Μετά από αποχή οκτώ ολόκληρων χρόνων, το Γερμανικό σινεμά επιστρέφει στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, μιας που για τελευταία φορά, ο πολύς Wim Wenders, αποχαιρέτησε την Ριβιέρα δίχως κανένα τρόπαιο στις αποσκευές του, το 2008 με την ταινία Palermo Shooting. Εκπρόσωπος των εμφανώς πεσμένων τον τελευταίο καιρό Αλλεμάνων στο ράλι για τον Χρυσό Φοίνικα, είναι η Maren Ade και το φιλμ της Toni Erdmann, μια γλυκόπικρη κομεντί, που περιγράφει την σχέση ενός μεσήλικα με την όμορφη, αλλά και απομακρυσμένη από εκείνον κόρη του. Ο Γουίνφριντ είναι ένας εκκεντρικός δάσκαλος μουσικής, ο οποίος μετά από τον χαμό του μοναδικού πιστού του φίλου, του σκύλου του, θα ταξιδέψει στην Ρουμανία, αναζητώντας τα χαμένα ίχνη της θυγατέρας του, που έχει πολλά χρόνια να την συναντήσει. Στο Βουκουρέστι, ο απελευθερωμένων αντιλήψεων άντρας θα βρεθεί μπροστά σε μια τεράστια έκπληξη, αντιλαμβανόμενος πως το παιδί του κατέχει σπουδαίο πόστο σε εταιρεία πετρελαίου. Επιμένοντας στους παλιμπαιδισμούς, δεν θα επιστρέψει στο Βερολίνο όπως της υποσχέθηκε, αλλά θα παραμείνει στην Ρουμανική πρωτεύουσα μασκαρεμένος, συνεχίζοντας τις φάρσες, ωσότου κερδίσει το ενδιαφέρον της. "Η πρεμιέρα μας εδώ ήταν μια τεράστια έκπληξη, παραδέχεται ο Ade, εκστασιασμένος από το θερμό χειροκρότημα που απέσπασε το πόνημα του στην πρώτη του παρουσία. Τόσο σημαντική ήταν για μας αυτή η υποδοχή, που αποτελεί ουσιαστικά επιβράβευση για τους κόπους μας."
Photo: Getty Images Europe / zimbio.com
Έστω κι αν το ύφος του φιλμ είναι διασκεδαστικό, εντούτοις το σενάριο του δεν λησμονεί να αφήσει αιχμές για τον σεξισμό που επικρατεί σε κάθε επαγγελματικό περιβάλλον, ακόμη κι αν το στέλεχος που βάλλεται, κατέχει περίοπτη θέση. "Ακόμη κι αν έχει καταφέρει να αναρριχηθεί σκαλοπάτι σκαλοπάτι στην μπράντα που εργάζεται, η νεαρή, αναφέρει στο σχόλιο της η σκηνοθέτης και κάτοχος ήδη Χρυσης Άρκτου από το Φεστιβάλ Βερολίνου του 09, εντούτοις υπάρχουν κάποιες πόρτες που δεν είναι δυνατόν να διαβεί, απλά και μόνο διότι στο φύλο της δηλώνει γυναίκα. Κι αυτό πολλές φορές τις σφαλίζει τις διόδους, παρά τις ανοίγει." Πρωταγωνιστές του έργου που φιλοδοξεί να επιστρέψει στην Γερμανία το Golden Palm, 32 χρόνια μετά το θρυλικό Paris, Texas (πάλι ο Wenders...) είναι ο Peter Simonischek και η κουκλίνα Sandra Hueller, που έκλεψε αμέτρητα φωτογραφικά φλας, κατά το πέρασμα της από το κόκκινο χαλί του φεστιβάλ.
Η ταινία Toni Erdmann συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ και η έξοδος της στις αίθουσες, της Γερμανίας πρωτίστως, έχει προγραμματιστεί για την 14η Ιουλίου.
zerVo
Έστω κι αν το ύφος του φιλμ είναι διασκεδαστικό, εντούτοις το σενάριο του δεν λησμονεί να αφήσει αιχμές για τον σεξισμό που επικρατεί σε κάθε επαγγελματικό περιβάλλον, ακόμη κι αν το στέλεχος που βάλλεται, κατέχει περίοπτη θέση. "Ακόμη κι αν έχει καταφέρει να αναρριχηθεί σκαλοπάτι σκαλοπάτι στην μπράντα που εργάζεται, η νεαρή, αναφέρει στο σχόλιο της η σκηνοθέτης και κάτοχος ήδη Χρυσης Άρκτου από το Φεστιβάλ Βερολίνου του 09, εντούτοις υπάρχουν κάποιες πόρτες που δεν είναι δυνατόν να διαβεί, απλά και μόνο διότι στο φύλο της δηλώνει γυναίκα. Κι αυτό πολλές φορές τις σφαλίζει τις διόδους, παρά τις ανοίγει." Πρωταγωνιστές του έργου που φιλοδοξεί να επιστρέψει στην Γερμανία το Golden Palm, 32 χρόνια μετά το θρυλικό Paris, Texas (πάλι ο Wenders...) είναι ο Peter Simonischek και η κουκλίνα Sandra Hueller, που έκλεψε αμέτρητα φωτογραφικά φλας, κατά το πέρασμα της από το κόκκινο χαλί του φεστιβάλ.
Η ταινία Toni Erdmann συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ και η έξοδος της στις αίθουσες, της Γερμανίας πρωτίστως, έχει προγραμματιστεί για την 14η Ιουλίου.
zerVo