Τέσσερα ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Κορέα εκπροσωπήθηκε με δημιουργία δικής της κοπής στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών και η μεγάλη επιστροφή της ασιανής χώρας στον θεσμό, πραγματοποιείται με το πολυαναμενόμενο comeback του σπουδαίου Park Chan-Wook. Μετά το όχι και τόσο επιτυχημένο Stoker, που κατέγραψε το αγγλόφωνο του ντεμπούτο ο Κορεάτης, εδώ ως βάση του σεναρίου του The Handmaiden, χρησιμοποιεί το μυθιστόρημα της Sarah Waters, Fingersmith, που χρονικά μας ταξιδεύει στην κατεχόμενη από τους Ιάπωνες, Κορέα, του περασμένου αιώνα, σε αντίθεση με το πρωτότυπο που διαδραματίζεται στην Βικτοριανή Αγγλία. Στο επίκεντρο της ιστορίας του 52χρονου Park, που στοχεύει πλέον στο σημαντικότερο των βραβείων του θεσμού, μια δωδεκαετία κατόπιν του τιμημένου με το Γκραν Πρι Oldboy, βρίσκεται η (και ερωτική) σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ μια πλούσιας κληρονόμου και της νεαρής κοπέλας, που μόλις έχει προσληφθεί από ευρηματικό απατεώνα, για να ντυθεί την στολή της υπηρέτριας της, προσεγγίζοντας την και κερδίζοντας την εύνοια της. "Είναι πάντοτε σπουδαίο να ξαναγυρνά κανείς στις Κάννες, που διαθέτουν τόσο όμορφες κινηματογραφικές αίθουσες, για να προβάλλει την δουλειά του. Μου αρέσει πάρα πολύ το κλίμα, γενικά της Νότιας Γαλλίας και δεν σας κρύβω πως σκοπεύω εντός των προσεχών εβδομάδων να περάσω λίγες ημέρες ξεκούρασης, κάνοντας διακοπές εδώ. Σε ότι αφορά στην ταινία μου τώρα, υπήρξαν δύο βασικά στοιχεία που απαιτούνταν, προκειμένου να διασκευαστεί η νουβέλα σε σενάριο. Η ανάπτυξη των διαφορών των κοινωνικών τάξεων όπως λάμβανε χώρα την εποχή εκείνη στην Βρετανία και το κτίσιμο του Δυτικού τύπου νοσοκομειακού Ιδρύματος που εκτυλίσσεται η υπόθεση. Στοιχεία που μόνο στην περίοδο κατοχής της Κορέας από την Ιαπωνία, εποχή εκμοντερνισμού κατά τα άλλα της χώρας, μπορεί κανείς να συναντήσει."
Photo: Getty Images Europe / zimbio.com
Σημαντικό δεδομένο και σε αυτό το σενάριο του Park, παίζει η εκδίκηση. Και γι αυτό ο σκηνοθέτης, θέλησε να δώσει το σχόλιο του: "Ναι μετά την τριλογία της εκδίκησης, συναντάμε το ίδιο αυτό μοτίβο και στο The Handmaiden, αυτό δεν είναι όμως το σημαντικότερο δεδομένο της υπόθεσης. Είναι ένα αγωνιώδες θρίλερ που εστιάζει στο ψυχολογικό κίνητρο που αναζητούν οι χαρακτήρες - εκδικητές. Σε ότι αφορά στην ομοφυλοφιλική έκφανση του στόρι, αυτό δεν παρουσιάζεται σαν το δικαίωμα που μπορεί να έχει ο οποιοσδήποτε στις ερωτικές του επιλογές. Με ενδιαφέρει ακόμη κι αν τα πάντα εξελίσσονται σε ένα πουριτανικό περιβάλλον, να παρουσιάσω τον λεσβιακό έρωτα, σαν κάτι το φυσικό."
Η ταινία The Handmaiden συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ και η έξοδος της στις αίθουσες, της Νότιας Κορέας πρωτίστως, έχει προγραμματιστεί για την 1η Ιουνίου.
zerVo
Σημαντικό δεδομένο και σε αυτό το σενάριο του Park, παίζει η εκδίκηση. Και γι αυτό ο σκηνοθέτης, θέλησε να δώσει το σχόλιο του: "Ναι μετά την τριλογία της εκδίκησης, συναντάμε το ίδιο αυτό μοτίβο και στο The Handmaiden, αυτό δεν είναι όμως το σημαντικότερο δεδομένο της υπόθεσης. Είναι ένα αγωνιώδες θρίλερ που εστιάζει στο ψυχολογικό κίνητρο που αναζητούν οι χαρακτήρες - εκδικητές. Σε ότι αφορά στην ομοφυλοφιλική έκφανση του στόρι, αυτό δεν παρουσιάζεται σαν το δικαίωμα που μπορεί να έχει ο οποιοσδήποτε στις ερωτικές του επιλογές. Με ενδιαφέρει ακόμη κι αν τα πάντα εξελίσσονται σε ένα πουριτανικό περιβάλλον, να παρουσιάσω τον λεσβιακό έρωτα, σαν κάτι το φυσικό."
Η ταινία The Handmaiden συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ και η έξοδος της στις αίθουσες, της Νότιας Κορέας πρωτίστως, έχει προγραμματιστεί για την 1η Ιουνίου.
zerVo