των Jonathan Baker, Josh Baker. Με τους Myles Truitt, Jack Reynor, Zoë Kravitz, Carrie Coon, Dennis Quaid, James Franco
Κίν-τερ Έκπληξη
του zerVo (@moviesltd)
Επικών διαστάσεων εμπορική αποτυχία! Στην πατρίδα της δηλαδή, την Αμερική, εκεί που έκανε πρεμιέρα κοντά ένα μήνα πριν και πάτωσε κυριολεκτικά στα box office, προκαλώντας τριγμούς στις τάξεις της παραγωγού Lionsgate, που δεν είναι συνηθισμένη σε τέτοιου είδους φλοπ. Με κόστος μεγαλύτερο των 30 εκατομμυρίων δολαρίων, το περίπου επιστημονικής φαντασίας Kin, που όπως διατυμπανίζει το προμόσιον του, το υποστήριξαν οι ίδιοι που κρύβονται πίσω από τα χιτ των Arrival και Stranger Things, δεν επέστρεψε στα ταμεία ούτε καν το εν τρίτο του κόστους του, στην πορεία του στις σκοτεινές αίθουσες. Λογικό? Ας πούμε ναι, μιας και το scifάκι δεν λέει και πολλά πράγματα. Από την άλλη, όμως, υπερβολικά χειρότερα του αντίστοιχα θέματα, έχουν διαπρέψει εισπρακτικά. Άγνωσται αι βουλαί...
Ορφανός από γονείς, ο δεκατετράχρονος Ιλάι, μεγαλώνει με τον θετό του χήρο πατέρα, σε μια φτωχογειτονιά του Ντιτρόιτ, παλεύοντας διαρκώς και καθημερινά να μην κυλήσει στον βούρκο, όπως συνέβη με τον πραγματικό γιο του γερο-Χαλ, Τζίμι, που μπλεγμένος από μικρός, μπαινοβγαίνει διαρκώς στην στενή. Η σχέση αγάπης που δένει τον υιοθετημένο πιτσιρίκο με τον υπερπροστατευτικό και τίμιο γονιό του, θα διαταραχτεί από την στιγμή που θα γίνει γνωστό πως ο μικρός, προκειμένου να βγάλει ένα πενιχρό χαρτζιλίκι, περισυλλέγει παράνομα σκραπ και το πουλάει σε εμπόρους για μερικά δολάρια.
Σε μια από τις βόλτες του μπόμπιρα, προς αναζήτηση προς ανακύκλωση μπρούτζου, σε μια απομονωμένη αποθήκη της πόλης, θα βρεθεί μπροστά σε μια τεράστια έκπληξη, καθώς θα ανακαλύψει τα άψυχα σώματα κάποιων μυστηριωδών, μεταλλικής φορεσιάς όντων, που δεν μοιάζουν για γήινα, αλλά φερμένα από άλλο, ξένο πλανήτη. Σοκ που θα πάρει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, όταν στο πλάι των παράξενων άλιενς, θα εντοπίσει ένα περίεργης υφής όπλο, που όμοιο του δεν έχει ξαναδεί. Και θα κάνει το σφάλμα να το πάρει δικό του, κρύβοντας το από όλους στο δωμάτιο του.
Την ίδια στιγμή που ο ερχόμενος από την φυλακή μεγάλος αδελφός, θα επανέλθει ακόμη πιο απαιτητικός και ζόρικος, ζητώντας την οικονομική βοήθεια του Χαλ, για να ξοφλήσει τον τοκογλύφο Τέιλορ που τον απειλεί. Μια λάθος κίνηση απελπισίας από τον καμένο στα μυαλά Τζίμι, θα στοιχίσει την ζωή του συνετού ηλικιωμένου, αλλά και του αδελφού του εκβιαστή, ένα γεγονός που θα τον τρέψει σε φυγή. Αρπάζοντας μαζί του και τον ανήξερο για την τύχη του πατέρα, Ιλάι και τρέχοντας προς άγνωστη κατεύθυνση προκειμένου να διαφύγουν από την οργή του καθάρματος, που έχει ορκιστεί εκδίκηση προς κάθε κατεύθυνση.
Διπλής θεματικής υφής, είναι το δημιουργικό ντεμπούτο των αδελφών Baker, που στηρίζει την ύπαρξη του στο μικρού μήκους Bag Man του 2014. Από την μια μεριά έχουμε ένα καθαρόαιμο κοινωνικό δράμα, στο οποίο μια ανήθικη συμπεριφορά, ακόμη και μέσα στην περιορισμένου εύρους φαμίλια, θα οδηγήσει σε μια τραγωδία με ανείπωτες συνέπειες. Και από την άλλη, ένα τυποποιημένης λογικής, σύνταξης και αφήγησης περιπετειάκι φαντασίας, όπου μια φράξια χαμένων εξωγήινων, έχει απολέσει το πανίσχυρο τηλεβόλο της, που περίέργως πως, έχει καταλήξει στα χέρια ενός φοβισμένου αγοριού.
Τα δύο αυτά ειδή, ενώνονται σε ένα, μέσα από το μίξερ της road movie, κάτι που στην εξέλιξη του είναι το Kin, από την στιγμή που τα δύο αταίριαστα αδελφάκια - ο κατεστραμμένος ενήλικας είναι λευκός, ενώ ο μοναχικός και δίχως φίλους τινέιτζερ, είναι μαύρος - θα πάρουν τον μακρύ και σκονισμένο δρόμο, διασχίζοντας την μισή Αμερική και χωρίς συγκεκριμένο προορισμό. Εκεί ακριβώς εμφανίζεται και το ηχηρότερο φάουλ του σεναρίου, την στιγμή που ο ξύπνιος και μαγκάκος έφηβος, ούτε καν αναρωτιέται για το τι και πως τους οδήγησε στο να ξενιτευτούν, όπως και δεν μοιάζει και πολύ μεγάλη η περιέργεια του, για το πως και δεν τον αναζητά ο μόνιμα φοβισμένος μην του πάθει κάτι, μπαμπάς. Παρά απλώς συνοδεύει - χωρίς να προκαλεί απορία στον περίγυρο - ένα μονίμως σουρωμένο ρεμάλι, από το ένα κακόφημο μπαρ στο άλλο, ανάμεσα σε μπράβους, μαφιόζους και στριπτιτζούδες. Το Τόμιγκαν που τον προστατεύει, πες, να είναι καλά!
Ειλικρινά δεν μπόρεσα να καταλάβω που στην ευχή δόθηκαν τόσοι παράδες, για να φτιαχτεί αυτό το χωρίς δεύτερη σκέψη, δεδομένο b-movie. Τα ειδικά εφέ περιορίζονται απλώς σε κάποιες εκρήξεις που προκαλεί το ιδιαίτερης μόστρας μυδράλιο, άντε ας πούμε και στο φτιάξιμο των στολών των εξωγήινων. Από την άλλη μεριά, τους βασικούς ρόλους της πλοκής δεν τους μοιράζονται και τίποτα σούπερ αστέρια, αφού το ζορισμένο μπόυ υποδύεται ο καλούλης πρωτάρης Myles Truitt, το παραστρατημένο αδέλφι ο Jack Reynor και την ελευθέρων ηθών συνεσταλμένη κοπελιά, που από μια φάση και μετά συμπληρώνει το τρίγωνο, η Zoe - θυγατέρα Lenny - Kravitz. Συνεπώς να πιστέψω πως τα φράγκα πήγαν στον μισθό του σπαρταριστά αστείου ως βιλεν και όσο περνά ο καιρός, πιστεύω και λειψοτάλαντου εντέλει, James Franco και του για ελάχιστα λεπτά εμφανιζόμενου, 64χρονου, που δείχνει για τουλάχιστον μια ντουζίνα χρόνια μεγαλύτερος, Dennis Quaid? Όπου και να δόθηκαν σε τελική ανάλυση, σε καμία περίπτωση δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα action θρίλερ με σοσιολογικές προεκτάσεις της προκοπής, αφήνοντας το να κινείται απλά στην φιλοδοξία και την κουτή αίσθηση πως το πετυχημένο short, θα εξελισσόταν σε ένα αντίστοιχα πολύ ενδιαφέρον feature film. Η μέτριες κλισεδιάρικες ιδέες και το στήσιμο στο πόδι, επέφεραν το αντίθετο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Αλλά και πρακτικό, αν επαναφέρουμε στην μνήμη την καθολική καταστροφή στα γκισέ!
Σε μια από τις βόλτες του μπόμπιρα, προς αναζήτηση προς ανακύκλωση μπρούτζου, σε μια απομονωμένη αποθήκη της πόλης, θα βρεθεί μπροστά σε μια τεράστια έκπληξη, καθώς θα ανακαλύψει τα άψυχα σώματα κάποιων μυστηριωδών, μεταλλικής φορεσιάς όντων, που δεν μοιάζουν για γήινα, αλλά φερμένα από άλλο, ξένο πλανήτη. Σοκ που θα πάρει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, όταν στο πλάι των παράξενων άλιενς, θα εντοπίσει ένα περίεργης υφής όπλο, που όμοιο του δεν έχει ξαναδεί. Και θα κάνει το σφάλμα να το πάρει δικό του, κρύβοντας το από όλους στο δωμάτιο του.
Την ίδια στιγμή που ο ερχόμενος από την φυλακή μεγάλος αδελφός, θα επανέλθει ακόμη πιο απαιτητικός και ζόρικος, ζητώντας την οικονομική βοήθεια του Χαλ, για να ξοφλήσει τον τοκογλύφο Τέιλορ που τον απειλεί. Μια λάθος κίνηση απελπισίας από τον καμένο στα μυαλά Τζίμι, θα στοιχίσει την ζωή του συνετού ηλικιωμένου, αλλά και του αδελφού του εκβιαστή, ένα γεγονός που θα τον τρέψει σε φυγή. Αρπάζοντας μαζί του και τον ανήξερο για την τύχη του πατέρα, Ιλάι και τρέχοντας προς άγνωστη κατεύθυνση προκειμένου να διαφύγουν από την οργή του καθάρματος, που έχει ορκιστεί εκδίκηση προς κάθε κατεύθυνση.
Διπλής θεματικής υφής, είναι το δημιουργικό ντεμπούτο των αδελφών Baker, που στηρίζει την ύπαρξη του στο μικρού μήκους Bag Man του 2014. Από την μια μεριά έχουμε ένα καθαρόαιμο κοινωνικό δράμα, στο οποίο μια ανήθικη συμπεριφορά, ακόμη και μέσα στην περιορισμένου εύρους φαμίλια, θα οδηγήσει σε μια τραγωδία με ανείπωτες συνέπειες. Και από την άλλη, ένα τυποποιημένης λογικής, σύνταξης και αφήγησης περιπετειάκι φαντασίας, όπου μια φράξια χαμένων εξωγήινων, έχει απολέσει το πανίσχυρο τηλεβόλο της, που περίέργως πως, έχει καταλήξει στα χέρια ενός φοβισμένου αγοριού.
Τα δύο αυτά ειδή, ενώνονται σε ένα, μέσα από το μίξερ της road movie, κάτι που στην εξέλιξη του είναι το Kin, από την στιγμή που τα δύο αταίριαστα αδελφάκια - ο κατεστραμμένος ενήλικας είναι λευκός, ενώ ο μοναχικός και δίχως φίλους τινέιτζερ, είναι μαύρος - θα πάρουν τον μακρύ και σκονισμένο δρόμο, διασχίζοντας την μισή Αμερική και χωρίς συγκεκριμένο προορισμό. Εκεί ακριβώς εμφανίζεται και το ηχηρότερο φάουλ του σεναρίου, την στιγμή που ο ξύπνιος και μαγκάκος έφηβος, ούτε καν αναρωτιέται για το τι και πως τους οδήγησε στο να ξενιτευτούν, όπως και δεν μοιάζει και πολύ μεγάλη η περιέργεια του, για το πως και δεν τον αναζητά ο μόνιμα φοβισμένος μην του πάθει κάτι, μπαμπάς. Παρά απλώς συνοδεύει - χωρίς να προκαλεί απορία στον περίγυρο - ένα μονίμως σουρωμένο ρεμάλι, από το ένα κακόφημο μπαρ στο άλλο, ανάμεσα σε μπράβους, μαφιόζους και στριπτιτζούδες. Το Τόμιγκαν που τον προστατεύει, πες, να είναι καλά!
Ειλικρινά δεν μπόρεσα να καταλάβω που στην ευχή δόθηκαν τόσοι παράδες, για να φτιαχτεί αυτό το χωρίς δεύτερη σκέψη, δεδομένο b-movie. Τα ειδικά εφέ περιορίζονται απλώς σε κάποιες εκρήξεις που προκαλεί το ιδιαίτερης μόστρας μυδράλιο, άντε ας πούμε και στο φτιάξιμο των στολών των εξωγήινων. Από την άλλη μεριά, τους βασικούς ρόλους της πλοκής δεν τους μοιράζονται και τίποτα σούπερ αστέρια, αφού το ζορισμένο μπόυ υποδύεται ο καλούλης πρωτάρης Myles Truitt, το παραστρατημένο αδέλφι ο Jack Reynor και την ελευθέρων ηθών συνεσταλμένη κοπελιά, που από μια φάση και μετά συμπληρώνει το τρίγωνο, η Zoe - θυγατέρα Lenny - Kravitz. Συνεπώς να πιστέψω πως τα φράγκα πήγαν στον μισθό του σπαρταριστά αστείου ως βιλεν και όσο περνά ο καιρός, πιστεύω και λειψοτάλαντου εντέλει, James Franco και του για ελάχιστα λεπτά εμφανιζόμενου, 64χρονου, που δείχνει για τουλάχιστον μια ντουζίνα χρόνια μεγαλύτερος, Dennis Quaid? Όπου και να δόθηκαν σε τελική ανάλυση, σε καμία περίπτωση δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα action θρίλερ με σοσιολογικές προεκτάσεις της προκοπής, αφήνοντας το να κινείται απλά στην φιλοδοξία και την κουτή αίσθηση πως το πετυχημένο short, θα εξελισσόταν σε ένα αντίστοιχα πολύ ενδιαφέρον feature film. Η μέτριες κλισεδιάρικες ιδέες και το στήσιμο στο πόδι, επέφεραν το αντίθετο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Αλλά και πρακτικό, αν επαναφέρουμε στην μνήμη την καθολική καταστροφή στα γκισέ!
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Σεπτεμβρίου 2018 από την Tanweer!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική