του Brian A. Miller. Με τους Matthew Modine, Sylvester Stallone, Ryan Guzman, Colin Egglesfield, Christopher McDonald.
Ξεχάστηκε ήδη...
του zerVo (@moviesltd)
Τόνε θυμάμαι ακόμη τον, επί είκοσι και βάλε χρόνια, βίντεοκλαμπά μου, να τον αποκαλεί όλον αυτόν τον συρφετό των ταινιών, που στο εξώφυλλο τους είχαν έναν αποφασιστικά αγριεμένο τύπο με μπιστόλι στο χέρι, ως Μάπες! "Σου έρχεται ο έμπορας και για μια καλή κασέτα που θα σου δώσει με τον Σβατσενέγκερ, πρέπει να πάρεις ακόμη άλλες τέσσερις από δαύτες" και μου έδειχνε το σταντ που ήταν τιγκάτο με κάτι φάτσες Dudikoff και Lundgren, στην καλύτερη των περιπτώσεων. Τα πράγματα βεβαίως, από τα 80s μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει ολοκληρωτικά στον τρόπο της διακίνησης αυτών των z-movies, αφού δεν τις βρίσκεις πλέον στο μαγαζί της γειτονιάς, αλλά στα πληρωμένα (μπορεί και όχι) διαδικτυακά τσάνελ, που τις παράγουν όπως άλλτε με το κιλό. Το κακό είναι όταν κάποιες φορές, κάποιες διανομές, αποφασίζουν να τις βγάλουν και στις μεγάλες οθόνες, όπως καλή ώρα το Backtrace, οπότε και αναγκαστικά, κάποιος πρέπει να τις δει κιόλας, από εκεί που τις περιφρονούσε παντελώς...
Επτά ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από την ημέρα που ο έμπειρος ληστής Μακ και η συμμορία του, άρπαξαν την λεία των 20 εκατομμυρίων δολαρίων από την τράπεζα, μα ακόμη κανείς δεν μπορεί να πει με σαφήνεια, τι ακριβώς επακολούθησε, κατά την ώρα της συνάντησης των κακοποιών, με σκοπό την μοιρασιά. Κι αυτό διότι από το μακελειό, μπορεί να βγήκε ζωντανός ο εμπνευστής του μεγάλου κόλπου, έχει απολέσει όμως ολοκληρωτικά την μνήμη του, εξαιτίας της σφαίρας που δέχτηκε στο κεφάλι. Εκτίοντας πλέον ποινή φυλάκισης, ο μπερδεμένος μέσα στην δίνη του μυαλού του Μακ θα δεχτεί την παραίνεση ενός τροφίμου του ιδρύματος, για να πραγματοποιήσουν απόδραση, με την βασική προϋπόθεση όμως πως εκείνος θα συμφωνήσει να υποστεί κάθε είδους πειραματική θεραπεία, προκειμένου να θυμηθεί και πάλι, που ακριβώς έχει κρύψει την χρυσή μπάζα.
Και κάπως έτσι θα ξετυλιχτεί το κουβάρι της περιπέτειας που στο επίκεντρο της έχει έναν άντρα που οι θύμησες τον έχουν εγκαταλείψει, όχι όμως και όσοι γνωρίζουν το παρελθόν του, που θα θελήσουν να τον προσεγγίσουν για να τους αποκαλύψει την μαγική κρυψώνα. βεβαίως αφού τα το σκάσει από το φρέσκο, αυτόματα θα τεθεί στο στόχαστρο του βετεράνου υπερμπάτσου Σάικς, που θα αναζητήσει τα ίχνη του, προκειμένου να κλείσει μια υπόθεση που για τόσο καιρό παραμένει ανοιχτή. Και όσο οι παράνομοι πλησιάζουν στο να εντοπίσουν την άκρη του νήματος, άλλο τόσο και οι καλοί αστυνόμοι, θα ζυγώνουν στο να τους συλλάβουν ξανά. Δυστυχώς όμως εκτός από το που βρίσκονται τα λεφτά, ο γκάνγκστερ έχει λησμονήσει και με ποιους είχε μια φορά κι έναν καιρό δώσει τα χέρια...
Ο μύλος ξεκινάει να τρέχει από πάρα πολύ νωρίς, αφού η εισαγωγική κιόλας σεκάνς είναι τόσο ανακατωσούρικη, που δυσκολεύεσαι να κατανοήσεις τι ακριβώς συμβαίνει. Κάτι τσάντες, κάποιοι συμμορίτες, μια κίνηση περίεργη και μετά ο χαμός. Απλά και μόνον δηλαδή μια προετοιμασία για το τι κουρνιαχτός πρόκειται να επακολουθήσει, με τις διαρκείς φλου ανατροπές, που και βέβαια έχουν γίνει αντιληπτές πολύ ώρα πριν σκάσουν στην οθόνη από τους πιο πεπειραμένους θεατές του είδους. Σε γενικές γραμμές αναφερόμαστε για ένα σενάριο σχεδόν ανύπαρκτο, περιορισμένης λογικής εξήγησης, σαφώς χωρίς την παραμικρή επιστημονική βάση περί της εναλλακτικής ένεσης - γιατρικού, που κινείται σε μόλις δύο - τρία φυσικά σκηνικά, άπαντα πέριξ ενός εγκαταλελειμμένου εργοστασίου κάπου στην αμερικάνικη περιφέρεια.
Η βαριεστημάρα δεν αργεί διόλου να κάνει την εμφάνιση της και συνδυασμένη με τα τρέμουλα της κάμερας, συνέπειες της χρήσης του γιατρικού, φτιάχνουν ένα μείγμα άκρως αδιάφορο, κάκιστης αισθητικής και ανιαρό. Η παρουσία του Sly, είναι μικρή, όντας όχι εκείνος ο βασικός πρωταγωνιστής του θρίλερ, αυτός όμως που και βέβαια κρατά στα χέρια του τον ζυγό της δικαιοσύνης, προκειμένου να μοιράσει τα κουκούτσια σε αυτούς που τα δικαιούνται, με τον γνωστό μοναδικό του τρόπο. Τον βασικό ρόλο του θολωμένου λωποδύτη άλλωστε βρίσκεται ένας ηθοποιός που σημειολογικά ταιριάζει απόλυτα μαζί του. Κι αυτό γιατί μπορεί άπαντες να θυμούνται τις ταινίες που μας συστήθηκε ως τεράστιο ταλέντο, τρεις και βάλε δεκαετίες πριν, ο Matthew Modine - Birdy του Parker, Full Metal Jacket του Kubrick - έκτοτε όμως, κινηματογραφικά, η καριέρα του έχει πέσει στην λησμονιά...
Και κάπως έτσι θα ξετυλιχτεί το κουβάρι της περιπέτειας που στο επίκεντρο της έχει έναν άντρα που οι θύμησες τον έχουν εγκαταλείψει, όχι όμως και όσοι γνωρίζουν το παρελθόν του, που θα θελήσουν να τον προσεγγίσουν για να τους αποκαλύψει την μαγική κρυψώνα. βεβαίως αφού τα το σκάσει από το φρέσκο, αυτόματα θα τεθεί στο στόχαστρο του βετεράνου υπερμπάτσου Σάικς, που θα αναζητήσει τα ίχνη του, προκειμένου να κλείσει μια υπόθεση που για τόσο καιρό παραμένει ανοιχτή. Και όσο οι παράνομοι πλησιάζουν στο να εντοπίσουν την άκρη του νήματος, άλλο τόσο και οι καλοί αστυνόμοι, θα ζυγώνουν στο να τους συλλάβουν ξανά. Δυστυχώς όμως εκτός από το που βρίσκονται τα λεφτά, ο γκάνγκστερ έχει λησμονήσει και με ποιους είχε μια φορά κι έναν καιρό δώσει τα χέρια...
Ο μύλος ξεκινάει να τρέχει από πάρα πολύ νωρίς, αφού η εισαγωγική κιόλας σεκάνς είναι τόσο ανακατωσούρικη, που δυσκολεύεσαι να κατανοήσεις τι ακριβώς συμβαίνει. Κάτι τσάντες, κάποιοι συμμορίτες, μια κίνηση περίεργη και μετά ο χαμός. Απλά και μόνον δηλαδή μια προετοιμασία για το τι κουρνιαχτός πρόκειται να επακολουθήσει, με τις διαρκείς φλου ανατροπές, που και βέβαια έχουν γίνει αντιληπτές πολύ ώρα πριν σκάσουν στην οθόνη από τους πιο πεπειραμένους θεατές του είδους. Σε γενικές γραμμές αναφερόμαστε για ένα σενάριο σχεδόν ανύπαρκτο, περιορισμένης λογικής εξήγησης, σαφώς χωρίς την παραμικρή επιστημονική βάση περί της εναλλακτικής ένεσης - γιατρικού, που κινείται σε μόλις δύο - τρία φυσικά σκηνικά, άπαντα πέριξ ενός εγκαταλελειμμένου εργοστασίου κάπου στην αμερικάνικη περιφέρεια.
Η βαριεστημάρα δεν αργεί διόλου να κάνει την εμφάνιση της και συνδυασμένη με τα τρέμουλα της κάμερας, συνέπειες της χρήσης του γιατρικού, φτιάχνουν ένα μείγμα άκρως αδιάφορο, κάκιστης αισθητικής και ανιαρό. Η παρουσία του Sly, είναι μικρή, όντας όχι εκείνος ο βασικός πρωταγωνιστής του θρίλερ, αυτός όμως που και βέβαια κρατά στα χέρια του τον ζυγό της δικαιοσύνης, προκειμένου να μοιράσει τα κουκούτσια σε αυτούς που τα δικαιούνται, με τον γνωστό μοναδικό του τρόπο. Τον βασικό ρόλο του θολωμένου λωποδύτη άλλωστε βρίσκεται ένας ηθοποιός που σημειολογικά ταιριάζει απόλυτα μαζί του. Κι αυτό γιατί μπορεί άπαντες να θυμούνται τις ταινίες που μας συστήθηκε ως τεράστιο ταλέντο, τρεις και βάλε δεκαετίες πριν, ο Matthew Modine - Birdy του Parker, Full Metal Jacket του Kubrick - έκτοτε όμως, κινηματογραφικά, η καριέρα του έχει πέσει στην λησμονιά...
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 31 Ιανουαρίου 2019 από την Tanweer!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική