89th Academy Awards: Final Predictions (B)
West Coast Story
Για τους αποκλειστικής οσκαρικής απασχόλησης η τελευταία εβδομάδα πριν την Απονομή είναι παραδοσιακά η κούρσα μιας ανάσας που βίαια συγκρατεί βαθύ αναστεναγμό ανακούφισης, ο καιρός γαρ εγγύς. Όχι για μένα. Απήλαυσα την ενιαύσια καταβύθιση στις αποδιοπομπαίες κατηγορίες, ξενόγλωσσα, ντοκουμεντέρια μικρά/μεγάλα, ανιμέσια μικρά/μεγάλα και λάιβ άκτιον σόρτ. Γίνονται πράγματα που λέει και η Βάνα και ουδείς παίρνει χαμπέρ. Μην ερυθριάς Έλληνα, ουδέ εις την Εσπερία καλά-καλά τα βλέπει κανείς. Αυτές είναι οι απρόβλεπτες μαντεψιές, περισσότερο από άγνοια ακόμη και της τρανής πλειονοψηφίας των επαϊόντων ναούμ. Τιμής ένεκεν θα πάρω αμπάριζα και άνευ αμπεμπαμπλόμ θα δώκω περσπέκτιβ τώρα:
Best Foreign Language Film
Μέχρι προ δυο εβδομάδων το γερμανικό Toni Erdmann (ήδη στα σκαριά το ρημέικ με Nicholson-Wiig) εθεωρείτο άχαστο. Με το που μπανάρησε εφτά μουσουλμανικές χώρες ο Τράμ-π ανέβηκε στον αφρό το ιρανικό The Salesman του Asghar Farhadi ο οποίος δε θα παραβρεθεί διαμαρτυρόμενος με δήλωση που η λιμπεροφωλιά του Χόλυγουντ υποδέχθηκε με αλαλαγμούς ενθουσιασμού. Σημειώσατε 2 λοιπόν. Εξόν κι αν είσθε μερακλήδες προκρίνοντας το σουηδικό A Man Called Ove, υποψήφιο και για Μαλλί + Μέηκαπ.
Best Documentary
To OJ: Made in America είναι αυτό που λένε ποντάρησε το σπίτι σου και δε θα χάσεις. Εκπληκτική χρονιά για το μαύρο στοιχείο (sic) με δυνατούς συναγωνιστές το I Am Not Your Negro (που έχει μομέντουμ ακριβώς τώρα) και το 13th της αδικημένης (Selma) Ava DuVernay.
Best Documentary Short
Με τη Συρία να κυριαρχεί θεματολογικά πιάνοντας τριπλό στασίδι στην κατηγορία (+ το Fire At Sea στην αμέσως αποπάνω) θεωρώ πως από εδώ θα αλιευθεί νικήτρια, παρά το φαβορί Joe’s Violin με το γνωστό μποτίβο του επιζώντα Ολοκαυτώματος. Το μυαλό λέει White Helmets, με ένα πλάνο από τα ελάχιστα (από τα εκατομμύρια θέασης) που με έχουν στοιχειώσει, της ομάδας διάσωσης βομβαρδιζομένων να ανασύρει βρέφος μιας εβδομάδας από τα συντρίμμια. Η καρδιά λέει Δάφνη Ματζιαράκου (4.1 Miles) που παρότι κάνει μπαμ ως αδούλευτη καταγραφή δευτεροετούς σχολής δημοσιογραφίας (που είναι, με καθηγητή μάλιστα τον συνυποψήφιό της Dan Krauss του Extremis, περί ευθανασίας ετοιμοθάνατων νοσηλευόμενων αυτό) διαθέτει ατόφιο Μυτιληνιό ηρωισμό και θαλερή επιχειρηματολογία υπέρ της υποδοχής προσφύγων.
Best Animated
Στα δικά μου μάτια η Zootopia είναι πανύψηλα στο τοπ της χρονιάς ανεξαρτήτως κατηγορίας. Το Kubo and the Two Strings έχει και την ανέλπιστη υποψηφιότητα στα Ειδικά Εφφέ (όπου εύκολα θα επικρατήσει το θαυμάσιο στο είδος του The Jungle Book) κι αυτό του δίνει ώθηση. Όπου συναντήθηκαν βραβευτικώς η Zootopia έδειξε χαρακτήρα πρωταθλήτριας.
Best Animated Short
Στην προβολή του Finding Dory θυμάμαι ανεξίτηλα το μικρό γλαρόνι Piper και την χαριτωμένα αγωνιώδη προσπάθειά του να αναμετρηθεί με τα κύματα. Αυτόματα στο μυαλό μου η μιάμιση άνυδρη δεκαετία χωρίς στεφάνι στην κατηγορία για την Pixar έλαβε τέλος. Διπλή υποψηφιότητα για το στούντιο με το γουεστερνικού ύφους Borrowed Time ενώ δε λείπει το καναδικό στοιχείο του αβάνγκάρντ Blind Vaysha, το πιο ενήλικο σχέδιο Pear Cider & Cigarettes και η VR πρωτοπορία του Pearl.
Best Live Action Short
Είναι η κατηγορία για την οποία ακούστηκαν παράπονα για χαμηλή εσοδεία εφέτος, με χαρακτηριστικό παράδειγμα εισόδου στην πεντάδα του Silent Nights (Δανία) υπό την μπαγκέτα του δις οσκαρούχου εδώ Kim Magnuson. Μπανάλ λαβ στόρυ δανής ακτιβίστριας με Γκανέζο μετανάστη. Ευτυχώς στον αντίποδα βρίσκεται το Ennemis Intérieurs του πρωτάρη Selim Azzazi (με ένσημα στον Ήχο και συνεργασία με Jeunet) ο οποίος παίζει με την ένταση μιας ουσιαστικά σκηνής συνέντευξης/ανάκρισης Αλγερινού μετανάστη που επιθυμεί γαλλική υπηκοότητα καθώς τον εμπλέκουν σε ιστορία σπείρας ισλαμιστών τρομοκρατών. Εύλογη μαντεψιά για τη νίκη.
Κούρσες – Κλειδιά
Με δεδομένη τη σκούπα του La La Land (μετράω 9 και έχω ταβάνι 11) η μάχη για το πρωτότυπο σενάριο είναι πυξίδα για τον τελικό του προορισμό στην 89η Απονομή. Το Manchester by the Sea μοιάζει καθολικώς νόκαουτ, με το Fences να κερδίζει στη στροφή (SAGs) το ιστορικό τρίτο άγαλμα του Denzel + το καραμπινάτο πρώτο της Viola. Τελευταία ελπίς το σενάριο που αν πάθει κι αυτό La La πάμε για καταστάσεις Τιτανικού. Το Moonlight θα είναι ευτυχές με το combo διασκευασμένο σενάριο + υποστηρικτικός ανδρικός ρόλος ενώ το Hacksaw Ridge (έμπαινε Mel!) θα απειλήσει σε Μοντάζ+ Ήχους όπου ολόψυχα εύχομαι επιτέλους νίκη του Kevin O’Connell των είκοσι μιας (21) υποψηφιοτήτων. Η Jackie πλειοδοτεί για τα Κοστούμια αν και η καρδιά του La La χτυπά ελληνικά (γούρια είναι αυτά) ενώ το κορυφαίο Arrival κινδυνεύει να μείνει εκτός νυμφώνος με 0/8. Μακρινός ο στόχος νίκης σε διασκευασμένο σενάριο και φωτογραφία. Τέλος οι late bloomers Hidden Figures και Lion (Harvey Weinstein) μάλλον θα μείνουν από λάστιχο με ύστατη έκπληξη τον Dev Patel (Lion) στο υποστηρικτικό ανδρικό ρόλο.
Εύχομαι ολόψυχα καλά και άγια Όσκαρς. Θαμέβρεις να σχολιάζω live στο twitter (@TakisGaris) όπως πάντα παράλληλα με τον καρντάσιαν zerVo (@Moviesltd). Ακολουθούν πρόβλεψες:
Μέρος 1ο
Best Foreign Language Film
Μέχρι προ δυο εβδομάδων το γερμανικό Toni Erdmann (ήδη στα σκαριά το ρημέικ με Nicholson-Wiig) εθεωρείτο άχαστο. Με το που μπανάρησε εφτά μουσουλμανικές χώρες ο Τράμ-π ανέβηκε στον αφρό το ιρανικό The Salesman του Asghar Farhadi ο οποίος δε θα παραβρεθεί διαμαρτυρόμενος με δήλωση που η λιμπεροφωλιά του Χόλυγουντ υποδέχθηκε με αλαλαγμούς ενθουσιασμού. Σημειώσατε 2 λοιπόν. Εξόν κι αν είσθε μερακλήδες προκρίνοντας το σουηδικό A Man Called Ove, υποψήφιο και για Μαλλί + Μέηκαπ.
Best Documentary
To OJ: Made in America είναι αυτό που λένε ποντάρησε το σπίτι σου και δε θα χάσεις. Εκπληκτική χρονιά για το μαύρο στοιχείο (sic) με δυνατούς συναγωνιστές το I Am Not Your Negro (που έχει μομέντουμ ακριβώς τώρα) και το 13th της αδικημένης (Selma) Ava DuVernay.
Best Documentary Short
Με τη Συρία να κυριαρχεί θεματολογικά πιάνοντας τριπλό στασίδι στην κατηγορία (+ το Fire At Sea στην αμέσως αποπάνω) θεωρώ πως από εδώ θα αλιευθεί νικήτρια, παρά το φαβορί Joe’s Violin με το γνωστό μποτίβο του επιζώντα Ολοκαυτώματος. Το μυαλό λέει White Helmets, με ένα πλάνο από τα ελάχιστα (από τα εκατομμύρια θέασης) που με έχουν στοιχειώσει, της ομάδας διάσωσης βομβαρδιζομένων να ανασύρει βρέφος μιας εβδομάδας από τα συντρίμμια. Η καρδιά λέει Δάφνη Ματζιαράκου (4.1 Miles) που παρότι κάνει μπαμ ως αδούλευτη καταγραφή δευτεροετούς σχολής δημοσιογραφίας (που είναι, με καθηγητή μάλιστα τον συνυποψήφιό της Dan Krauss του Extremis, περί ευθανασίας ετοιμοθάνατων νοσηλευόμενων αυτό) διαθέτει ατόφιο Μυτιληνιό ηρωισμό και θαλερή επιχειρηματολογία υπέρ της υποδοχής προσφύγων.
Best Animated
Στα δικά μου μάτια η Zootopia είναι πανύψηλα στο τοπ της χρονιάς ανεξαρτήτως κατηγορίας. Το Kubo and the Two Strings έχει και την ανέλπιστη υποψηφιότητα στα Ειδικά Εφφέ (όπου εύκολα θα επικρατήσει το θαυμάσιο στο είδος του The Jungle Book) κι αυτό του δίνει ώθηση. Όπου συναντήθηκαν βραβευτικώς η Zootopia έδειξε χαρακτήρα πρωταθλήτριας.
Best Animated Short
Στην προβολή του Finding Dory θυμάμαι ανεξίτηλα το μικρό γλαρόνι Piper και την χαριτωμένα αγωνιώδη προσπάθειά του να αναμετρηθεί με τα κύματα. Αυτόματα στο μυαλό μου η μιάμιση άνυδρη δεκαετία χωρίς στεφάνι στην κατηγορία για την Pixar έλαβε τέλος. Διπλή υποψηφιότητα για το στούντιο με το γουεστερνικού ύφους Borrowed Time ενώ δε λείπει το καναδικό στοιχείο του αβάνγκάρντ Blind Vaysha, το πιο ενήλικο σχέδιο Pear Cider & Cigarettes και η VR πρωτοπορία του Pearl.
Best Live Action Short
Είναι η κατηγορία για την οποία ακούστηκαν παράπονα για χαμηλή εσοδεία εφέτος, με χαρακτηριστικό παράδειγμα εισόδου στην πεντάδα του Silent Nights (Δανία) υπό την μπαγκέτα του δις οσκαρούχου εδώ Kim Magnuson. Μπανάλ λαβ στόρυ δανής ακτιβίστριας με Γκανέζο μετανάστη. Ευτυχώς στον αντίποδα βρίσκεται το Ennemis Intérieurs του πρωτάρη Selim Azzazi (με ένσημα στον Ήχο και συνεργασία με Jeunet) ο οποίος παίζει με την ένταση μιας ουσιαστικά σκηνής συνέντευξης/ανάκρισης Αλγερινού μετανάστη που επιθυμεί γαλλική υπηκοότητα καθώς τον εμπλέκουν σε ιστορία σπείρας ισλαμιστών τρομοκρατών. Εύλογη μαντεψιά για τη νίκη.
Κούρσες – Κλειδιά
Με δεδομένη τη σκούπα του La La Land (μετράω 9 και έχω ταβάνι 11) η μάχη για το πρωτότυπο σενάριο είναι πυξίδα για τον τελικό του προορισμό στην 89η Απονομή. Το Manchester by the Sea μοιάζει καθολικώς νόκαουτ, με το Fences να κερδίζει στη στροφή (SAGs) το ιστορικό τρίτο άγαλμα του Denzel + το καραμπινάτο πρώτο της Viola. Τελευταία ελπίς το σενάριο που αν πάθει κι αυτό La La πάμε για καταστάσεις Τιτανικού. Το Moonlight θα είναι ευτυχές με το combo διασκευασμένο σενάριο + υποστηρικτικός ανδρικός ρόλος ενώ το Hacksaw Ridge (έμπαινε Mel!) θα απειλήσει σε Μοντάζ+ Ήχους όπου ολόψυχα εύχομαι επιτέλους νίκη του Kevin O’Connell των είκοσι μιας (21) υποψηφιοτήτων. Η Jackie πλειοδοτεί για τα Κοστούμια αν και η καρδιά του La La χτυπά ελληνικά (γούρια είναι αυτά) ενώ το κορυφαίο Arrival κινδυνεύει να μείνει εκτός νυμφώνος με 0/8. Μακρινός ο στόχος νίκης σε διασκευασμένο σενάριο και φωτογραφία. Τέλος οι late bloomers Hidden Figures και Lion (Harvey Weinstein) μάλλον θα μείνουν από λάστιχο με ύστατη έκπληξη τον Dev Patel (Lion) στο υποστηρικτικό ανδρικό ρόλο.
Εύχομαι ολόψυχα καλά και άγια Όσκαρς. Θαμέβρεις να σχολιάζω live στο twitter (@TakisGaris) όπως πάντα παράλληλα με τον καρντάσιαν zerVo (@Moviesltd). Ακολουθούν πρόβλεψες:
Μέρος 1ο
gaRis