του Rawson Marshall Thurber. Με τους Dwayne Johnson, Neve Campbell, Chin Han, Roland Møller, Noah Taylor, Byron Mann, Pablo Schreiber, Hannah Quinlivan
Βρέχει φωτιά στον πύργο μου!
του zerVo (@moviesltd)
Αλήθεια είναι πως ο συνδυασμός της πύρινης κόλασης και του μεταλλικού / γυάλινου μπάστακα των 100 ποδών ύψους, μονομιάς στην θύμηση φέρνει εκείνο το ανεπανάληπτο disaster movie του John Guillermin από το 1974, σε μια εποχή που το είδος έφτασε στο ζενίθ της δημοτικότητας του. Η πραγματικότητα είναι πως στην περίπτωση του Ουρανοξύστη (Skyscraper), η παραγωγή ελάχιστα βαδίζει στα χνάρια της απρόβλεπτης καταστροφής του The Towering Onferno, προτιμώντας ως ένα ακόμη The Rock One Man Show να μπει στα μονοπάτια που χάραξε ο δαιμόνιος Μακλίν, κάπου ψηλά στον νηοστό όροφο του πύργου της Νακατόμι Πλάζα, στήνοντας έτσι μια από τις πλέον λατρεμένες action σειρές στην ιστορία του σινεμά. Κάτι που ούτε φιλοδοξεί, ούτε καταφέρνει να πετύχει το καλογυρισμένο κατά τα άλλα υπερβολικών τάσεων, καλοκαιρινό περιπετειάκι.
Δέκα ακριβώς χρόνια έχουν περάσει από εκείνη την μοιραία νύχτα, που ο δυναμικός πεζοναύτης Ουίλ Σόγιερ, κατά την διάρκεια μιας επικίνδυνης αποστολής διάσωσης των ανήλικων μελών μια οικογένειας, που τους είχε θέσει σε κατάσταση ομηρείας ο παρανοϊκός πατέρας τους, βγήκε μεν ζωντανός, έχοντας απολέσει όμως το αριστερό του πόδι. Δίχως να υπηρετεί πλέον στο Σώμα και έχοντας τοποθετήσει μηχανικό, προσθετικό μέλος, ο πρώην λοκατζής έχει αναζητήσει μια καινούργια τύχη στο μακρινό Χονγκ Κονγκ, μαζί με την αγαπημένη του σύζυγο Σάρα, στρατιωτική γιατρό χειρουργό που του έσωσε την ζωή και τα δυο τους δίδυμα παιδιά, Χένρι και Τζόρτζια, εργαζόμενος ως υπεύθυνος ασφαλείας στα γιγαντιαία κτίρια της ασιανής μητρόπολης.
Μεταξύ αυτών και του περιβόητου Περλ, του ψηλότερου κτιρίου σε ολόκληρη την περιοχή, αλλά και του πλέον άρτια τεχνολογικά εξοπλισμένου, πάνω στο οποίο ο διάσημος Κινέζος επιχειρηματίας Ζάο Λονγκ Τζι, έχει επενδύσει μια ολόκληρη περιουσία, προκειμένου να θεωρηθεί ως ο εμπνευστής του πιο χάι τεκ ουρανοξύστη στον κόσμο. Λίγο πριν τα εγκαίνια του Μαργαριταριού, μια ομάδα ευρωπαίων εξτρεμιστών κάτω από τις οδηγίες του αδίστακτου τρομοκράτη Κόρες Μπόθα, θα τυλίξουν στις φλόγες τον θεόρατο ατσάλινο όγκο, έχοντας από πριν φροντίσει να απασφαλίσουν το σύστημα αυτόματης πυρόσβεσης του. Και τα άσχημα μαντάτα για τον Σόγιερ δεν είναι πως πρέπει με κάθε τρόπο να βοηθήσει στο σβήσιμο της πυρκαγιάς που κινείται απειλητικά και βήμα βήμα προς την κορυφή του κτιρίου, αλλά και να σώσει τα μέλη της φαμίλιας του, που αυτή την ώρα βρίσκονται εντός του και αισθάνονται τον τρόμο να πλησιάζει!
