του Christopher Landon. Με τους Jessica Rothe, Israel Broussard, Phi Vu, Suraj Sharma, Sarah Yarkin, Ruby Modine, Rachel Matthews
Back To The...Birthday!
του zerVo (@moviesltd)
Φθινόπωρο του 2017 ήταν, όταν με μια ακόμη κίνηση ματ, η μπράντα διαμοιρασμού φιλμικών τρόμων του δαιμόνιου Jason Blum, έπιανε για ακόμη μια φορά το τζακ ποτ, χάρη σε μια φοβιστική ιδέα, μπορεί όχι πρωτότυπη, μα άκρως ενδιαφέρουσα. Το Happy Death Day από την πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας του έδειξε πως θα αποτελούσε ακόμη ένα εμπορικό διαμάντι για την κραταιά (πλέον) στο είδος Blumhouse, κατακτώντας πανεύκολα την κορυφή των σχετικών τσαρτς και καταλήγοντας σε ένα τρομερό εισπρακτικό ρεκόρ επιπέδου 125 εκατομμυρίων δολαρίων, 25 φορές περισσότερων από τα μόλις 5 εκ. του αρχικού κόστους. Εννοείται πως οι διεργασίες για το πρώτο σίκουελ ξεκίνησαν άμεσα και κάπως έτσι, μόλις 18 μήνες μετά, το δεύτερο μέρος, ελαφρώς ακριβότερο σε μπάτζετ (9 εκ.) ήρθε για να αποδείξει πως τα Γενέθλια Θανάτου είναι ένα πρότζεκτ που δεν θα το αποχωριστούμε και τόσο εύκολα...
Δίχως να έχει καταφέρει ακόμη να ξεπεράσει το σοκ του μόνιμου εγκλωβισμού της στην χρονική λούπα που την επαναφέρει διαρκώς στο να ξαναζεί την ημέρα των γενεθλίων της, η όμορφη, μα όχι και τόσο αγαπητή στην φοιτητική της κοινότητα, Τερέζα "Τρι" Γκέλμπμαν, θα βρεθεί μπροστά σε μια ακόμη αναπάντεχη έκπληξη, καθώς θα αντιληφθεί πως στην ίδια παγίδα της επανάληψης έχει περιπέσει και όλος ο περίγυρος της. Και πως όλη αυτή η διαδικασία, δεν οφείλεται παρά στο ιδιαίτερο επιστημονικό πείραμα που παλεύει να φέρει εις πέρας μέσα στα πλαίσια της σχολής, ο μεγαλοφυής Ράιαν, ο άριστος σπουδαστής της φυσικής, κολλητός του αγαπημένου της Κάρτερ.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει να υπερκεράσει η νεανική φράξια, δεν είναι το πως θα καταφέρει να διαφύγει από τον στρόβιλο που ξαναγυρνά διαρκώς το ημερολόγιο στην ίδια ημέρα, την 18η του Σεπτέμβρη, αλλά και το πως θα πετύχει να εξουδετερώσει τον μανιακό φονιά με την μάσκα του Μπέιμπιφέις που έχει βάλει τα μέλη της στο στόχαστρο. Και ο μοναδικός τρόπος για να βρεθεί το ποιος πραγματικά κρύβεται πίσω από την πλαστική μουτσούνα, κρατώντας το μακρύ φονικό λεπίδι στο χέρι, θα είναι η Τρι να ταξιδέψει μέσω της πειραματικής συσκευής σε ένα παράλληλο σύμπαν που θα την βοηθήσει να αποκαλύψει τα ίχνη του. Μόνο που σε αυτό τον εναλλακτικό κόσμο, τα πράγματα θα είναι σημαντικά διαφορετικά από όσα βιώνει στον γνώριμο της πραγματικό...
Όπερ σημαίνει, άλλα ευχάριστα, καθώς θα πληροφορηθεί πως η λατρεμένη της μητέρα που έφυγε από κοντά της νωρίς, είναι και πάλι στην ζωή, συνεπώς θα έχει ξανά την ευκαιρία να βρεθεί σαν παιδί στην αγκαλιά της, άλλα όμως ιδιαίτερα δυσάρεστα, όπως ας πούμε το γεγονός πως ο καλός της, δεν είναι και τόσο καλός της, αφού η καρδιά του ανήκει σε κάποια άλλη μορφονιά από το σχολείο. Τα διλήμματα για την, ζορισμένη πλέον, κοπελιά θα κάνουν την εμφάνιση τους, βάζοντας της το αίνιγμα για το ποιον ακριβώς δρόμο να διαλέξει για να ζήσει, έστω και σε επαναλαμβανόμενη φόρμα, αφού σε κάθε έναν, υπάρχουν στοιχεία που την κάνουν να αισθάνεται ευτυχισμένη. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο βασικός σκοπός, που είναι η απελευθέρωση από την λούπα, δεν θα πρέπει να περνά σε δεύτερη μοίρα. Και γι αυτό πρέπει επειγόντως να βοηθήσει τον Ράιαν και τους συνεργάτες του, να καθαρογράψουν τον αλγόριθμο που θα τελειοποιήσει το πειραματικό μηχάνημα!
Μύλος? Τι μύλος? Μυλάρα!!!! Σε σημείο που να μην είναι και τόσο εφικτή η σύνταξη με σαφήνεια των δέκα σειρών της σύνοψης, που ως πλοκή κινείται σε περίεργα εναλλακτικά επίπεδα, χρόνου και χώρου. Κι όμως αυτή η ακαταλαβίστική, ανά στιγμές, ασυνταξία του τι συμβαίνει στο πανί, είναι και το μεγάλο ατού της ταινίας, που στην θεωρία σαν χόρορ ξεκινά και σε sci fi θρίλερ τερματίζει. Το ζήτημα είναι πως στην σφιχτοδεμένη μέσα σε 90 λεπτά διαδρομή των Γενεθλίων Θανάτου 2, το χαρακτηριστικό στοιχείο που ξεχειλίζει στις εικόνες του είναι μια εκκεντρική γλαφυρότητα, που με μακάβριο στυλάκι, αντιδρά στα όσα - υποτιθέμενα - σοβαρά προσπαθεί να σερβίρει μια τυπική ιστορία του genre. Ειδικά οι στιγμές που η κορασίδα αναγκάζεται να προβεί στο απονενοημένο διάβημα, απλά και μόνο για να επανέλθει στιγμιαία στην Groundhog Birthday της, είναι και ευρηματικές, αλλά και διασκεδαστικές.
Σε γενικές γραμμές το Μαρμοτικό ύφος του ορίτζιναλ, εδώ δίνει την σκυτάλη σε μια ακόμη πιο αγαπημένη στιγμή της λαϊκής κινηματογραφικής κουλτούρας, στο Back To The Future του Zemeckis, το οποίο δανείζει αμέτρητα στοιχεία στο σκριπτ για να εξελίξει τις ιδέες του. Φυσικά και υπάρχουν τρύπες και ερωτηματικά που μένουν αναπάντητα, μα ποτέ και σε καμία στιγμή του το φιλμ δεν σου δίνει την εντύπωση πως έχει φτιαχτεί για να ορίσει το απόγειο του ορθολογισμού. Αντιθέτως μέσα από το πλακατζίδικο πατρόν του, τις ανάλαφρες και παρειστικες ερμηνείες του εικοσάχρονου κατά μέσο όρο ηλικίας καστ (ξεχωρίζει ξανά η κουκλίνα Jessica Rothe), αλλά και την ντετεκτιβική αγωνία που κορυφώνεται όσο η ίντριγκα πλησιάζει στο τέλος της, το Happy Death Day 2U ορίζει μια εκπληξούλα θεματική, πέρα από εμπορική. Αναμένοντας σύντομα και την τρίτη πράξη ε?
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει να υπερκεράσει η νεανική φράξια, δεν είναι το πως θα καταφέρει να διαφύγει από τον στρόβιλο που ξαναγυρνά διαρκώς το ημερολόγιο στην ίδια ημέρα, την 18η του Σεπτέμβρη, αλλά και το πως θα πετύχει να εξουδετερώσει τον μανιακό φονιά με την μάσκα του Μπέιμπιφέις που έχει βάλει τα μέλη της στο στόχαστρο. Και ο μοναδικός τρόπος για να βρεθεί το ποιος πραγματικά κρύβεται πίσω από την πλαστική μουτσούνα, κρατώντας το μακρύ φονικό λεπίδι στο χέρι, θα είναι η Τρι να ταξιδέψει μέσω της πειραματικής συσκευής σε ένα παράλληλο σύμπαν που θα την βοηθήσει να αποκαλύψει τα ίχνη του. Μόνο που σε αυτό τον εναλλακτικό κόσμο, τα πράγματα θα είναι σημαντικά διαφορετικά από όσα βιώνει στον γνώριμο της πραγματικό...
