του David Lowery. Με τους Bryce Dallas Howard, Oakes Fegley, Wes Bentley, Karl Urban, Oona Laurence, Robert Redford
- Έ-λι-οτ!
του zerVo (@moviesltd)
Είναι κάποιες φορές που αυτό το συναίσθημα της ζήλιας στροβιλίζεται διαρκώς στο μυαλό μου, αντιλαμβανόμενος τις απεριόριστες δυνατότητες επίσκεψης στην κινηματογραφική αίθουσα που έχουν στις ημέρες μας οι λιλιπούτειοι σινεφίλ, συγκριτικά με το μακρινό, δικό μας, νεανικό παρελθόν, που οι νέες κυκλοφορίες ανά εβδομάδα ήταν λιγοστές, ιδιαίτερα προσεγμένες και ανάμεσα τους σπανιότατα θα ξεχώριζες τίτλο που να αφορά το χαμηλότερο ηλικιακά κοινό. Μαθαίνουμε λοιπόν εδώ για την περίπτωση ενός κάποιου Pete's Dragon που πίσω στα 1977 κυκλοφόρησε το στούντιο της Disney, συνδυάζοντας πρωτοποριακά για την εποχή αληθινούς χαρακτήρες και ζωγραφιές, το οποίο στα μέρη μας δεν έφτασε ποτέ, παρά μόνο στο βίντεο, άσχετα αν ανήκει στις λιγότερο προβεβλημένες παραγωγές της μπράντας του Θείου Walt. Ευτυχώς για τους σύγχρονους μπόμπιρες, που η πιο εξευγενισμένη και τελειοποιημένη τεχνικά νεότερη εκδοχή του τίτλου και βέβαια έρχεται με δόξες και τιμές στα εκράν, συμπληρώνοντας το άλμπουμ μιας εξαιρετικής χρονιάς, για το δημοφιλές genre.
Η εκδρομή στο δάσος για την οικογένεια του μικρούλη Πητ θα καταλήξει σε τραγωδία, αφού το αυτοκίνητο τους, μετά από σύγκρουση με αγρίμι θα ανατραπεί, γεγονός που θα κοστίσει την ζωή στον οδηγό πατέρα και στην συνοδηγό μητέρα του. Χωρίς να έχει τραυματιστεί σοβαρά ο μικρούλης θα βρεθεί ολομόναχος στο καταπράσινο ερημικό τοπίο, έχοντας να αντιμετωπίσει αμέσως σχεδόν, την απειλή των άγριων θηρίων που δεν θα αργήσουν να κάνουν την εμφάνιση τους. Οι ελπίδες επιβίωσης του κάτω από αυτές τις αντίξοες συνθήκες είναι περιορισμένες και καθώς η πλησιέστερη πόλη απέχει δεκάδες μίλια, μόνο ένα θαύμα θα ήταν ικανό να τον γλυτώσει. Σωτηρία που θα εμφανιστεί πίσω από τις πυκνές φυλλωσιές με την μορφή ενός θηριώδους δράκοντα, που άμεσα θα πάρει το μικρό αγόρι κάτω από την προστασία του, φροντίζοντας να το εξασφαλίσει από πιθανούς κινδύνους.
Πέντε χρόνια κατοπινά, ο Πητ, σώος και αβλαβής, μεγαλωμένος όμως μακρυά από τον πολιτισμό, δεν είναι παρά ένα αγρίμι που ξοδεύει ανέμελα όλη του την ημέρα στην ύπαιθρο, συντροφιά με τον μοναδικό του φίλο, τον Έλιοτ όπως τον αποκαλεί, όνομα που πήρε από το παιδικό βιβλίο - μοναδικό ενθύμιο που του έμεινε από την φαμίλια του και μιλούσε για ένα κατοικίδιο με ετούτο το όνομα. Παρέα οι δύο τους αλωνίζουν νυχθημερόν τον καταπράσινο παράδεισο, μέχρι την στιγμή που θα κάνουν την εμφάνιση τους οι απειλητικές μπουλντόζες, που θα ισοπεδώσουν τους κορμούς των δέντρων για να τους μετατρέψουν σε ξυλεία, που θα αναστατώσουν την ηρεμία και την γαλήνη της δυάδας, αποκαλύπτοντας πιθανότατα και το καλά κρυμμένο τους μυστικό.
Σύνδεσμος επαφής του τι κρύβεται καλά πίσω από τους πανύψηλους θάμνους, ελεύθερο και ανεξέλεγκτο στην φύση, με την πραγματικότητα της πόλης, είναι ο γερο-σοφός ξυλοκόπος Κύριος Μίτσαμ (ο θρυλικός Robert Redford, κομματάκι εκτός νερών θα έλεγα), που οι νεώτεροι ακούνε με ενδιαφέρον τα παραμύθια του, τα οποία κάνουν λόγο για ένα προϊστορικό ον που ζει στην κοντινή τους ύπαιθρο. Με την όμορφη προσκοπίνα και ευαισθητοποιημένη περιβαλλοντολόγο Γκρέις να κάνει τα πάντα για να σώσει τον βιότοπο από τα χέρια των απαλλοτριωτών του, θα σκάσει σαν βόμβα η αποκάλυψη της ύπαρξης ενός μικρούς αγοριού και του δράκου του στην μικρή κοινωνία. Κι ευθύς αμέσως θα εκκινήσει και το κομμάτι της δράσης της ταινίας που την υπογραφή του βάζει ο David Lowery, διάσημος στο φιλμικό κοινό από το όμορφο νεο-γουέστερν του Ain't Them Bodies Saints, που ενώ είχε την αποδοχή της κριτικής, δεν τα πήγε και τόσο καλά στην εμπορική του πορεία.
Στην περίπτωση μας, της νέας βερσιόν του Pete's Dragon, έχουμε μια καθαρόαιμη περίπτωση Βιβλίου της Ζούγκλας και Μικρού Μόγλη που περιτυλίγεται από το πιασάρικο θέμα των animation How To Train Your Dragon και πασπαλίζεται με την έντονη συγκίνηση που αποπνέουν τα κορυφαία στο είδος τους E.T. (στο κομμάτι που έχει να κάνει με την απόκοσμη θωριά του Δράκοντα) και The Black Stallion (εκεί που το μη ανθρώπινο ζωντανό, συμπεριφέρεται πολύ πιο λογικά από όλους). Η κινηματογράφηση πλούσια σε δυνατότητες έχουσα τις ευλογίες της Disney, σχεδιάζει ένα φόντο ονειρεμένο στον τόπο που κινούνται οι φιλαράκοι, σε τέτοιο βαθμό που να θεωρείται απολύτως φυσικό να μην επιθυμεί κανείς να ενταχθεί σε ένα περιβάλλον μουντό και συννεφιασμένο όπως εκείνο που ζουν οι διώκτες του παράξενου Έλιοτ. Ξεχωριστής αναφοράς φυσικά χρήζει η μελετημένη στον πανίσχυρο ηλεκτρονικό υπολογιστή της Weta Digital, του σχεδίου του θηρίου, που εκτός της παραπάνω του κανονικού ανθρώπινης εκφραστικά μουτσούνας του, σε όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά (τρίχωμα, κίνηση, ρεαλιστική συμπεριφορά) αγγίζει την αρτιότητα.
Συνήθως οι ερμηνευτές που σε αυτές τις περιπτώσεις κάνουν την διαφορά, είναι οι ίδιοι οι πιτσιρίκοι αστέρες που την στολή τους θα ντυθεί η συνομήλικη πλατεία για να ακολουθήσει τις περιπέτειες τους. Ο φατσάκιας Oakes Fegley δεν διαθέτει όμως αυτό το κάτι παραπάνω στην θωριά του συγκριτικά με το μελαψό αγοράκι που πρόσφατα υποδύθηκε τον Mowgli σε μια ακόμη παραγωγή του στούντιο που σίγουρα κερδίζει την παρούσα στα σημεία, ακόμη κι αν έχει δίπλα του μια ενδεδειγμένη για το genre μεγαλοκοπέλα σαν την άλικης κώμης Bryce Dallas Howard. Που όπως πάντα προσωποποιεί την εικόνα της ανθρώπινης καλοσύνης και προστασίας κόντρα στους αγριεμένους τριγύρω της, που μόνο να καταστρέψουν το Τέρας (και τους εμφανείς συμβολισμούς του) επιδιώκουν. Το ταχύτατο, αέρινο και εντυπωσιακών ειδικών εφέ φινάλε, τονισμένο από γερές δόσεις συγκίνησης που προβάλλουν τα νοήματα της αληθινής φιλίας και της αλληλεγγύης, ευτυχώς βάζει τα πράγματα στην θέση τους, ολοκληρώνοντας έτσι ένα ακόμη καλοσχεδιασμένο σινέ παραμύθι, σε μια σεζόν που ευτυχώς για τους μικρούληδες σινεφάγους (και όχι μόνο) είχε ουκ ολίγα να προσφέρει.
Πέντε χρόνια κατοπινά, ο Πητ, σώος και αβλαβής, μεγαλωμένος όμως μακρυά από τον πολιτισμό, δεν είναι παρά ένα αγρίμι που ξοδεύει ανέμελα όλη του την ημέρα στην ύπαιθρο, συντροφιά με τον μοναδικό του φίλο, τον Έλιοτ όπως τον αποκαλεί, όνομα που πήρε από το παιδικό βιβλίο - μοναδικό ενθύμιο που του έμεινε από την φαμίλια του και μιλούσε για ένα κατοικίδιο με ετούτο το όνομα. Παρέα οι δύο τους αλωνίζουν νυχθημερόν τον καταπράσινο παράδεισο, μέχρι την στιγμή που θα κάνουν την εμφάνιση τους οι απειλητικές μπουλντόζες, που θα ισοπεδώσουν τους κορμούς των δέντρων για να τους μετατρέψουν σε ξυλεία, που θα αναστατώσουν την ηρεμία και την γαλήνη της δυάδας, αποκαλύπτοντας πιθανότατα και το καλά κρυμμένο τους μυστικό.
Σύνδεσμος επαφής του τι κρύβεται καλά πίσω από τους πανύψηλους θάμνους, ελεύθερο και ανεξέλεγκτο στην φύση, με την πραγματικότητα της πόλης, είναι ο γερο-σοφός ξυλοκόπος Κύριος Μίτσαμ (ο θρυλικός Robert Redford, κομματάκι εκτός νερών θα έλεγα), που οι νεώτεροι ακούνε με ενδιαφέρον τα παραμύθια του, τα οποία κάνουν λόγο για ένα προϊστορικό ον που ζει στην κοντινή τους ύπαιθρο. Με την όμορφη προσκοπίνα και ευαισθητοποιημένη περιβαλλοντολόγο Γκρέις να κάνει τα πάντα για να σώσει τον βιότοπο από τα χέρια των απαλλοτριωτών του, θα σκάσει σαν βόμβα η αποκάλυψη της ύπαρξης ενός μικρούς αγοριού και του δράκου του στην μικρή κοινωνία. Κι ευθύς αμέσως θα εκκινήσει και το κομμάτι της δράσης της ταινίας που την υπογραφή του βάζει ο David Lowery, διάσημος στο φιλμικό κοινό από το όμορφο νεο-γουέστερν του Ain't Them Bodies Saints, που ενώ είχε την αποδοχή της κριτικής, δεν τα πήγε και τόσο καλά στην εμπορική του πορεία.
Στην περίπτωση μας, της νέας βερσιόν του Pete's Dragon, έχουμε μια καθαρόαιμη περίπτωση Βιβλίου της Ζούγκλας και Μικρού Μόγλη που περιτυλίγεται από το πιασάρικο θέμα των animation How To Train Your Dragon και πασπαλίζεται με την έντονη συγκίνηση που αποπνέουν τα κορυφαία στο είδος τους E.T. (στο κομμάτι που έχει να κάνει με την απόκοσμη θωριά του Δράκοντα) και The Black Stallion (εκεί που το μη ανθρώπινο ζωντανό, συμπεριφέρεται πολύ πιο λογικά από όλους). Η κινηματογράφηση πλούσια σε δυνατότητες έχουσα τις ευλογίες της Disney, σχεδιάζει ένα φόντο ονειρεμένο στον τόπο που κινούνται οι φιλαράκοι, σε τέτοιο βαθμό που να θεωρείται απολύτως φυσικό να μην επιθυμεί κανείς να ενταχθεί σε ένα περιβάλλον μουντό και συννεφιασμένο όπως εκείνο που ζουν οι διώκτες του παράξενου Έλιοτ. Ξεχωριστής αναφοράς φυσικά χρήζει η μελετημένη στον πανίσχυρο ηλεκτρονικό υπολογιστή της Weta Digital, του σχεδίου του θηρίου, που εκτός της παραπάνω του κανονικού ανθρώπινης εκφραστικά μουτσούνας του, σε όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά (τρίχωμα, κίνηση, ρεαλιστική συμπεριφορά) αγγίζει την αρτιότητα.
Συνήθως οι ερμηνευτές που σε αυτές τις περιπτώσεις κάνουν την διαφορά, είναι οι ίδιοι οι πιτσιρίκοι αστέρες που την στολή τους θα ντυθεί η συνομήλικη πλατεία για να ακολουθήσει τις περιπέτειες τους. Ο φατσάκιας Oakes Fegley δεν διαθέτει όμως αυτό το κάτι παραπάνω στην θωριά του συγκριτικά με το μελαψό αγοράκι που πρόσφατα υποδύθηκε τον Mowgli σε μια ακόμη παραγωγή του στούντιο που σίγουρα κερδίζει την παρούσα στα σημεία, ακόμη κι αν έχει δίπλα του μια ενδεδειγμένη για το genre μεγαλοκοπέλα σαν την άλικης κώμης Bryce Dallas Howard. Που όπως πάντα προσωποποιεί την εικόνα της ανθρώπινης καλοσύνης και προστασίας κόντρα στους αγριεμένους τριγύρω της, που μόνο να καταστρέψουν το Τέρας (και τους εμφανείς συμβολισμούς του) επιδιώκουν. Το ταχύτατο, αέρινο και εντυπωσιακών ειδικών εφέ φινάλε, τονισμένο από γερές δόσεις συγκίνησης που προβάλλουν τα νοήματα της αληθινής φιλίας και της αλληλεγγύης, ευτυχώς βάζει τα πράγματα στην θέση τους, ολοκληρώνοντας έτσι ένα ακόμη καλοσχεδιασμένο σινέ παραμύθι, σε μια σεζόν που ευτυχώς για τους μικρούληδες σινεφάγους (και όχι μόνο) είχε ουκ ολίγα να προσφέρει.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Οκτωβρίου 2016 από την Feelgood Ent.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική