του Scott Hicks. Με τους Addison Timlin, Jeremy Irvine, Harrison Gilbertson, Joely Richardson, Juliet Aubrey, David Schaal, Hermione Corfield, Daisy Head, Malachi Kirby, Lola Kirke, Leo Suter
...Αγίους έβλεπα και Αγγελάκια!
του zerVo (@moviesltd)
Η κληρονομιά είναι ετούτη του μέγκαχιτ, του Twilight Saga. Καλά και σώνει δηλαδή να βρούμε και να επιδείξουμε προβληματισμένο τινέιτζερ ρομαντζαδουράκι, που περνάει μέσα από χίλια μύρια κύματα, σκορπίζοντας τις ανάλογες ανατριχίλες στην νεανική πλατεία κι αν είναι δυνατόν να το (παρα)τραβήξουμε προς όφελος των ταμείων, σε τρία - τέσσερα επεισόδια, όσα δηλαδή και τα τεύχη της young adult νουβέλας. Έτσι λοιπόν μετά από τις 17χρονες κόντρες των Λυκανθρώπων και των Βαμπίρων, των Διαφορετικών και των Αφοσιωμένων, των Πεινασμένων και των Επαναστατών, έρχεται η στιγμή που στην Μονόπολη θα παίξουν οι Προστάτες και οι Έκπτωτοι. Για Αγγέλους μιλάμε, που, ΟΚ, ακόμη πηγαίνουν στο σχολειό! Νομίζω πως το τερματίσαμε!
Πρώτη ημέρα στο, κατά πως φαίνεται, αυστηρών αρχών σχολείο, του Σταυρού και του Ξίφους, για την νεαρή και χαμηλών τόνων Λουσίντα Πράις και από τις ελάχιστες στιγμές της ανάμεσα στους κενούς διαδρόμους του, θα αντιληφθεί πως κάτι παράξενο και ιδιόμορφο συμβαίνει εκεί. Δεν είναι μόνο οι απαγορεύσεις κάθε είδους επικοινωνίας με τα αγαπημένα της πρόσωπα, που μόλις την εγκατέλειψαν στο κατώφλι, πιστεύοντας πως αποτελεί για εκείνη το ιδανικό εκπαιδευτικό ίδρυμα, ούτε οι στερήσεις ακόμη και των πιο απλών προσωπικών ειδών, που μετέφερε στις αποσκευές της. Είναι και η, εκ πρώτης βασικής όψης, περίεργη συμπεριφορά των υπόλοιπών συμμαθητών, που καλείται να συμβιώσει μαζί τους στο υπόλοιπο της χρονιάς, που δείχνουν απροσάρμοστοι, περιθωριακοί, δυσπρόσιτοι και χωρίς να επιθυμούν πολλές, πολλές κουβέντες.
Μέσα στην μοναξιά της η Λους, θα βρει απάγκιο στην επίσης ζορισμένη από τους κανόνες της Σχολής, συγκάτοικο της Πενν, που χάρη στην ευφυΐα της έχει κατορθώσει να εισχωρήσει στα αρχεία του ιδρύματος, κρατώντας στοιχεία προσωπικά για κάθε έναν από τους λιγομίλητους συμμαθητές της. Με όλους τους να κρύβουν ένα εκκεντρικό, ίσαμε παραβατικό παρελθόν, κάτι που ισχύει τόσο για τον ζόρικο Καμ, που θα δείξει ξεχωριστό ενδιαφέρον για την Λους, όσο και για τον μορφονιό Ντάνιελ, που φαίνεται να σνομπάρει την ρούκι της Σχολής, παρόλο που εκείνη νιώθει πως ανάμεσα τους υπάρχει μια περίεργη έλξη. Και που ανά περιόδους ξυπνά στον νου της κοπέλας, φλας από πολύ μακρινές χρονικά στιγμές, που ενδεχόμενα να έχουν άμεση σχέση με τα δικά της προβλήματα, που την έστειλαν να ζήσει - και να θεραπευτεί - εσώκλειστη στο ειδικών συνθηκών κολέγιο...
Και κάπως έτσι, ανάμεσα σε κλεφτές ερωτικές ματιές και λάγνα, αθώα ακουμπήματα, μεταξύ παιχνιδιάρικων ραντεβού στα σκαλάκια του σχολείου και σε ολονύχτια παρτάκια στο κοντινό δάσος, προχωρά ο καιρός, με τις απαραίτητες συστάσεις να γίνονται για την newcomer, που σταδιακά κτίζει τον φιλικό κύκλο της, αλλά και τις λογικές έχθρες μεταξύ των λοιπών εφήβων. Και κάπου εκεί, παντελώς άξαφνα και απότομα, σε συνέχεια του αφηγηματικού intro, οι πάντες αλλάζουν όψη και μορφή, αφού δεν είναι απλώς πιτσιρικάδες που βάσει νόμου, πρέπει να βγάλουν κάποια επίπεδα εκπαίδευσης, αλλά κάτι διαφορετικό (!), επουράνιο (!!), που έχει τις ρίζες του στον αληθινό Παράδεισο (!!!) και προέρχεται από την κορυφαία αναμέτρηση κατά τα Γραφάς, εκείνη μεταξύ των πανίσχυρων Χερουβείμ και των στασιαστών, οπαδών του Λούσιφερ!
Όπερ σημαίνει, πως τα αγοράκια που τριγυρίζουν το μένταλυ ταλαιπωρημένο κοριτσόπουλο, δεν είναι ακριβώς ότι φαίνεται, αλλά κάτι άλλο, μια διαρκής μετάλλαξη των στρατιών των Αγγέλων, που ο καθείς λειτουργεί υπέρ της δικής του φράξιας, είτε της συνετής και ηθικής, που προστατεύει και υπηρετεί, είτε της σατανικής και κολασμένης, που μόνο παρασύρει στην διαβολή και επιδιώκει να μετατρέψει τα πάντα σε Κόλαση! Μπερδεμένα πράγματα είναι η αλήθεια, που δεν ξεκαθαρίζονται ποτέ στην πορεία της πλοκής, με την τάση μονίμως να τείνει προς την διαλεύκανση όλων των αποριών σε ένα ενδεχόμενο επόμενο τσάπτερ, που επίσης θα ξεπηδήσει από το επιτυχημένο και πολυδιαβασμένο μπεστ σέλλερ της Lauren Kate, που μάλλον θα στήσει την βάση της Fallen Saga. Δύσκολα το προβλέπω, αν και συνήθως τα μεγάλα στούντιος όπως αυτό της Lionsgate, δεν καταθέτουν τα όπλα με ευκολία και θα το τραβήξουν το πρότζεκτ όσο πάει, μέχρι να αποδειχτεί πως δεν πρόκειται για φλόπα...
Εδώ λοιπόν μιλάμε για τον πάτο του βαρελιού, για τον Αυστραλό σκηνοθέτη Scott Hicks, δημιουργό μιας εκ των μεγαλύτερων φιλμικών εκπλήξεων της δεκαετίας του 90, του εξαιρετικού Shine, που ανέδειξε διεθνώς το υποκριτικό τάλαντο του μεγάλου Geoffrey Rush. Η ματιά στο κτίσιμο της απαιτούμενης ατμόσφαιρας του Fallen, διαθέτει πραγματικά αισθητικό ενδιαφέρον από τον Αυστραλό, που ακολουθεί πιστά τις προσταγές θαμπάδας του Λυκόφωτος, το ζήτημα όμως που αντιμετωπίζει στην ανάπτυξη του το θέμα, μέσα από τα κενά, τις απορίες, τις τρύπες του σκριπτ, ουδέποτε ξεπερνιέται. Καστ της μόδας, παντελώς άσημο και πρωτοφανέρωτο στο κοινό, με την κοπελούδα να απαγγέλλει σαν ποίημα τις ατάκες της, τον ζόρικο μνηστήρα να κρύβει τις αδυναμίες του πίσω από την φράντζα και το έτερο τίμιο καλόπαιδο να εκκινεί την κούρσα με το αβαντάζ της μόστρας του Backstreet Boy, που μάλλον όταν φτάνει η στιγμή των ειδικών εφέ και τις άφιξης των φτερών στην πλάτη, δεν νοιάζει και κανέναν για το τι πρόκειται να του λάχει. Στην συνέχεια, είπαμε... Που θα εκτιμήσω πως πιθανότατα δεν θα καρτερήσουν ούτε οι πιο φανατικοί των σχετικών σινέ σειρών.
Μέσα στην μοναξιά της η Λους, θα βρει απάγκιο στην επίσης ζορισμένη από τους κανόνες της Σχολής, συγκάτοικο της Πενν, που χάρη στην ευφυΐα της έχει κατορθώσει να εισχωρήσει στα αρχεία του ιδρύματος, κρατώντας στοιχεία προσωπικά για κάθε έναν από τους λιγομίλητους συμμαθητές της. Με όλους τους να κρύβουν ένα εκκεντρικό, ίσαμε παραβατικό παρελθόν, κάτι που ισχύει τόσο για τον ζόρικο Καμ, που θα δείξει ξεχωριστό ενδιαφέρον για την Λους, όσο και για τον μορφονιό Ντάνιελ, που φαίνεται να σνομπάρει την ρούκι της Σχολής, παρόλο που εκείνη νιώθει πως ανάμεσα τους υπάρχει μια περίεργη έλξη. Και που ανά περιόδους ξυπνά στον νου της κοπέλας, φλας από πολύ μακρινές χρονικά στιγμές, που ενδεχόμενα να έχουν άμεση σχέση με τα δικά της προβλήματα, που την έστειλαν να ζήσει - και να θεραπευτεί - εσώκλειστη στο ειδικών συνθηκών κολέγιο...
Και κάπως έτσι, ανάμεσα σε κλεφτές ερωτικές ματιές και λάγνα, αθώα ακουμπήματα, μεταξύ παιχνιδιάρικων ραντεβού στα σκαλάκια του σχολείου και σε ολονύχτια παρτάκια στο κοντινό δάσος, προχωρά ο καιρός, με τις απαραίτητες συστάσεις να γίνονται για την newcomer, που σταδιακά κτίζει τον φιλικό κύκλο της, αλλά και τις λογικές έχθρες μεταξύ των λοιπών εφήβων. Και κάπου εκεί, παντελώς άξαφνα και απότομα, σε συνέχεια του αφηγηματικού intro, οι πάντες αλλάζουν όψη και μορφή, αφού δεν είναι απλώς πιτσιρικάδες που βάσει νόμου, πρέπει να βγάλουν κάποια επίπεδα εκπαίδευσης, αλλά κάτι διαφορετικό (!), επουράνιο (!!), που έχει τις ρίζες του στον αληθινό Παράδεισο (!!!) και προέρχεται από την κορυφαία αναμέτρηση κατά τα Γραφάς, εκείνη μεταξύ των πανίσχυρων Χερουβείμ και των στασιαστών, οπαδών του Λούσιφερ!
Όπερ σημαίνει, πως τα αγοράκια που τριγυρίζουν το μένταλυ ταλαιπωρημένο κοριτσόπουλο, δεν είναι ακριβώς ότι φαίνεται, αλλά κάτι άλλο, μια διαρκής μετάλλαξη των στρατιών των Αγγέλων, που ο καθείς λειτουργεί υπέρ της δικής του φράξιας, είτε της συνετής και ηθικής, που προστατεύει και υπηρετεί, είτε της σατανικής και κολασμένης, που μόνο παρασύρει στην διαβολή και επιδιώκει να μετατρέψει τα πάντα σε Κόλαση! Μπερδεμένα πράγματα είναι η αλήθεια, που δεν ξεκαθαρίζονται ποτέ στην πορεία της πλοκής, με την τάση μονίμως να τείνει προς την διαλεύκανση όλων των αποριών σε ένα ενδεχόμενο επόμενο τσάπτερ, που επίσης θα ξεπηδήσει από το επιτυχημένο και πολυδιαβασμένο μπεστ σέλλερ της Lauren Kate, που μάλλον θα στήσει την βάση της Fallen Saga. Δύσκολα το προβλέπω, αν και συνήθως τα μεγάλα στούντιος όπως αυτό της Lionsgate, δεν καταθέτουν τα όπλα με ευκολία και θα το τραβήξουν το πρότζεκτ όσο πάει, μέχρι να αποδειχτεί πως δεν πρόκειται για φλόπα...
Εδώ λοιπόν μιλάμε για τον πάτο του βαρελιού, για τον Αυστραλό σκηνοθέτη Scott Hicks, δημιουργό μιας εκ των μεγαλύτερων φιλμικών εκπλήξεων της δεκαετίας του 90, του εξαιρετικού Shine, που ανέδειξε διεθνώς το υποκριτικό τάλαντο του μεγάλου Geoffrey Rush. Η ματιά στο κτίσιμο της απαιτούμενης ατμόσφαιρας του Fallen, διαθέτει πραγματικά αισθητικό ενδιαφέρον από τον Αυστραλό, που ακολουθεί πιστά τις προσταγές θαμπάδας του Λυκόφωτος, το ζήτημα όμως που αντιμετωπίζει στην ανάπτυξη του το θέμα, μέσα από τα κενά, τις απορίες, τις τρύπες του σκριπτ, ουδέποτε ξεπερνιέται. Καστ της μόδας, παντελώς άσημο και πρωτοφανέρωτο στο κοινό, με την κοπελούδα να απαγγέλλει σαν ποίημα τις ατάκες της, τον ζόρικο μνηστήρα να κρύβει τις αδυναμίες του πίσω από την φράντζα και το έτερο τίμιο καλόπαιδο να εκκινεί την κούρσα με το αβαντάζ της μόστρας του Backstreet Boy, που μάλλον όταν φτάνει η στιγμή των ειδικών εφέ και τις άφιξης των φτερών στην πλάτη, δεν νοιάζει και κανέναν για το τι πρόκειται να του λάχει. Στην συνέχεια, είπαμε... Που θα εκτιμήσω πως πιθανότατα δεν θα καρτερήσουν ούτε οι πιο φανατικοί των σχετικών σινέ σειρών.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Μαΐου 2017 από την Seven Films
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική