο πρόβλημα αλκοολισμού που για καιρό την βασανίζει.
Ενδιαφέρουσα, πολύ ενδιαφέρουσα η υφή του παραλληλισμού των ζωών των δύο γυναικών, όπως τον ρίχνει στο τραπέζι η ντιρέκτορας, ορίζοντας σαν βασικό άξονα την παρελθοντική ιστορία της Συμπίλ και κτίζοντας πάνω του παρακλάδια με τις ζωντανές στο τώρα αγωνίες της Μαργκό. Φυσικά, στο μεγαλύτερο κομμάτι του πρώτου μέρους, τα φλασμπάκς από το χθες της ανακατωμένης λογικής ψυχαναλύτριας, εισέρχονται απρόσκλητα στο τώρα και στις κατ ιδίαν συναντήσεις των δύο γυναικών, σαν ανακλητές θύμησες που φουντώνουν την ερωτική της επιθυμία. Θα περίμενε κανείς πάντως το κλίμα να είναι τεταμένο, τύπου αρρωστημένο, ενόσω οι δρόμοι που δεν οδηγούν πουθενά πληθαίνουν, το ύφος που επιλέγει να ταξινομήσει τις εικόνες του το φιλμ όμως, έναν τόνο γλαφυρό τον αναδεικνύει. Τονίζοντας τον ακόμη περισσότερο στην επανάληψη, όταν η πλοκή μεταφέρεται πάνω στο ιστιοφόρο των γυρισμάτων του movie within the movie, εκεί που κανείς δεν μπορεί να διακρίνει αν τα υποκείμενα υποκρίνονται ή ετούτες είναι οι αληθινές τους αντιδράσεις.
Δεύτερη φορά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα που η Triet συνεργάζεται με την, ραγδαία ανερχόμενη στην ιεραρχία της Γαλλικής σινεματικής σκηνής, Virginie Efira, κατόπιν της Victoria, που παρέα με την Sybil, ορίζει ένα δίπτυχο προσέγγισης εύθραυστων γυναικείων προσωπικοτήτων. Η εκρηκτική στις σκηνές σεξ, 42 Μαΐων κατάξανθη σταρ, μετά από ένα ντεμαράζ πρωταγωνιστικών στιγμών φέτος, σε Le Grand Bain και Un Amour Impossible, δείχνει απόλυτα ικανή να πιάσει τον σφυγμό του ταλαιπωρημένου ψυχικά θηλυκού, που βρίσκεται σε κομφούζιο ανάμεσα στο επαγγελματικό καθήκον και τα προσωπικά άγχη.
Όμορφος ο υποστηρικτικός περίγυρος της, αποτελούμενος από την θελκτική Adele, τον κάπως ρηχό Ulliel, τον ομορφονιό (όπως και στο Amour) Niels Schneider και την αβανταρισμένη από το σκριπτ Sandra Huller, τονίζει την δυναμική της ερμηνεία πάνω σε μια περσόνα / βολκάνο, που από στιγμή σε στιγμή πρόκειται να εκραγεί. Μα που όμως, όπως συμβαίνει πάντα στο τρικολόρ σύμπαν, ο διαρκής από μηχανής Θεός, θα εμφανιστεί κάποια στιγμή να βάλει τα πάντα στην θέση τους, λυτρώνοντας, κυρίως την μεγαλοκοπέλα μας, από τον κατακερματισμό.
Ένας έρως που αναμφισβήτητα θα ξυπνήσει παράξενα συναισθήματα στον εσωτερικό κόσμο της μπερδεμένης Συμπίλ, σε σημείο που να θελήσει όλο και περισσότερο να μάθει λεπτομέρειες για το πρόσωπο που ψυχαναλύει, ακόμη κι αν χρειαστεί να καταγράφει τις συνεδρίες, χωρίς την συγκατάθεση της. Συναντήσεις που θα δείξουν στην εξέλιξη τους, πως οι συναισθηματικοί βίοι των δύο γυναικών είναι παράλληλοι, αν και όχι σε ταυτόσημες χρονικές στιγμές. Πράγμα που σημαίνει πως για την wannabe συγγραφέα, τα πάντα έχουν λήξει, τα όνειρα, τα πάθη, μια αγάπη που πήγε στον βρόντο, αφήνοντας της πίσω ένα παιδί να μεγαλώσει ολομόναχη. Αλλά και σημάδια, πολλά σημάδια, που την έχουν οδηγήσει ίσαμε τις συναντήσεις των Α.Α., μην τυχόν και εκεί βρει την λύση στο πρόβλημα αλκοολισμού που για καιρό την βασανίζει.
Ενδιαφέρουσα, πολύ ενδιαφέρουσα η υφή του παραλληλισμού των ζωών των δύο γυναικών, όπως τον ρίχνει στο τραπέζι η ντιρέκτορας, ορίζοντας σαν βασικό άξονα την παρελθοντική ιστορία της Συμπίλ και κτίζοντας πάνω του παρακλάδια με τις ζωντανές στο τώρα αγωνίες της Μαργκό. Φυσικά, στο μεγαλύτερο κομμάτι του πρώτου μέρους, τα φλασμπάκς από το χθες της ανακατωμένης λογικής ψυχαναλύτριας, εισέρχονται απρόσκλητα στο τώρα και στις κατ ιδίαν συναντήσεις των δύο γυναικών, σαν ανακλητές θύμησες που φουντώνουν την ερωτική της επιθυμία. Θα περίμενε κανείς πάντως το κλίμα να είναι τεταμένο, τύπου αρρωστημένο, ενόσω οι δρόμοι που δεν οδηγούν πουθενά πληθαίνουν, το ύφος που επιλέγει να ταξινομήσει τις εικόνες του το φιλμ όμως, έναν τόνο γλαφυρό τον αναδεικνύει. Τονίζοντας τον ακόμη περισσότερο στην επανάληψη, όταν η πλοκή μεταφέρεται πάνω στο ιστιοφόρο των γυρισμάτων του movie within the movie, εκεί που κανείς δεν μπορεί να διακρίνει αν τα υποκείμενα υποκρίνονται ή ετούτες είναι οι αληθινές τους αντιδράσεις.
Δεύτερη φορά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα που η Triet συνεργάζεται με την, ραγδαία ανερχόμενη στην ιεραρχία της Γαλλικής σινεματικής σκηνής, Virginie Efira, κατόπιν της Victoria, που παρέα με την Sybil, ορίζει ένα δίπτυχο προσέγγισης εύθραυστων γυναικείων προσωπικοτήτων. Η εκρηκτική στις σκηνές σεξ, 42 Μαΐων κατάξανθη σταρ, μετά από ένα ντεμαράζ πρωταγωνιστικών στιγμών φέτος, σε Le Grand Bain και Un Amour Impossible, δείχνει απόλυτα ικανή να πιάσει τον σφυγμό του ταλαιπωρημένου ψυχικά θηλυκού, που βρίσκεται σε κομφούζιο ανάμεσα στο επαγγελματικό καθήκον και τα προσωπικά άγχη.
Όμορφος ο υποστηρικτικός περίγυρος της, αποτελούμενος από την θελκτική Adele, τον κάπως ρηχό Ulliel, τον ομορφονιό (όπως και στο Amour) Niels Schneider και την αβανταρισμένη από το σκριπτ Sandra Huller, τονίζει την δυναμική της ερμηνεία πάνω σε μια περσόνα / βολκάνο, που από στιγμή σε στιγμή πρόκειται να εκραγεί. Μα που όμως, όπως συμβαίνει πάντα στο τρικολόρ σύμπαν, ο διαρκής από μηχανής Θεός, θα εμφανιστεί κάποια στιγμή να βάλει τα πάντα στην θέση τους, λυτρώνοντας, κυρίως την μεγαλοκοπέλα μας, από τον κατακερματισμό.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιουλίου 2019 από την Spentzos Films!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική