NETFLIX IS THE FAVOURITE
Το παιχνίδι των οσκαρικών προβλέψεων (γιατί μόνο ως παίγνιο έχει έννοια να ιδωθεί) είναι γοητευτικό μέσα στην αυθαιρεσία του, καθοδηγώντας τους μαντεψάκηδες, κυριότερα τους νεόκοπους στο σπορ οι οποίοι σαρώνουν το #FilmTwitter, ώστε να καλλιεργούν την ψευδαίσθηση ότι έχουν καθοριστικό ρόλο επηρεασμού στην ψηφοφορία. Πρόσεχε όμως δε θα υποστηρίξω ότι είναι πλήρως αμέτοχοι. Στην εποχή όπου ο Trump κυβερνά αλυχτώντας με τιτιβίσματα, με τον Καμμένο να ακολουθεί κατά πόδας, τα Όσκαρς περιστρέφονται με μανία γύρω από τον άξονα της διακράτησης της καλής φήμης, του Θεσμού και των επιλογών που φέρει τη βραβευτική σφραγίδα τους. Η ανακοίνωση των 91ων Υποψηφιοτήτων, έτσι μαγικά και δυσπρόβλεπτα όπως λειτουργεί η πλειονοψηφία των εξακισχιλίων+ ψηφοφόρων, φανερώνει την ισορροπία που τόσο απεγνωσμένα ψάχνει η Ακαδημία ώστε να επιστρέψει στο ισοζύγιο βράβευσης περισσότερο δημοφιλών ταινιών, τη στιγμή που η ατυχής στιγμιαία σύλληψη της κατηγορίας Best Popular Film κάηκε στο ζέσταμα.
Εκπλήξεις (ευτυχώς) υπήρξαν κι εφέτος. Προσωπικά έπιασα ένα μέτριο για τα δεδομένα μου 76% όταν το ταβάνι των κορυφαίων προγνωστικιστών έπιασε οριακά το 80%. Σε ντοκιμαντέρ και μικρομηκάδηκα τα περισσότερα ξαφνιάσματα. Διότι ευκολάκι οι μόλις οκτώ (8) υποψήφιες για Καλύτερη Ταινία, σε μια χρονιά που το αμερικανικό σινεμά βυθίστηκε στη μετριότητα, εξού και η πρωτοκαθεδρία των παγκοσμίως αναγνωρισμένων Roma (Μεξικό) και ColdWar (Πολωνία) σε σημαντικές κατηγορίες. Το Roma με τις 10 noms είναι η 10η προσπάθεια των Μεχικάνων για νίκη στο ξενόγλωσσο και η 10η+1 ταινία στην ιστορία που εκτός από την οικεία κατηγορία έχει προταθεί και ως Καλύτερη Ταινία. Ποτέ δεν έχει συμβεί ως σήμερα να νικήσει ξενόγλωσσο φιλμ το κορυφαίο αγαλματίδιο, πόσο μάλλον και τα δυο ταυτόχρονα. Ο πειρασμός μεγάλος για νίκη ασπρόμαυρης (όπως και το Cold War) ταινίας (θυμήσου The Artist, 2011) και ακόμη μεγαλύτερος για πρωτιά παραγωγής που ουσιαστικά δεν παίχτηκε στις αίθουσες παρά μόνο για τους συνδρομητές του Netflix.
Τα προωθητικά $20Μ (και βάλε) του Ted Sarandos που επενδύθηκαν στα χέρια της ιέρειας Lisa Taback (που βρίσκεται ΚΑΙ πίσω από την παραγωγή του φετινού υποψηφίου μικρομηκάδικου ντοκιμαντέρ Period. End of Sentence) έπιασαν απολύτως τόπο. Δες τις από το πουθενά τρεις (3) (αν και καθόλα άξιες) νομινέσες του The Ballad of Buster Scruggs των Κοένηδων. Την... στην τσίλια παρείσφρηση των Aparicio και De Tavira στις γυναικείες ερμηνείες που εξισορροπούν την απουσία του Roma από τα SAGs, αποκαθιστώντας το φιλμ στις προτιμήσεις του κυρίαρχου εκλεκτορικού σώματος των ηθοποιών. Ο ίδιος ο Quaron παίρνει πάνω του τέσσερις (4) προσωπικές υποψηφιότητες (χάνοντας μόνο το Μοντάζ που θα του έδινε απόλυτο δικαίωμα στην τελική επικράτηση του Roma). Με δυο λόγια, η λογική οδηγεί στο περίπου αναπόφευκτο συμπέρασμα ότι ο εκ των Three Amigos θα κάνει το 5/6 (απίστευτο σερί για τους Τσικάνους) και το Όσκαρ θα φτάσει στη Ρώμη εκτός εάν...
ΤΡΑΓΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ
Στα 90 έτη των Academy Awards, το 96% των νικητών στην Καλύτερη Ταινία είχε κερδίσει υποψηφιότητα και στην Σκηνοθεσία (άρα A Star Is Born και Green Book εκτός κούρσας), 90% και στο Σενάριο (έξω τα Black Panther που έσπασε την βραβευτική κατάρα της Marvel και Bohemian Rapsody αν και ήδη εκτός λόγω απουσίας και από τη Σκηνοθεσία). Τέλος (δώσε βάση) το 82% των νικητών δηλώνει διαχρονικά παρουσία και στο Καλύτερο Μοντάζ (ξανά όξω A Star Is Born, Black Panther αλλά και ROMA). Ποιά είναι τα τρία (3) φιλμς που παίζουν παντού στις κυρίαρχες κατηγορίες; Tα BlacKkKlansman, Vice (τρομερή έκπληξη οι οκτώ υποψηφιότητες για μια φοβερά άνιση ταινία) και – εδώ συγκρατούμε αλλαλαγμούς ευχαρίστησης – το The Favourite του Λάνθιμου και του Μαυροψαρίδη με τα ήδη 10 τρόπαια (κι ας μην κερδίσει εντέλει κανένα) που κοιτά τη Roma κατάματα σε μια τελική αναμέτρηση που θεματολογικά δείχνει αποκλειστικά γυναικεία υπόθεση. Για περισσότερα cineρπαστικά οσκαρικά τρίβια, τσέκαρε τον κορυφαίο μαθηματικό οσκαρολόγο Ben Zauzmer εδώ: https://twitter.com/i/moments/1087432365444460544
Θα ήταν υπερβολή τόσο να υποστηρίξει κανείς πως η νίκη της Roma είναι τελειωμένη υπόθεση όσο κι ότι η αρπαγή του θρόνου από την Ευνοούμενη είναι πολύ κοντινή, δεδομένου του τολμηρού, κωμικά αναιδούς σινεμά του Λάνθιμου. Μαύρο άλογο (punnotintended) φαίνεται να είναι ο βετεράνος Spike Lee (BlacKkKlansman) με την ελπίδα η Ακαδημία να Do The Right Thing 30 χρόνια (αλλά κι ένα τιμητικό όσκαρ πρόσφατα) μετά. Θα μπορούσε βέβαια να τον βολέψει στο Διασκευασμένο Σενάριο, πάντως δε διανοούμαι να μείνει αβράβευτος κι αυτή τη φορά. Μεγάλη χαρά μου, αφού το φέρνει ο λόγος, η πρώτη (...) παρουσία του Paul Schrader στο Πρωτότυπο Σενάριο και άφατη στενοχώρια η ανεξήγητη απουσία των Ντοκυμαντέρ Won’t You Be My Neighbour και Three Identical Strangers από την 91η Απονομή. Για τις επιμέρους κατηγορίες ανάμενε τις τελικές μου μαντεψές, λίγο πριν τη σούπερ Κυριακή της 24ης Φεβρουαρίου.
Βρες με στο Twitter: @TakisGaris. To μεγάλο ραντεβού στα Οσκαράδικα κοντοζυγώνει. Εμπρός αδέρφια! #ΥorgosTheFavourite
Εκπλήξεις (ευτυχώς) υπήρξαν κι εφέτος. Προσωπικά έπιασα ένα μέτριο για τα δεδομένα μου 76% όταν το ταβάνι των κορυφαίων προγνωστικιστών έπιασε οριακά το 80%. Σε ντοκιμαντέρ και μικρομηκάδηκα τα περισσότερα ξαφνιάσματα. Διότι ευκολάκι οι μόλις οκτώ (8) υποψήφιες για Καλύτερη Ταινία, σε μια χρονιά που το αμερικανικό σινεμά βυθίστηκε στη μετριότητα, εξού και η πρωτοκαθεδρία των παγκοσμίως αναγνωρισμένων Roma (Μεξικό) και ColdWar (Πολωνία) σε σημαντικές κατηγορίες. Το Roma με τις 10 noms είναι η 10η προσπάθεια των Μεχικάνων για νίκη στο ξενόγλωσσο και η 10η+1 ταινία στην ιστορία που εκτός από την οικεία κατηγορία έχει προταθεί και ως Καλύτερη Ταινία. Ποτέ δεν έχει συμβεί ως σήμερα να νικήσει ξενόγλωσσο φιλμ το κορυφαίο αγαλματίδιο, πόσο μάλλον και τα δυο ταυτόχρονα. Ο πειρασμός μεγάλος για νίκη ασπρόμαυρης (όπως και το Cold War) ταινίας (θυμήσου The Artist, 2011) και ακόμη μεγαλύτερος για πρωτιά παραγωγής που ουσιαστικά δεν παίχτηκε στις αίθουσες παρά μόνο για τους συνδρομητές του Netflix.
Τα προωθητικά $20Μ (και βάλε) του Ted Sarandos που επενδύθηκαν στα χέρια της ιέρειας Lisa Taback (που βρίσκεται ΚΑΙ πίσω από την παραγωγή του φετινού υποψηφίου μικρομηκάδικου ντοκιμαντέρ Period. End of Sentence) έπιασαν απολύτως τόπο. Δες τις από το πουθενά τρεις (3) (αν και καθόλα άξιες) νομινέσες του The Ballad of Buster Scruggs των Κοένηδων. Την... στην τσίλια παρείσφρηση των Aparicio και De Tavira στις γυναικείες ερμηνείες που εξισορροπούν την απουσία του Roma από τα SAGs, αποκαθιστώντας το φιλμ στις προτιμήσεις του κυρίαρχου εκλεκτορικού σώματος των ηθοποιών. Ο ίδιος ο Quaron παίρνει πάνω του τέσσερις (4) προσωπικές υποψηφιότητες (χάνοντας μόνο το Μοντάζ που θα του έδινε απόλυτο δικαίωμα στην τελική επικράτηση του Roma). Με δυο λόγια, η λογική οδηγεί στο περίπου αναπόφευκτο συμπέρασμα ότι ο εκ των Three Amigos θα κάνει το 5/6 (απίστευτο σερί για τους Τσικάνους) και το Όσκαρ θα φτάσει στη Ρώμη εκτός εάν...
ΤΡΑΓΑΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ
Στα 90 έτη των Academy Awards, το 96% των νικητών στην Καλύτερη Ταινία είχε κερδίσει υποψηφιότητα και στην Σκηνοθεσία (άρα A Star Is Born και Green Book εκτός κούρσας), 90% και στο Σενάριο (έξω τα Black Panther που έσπασε την βραβευτική κατάρα της Marvel και Bohemian Rapsody αν και ήδη εκτός λόγω απουσίας και από τη Σκηνοθεσία). Τέλος (δώσε βάση) το 82% των νικητών δηλώνει διαχρονικά παρουσία και στο Καλύτερο Μοντάζ (ξανά όξω A Star Is Born, Black Panther αλλά και ROMA). Ποιά είναι τα τρία (3) φιλμς που παίζουν παντού στις κυρίαρχες κατηγορίες; Tα BlacKkKlansman, Vice (τρομερή έκπληξη οι οκτώ υποψηφιότητες για μια φοβερά άνιση ταινία) και – εδώ συγκρατούμε αλλαλαγμούς ευχαρίστησης – το The Favourite του Λάνθιμου και του Μαυροψαρίδη με τα ήδη 10 τρόπαια (κι ας μην κερδίσει εντέλει κανένα) που κοιτά τη Roma κατάματα σε μια τελική αναμέτρηση που θεματολογικά δείχνει αποκλειστικά γυναικεία υπόθεση. Για περισσότερα cineρπαστικά οσκαρικά τρίβια, τσέκαρε τον κορυφαίο μαθηματικό οσκαρολόγο Ben Zauzmer εδώ: https://twitter.com/i/moments/1087432365444460544
Θα ήταν υπερβολή τόσο να υποστηρίξει κανείς πως η νίκη της Roma είναι τελειωμένη υπόθεση όσο κι ότι η αρπαγή του θρόνου από την Ευνοούμενη είναι πολύ κοντινή, δεδομένου του τολμηρού, κωμικά αναιδούς σινεμά του Λάνθιμου. Μαύρο άλογο (punnotintended) φαίνεται να είναι ο βετεράνος Spike Lee (BlacKkKlansman) με την ελπίδα η Ακαδημία να Do The Right Thing 30 χρόνια (αλλά κι ένα τιμητικό όσκαρ πρόσφατα) μετά. Θα μπορούσε βέβαια να τον βολέψει στο Διασκευασμένο Σενάριο, πάντως δε διανοούμαι να μείνει αβράβευτος κι αυτή τη φορά. Μεγάλη χαρά μου, αφού το φέρνει ο λόγος, η πρώτη (...) παρουσία του Paul Schrader στο Πρωτότυπο Σενάριο και άφατη στενοχώρια η ανεξήγητη απουσία των Ντοκυμαντέρ Won’t You Be My Neighbour και Three Identical Strangers από την 91η Απονομή. Για τις επιμέρους κατηγορίες ανάμενε τις τελικές μου μαντεψές, λίγο πριν τη σούπερ Κυριακή της 24ης Φεβρουαρίου.
Βρες με στο Twitter: @TakisGaris. To μεγάλο ραντεβού στα Οσκαράδικα κοντοζυγώνει. Εμπρός αδέρφια! #ΥorgosTheFavourite
gaRis