Όπερ σημαίνει, άλλα ευχάριστα, καθώς θα πληροφορηθεί πως η λατρεμένη της μητέρα που έφυγε από κοντά της νωρίς, είναι και πάλι στην ζωή, συνεπώς θα έχει ξανά την ευκαιρία να βρεθεί σαν παιδί στην αγκαλιά της, άλλα όμως ιδιαίτερα δυσάρεστα, όπως ας πούμε το γεγονός πως ο καλός της, δεν είναι και τόσο καλός της, αφού η καρδιά του ανήκει σε κάποια άλλη μορφονιά από το σχολείο. Τα διλήμματα για την, ζορισμένη πλέον, κοπελιά θα κάνουν την εμφάνιση τους, βάζοντας της το αίνιγμα για το ποιον ακριβώς δρόμο να διαλέξει για να ζήσει, έστω και σε επαναλαμβανόμενη φόρμα, αφού σε κάθε έναν, υπάρχουν στοιχεία που την κάνουν να αισθάνεται ευτυχισμένη. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο βασικός σκοπός, που είναι η απελευθέρωση από την λούπα, δεν θα πρέπει να περνά σε δεύτερη μοίρα. Και γι αυτό πρέπει επειγόντως να βοηθήσει τον Ράιαν και τους συνεργάτες του, να καθαρογράψουν τον αλγόριθμο που θα τελειοποιήσει το πειραματικό μηχάνημα!
Μύλος? Τι μύλος? Μυλάρα!!!! Σε σημείο που να μην είναι και τόσο εφικτή η σύνταξη με σαφήνεια των δέκα σειρών της σύνοψης, που ως πλοκή κινείται σε περίεργα εναλλακτικά επίπεδα, χρόνου και χώρου. Κι όμως αυτή η ακαταλαβίστική, ανά στιγμές, ασυνταξία του τι συμβαίνει στο πανί, είναι και το μεγάλο ατού της ταινίας, που στην θεωρία σαν χόρορ ξεκινά και σε sci fi θρίλερ τερματίζει. Το ζήτημα είναι πως στην σφιχτοδεμένη μέσα σε 90 λεπτά διαδρομή των Γενεθλίων Θανάτου 2, το χαρακτηριστικό στοιχείο που ξεχειλίζει στις εικόνες του είναι μια εκκεντρική γλαφυρότητα, που με μακάβριο στυλάκι, αντιδρά στα όσα - υποτιθέμενα - σοβαρά προσπαθεί να σερβίρει μια τυπική ιστορία του genre. Ειδικά οι στιγμές που η κορασίδα αναγκάζεται να προβεί στο απονενοημένο διάβημα, απλά και μόνο για να επανέλθει στιγμιαία στην Groundhog Birthday της, είναι και ευρηματικές, αλλά και διασκεδαστικές.
Σε γενικές γραμμές το Μαρμοτικό ύφος του ορίτζιναλ, εδώ δίνει την σκυτάλη σε μια ακόμη πιο αγαπημένη στιγμή της λαϊκής κινηματογραφικής κουλτούρας, στο Back To The Future του Zemeckis, το οποίο δανείζει αμέτρητα στοιχεία στο σκριπτ για να εξελίξει τις ιδέες του. Φυσικά και υπάρχουν τρύπες και ερωτηματικά που μένουν αναπάντητα, μα ποτέ και σε καμία στιγμή του το φιλμ δεν σου δίνει την εντύπωση πως έχει φτιαχτεί για να ορίσει το απόγειο του ορθολογισμού. Αντιθέτως μέσα από το πλακατζίδικο πατρόν του, τις ανάλαφρες και παρειστικες ερμηνείες του εικοσάχρονου κατά μέσο όρο ηλικίας καστ (ξεχωρίζει ξανά η κουκλίνα Jessica Rothe), αλλά και την ντετεκτιβική αγωνία που κορυφώνεται όσο η ίντριγκα πλησιάζει στο τέλος της, το Happy Death Day 2U ορίζει μια εκπληξούλα θεματική, πέρα από εμπορική. Αναμένοντας σύντομα και την τρίτη πράξη ε?
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 28 Φεβρουαρίου 2019 από την Tulip Ent.!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική