του Kevin Reynolds. Με τους Joseph Fiennes, Tom Felton, Peter Firth, Cliff Curtis, María Botto, Luis Callejo, Antonio Gil, Joe Manjón, Pepe Lorente, Stewart Scudamore
Θανάτω θάνατον πατήσας...
του zerVo (@moviesltd)
Σε γενικές γραμμές το συγκεκριμένο κινηματογραφικό είδος, της θρησκευτικού περιεχομένου περιπέτειας, όχι απλώς γνωρίζει κάμψη - σε σύγκριση με την θριαμβευτική εκείνη εποχή της χλαμύδας στο απόγειο της Cinecitta - μα έχει φτάσει στο χαμηλότερο παραγωγικό του επίπεδο ever, με τα περισσότερα πρότζεκτ να προτιμούν την εύκολη λύση του εμβόλιμου στο πρόγραμμα ενός τηλεοπτικού σταθμού, από την μεγαλοπρεπή έξοδο στις μεγάλες οθόνες. Σε πείσμα των καιρών, το Risen, κάνει το μικρό του θαυματάκι και ως μια αξιοπρεπής φιλμική ιδέα, προτιμά να προσκαλέσει παρέα του το πιο ενθέρμων χριστιανικών ιδεών κοινό, ασχολούμενο (ψεύδο)ιστορικά με όλα όσα συνέβησαν, από την στιγμή που ακούστηκε το Τετέλεσται, ίσαμε την Ανάληψη του θεανθρώπου στους ουρανούς.
Έχοντας μόλις κατατροπώσει τις, υπό τις προσταγές του Βαραββά, επαναστατημένες ορδές των Ιουδαίων στις παρυφές της Ιερουσαλήμ, ο γενναίος Ρωμαίος αξιωματικός Κλαβιος θα επιστρέψει νικητής, πλην κατάκοπος στην βάση του, εκεί που τον καρτερεί μια ιδιάζουσα, πλην ρουτινιάρικη για τα μέτρα του υπόθεση. Φοβισμένος ο Έπαρχος Πιλάτος, πως η σταύρωση του υποτιθέμενου βασιλέα Ιησού, θα προκαλέσει αναστάτωση στις τάξεις των ζηλωτών και των αντιπάλων τους, φανατικών φαρισαίων, θα αναθέσει στο δεξί του χέρι να προστατεύσει με στρατιωτικές δυνάμεις τον Τάφο του, υπό την απειλή της αρπαγής του σώματος του και της επίδειξης, της εξαφάνισης του, ως θαύματος...
Κι ενώ στην ορθολογική σκέψη του Χιλιάρχου, δεν υπάρχει το παραμικρό που θα μπορούσε να τον φοβίσει, μόλις δύο ημέρες μετά τον ενταφιασμό, το άψυχο κορμί του Ιησού, αναπάντεχα θα εξαφανιστεί από την επτασφράγιστη σπηλιά, σκορπώντας στους υποστηρικτές του ρίγη συγκίνησης για το ανεπανάληπτο συμβάν που μόλις έλαβε χώρα. Μην πιστεύοντας στιγμή πως κάτι τέτοιο είναι προϊόν ιδιαίτερων ικανοτήτων, παρά κλοπής από τους μαθητές του, ο Κλάβιος θα αρχίσει να συγκεντρώνει στοιχεία που θα τον οδηγήσουν στον εντοπισμό τόσο των αρπάγων, όσο και του χαμένου πτώματος του εσταυρωμένου...
Διαφοροποιημένος παντελώς στην ενορχήστρωση του από οτιδήποτε άλλο γνώριμο, εφάμιλλου παθιασμένου χριστιανιικού ύφους, είναι ο χαρακτήρας που αποφασίζει να ντυθεί στην εξέλιξη της πλοκής του, το Risen. Που θεματικά στηρίζεται βέβαια σε γνώριμες περικοπές του Ευαγγελίου, διανθίζοντας της όμως με λεπτομέρειες που καμία Γραφή δεν αναφέρει, για να αναδείξει την κεντρική ιστορία του προβληματισμένου και με τάσεις χριστιανοποίησης Ρωμαίου. Για να είμαστε απόλυτα έντιμοι με το όχι ιδιαίτερα πανάκριβο πόνημα του Kevin Reynolds - που ουδείς δύναται να λησμονήσει πως παραλίγο να μπατιρίσει ολάκερη Universal για να κάμει πραγματικότητα το υπερφίαλο Waterworld του - τόσο η ατμόσφαιρα, όσο και το κλίμα που εξελίσσεται το στόρι είναι πετυχημένα στημένο, προβάλλοντας πλήρως τις συνθήκες κατοχής που επικρατούσαν τα πρώτα Anni Domini στην, από καταβολής κόσμου, διακεκαυμένη ζώνη της Μέσης Ανατολής.
Αλλά και πρακτικά καταφέρνει να ξεχωρίσει το έργο, από τον λοιπό σωρό, ακολουθώντας μια ρότα πιότερο αστυνομική, κάτι σαν Σέρλοκ Χολμς εποχής, όπου τον ρόλο του ντετέκτιβ, υποδύεται ο ατρόμητος, όχι ιδιαίτερα θρήσκος και συνεπής σε ότι αναλαμβάνει πολεμιστής. Βεβαίως εκείνο που ποτέ δεν καταφέρνει να αποφύγει το φιλμ με την βαρύγδουπη μαρκίζα Ανάσταση, είναι να βουτήξει στην αχανή λίμνη του έντονου διδακτισμού και της ανάδειξης των Πιστεύω του εμπνευστή του, σκορπώντας φυσικά αγαλλίαση στην βαθύτατα θρησκευομένη πλατεία που το τίμησε μόνο και μόνο γι αυτό τον σκοπό.
Δεν θυμάμαι καν πότε ήταν η τελευταία φορά που αντίκρισα στο εκράν την μόστρα του, μια φορά κι έναν καιρό, ιδιαιτέρως της μόδας, Joseph Fiennes κι ασχέτως αν θα τον ξαναδώ σύντομα, η πειστική του εμφάνιση ήταν μια θετική έκπληξη για μένα. Αντιθέτως, μάλλον λανθασμένη ήταν η επιλογή του αγριεμένων χαρακτηριστικών, Νεοζηλανδού Cliff Curtis για να αποδώσει τον Ιησού, ένας λόγος παραπάνω που στην μέχρι στιγμής καριέρα του, σε συντριπτικό ποσοστό έχει ερμηνεύσει τον...μελαψό τρομοκράτη. Εν κατακλείδι πάντως και παρόλες τις θορυβώδεις παραφωνίες που του προσάπτουν την στάμπα του προσεγμένου b-movie το Risen, εντέλει, πετυχαίνει να ισορροπήσει στο εξ ορισμού τεντωμένο σκοινί - ρίσκο και να μην τσακιστεί ολοσχερώς, αποτελώντας μια από τις καλύτερες επιλογές για οποιοδήποτε τηλεοπτικό δίκτυο στο γέμισμα του Πασχαλινού του προγράμματος. Από του χρόνου...
Κι ενώ στην ορθολογική σκέψη του Χιλιάρχου, δεν υπάρχει το παραμικρό που θα μπορούσε να τον φοβίσει, μόλις δύο ημέρες μετά τον ενταφιασμό, το άψυχο κορμί του Ιησού, αναπάντεχα θα εξαφανιστεί από την επτασφράγιστη σπηλιά, σκορπώντας στους υποστηρικτές του ρίγη συγκίνησης για το ανεπανάληπτο συμβάν που μόλις έλαβε χώρα. Μην πιστεύοντας στιγμή πως κάτι τέτοιο είναι προϊόν ιδιαίτερων ικανοτήτων, παρά κλοπής από τους μαθητές του, ο Κλάβιος θα αρχίσει να συγκεντρώνει στοιχεία που θα τον οδηγήσουν στον εντοπισμό τόσο των αρπάγων, όσο και του χαμένου πτώματος του εσταυρωμένου...
Διαφοροποιημένος παντελώς στην ενορχήστρωση του από οτιδήποτε άλλο γνώριμο, εφάμιλλου παθιασμένου χριστιανιικού ύφους, είναι ο χαρακτήρας που αποφασίζει να ντυθεί στην εξέλιξη της πλοκής του, το Risen. Που θεματικά στηρίζεται βέβαια σε γνώριμες περικοπές του Ευαγγελίου, διανθίζοντας της όμως με λεπτομέρειες που καμία Γραφή δεν αναφέρει, για να αναδείξει την κεντρική ιστορία του προβληματισμένου και με τάσεις χριστιανοποίησης Ρωμαίου. Για να είμαστε απόλυτα έντιμοι με το όχι ιδιαίτερα πανάκριβο πόνημα του Kevin Reynolds - που ουδείς δύναται να λησμονήσει πως παραλίγο να μπατιρίσει ολάκερη Universal για να κάμει πραγματικότητα το υπερφίαλο Waterworld του - τόσο η ατμόσφαιρα, όσο και το κλίμα που εξελίσσεται το στόρι είναι πετυχημένα στημένο, προβάλλοντας πλήρως τις συνθήκες κατοχής που επικρατούσαν τα πρώτα Anni Domini στην, από καταβολής κόσμου, διακεκαυμένη ζώνη της Μέσης Ανατολής.
Αλλά και πρακτικά καταφέρνει να ξεχωρίσει το έργο, από τον λοιπό σωρό, ακολουθώντας μια ρότα πιότερο αστυνομική, κάτι σαν Σέρλοκ Χολμς εποχής, όπου τον ρόλο του ντετέκτιβ, υποδύεται ο ατρόμητος, όχι ιδιαίτερα θρήσκος και συνεπής σε ότι αναλαμβάνει πολεμιστής. Βεβαίως εκείνο που ποτέ δεν καταφέρνει να αποφύγει το φιλμ με την βαρύγδουπη μαρκίζα Ανάσταση, είναι να βουτήξει στην αχανή λίμνη του έντονου διδακτισμού και της ανάδειξης των Πιστεύω του εμπνευστή του, σκορπώντας φυσικά αγαλλίαση στην βαθύτατα θρησκευομένη πλατεία που το τίμησε μόνο και μόνο γι αυτό τον σκοπό.
Δεν θυμάμαι καν πότε ήταν η τελευταία φορά που αντίκρισα στο εκράν την μόστρα του, μια φορά κι έναν καιρό, ιδιαιτέρως της μόδας, Joseph Fiennes κι ασχέτως αν θα τον ξαναδώ σύντομα, η πειστική του εμφάνιση ήταν μια θετική έκπληξη για μένα. Αντιθέτως, μάλλον λανθασμένη ήταν η επιλογή του αγριεμένων χαρακτηριστικών, Νεοζηλανδού Cliff Curtis για να αποδώσει τον Ιησού, ένας λόγος παραπάνω που στην μέχρι στιγμής καριέρα του, σε συντριπτικό ποσοστό έχει ερμηνεύσει τον...μελαψό τρομοκράτη. Εν κατακλείδι πάντως και παρόλες τις θορυβώδεις παραφωνίες που του προσάπτουν την στάμπα του προσεγμένου b-movie το Risen, εντέλει, πετυχαίνει να ισορροπήσει στο εξ ορισμού τεντωμένο σκοινί - ρίσκο και να μην τσακιστεί ολοσχερώς, αποτελώντας μια από τις καλύτερες επιλογές για οποιοδήποτε τηλεοπτικό δίκτυο στο γέμισμα του Πασχαλινού του προγράμματος. Από του χρόνου...
Στις δικές μας αίθουσες? Την 1η Μαΐου 2016 από την Feelgood Ent.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική