Christian Langhammer: "Ο κινηματογράφος συνεχίζει να είναι ο καλύτερος τρόπος διασκέδασης"
του Θόδωρου Γιαχουστίδη
«Ο θερινός κινηματογράφος των Cineplexx στην Ελλάδα βρίσκεται στον δεύτερο όροφο του ONE Salonica Outlet Mall και παρέχει όλες τις προδιαγραφές ενός υπερσύγχρονου κινηματογράφου σε ένα μοναδικό περιβάλλον κάτω από τα αστέρια. Με σύστημα ήχου Dolby digital, εικόνα Dolby digital 2D και RealD 3D θα ξεχάσετε ό,τι ξέρατε για τον θερινό κινηματογράφο.
Με την καλοκαιρινή υπερσύγχρονη κινηματογραφική αίθουσα, τα Cineplexx αποδεικνύουν έμπρακτα ότι σέβονται τις συνήθειες του ελληνικού σινεφίλ κοινού κι έχουν στόχο να το αγκαλιάσουν κάνοντας τον θερινό κινηματογράφο μια αληθινή εμπειρία διασκέδασης. Ο θεατής θα έχει την δυνατότητα να απολαύσει την αγαπημένη του ταινία, επιλέγοντας από ένα πλούσιο μενού, εδέσματα της αρεσκείας του.
Τα εγκαίνια της θερινής αίθουσας, πραγματοποιήθηκαν στις 10 Μαΐου 2016 στα Cineplexx, όπου προβλήθηκε σε επίσημη πρεμιέρα η καινούργια ταινία «Angry Birds», με dj party και πολλές εκπλήξεις!
Ο οραματιστής και ιδρυτής των Cineplexx International GmbH, Christian Langhammer, μαζί με την ομάδα του δημιούργησαν ένα καταπληκτικό δίκτυο κινηματογραφικών αιθουσών, για το οποίο βραβεύτηκαν παγκοσμίως. Το μεγάλο τους στοίχημα ήταν να συνδυάσουν την υψηλή τεχνολογία, την ποιότητα των υπηρεσιών, το φιλικό περιβάλλον, το άψογο marketing και τα κατάφεραν! Απόδειξη αυτού, είναι η επίσημη βράβευση του CineEurope’s 2016 “International Exhibitor of the Year Award”, η οποία πρόκειται να λάβει χώρα στις 23 Ιουνίου 2016, στην Βαρκελώνη.
Αυτό το βραβείο αποτελεί μια παγκόσμια διάκριση, τόσο για τα Cineplexx παγκοσμίως, όσο και για τον κύριο Langhammer προσωπικά».
Αυτά και άλλα πολλά ενδιαφέροντα υπάρχουν στο δελτίο τύπου που μας εστάλη, για να μας πληροφορήσει σχετικά με το άνοιγμα του θερινού κινηματογράφου στο Cineplexx της Θεσσαλονίκης. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε συνέντευξη από τον κ. Langhammer όπου ειπώθηκαν πράγματα μέσω των οποίων βλέπουμε και την οπτική από τη μεριά των αιθουσαρχών σε ότι αφορά το παρόν και το μέλλον του κινηματογράφου.
- Κύριε Λανγκχάμερ, τα Cineplexx έχουν μια ιστορία σχεδόν 50 ετών. Είστε αισιόδοξοι για τα επόμενα 50 χρόνια της εταιρίας;
- Ναι, βεβαίως και είμαι αισιόδοξος. Υπάρχουν διαρκώς μεγάλες προκλήσεις να αντιμετωπίσουμε. Έχουμε αποδείξει πάντως πως η προσέγγισή μας είναι πάντοτε καινοτόμα σε ότι αφορά τον τρόπο που κάνουμε τη δουλειά μας. Και καθώς η εταιρία μας κυριαρχεί στην εφαρμογή καινοτομιών, είμαστε σίγουροι πως θα βρισκόμαστε πάντοτε στην κορυφή σε ότι αφορά την ανάπτυξη χώρων διασκέδασης και δη κινηματογραφικής.
- Στις 9 Νοεμβρίου του 2015 άνοιξαν τα πρώτα Cineplexx στην Ελλάδα εδώ, στη Θεσσαλονίκη. Είστε ευχαριστημένος με την έως τώρα πορεία τους;
- Μπορώ να πω πως είμαστε κάτι παραπάνω από ευχαριστημένοι με το γεγονός ότι έχουμε δημιουργήσει έναν τόσο ωραίο πολυκινηματογράφο σε ένα τόσο ενδιαφέρον outlet mall. Το πρώτο τρίμηνο του 2016 ήταν πάρα πολύ επιτυχημένο. Κατά τη διάρκειά του έχουν κοπεί στις αίθουσες μας περισσότερα από 60 χιλιάδες εισιτήρια. Και υπολογίζουμε πως από την έναρξη λειτουργίας μας στη Θεσσαλονίκη, έχουν κοπεί συνολικά πάνω από 100 χιλιάδες εισιτήρια.
- Υπάρχουν σκέψεις να ανοίξουν κι άλλα Cineplexx στην Ελλάδα;
Υπάρχει το επιχειρηματικό πλάνο για κάτι τέτοιο κι έχει σχεδιαστεί και η ανάλογη στρατηγική αλλά, όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούμε να μιλήσουμε με λεπτομέρειες αυτήν τη στιγμή για τα επόμενα βήματά μας στην Ελλάδα.
- Γιατί επιλέξατε τη Θεσσαλονίκη ως την πόλη με την οποία κάνατε το επιχειρηματικό σας άνοιγμα στην Ελλάδα;
- Όταν άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά η υλοποίηση του σχεδίου για το ONE Salonica outlet mall ήταν μια καλή ευκαιρία για εμάς να εκδηλώσουμε το ενδιαφέρον μας για την δημιουργία του πρώτου ελληνικού Cineplexx. Η συγκυρία αυτή σε συνδυασμό με μια ελκυστική εμπορική συμφωνία συνεργασίας μας οδήγησε να ξεκινήσουμε από εδώ. Πέρα όλων των άλλων έχει σημασία για εμάς το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια εξαιρετικά ζωντανή πόλη με πολύ νεαρόκοσμο και με μεγάλες προοπτικές σε ότι αφορά επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν με τον κινηματογράφο.
- Η οικονομική κρίση είναι μια πραγματικότητα που αφορά ολόκληρη την Ευρώπη. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα τα προβλήματα φαίνεται να γιγαντώνονται καθημερινά. Αυτό είναι κάτι που σας απασχολεί;
- Προφανώς κι έχουμε τις ανησυχίες μας σε ότι αφορά την οικονομική κατάσταση. Από την άλλη δεν επιθυμούμε να σχολιάσουμε συγκεκριμένες πολιτικές αποφάσεις και διαδικασίες. Πιστεύουμε πάντως πως υπάρχει ακόμα χώρος για βιώσιμες και με θετικό πρόσημο business σχετικά με τον κινηματογράφο και ιδίως σχετικά με κινηματογραφικές αίθουσες στις πόλεις στις οποίες λειτουργούμε.
- Στα Cineplexx ο πελάτης πληρώνει για το εισιτήριό του στο ίδιο ταμείο στο οποίο πληρώνει τα ποπκόρν του, τα αναψυκτικά του κ.ο.κ. Δεν έχετε ξεχωριστό box office, όπως είναι η νόρμα. Πώς οδηγηθήκατε σε αυτήν την ιδέα;
- Είναι πάρα πολύ απλό: δεν θέλουμε οι άνθρωποι να χρειάζεται να είναι σε δύο διαφορετικές «ουρές», μία για το εισιτήριο και μία για ότι καταναλώσουν μέσα στις αίθουσες. Οι πελάτες μας είναι πολύ ευχαριστημένοι καθώς γλυτώνουν από αυτήν την – έστω μικρή – ταλαιπωρία. Βέβαια, σε ότι αφορά τις κρατήσεις θέσεων και τα προπληρωμένα εισιτήρια υπάρχουν διαφορετικές «ουρές».
- Το παράνομο «κατέβασμα» κινηματογραφικών ταινιών και ο τρόπος που γυρίζονται πλέον οι τηλεοπτικές σειρές έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι «καταναλώνουν» εικόνες στις μέρες μας. Πιστεύετε ότι δημιουργούν πρόβλημα στις κινηματογραφικές αίθουσες;
- Δεν μπορείς να ανταγωνιστείς απέναντι στο παράνομο «κατέβασμα» και σε προσφορές που γίνονται δωρεάν με το να μειώσεις την τιμή του εισιτηρίου στο σινεμά. Ακόμα χειρότερα, δεν μπορείς να δείξεις με το δάχτυλο και να πεις «όχι, είναι κακό» στους ανθρώπους που κάνουν κάτι τέτοιο. Έχει ξεκινήσει μια μεγάλη νομική συζήτηση με ειδικές υπηρεσίες στις Βρυξέλλες σχετικά με την επιβολή περιορισμών στο ελεύθερο διαδίκτυο και αναμένονται πολιτικές αποφάσεις σχετικά με το πως και που μπορείς να τεθούν σύνορα και φραγμοί σχετικά με την ελεύθερη κατανάλωση καλλιτεχνικών προϊόντων στο διαδίκτυο.
Προς το παρόν αυτό που επιθυμούμε είναι να ανταγωνιστούμε όλα τα παραπάνω με έναν θετικό τρόπο, παρέχοντας εξαιρετική ποιότητα σε ότι αφορά το τεχνικό μέρος και την παροχή υπηρεσιών. Και θέλουμε να δώσουμε μεγάλη έμφαση στο πόσο σπουδαία είναι η εμπειρία έξω από το σπίτι προκειμένου να παρακολουθήσει κανείς μια ταινία στη μεγάλη οθόνη. Η τιμή του εισιτηρίου στον κινηματογράφο εκφρασμένη σε χρέωση ανά ώρα, είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε σχέση με άλλους τρόπους διασκέδασης. Κι όλα αυτά σε ένα εξαιρετικά ποιοτικό περιβάλλον, έτσι; Γι' αυτόν το λόγο ο κινηματογράφος συνεχίζει να είναι ο καλύτερος τρόπος διασκέδασης σε σχέση με το κόστος κι αυτό βοηθά στο να μπορούμε να συνεχίζουμε να υπάρχουμε και να επεκτεινόμαστε.
- O Sean Parker, συνδημιουργός του Napster και καταλύτης σε ότι αφορά το Facebook έβγαλε στη φόρα μια νέα startup εταιρία με τίτλο «Screening Room». Μέσω αυτής θα παρέχεται η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν να βλέπουν μέσω μιας υπηρεσίας streaming νέες ταινίες στο σπίτι τους την ίδια ημέρα που αυτές θα βγαίνουν στις κινηματογραφικές αίθουσες. Πώς το σχολιάζετε αυτό;
- Ουσιαστικά θα επαναλάβω ό,τι σας απάντησα στην προηγούμενη ερώτησή σας. Η κινηματογραφική απόλαυση είναι συνυφασμένη με την εμπειρία της επίσκεψης μιας κινηματογραφικής αίθουσας και της παρακολούθησης μιας ταινίας στη μεγάλη οθόνη έξω από το σπίτι. Προφανώς, τα κινηματογραφικά στούντιο θα αποφασίσουν αν θέλουν να μειώσουν την ποιότητα διασκέδασης με την παράλληλη δυνατότητα παρακολούθησης μιας ταινίας σε μικρότερες συσκευές. Αν υποστηρίξουν ένα νομικό σύστημα με μια day-to-day έξοδο ταινιών τόσο στο σινεμά όσο και στο σπίτι, θα πρέπει να ξανασκεφτούμε το επιχειρηματικό μοντέλο σε ότι αφορά τόσο τους κινηματογράφους όσο και το Video on Demand. Αν στόχος είναι να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τα έσοδά τους από τις κινηματογραφικές παραγωγές, θα πρέπει πρώτα να αναλύσουν καλά τις πηγές εσόδων σε ότι αφορά την εκμετάλλευση των ταινιών. Η κινηματογραφική αίθουσα συνεχίζει να είναι με μεγάλη διαφορά αυτή που δίνει το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων. Και πιστεύουμε πως αυτό θα συνεχίσει να υφίσταται. Στο τέλος, όλα έχουν να κάνουν με την εμπειρία έξω από το σπίτι και την διασκέδαση αλλά και τη μαγεία που παρέχει η μεγάλη οθόνη.
- Κατά πως φαίνεται ο κόσμος βγαίνει από τα σπίτια του πλέον μόνο για να παρακολουθήσει ταινίες – γεγονότα με μεγάλο μπάτζετ και πως η κινηματογραφική βιομηχανία έχει ως βασικό της target group τις ηλικίες από 12 έως 20 ετών. Δεν πιστεύετε πως αυτό είναι κακό για τις κινηματογραφικές αίθουσες;
Θα μου επιτρέψετε να σας πω πως κάνετε λάθος. Όπως δείχνουν τα στοιχεία μας οι ηλικίες από 12 έως 20 είναι ένα targer group που πηγαίνει ολοένα και λιγότερο στο σινεμά. Το group των 20+ είναι πολύ πιο ισχυρό σε διάφορες κινηματογραφικές αγορές. Και θα ήθελα να τονίσω πως οι ηλικίες των 40+ έχουν μεγάλη δυναμική σε ότι αφορά την επίσκεψη στους κινηματογράφους. Κι αν κάνουμε σύγκριση με προηγούμενες δεκαετίες, αυτή η πληθυσμιακή ομάδα αντιπροσωπεύεται πολύ πιο έντονα σε ότι αφορά το moviegoing!
- Υπάρχουν οχτώ κινηματογραφικές αίθουσες στο Cineplexx της Θεσσαλονίκης και μόλις πρόσφατα κάνατε τα εγκαίνια και σε έναν θερινό κινηματογράφο που προστίθεται στις κλειστές αίθουσες. Αποτελεί ένα είδος πειράματος για εσάς κάτι τέτοιο ή έχετε ανάλογη εμπειρία με θερινούς κινηματογράφους στις άλλες χώρες που βρίσκεστε εγκατεστημένοι;
Ο θερινός κινηματογράφος που εγκαινιάσαμε στο Cineplexx του ONE Salonica είναι ο πρώτος που θέτουμε σε λειτουργία. Προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι ανάλογο και παλιότερα αλλά στην πατρίδα μας, την Αυστρία, το κλίμα είναι πολύ πιο ψυχρό, το καλοκαίρι πολύ πιο μικρό σε διάρκεια οπότε δεν υπάρχει μεγάλη αγορά για κάτι τέτοιο. Είμαστε ενθουσιασμένοι με τον πρώτο ουσιαστικά θερινό κινηματογράφο της εταιρίας μας! Και με βάση την εμπειρία των υπαλλήλων μας και την διεξοδική έρευνα αγοράς που κάναμε, πιστεύουμε ακράδαντα πως θα παρέχουμε ακόμα μία πολύ ελκυστική προσφορά στους πελάτες μας.
- Σας ευχαριστώ!