Οι Γάτες της Κωνσταντινούπολης
της Ceyda Torun. Με τους τετράποδους Bengu, Aslan Parcasi, Psikopat, Duman, Deniz, Sari, Gamsiz
Νιαουρίσματα Πολίτικα
του zerVo (@moviesltd)
Στην ομορφότερη, μαγευτικότερη και πιο τραγουδισμένη Πόλη του κόσμου, μας βολτάρει μέσα από τις εικόνες ενός πολύχρωμου και υπέροχα φωτισμένου ντοκιμαντέρ που φέρει τον τίτλο Kedi (Nine Lives: Cats In Istanbul). Το πόνημα με το οποίο πραγματοποιεί το δημιουργικό της ντεμπούτο η δεδομένα φιλόζωη Τουρκάλα Ceyda Torun, μας ταξιδεύει από τις στέγες της Βασιλεύουσας, ίσαμε τις αλμυρές ακτές του Βοσπόρου, παρουσιάζοντας μας ένα από τα πλέον ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στοιχεία της, τις εκατομμύρια γάτες που ζουν και αναπνέουν εκεί.
Σήμα κατατεθέν για την πρωτεύουσα και ότι πιο σεβάσμιο σε τετράποδο μπορεί να νιώσει κανείς κάνοντας απλώς έναν περίπατο στην πολύβουη Ταξίμ, στην θορυβώδη γέφυρα του Γαλατά ή στο γραφικό Μπέγιογλου. Το στοίχημα της σκηνοθέτιδας είναι μέσα από το ογδοντάλεπτο έργο της να προβάλλει τις ομοιότητες που ενδεχόμενα μπορεί να έχει ο χαρακτήρας των αιλουροειδών, με εκείνον τον ανθρώπινο και πως μπορεί ο καθένας τους να συμβιώσει μέσα σε μια μεγαλούπολη που συνυπάρχουν ακόμη, με τα προβλήματα, τις σκοτούρες τους, πόσα εκατομμύρια ψυχές. Μια επτάδα κιτενς από το συνολικό γατομάνι, διαλέγει η Torun για να απεικονίσει, που μηδεμιά μοιάζει με την άλλη.
Ο φακός εστιάζει διαδοχικά, σαν σε κολάζ, στην Σάρι την κλέφτρα των νοστιμιών από τα ψαράδικα της αγοράς, στον Μπένγκου τον ερωτιάρη που δεν έχει αφήσει ούτε ένα θηλυκό απείραχτο, στον Ασλάν τον κυνηγό που χώνεται ακόμη και στην πιο στενή χαραμάδα για να κολατσίσει ποντικούς, στην Ντενίζ την κοινωνική που κάνει παρέα ολημερίς στον άστεγο αφεντικό της, τον Ντουμάν τον ευγενικό που δεν ενοχλεί ποτέ τους επισκέπτες του ρεστοράν εκείνων που την φροντίζουν, τον Γκαμζίζ τον παιχνιδιάρη και στην πιο ενδιαφέρουσα ρουμπρίκα την Σικοπάτ την λυσσάρα που δεν αφήνει άλλη γάτα να πλησιάσει τον, αν θέλει ας βγάλει άχνα, καλό της. Συνδυασμένο με υπέροχες ανατολίτικες μουσικές, τύπου Τι σε μέλλει εσένανε από που είμαι εγώ, μα κυρίως καταπληκτικές drone εναέριες λήψεις της Κωνσταντινούπολης, το εφτάψυχο ντόκου, φτιάχνει από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο το κέφι του πετλόβερ θεατή του, με την λαμπερότητα των εικόνων του. Γάτες σε κοντινά, γάτες σε μακρινά, γάτες δεκάδες μαζεμένες, γάτες του δρόμου, της στέγης, της προβλήτας. Σε κάθε περίπτωση όπως επεξηγεί δραματικά η ντιρέκτορας, γάτες δεμένες με τις ιστορίες των ανθρώπων που τις έχουν στο πλευρό τους. Από οποιανδήποτε κοινωνική κάστα κι αν προέρχονται...
Ο φακός εστιάζει διαδοχικά, σαν σε κολάζ, στην Σάρι την κλέφτρα των νοστιμιών από τα ψαράδικα της αγοράς, στον Μπένγκου τον ερωτιάρη που δεν έχει αφήσει ούτε ένα θηλυκό απείραχτο, στον Ασλάν τον κυνηγό που χώνεται ακόμη και στην πιο στενή χαραμάδα για να κολατσίσει ποντικούς, στην Ντενίζ την κοινωνική που κάνει παρέα ολημερίς στον άστεγο αφεντικό της, τον Ντουμάν τον ευγενικό που δεν ενοχλεί ποτέ τους επισκέπτες του ρεστοράν εκείνων που την φροντίζουν, τον Γκαμζίζ τον παιχνιδιάρη και στην πιο ενδιαφέρουσα ρουμπρίκα την Σικοπάτ την λυσσάρα που δεν αφήνει άλλη γάτα να πλησιάσει τον, αν θέλει ας βγάλει άχνα, καλό της. Συνδυασμένο με υπέροχες ανατολίτικες μουσικές, τύπου Τι σε μέλλει εσένανε από που είμαι εγώ, μα κυρίως καταπληκτικές drone εναέριες λήψεις της Κωνσταντινούπολης, το εφτάψυχο ντόκου, φτιάχνει από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο το κέφι του πετλόβερ θεατή του, με την λαμπερότητα των εικόνων του. Γάτες σε κοντινά, γάτες σε μακρινά, γάτες δεκάδες μαζεμένες, γάτες του δρόμου, της στέγης, της προβλήτας. Σε κάθε περίπτωση όπως επεξηγεί δραματικά η ντιρέκτορας, γάτες δεμένες με τις ιστορίες των ανθρώπων που τις έχουν στο πλευρό τους. Από οποιανδήποτε κοινωνική κάστα κι αν προέρχονται...
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 9 Νοεμβρίου 2017 από την Filmtrade!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική