του James Franco. Με τους James Franco, Dave Franco, Seth Rogen, Judd Apatow, Hannibal Burress, Jerrod Carmichael, Bryan Cranston, Zoey Deutch, Zac Efron, Nathan Fielder, Ari Graynor, Melanie Griffith, Josh Hutcherson, Jason Mantzoukas, Christopher Mintz-Plasse, Megan Mullally, Paul Scheer, Sharon Stone, Jacki Weaver
«What is Line?»
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)
Γλυκύτατος φόρος τιμής στη χειρότερη ταινία στην ιστορία του σινεμά!
Παραθέτουμε αρχικά μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία από το δελτίο τύπου της ταινίας: Το 2003, ένας ανεξάρτητος κινηματογραφικός δημιουργός προσγειώθηκε από το πουθενά στη βιομηχανία του θεάματος με μια από τις χειρότερες ταινίες που έγιναν ποτέ, το «The Room», ένα παθιασμένο ρομαντικό μελόδραμα για ένα ερωτικό τρίγωνο που εκτροχιάζεται. Το σενάριο, η σκηνοθεσία και η παραγωγή ήταν ο καρπός των κόπων του Tommy Wiseau. Αυτή η αινιγματική φιγούρα με τα βαμμένα κορακί μαλλιά, με τη δυσνόητη ξενική προφορά, έγινε διαβόητη στο Χόλιγουντ αφού ανέγειρε μία διαφημιστική πινακίδα στη λεωφόρο Highland για την προώθηση της αλλόκοτης, αυτάρεσκης ταινίας του, που κόστισε 6 εκατομμύρια δολάρια. Η αφίσα έδειχνε ένα κοντινό που απαθανάτιζε τη σκληρή και ανδροπρεπή φάτσα του Wiseau με ένα βουλωμένο μάτι και ένα ανορθόγραφο μήνυμα που υποσχόταν ένα δράμα επιπέδου Τενεσί Ουίλιαμς. Αφού έκανε πρεμιέρα σε δύο αίθουσες στη νότια Καλιφόρνια για να κατέβει απότομα, έχοντας βγάλει το πενιχρό ποσό των 1.800 δολαρίων σε δύο εβδομάδες, το «The Room» είχε τη δεύτερη ευκαιρία του τα επόμενα χρόνια σε μεταμεσονύχτιες προβολές και στις φήμες που μεταδίδονταν από στόμα σε στόμα. Το 2013, ο Greg Sestero, ένας από τους πρωταγωνιστές του «The Room», εξέδωσε το βιβλίο «The Disaster Artist: My Life Inside the Room, The Greatest Bad Movie Ever Made», τα απομνημονεύματα ενός νεαρού ηθοποιού που μετακόμισε στο Λος Άντζελες και συμμετείχε στο «The Room», αφού συνάντησε τον Wiseau σε μαθήματα υποκριτικής στο Σαν Φρανσίσκο και δέθηκε μαζί του χάρη στον κοινό θαυμασμό τους για τον James Dean. Πριν από την κυκλοφορία του βιβλίου, ένα προσχέδιο έπεσε στα χέρια του σεναριογράφου-σκηνοθέτη-παραγωγού James Franco, που ήταν στο Βανκούβερ για γύρισμα με συμπρωταγωνιστή τον Seth Rogen. Ο Franco δεν είχε δει το «The Room», αλλά διασκέδασε με την απολαυστική αφήγηση του Sestero για αυτή την κινηματογραφική περιπέτεια που έμοιαζε με ατύχημα, αλλά που γέννησε μια δυνατή φιλία μέσα στην καταστροφή...
Κι έτσι ξεκίνησε το συγκεκριμένο κινηματογραφικό πόνημα. Αυτή είναι η 14η (!!!) μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο James Franco! Και από αυτές τις 14, στις 12 παίζει και ο ίδιος (συνήθως τον πρωταγωνιστή) και μόλις σε δύο δεν παίζει καθόλου: στις ταινίες «Bukowski» και «Child of God», και οι δύο του 2013. Εντωμεταξύ, ο πολυπράγμων Franco έχει να ολοκληρώσει άλλες τέσσερις σκηνοθετικές δουλειές του μέσα στο 2018!!! Πάντως, σε τούτη την ταινία είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται επί της μεγάλης οθόνης δίπλα στον μικρό του αδελφό, τον Dave. Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της ως Work In Progress στο South by Southwest Film Festival τον περσινό Μάρτιο. Μετά, προβλήθηκε σε διάφορα φεστιβάλ, από του Τορόντο και του Σαν Σεμπαστιάν, μέχρι της Θεσσαλονίκης. Στο φεστιβάλ μας η ταινία προβλήθηκε παρουσία του σκηνοθέτη John Carroll Lynch (ο οποίος συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ μας με την ταινία του «Lucky»), εκτός συναγωνισμού. Πριν την προβολή της οι παρευρισκόμενοι είδαμε ένα μαγνητοσκοπημένο βιντεάκι που ετοίμασε ο Franco ειδικά για το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης! Στους τίτλους τέλους υπάρχουν σκηνές που δείχνουν πόσο πιστά και ευλαβικά αντέγραψε ο Franco την ταινία του Wiseau. Η ταινία τιμήθηκε με τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ανδρικής ερμηνείας σε κωμωδία ή μιούζικαλ, για τον James Franco (μάλιστα, το βραβείο το παρέλαβε έχοντας δίπλα του τον Wiseau!!!!!!) και είναι υποψήφια για Όσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου. Αν δεν είχε ξεσπάσει σκάνδαλο και εμπλοκή του ονόματος του James Franco σε αυτό το κύμα καταγγελιών για sexual misconduct, πολύ πιθανόν να ήταν υποψήφιος και για Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου. Ας όψεται όμως το πρόσφατο κυνήγι μαγισσών που έχει εξαπολυθεί...
Η υπόθεση: Ο Γκρεγκ Σέστερο θέλει να γίνει ηθοποιός. Παρακολουθεί ανάλογα μαθήματα υποκριτικής στο Σαν Φρανσίσκο όπου μένει με τη μητέρα του. Όμως, είναι ντροπαλός, και δεν τα πολυκαταφέρνει. Μετά από την παρουσίαση στην τάξη του ενός αποσπάσματος από το «Περιμένοντας τον Γκοντό» όπου τα πάει χάλια, συναντά έναν άνθρωπο που θα του αλλάξει τη ζωή: τον Τόνι Γουίζο. Ο Τόνι παίζει τη σκηνή του «Στέλλα» από το «Λεωφορείον ο Πόθος» χωρίς να καταλαβαίνει Χριστό κι αυτή η ατρόμητη αντιμετώπιση της υποκριτικής εντυπωσιάζει τον Γκρεγκ. Οι δυο τους θα γίνουν φίλοι και με τα πολλά ο Τόνι πείθει τον Γκρεγκ να πάνε στο Λος Άντζελες και να κυνηγήσουν το όνειρό τους: να γίνουν ηθοποιοί.
Ο Τόνι προκύπτει ένα γοητευτικό μυστήριο για τον Γκρεγκ: φαίνεται να έχει απίστευτη περιουσία, μάλλον είναι από κάπου από την Ευρώπη (η προφορά του αυτό δηλώνει – ο ίδιος ισχυρίζεται πως είναι από τη Νέα Ορλεάνη!) και η ηλικία του είναι απροσδιόριστη (και δεν την αποκαλύπτει). Αλλά το Χόλιγουντ δεν είναι έτοιμο να υποδεχτεί με ανοιχτές αγκάλες τις δύο αυτές ταλεντάρες. Οπότε, πάνω σε μια κουβέντα, προκύπτει η επαναστατική ιδέα: να γυρίσουν τη δική τους ταινία! Έτσι ο Γουίζο γίνεται ο παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και πρωταγωνιστής της ταινίας «The Room». Της χειρότερης ταινίας όλων των εποχών!
Η άποψή μας: Ο James Franco πρέπει να είναι ο πιο πολυάσχολος δημιουργός εντός ή εκτός εισαγωγικών στο Χόλιγουντ! Ο γεννημένος στις 19 Απριλίου του 1978 Καλιφορνέζος έχει σκηνοθετήσει εκτός από τις 14 ταινίες μυθοπλασίας μεγάλου μήκους που αναφέρουμε στην εισαγωγή, άπειρες μικρού μήκους, έχει άλλες ταινίες πειραματικές που δεν αναφέρονται στο imdb, έχει γράψει πολλά σενάρια, έχει υπογράψει την παραγωγή σε πάμπολλα φιλμ κι έχει παίξει και σε μπόλικες ταινίες! Ανεξάντλητος. Εδώ, όμως, χτύπησε πραγματικά φλέβα χρυσού! Ίσως επειδή πραγματικά «κατάλαβε» το ποιος είναι ο Γουίζο! Ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα της κινηματογραφικής βιομηχανίας! Ένας απέραντα ατάλαντος άνθρωπος, με ατελείωτα χρήματα, που δεν κώλωσε πουθενά προκειμένου να φέρει εις πέρας το μεγάλο του όνειρο: να γυρίσει μια ταινία. Που ίσως να είχε κάτι παραπάνω από φιλικά αισθήματα για τον Γκρεγκ: σε κάποια στιγμή του λέει «γύρισα αυτήν την ταινία για σένα»! Ναι, είναι ένας πραγματικός πρωτοπόρος ο Γουίζο! Και ο Franco καθ' όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων μιλούσε, ντυνόταν και φερόταν όπως ο Γουίζο! Φαντάζομαι το γέλιο που έριξαν οι συντελεστές της ταινίας!
Για να διώξουμε κάποιους ενδεχόμενους φόβους: όχι, δεν χρειάζεται να έχει δει κανείς το αριστούργημα (!) «The Room» για να εκτιμήσει τούτη την ταινία. Ο Franco κάνει πολύ καλή δουλειά στο σενάριο, μην αφήνοντας καμία ουσιαστική λεπτομέρεια έξω κι έτσι ο θεατής έχει πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει ανά πάσα στιγμή. Βέβαια, κάτι ακόμα είναι σίγουρο: μετά την θέαση της ταινίας του Franco θα υπάρξουν πάμπολλοι που θα ψάξουν να βρουν το «The Room» και να το δουν! Στις ΗΠΑ η ταινία έχει πλέον τέτοιο καλτ στάτους που έχει βγάλει τα λεφτά της με τις συχνές ειδικές προβολές της, όπου πηγαίνει φανατικό κοινό και λέει τους διαλόγους αντιδρώντας στα επί της μεγάλης οθόνης δρώμενα! Ο Franco λοιπόν πετυχαίνει κάτι πολύ σπάνιο και πολύ σπουδαίο: βγάζει γέλιο μέσω της ταινίας του, σεβόμενος (κι όμως!) τον δημιουργό (!!!) του ανουσιουργήματος!
Υπάρχουν πάρα πολλές σκηνές με τις οποίες θα γελάσετε με την ψυχή σας, αλλά οι σκηνές των γυρισμάτων της ταινίας είναι πραγματικά οι πιο αστείες! Και στο φινάλε, μην φύγετε πριν πέσουν οι τίτλοι: ο Franco μας δείχνει επιλεγμένες σκηνές της ταινίας του που είναι ντάλε κουάλε ίδιες με το «The Room». Μιλάμε για τέτοιο φόρο τιμής! Κι αν κρίνω από την πυρετική προβολή της ταινίας στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, η ταινία θα έχει φοβερή επιτυχία στα ταμεία στη χώρα μας. Μάλλον ο Franco έχει ένα φανατικό πυρήνα followers στην Ελλάδα, που τον λατρεύουν ως θεό και έτυχε να βρεθούν όλοι στην προβολή της ταινία στο «Ολύμπιον»! Δεν εξηγείται αλλιώς το κύμα ενθουσιασμού που κυριαρχούσε εκεί, ο αλαλαγμός, η ζέση. Κι αν το πολύ σημαντικό word of mouth παίξει το ρόλο του, δεν θα υπάρξουν δυσαρεστημένοι ένθεν και ένθεν! Τώρα, όσοι από εσάς θέλετε να γυρίσετε ταινία κάποια στιγμή της ζωής σας, μην κωλώνετε! Μην φοβάστε! Παίξτε σε κάτι κι ας είναι και σκουπίδι! Είναι αυτή η δημιουργική διαδικασία που είναι λατρεμένη. Όπως λέει και μία από τις ηθοποιούς που παίζουν στην ταινία μέσα στην ταινία: «Η χειρότερη μέρα με το χειρότερο σενάριο και τις χειρότερες συνθήκες σε γυρίσματα είναι καλύτερη από την καλύτερη ημέρα στην πραγματική ζωή, εκτός γυρισμάτων».
Τρομερό, μια ανοιχτή επιστολή αγάπης στο σινεμά, ένα αστείο που λέγεται με απίστευτο σεβασμό και βγάζει απίστευτο γέλιο. Τι καλά να είχαμε περισσότερους Γουίζο ανάμεσά μας... Κι άντε να σας δω ρε μάγκες να λέτε μονοκοπανιάς το φοβερό και τρομερό «I did not hit her. It's not true. It's bullshit. I did not hit her. I did not. Oh, hi Mark». Γέλιο μέχρι δακρύων!
Η υπόθεση: Ο Γκρεγκ Σέστερο θέλει να γίνει ηθοποιός. Παρακολουθεί ανάλογα μαθήματα υποκριτικής στο Σαν Φρανσίσκο όπου μένει με τη μητέρα του. Όμως, είναι ντροπαλός, και δεν τα πολυκαταφέρνει. Μετά από την παρουσίαση στην τάξη του ενός αποσπάσματος από το «Περιμένοντας τον Γκοντό» όπου τα πάει χάλια, συναντά έναν άνθρωπο που θα του αλλάξει τη ζωή: τον Τόνι Γουίζο. Ο Τόνι παίζει τη σκηνή του «Στέλλα» από το «Λεωφορείον ο Πόθος» χωρίς να καταλαβαίνει Χριστό κι αυτή η ατρόμητη αντιμετώπιση της υποκριτικής εντυπωσιάζει τον Γκρεγκ. Οι δυο τους θα γίνουν φίλοι και με τα πολλά ο Τόνι πείθει τον Γκρεγκ να πάνε στο Λος Άντζελες και να κυνηγήσουν το όνειρό τους: να γίνουν ηθοποιοί.
Ο Τόνι προκύπτει ένα γοητευτικό μυστήριο για τον Γκρεγκ: φαίνεται να έχει απίστευτη περιουσία, μάλλον είναι από κάπου από την Ευρώπη (η προφορά του αυτό δηλώνει – ο ίδιος ισχυρίζεται πως είναι από τη Νέα Ορλεάνη!) και η ηλικία του είναι απροσδιόριστη (και δεν την αποκαλύπτει). Αλλά το Χόλιγουντ δεν είναι έτοιμο να υποδεχτεί με ανοιχτές αγκάλες τις δύο αυτές ταλεντάρες. Οπότε, πάνω σε μια κουβέντα, προκύπτει η επαναστατική ιδέα: να γυρίσουν τη δική τους ταινία! Έτσι ο Γουίζο γίνεται ο παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και πρωταγωνιστής της ταινίας «The Room». Της χειρότερης ταινίας όλων των εποχών!
Η άποψή μας: Ο James Franco πρέπει να είναι ο πιο πολυάσχολος δημιουργός εντός ή εκτός εισαγωγικών στο Χόλιγουντ! Ο γεννημένος στις 19 Απριλίου του 1978 Καλιφορνέζος έχει σκηνοθετήσει εκτός από τις 14 ταινίες μυθοπλασίας μεγάλου μήκους που αναφέρουμε στην εισαγωγή, άπειρες μικρού μήκους, έχει άλλες ταινίες πειραματικές που δεν αναφέρονται στο imdb, έχει γράψει πολλά σενάρια, έχει υπογράψει την παραγωγή σε πάμπολλα φιλμ κι έχει παίξει και σε μπόλικες ταινίες! Ανεξάντλητος. Εδώ, όμως, χτύπησε πραγματικά φλέβα χρυσού! Ίσως επειδή πραγματικά «κατάλαβε» το ποιος είναι ο Γουίζο! Ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα της κινηματογραφικής βιομηχανίας! Ένας απέραντα ατάλαντος άνθρωπος, με ατελείωτα χρήματα, που δεν κώλωσε πουθενά προκειμένου να φέρει εις πέρας το μεγάλο του όνειρο: να γυρίσει μια ταινία. Που ίσως να είχε κάτι παραπάνω από φιλικά αισθήματα για τον Γκρεγκ: σε κάποια στιγμή του λέει «γύρισα αυτήν την ταινία για σένα»! Ναι, είναι ένας πραγματικός πρωτοπόρος ο Γουίζο! Και ο Franco καθ' όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων μιλούσε, ντυνόταν και φερόταν όπως ο Γουίζο! Φαντάζομαι το γέλιο που έριξαν οι συντελεστές της ταινίας!
Για να διώξουμε κάποιους ενδεχόμενους φόβους: όχι, δεν χρειάζεται να έχει δει κανείς το αριστούργημα (!) «The Room» για να εκτιμήσει τούτη την ταινία. Ο Franco κάνει πολύ καλή δουλειά στο σενάριο, μην αφήνοντας καμία ουσιαστική λεπτομέρεια έξω κι έτσι ο θεατής έχει πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει ανά πάσα στιγμή. Βέβαια, κάτι ακόμα είναι σίγουρο: μετά την θέαση της ταινίας του Franco θα υπάρξουν πάμπολλοι που θα ψάξουν να βρουν το «The Room» και να το δουν! Στις ΗΠΑ η ταινία έχει πλέον τέτοιο καλτ στάτους που έχει βγάλει τα λεφτά της με τις συχνές ειδικές προβολές της, όπου πηγαίνει φανατικό κοινό και λέει τους διαλόγους αντιδρώντας στα επί της μεγάλης οθόνης δρώμενα! Ο Franco λοιπόν πετυχαίνει κάτι πολύ σπάνιο και πολύ σπουδαίο: βγάζει γέλιο μέσω της ταινίας του, σεβόμενος (κι όμως!) τον δημιουργό (!!!) του ανουσιουργήματος!
Υπάρχουν πάρα πολλές σκηνές με τις οποίες θα γελάσετε με την ψυχή σας, αλλά οι σκηνές των γυρισμάτων της ταινίας είναι πραγματικά οι πιο αστείες! Και στο φινάλε, μην φύγετε πριν πέσουν οι τίτλοι: ο Franco μας δείχνει επιλεγμένες σκηνές της ταινίας του που είναι ντάλε κουάλε ίδιες με το «The Room». Μιλάμε για τέτοιο φόρο τιμής! Κι αν κρίνω από την πυρετική προβολή της ταινίας στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, η ταινία θα έχει φοβερή επιτυχία στα ταμεία στη χώρα μας. Μάλλον ο Franco έχει ένα φανατικό πυρήνα followers στην Ελλάδα, που τον λατρεύουν ως θεό και έτυχε να βρεθούν όλοι στην προβολή της ταινία στο «Ολύμπιον»! Δεν εξηγείται αλλιώς το κύμα ενθουσιασμού που κυριαρχούσε εκεί, ο αλαλαγμός, η ζέση. Κι αν το πολύ σημαντικό word of mouth παίξει το ρόλο του, δεν θα υπάρξουν δυσαρεστημένοι ένθεν και ένθεν! Τώρα, όσοι από εσάς θέλετε να γυρίσετε ταινία κάποια στιγμή της ζωής σας, μην κωλώνετε! Μην φοβάστε! Παίξτε σε κάτι κι ας είναι και σκουπίδι! Είναι αυτή η δημιουργική διαδικασία που είναι λατρεμένη. Όπως λέει και μία από τις ηθοποιούς που παίζουν στην ταινία μέσα στην ταινία: «Η χειρότερη μέρα με το χειρότερο σενάριο και τις χειρότερες συνθήκες σε γυρίσματα είναι καλύτερη από την καλύτερη ημέρα στην πραγματική ζωή, εκτός γυρισμάτων».
Τρομερό, μια ανοιχτή επιστολή αγάπης στο σινεμά, ένα αστείο που λέγεται με απίστευτο σεβασμό και βγάζει απίστευτο γέλιο. Τι καλά να είχαμε περισσότερους Γουίζο ανάμεσά μας... Κι άντε να σας δω ρε μάγκες να λέτε μονοκοπανιάς το φοβερό και τρομερό «I did not hit her. It's not true. It's bullshit. I did not hit her. I did not. Oh, hi Mark». Γέλιο μέχρι δακρύων!
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Ιανουαρίου 2018 από την Tanweer
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική