GREEN BOOK CRASHED THE PARTY LIKE IT’S 1989

Πόσο αφοπλιστικά θα περιέγραφε ο Κωνσταντίνος Τζούμας με μια μοναχά λέξη τη χθεσινή 91η Οσκαρική Απονομή; Πανωλεθρίαμβος μανίτσα μου. Πανωλεθρία μέσα στο θρίαμβο. Γιατί όταν για 2η φορά από την προ 10ετίας καθιέρωση του preferential ballot κερδίζουν και οι 8 υποψήφιες για Καλύτερη Ταινία από ένα τουλάχιστον άγαλμα πρόκειται περί μαγκιάς. Να μοιράζεται ο πλούτος και τα ρέστα. Ναι μα, ποιά ταινία τσάκωσε τα περισσότερα; Το Bohemian Rapsody, με δυο ήχους (καλά πες), ένα μοντάζ (της καραφωτιάς που έχει γίνει viral με τον πανικόβλητο μοντέρ να αντικαθιστά τον Singer που έφαγε άκυρο και πρωτοφανώς στα χρονικά κανείς βραβευμένος δεν τον ευχαρίστησε ως σκηνοθέτη) και τον Rami Malek, πρώτο Αφρικανό – Αιγύπτιο στην ιστορία να κερδίζει στον Α’ Ανδρικό (ως «δόντια» όπως η Νικόλ ως «μύτη» στις Ώρες). Αρχικαραπανίκουλας μήπως εντέλει κερδίσει και Ταινία το We Will Rock You και We Are the Champions με Queen και Lambert επί σκηνής Dolby πού μοιαζε από Under The Sea θεματικό πάρκο μέχρι τη μαλούρα του Trump, ανάλογα τι ψηφίζεις.

Oscars 2019 Nominations
Χωρίς παρουσιαστή, καλύτερα το λες. Τρεις ώρες και δεκαεννιά βέβαια πάλι, να το αφήσω; Δε βαριέσαι. Και να σκάει diversity και inclusion από παντού. Να νικάνε Regina King, Mahershala Ali, Σκηνικά – Κοστούμια (πρώτη φορά με μαύρες νικήτριες) και Μουσική Black Panther. Τρεις φορές στο παλκοσένικο ο Alfonso (Φωτογραφία - Ξενόγλωσση - Σκηνοθεσία από την αγκάλη του Del Toro το τελευταίο τρόπαιο), και βίβα Μέχικο (με την 9η) και 5/6 οι Three Amigos και να το Netflix με Roma και Period. End of Sentence (πάρτο Lisa). Σενάριο της παρηγοριάς ο Spike Lee που έβγαλε ένα ακατανόητο λογύδριο περί σκλάβων προγόνων όμως όλοι αγαπιόντουσαν σε κλίμα βραβείων τύπου BET όπου άπαντες οι βραβευθέντες ευχαριστούσαν κι ευχαριστούσαν...Ο Baleέχασε αλλά το Make Up του Vice το σήκωσε. Μέχρι και το First Man πήρε τους Οπτικούς Εφφέδες και η δική μας Ευνοούμενη απέδρασε με 1-10 με τον πιο απίθανο τρόπο. Olivia Coleman. Όμως αυτό πόνεσε. Πολύ. Εφτά φορές στο φτύσιμο η τρανή Glenn Close, θύμα του category fraud όσο ευνοούμενος ο Μαχέρσαλας για το Green Book γιατί μη μου πεις ότι αυτός εκεί δεν ήταν Lead.

Να λειώνουν καρδιές η Gaga (οσκαρούχα στα βήματα της Barbra επισήμως πλέον) με τον Bradley στο Shallow που να ορκίζεσαι ότι αυτοί τάχουνε - δεν μπορεί. Και να cineχίζεται η ράθυμη ραστώνη, με ευρηματικούς παρουσιαστές και φρέσκα προσώπατα, σα τις κοπελιές του Period ή κείνες του Bao της θριαμβεύτριας Pixar που επιτέλους εμπιστεύτηκε θηλυκό στη σκηνοθετική καρέκλα. Και βέβαια χαιρόμουνα εγώ ο τάλας, βλέποντας τις 10 κατηγορίες που έχασα από τις 24 (ξεφτιλέ 62%) να καταλήγουν στη δεύτερη επικρατέστερη κατά τις προβλέψεις μου. Έτσι, στο γενικό κι αόριστο. Όταν όμως το Green Book κέρδισε το Πρωτότυπο Σενάριο, φαντάσματα του αποτυχημένου παρελθόντος με επισκεφτήκανε. To σετάκι Ταινία + Σενάριο + Μαχέρσαλας του Moonlight βάρεσε κόκκινο ντεζαβού. Ίδρωσα. Άστραψε στο μυαλό μου ο ρατσιστής Nick Vallelonga, ο επιδειξίας Ντάμ-εν-Ντάμερ Φέρελι να μοστράρει τα καμπανέλια του στην Κάμερον Ντίαζ. Και είπα απελθέτω το ποτήριον τούτο. Τον ήπιε ο Σπάικ από τον Σωφέρ της Κυρίας Ντέιζι, να γυρίσει 30 χρόνια μετά να ξαναεισπράξει από τον Σωφέρ του Πητ Φέρελι; Μήπως εντέλει το Bohemian Rhapsody ήτο μια κάποια λύσις;

Φως -φανάρι ξάδελφε, μη τα ρωτάς. Η Ακαδημία θε να κρυφτεί μα η χαρά δεν την αφήνει. Όχι 7.902 νοματαίοι, και δεκακισχίλιοι να γενούν, πάλι δυσκοίλιοι θα παραμείνουν. Γιατί δεν ήταν έτοιμοι να δώσουν το παντες(α)πάνι σε ταινία με υπότιτλους. Επειδή το Netflix, παρά τα είκοσι μύρια προώθησης και την ανώτερη σε κάθε καλλιτεχνικό επίπεδο Roma, δεν μπόρεσε να αλώσει τσαμπούκι τα άγια των αγίων της κινηματογραφικής Μέκκας, έτσι με τη μια. Και ακριβώς εκεί CRASH- άρει το σύστημα (ο Paul Haggis θρυλείται ότι έτρεχε όλη νύχτα γυμνός στην King Street μετά το πέρας της Απονομής πανηγυρίζων αφού πλέον το Green Book - κι όχι το Crash - είναι το νέο τοτέμ της αντιδραστικής Ακαδημαϊκής φορμόλης στην κατηγορία Best Picture), με το Preferential Ballot να είναι ξανά η γάγγραινα, η παλιοαρρώστια που έχει από το 2009 μετατρέψει τα Όσκαρ σε πάρε-πάρε-πάρε-πάρε, έλα κι εσύ, μια κορεκτίλα επικράτησης ενός ψευδο-κονσέσους προς τέρψιν της μάζας. Αν αυτό ήταν το Most Popular Film σας, ευχαριστώ δε θα φάω. Τρίψτε το στην κασίδα σας.

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
https://www.oscars.org/oscars/ceremonies/2019

gaRis