Και να ήταν μόνο αυτό για τον δύσμοιρο, πλην άριστα εκπαιδευμένο να μάχεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, άντρα. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι αστυνομικές αρχές τον αναζητούν ως τον βασικό υπαίτιο της πυρκαγιάς, γεγονός που καθιστά αυτόματα αδύνατη την προσέγγιση του στον πύργο της κολάσεως. Ένα αίνιγμα βουτηγμένο στο ρίσκο, που κανείς άνθρωπος απλός και καθημερινός δεν είναι ικανός να λύσει, όχι όμως αν ή μορφή του ομοιάζει με εκείνη του Bruce Willis, του Stallone, του Van Damme ή όπως συμβαίνει στην περίπτωση μας ενός εκ των κορυφαίων action heroes της εποχής μας, του τέως επαγγελματία παλαιστή Dwayne Johnson, που στην ερμηνευτική του διαδρομή έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει με απόλυτη επιτυχία εξίσου δύσκολες προκλήσεις. Βλέπε δηλαδή και San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα (San Andreas), Rampage: Το Απόλυτο Χάος (Rampage), G.I. Joe: Retaliation, για να μην αναφερθούμε σε όλο το σίριαλ των Fast And Furious όπου παίζει, όχι πρωταγωνιστικό μεν, αλλά πολύ σημαντικό ρόλο.
Το πεδίο που καλείται να δράσει εδώ ο δημοφιλέστατος Χαβανέζος σταρ, ξεφεύγει σημαντικά από τα γνωστά δεδομένα, ακολουθώντας όμως πιστά την προσταγή του μπούσουλα Die Hard που δανείζει το σεναριακό πατρόν, καθώς το σημαδεμένο από την φράξια των πάνοπλων εισβολέων Empire State Building της Άπω Ανατολής, ορίζει ένα σύμβολο κυριαρχίας και ισχύος. Που καταρρέει σαν τραπουλόχαρτο από την ώρα που οι δικλείδες προστασίας του έχουν εξουδετερωθεί και πολύ σύντομα, αν δεν υπάρξει μια απρόβλεπτη θεϊκή παρέμβαση, θα παραμείνει σαν ένα σκελετωμένο λείψανο που το ισοπέδωσε η φωτιά. Φυσικά και δεν μιλάμε για κάποια πρωτότυπη ιδέα, ούτε για μια πρωτοφανέρωτη έκπληξη, το θέαμα όμως παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον, από την στιγμή που τα εξαιρετικά χρησιμοποιημένα ειδικά εφέ, αναπαριστούν πλήρως την τραγικότητα της κατάστασης που επικρατεί στο τέρας των τριψήφιων πατωμάτων.
Εκεί που υστερεί σημαντικά η πλοκή, που κατά τα άλλα ανεβάζει τέμπο και αγωνία σταδιακά όσο εξελίσσεται η από ένα και μόνον άτομο επιχείρηση διάσωσης, είναι στην προβολή των κακών της ιστορίας, που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν ούτε καν να πλησιάσουν σε ανηθικότητα έναν ανεπανάληπτο Χανς Γκρούμπερ, φερειπείν. Αναιμικά ζωγραφισμένοι από το σενάριο, χωρίς δυναμικό λόγο να οδηγηθούν σε αυτό το βιβλικής καταστροφής ξέσπασμα, λεπτό με το λεπτό τίθενται στο περιθώριο, μιας και το φιλμ στρέφει την ματιά του από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή της μαρκίζας, για να ασχοληθεί με την οικογένεια του μπρατσαρά, πλην με ένα πόδι, κομάντο, που τελεί εν κινδύνω. Τι κρίμα για το σασπένς της υπόθεσης, που σε ολόκληρο αυτό το υπερσύγχρονο και κολοσσιαίο πολύπατο κατασκεύασμα, δεν υπήρχαν και άλλοι εγκλωβισμένοι - παρά μόνον οι τρεις, η μαμά και τα δύο παιδιά!!! - ώστε να ανεβάσουν ακόμη πιο πολύ τον πήχη της αγωνίας.
Ενδιαφέρουσες στιγμές έντασης, σχεδιάζει στο πανί ο άνισος θεματικά σκηνοθέτης Rawson Marshall Thurber, που κατά το παρελθόν δεν έχει κτίσει δα και κανένα σπουδαίο όνομα με τις δημιουργίες του, The Nines, Easy A, Central Intelligence και We're The Millers. Όπως ενδιαφέρον εμφανίζει η προσθήκη στο πλευρό του μοναχικού καβαλάρη The Rock, η ύπαρξη μιας δυναμικής κυράς και όχι απλώς νοικοκυράς, με την μόστρα μάλιστα της εξαφανισμένης εσχάτως Neve Campbell, που όσες φορές κι αν την δούμε στο εκράν, πάντα θα μας φέρνει κατά νου εκείνη την αλησμόνητη σεκάνς ερωτικού τριγώνου στο ιδιόμορφο Wild Things (είκοσι χρόνια πριν, ε?).
Σε γενικές γραμμές πάντως, ο Ουρανοξύστης, λειτουργώντας κατά σημαντικό τρόπο νοσταλγικά και ζωντανεύοντας τις θύμησες του ακαταμάχητου σε όλους τους τομείς Πολύ Σκληρού για να Πεθάνει - υποθέτω αρκετοί θα έσπευσαν να τον ξεσκονίσουν από την βίντεο θήκη τους - όπως και αναλόγου καταστροφολογικού στυλ adventures σαν το Daylight ας πούμε, ενδεχόμενα να μην καλύπτει σε μεγάλο μέρος τις προσδοκίες του κοινού για κάτι παρόμοιο, δεν απογοητεύει όμως κιόλας. Ο Βράχος άλλωστε είναι σε φόρμα και για μια, δυο φορές τον χρόνο, μια χαρά φοράει το κοστούμι που κρέμασε εδώ και πολύ καιρό ο one and only Sly. Και που τόσο, ιδίως σε όσους την έζησαν εκείνη την εκρηκτική εποχή, έχει λείψει...
Μεταξύ αυτών και του περιβόητου Περλ, του ψηλότερου κτιρίου σε ολόκληρη την περιοχή, αλλά και του πλέον άρτια τεχνολογικά εξοπλισμένου, πάνω στο οποίο ο διάσημος Κινέζος επιχειρηματίας Ζάο Λονγκ Τζι, έχει επενδύσει μια ολόκληρη περιουσία, προκειμένου να θεωρηθεί ως ο εμπνευστής του πιο χάι τεκ ουρανοξύστη στον κόσμο. Λίγο πριν τα εγκαίνια του Μαργαριταριού, μια ομάδα ευρωπαίων εξτρεμιστών κάτω από τις οδηγίες του αδίστακτου τρομοκράτη Κόρες Μπόθα, θα τυλίξουν στις φλόγες τον θεόρατο ατσάλινο όγκο, έχοντας από πριν φροντίσει να απασφαλίσουν το σύστημα αυτόματης πυρόσβεσης του. Και τα άσχημα μαντάτα για τον Σόγιερ δεν είναι πως πρέπει με κάθε τρόπο να βοηθήσει στο σβήσιμο της πυρκαγιάς που κινείται απειλητικά και βήμα βήμα προς την κορυφή του κτιρίου, αλλά και να σώσει τα μέλη της φαμίλιας του, που αυτή την ώρα βρίσκονται εντός του και αισθάνονται τον τρόμο να πλησιάζει!
Και να ήταν μόνο αυτό για τον δύσμοιρο, πλην άριστα εκπαιδευμένο να μάχεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, άντρα. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι αστυνομικές αρχές τον αναζητούν ως τον βασικό υπαίτιο της πυρκαγιάς, γεγονός που καθιστά αυτόματα αδύνατη την προσέγγιση του στον πύργο της κολάσεως. Ένα αίνιγμα βουτηγμένο στο ρίσκο, που κανείς άνθρωπος απλός και καθημερινός δεν είναι ικανός να λύσει, όχι όμως αν ή μορφή του ομοιάζει με εκείνη του Bruce Willis, του Stallone, του Van Damme ή όπως συμβαίνει στην περίπτωση μας ενός εκ των κορυφαίων action heroes της εποχής μας, του τέως επαγγελματία παλαιστή Dwayne Johnson, που στην ερμηνευτική του διαδρομή έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει με απόλυτη επιτυχία εξίσου δύσκολες προκλήσεις. Βλέπε δηλαδή και San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα (San Andreas), Rampage: Το Απόλυτο Χάος (Rampage), G.I. Joe: Retaliation, για να μην αναφερθούμε σε όλο το σίριαλ των Fast And Furious όπου παίζει, όχι πρωταγωνιστικό μεν, αλλά πολύ σημαντικό ρόλο.
Το πεδίο που καλείται να δράσει εδώ ο δημοφιλέστατος Χαβανέζος σταρ, ξεφεύγει σημαντικά από τα γνωστά δεδομένα, ακολουθώντας όμως πιστά την προσταγή του μπούσουλα Die Hard που δανείζει το σεναριακό πατρόν, καθώς το σημαδεμένο από την φράξια των πάνοπλων εισβολέων Empire State Building της Άπω Ανατολής, ορίζει ένα σύμβολο κυριαρχίας και ισχύος. Που καταρρέει σαν τραπουλόχαρτο από την ώρα που οι δικλείδες προστασίας του έχουν εξουδετερωθεί και πολύ σύντομα, αν δεν υπάρξει μια απρόβλεπτη θεϊκή παρέμβαση, θα παραμείνει σαν ένα σκελετωμένο λείψανο που το ισοπέδωσε η φωτιά. Φυσικά και δεν μιλάμε για κάποια πρωτότυπη ιδέα, ούτε για μια πρωτοφανέρωτη έκπληξη, το θέαμα όμως παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον, από την στιγμή που τα εξαιρετικά χρησιμοποιημένα ειδικά εφέ, αναπαριστούν πλήρως την τραγικότητα της κατάστασης που επικρατεί στο τέρας των τριψήφιων πατωμάτων.
Εκεί που υστερεί σημαντικά η πλοκή, που κατά τα άλλα ανεβάζει τέμπο και αγωνία σταδιακά όσο εξελίσσεται η από ένα και μόνον άτομο επιχείρηση διάσωσης, είναι στην προβολή των κακών της ιστορίας, που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν ούτε καν να πλησιάσουν σε ανηθικότητα έναν ανεπανάληπτο Χανς Γκρούμπερ, φερειπείν. Αναιμικά ζωγραφισμένοι από το σενάριο, χωρίς δυναμικό λόγο να οδηγηθούν σε αυτό το βιβλικής καταστροφής ξέσπασμα, λεπτό με το λεπτό τίθενται στο περιθώριο, μιας και το φιλμ στρέφει την ματιά του από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή της μαρκίζας, για να ασχοληθεί με την οικογένεια του μπρατσαρά, πλην με ένα πόδι, κομάντο, που τελεί εν κινδύνω. Τι κρίμα για το σασπένς της υπόθεσης, που σε ολόκληρο αυτό το υπερσύγχρονο και κολοσσιαίο πολύπατο κατασκεύασμα, δεν υπήρχαν και άλλοι εγκλωβισμένοι - παρά μόνον οι τρεις, η μαμά και τα δύο παιδιά!!! - ώστε να ανεβάσουν ακόμη πιο πολύ τον πήχη της αγωνίας.
Ενδιαφέρουσες στιγμές έντασης, σχεδιάζει στο πανί ο άνισος θεματικά σκηνοθέτης Rawson Marshall Thurber, που κατά το παρελθόν δεν έχει κτίσει δα και κανένα σπουδαίο όνομα με τις δημιουργίες του, The Nines, Easy A, Central Intelligence και We're The Millers. Όπως ενδιαφέρον εμφανίζει η προσθήκη στο πλευρό του μοναχικού καβαλάρη The Rock, η ύπαρξη μιας δυναμικής κυράς και όχι απλώς νοικοκυράς, με την μόστρα μάλιστα της εξαφανισμένης εσχάτως Neve Campbell, που όσες φορές κι αν την δούμε στο εκράν, πάντα θα μας φέρνει κατά νου εκείνη την αλησμόνητη σεκάνς ερωτικού τριγώνου στο ιδιόμορφο Wild Things (είκοσι χρόνια πριν, ε?).
Σε γενικές γραμμές πάντως, ο Ουρανοξύστης, λειτουργώντας κατά σημαντικό τρόπο νοσταλγικά και ζωντανεύοντας τις θύμησες του ακαταμάχητου σε όλους τους τομείς Πολύ Σκληρού για να Πεθάνει - υποθέτω αρκετοί θα έσπευσαν να τον ξεσκονίσουν από την βίντεο θήκη τους - όπως και αναλόγου καταστροφολογικού στυλ adventures σαν το Daylight ας πούμε, ενδεχόμενα να μην καλύπτει σε μεγάλο μέρος τις προσδοκίες του κοινού για κάτι παρόμοιο, δεν απογοητεύει όμως κιόλας. Ο Βράχος άλλωστε είναι σε φόρμα και για μια, δυο φορές τον χρόνο, μια χαρά φοράει το κοστούμι που κρέμασε εδώ και πολύ καιρό ο one and only Sly. Και που τόσο, ιδίως σε όσους την έζησαν εκείνη την εκρηκτική εποχή, έχει λείψει...
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 12 Ιουλίου 2018 από την UIP!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική