#AndTheWinnerIs

Υπάρχουνε χονδροειδώς δυο κατηγόριες οσκαρικών προβλεψιούχων: Αυτούνοι που θα χρησιμοποιήσουν οιοδήποτε στατ για να πουσάρουν τις υποψήφιες της αρεσκείας τους και οι αποδέλοιποι που θα πετάξουν στην άκρη (το κατά δύναμιν) το προσωπικό γούστο και θα στρώσουν πυθμένα να ιδούν πως ψηφίζουν τα επιμέρους Σωματεία/Ενώσεις και ΚΥΡΙΩΣ ποιος είναι ο σφυγμός, το ΜΠΑΖ ρε παιδάκι μου εκεί λίγο πριν το φώτο φίνις ναούμ. Ναι γιατρέ μου, έχω πολύ πίεση; (Αφόρητη, τα ίδια Παντελάκη μου κάθε χρόνο τέτοια επόκ). Θέλω ειπείν πως με τέτοιον παροξυσμό κοινωνικής δικτύωσης και ακράτεια στυλιζαρισμένης τάχαμου ανθυπαποψάρας, θα βγουν (μιλώ εδώ στην Αμερική, γιατί Ελλάντα υπάρχει μόνο ο Τιμογιαννάκης και μετά το δοκησίσοφο κέος) οι ειδικοί οσκαρολόγοι να καθυποδείξουν στην ρατσίστρα, βδελυρή και υποβολιμαία Ακαδημία πως ΠΡΕΠΕΙ να ψοφήσει (#διπλής). Αδιαφορώ παγερά κι αντιπαρέρχομαι. Πριν αναλύσω δυο παρατήρησες: Η μια ότι όσοι δε θέλουν να μάθουν τσι νικητές σόρυ...ΣΠΟΪΛΕΡ ΑΛΕΡΤ. Η δευτέρα ότι οι αλογομούρηδες μπετ-ατζήδες να βιαστούν για τα πονταρίσματα. Αν ήταν καπάτσοι, θα έπρεπε να με είχαν διαβάσει από την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων προ σαρανταμέρου.

Τολοιπό. Τους Παραγωγούς τους κέρδισε το The Big Short. Σημειωτέο ότι είναι οι μόνοι που ψηφίζουν Καλύτερη Ταινία όπως στα Όσκαρ, δηλαδή με πρεφερένσαλ μπάλοτ. Τα 8 στερνά έχουν προβλέψει 100% τη νικήτρια ταινία. Έγινε η καραμπόλα, πήρε κεφάλι η ταινία του Μπραντ Πιτ που είχε κάνει το μπαμ με το 12 Years A Slave το 2013 όταν μάλιστα είχε ισοψηφιστεί με το Gravity. Ακολούθησαν οι Ηθοποιοί, όπου κέρδισε το Spotlight, αφαιρώντας σπόρια από το Big Short. Τσεκάρεις πως μετά το Braveheart (1995) καμιά ταινία δεν πήρε κούπα χωρίς έστω υποψηφιότητα για Best Cast. Οπότε Mad Max και The Revenant στα σχοινιά. Νάσου έρχονται οι Σκηνοθέτες και έρχονται τούμπα τα πάντα. Κερδίζει ο Μεξικάνος τελειώνοντας τον Ελληνοαυστραλό Τζωρτζ Μίλλερ που τον είχαν φαβορί καθότι ο Ινιαρίτου κέρδισε και πέρσι για το Birdman. Από το ινσέψιο του Θεσμού (1948) μόνο 7 φορές ο νικητής των Σκηνοθετών έχασε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Έρχονται εντέλει και τα βρετανικά BAFTA και αποθεώνουν Revenant στα δυνατά και Mad Max στα τεχνικά. Επιβεβαιώθηκε η γραφή μου έτσι που ρωτούσε αγωνιωδώς που αλλού μπορούν να νικήσουν Spotlight και The Big Short ειμημόνον στα Σενάρια. Αυτό ακριβώς σφράγισαν οι Σεναριογράφοι για να δέσει με τον ασβέστη το γλυκό βερίκοκο (τοιμάσου μάνα έρχομαι το καλοκαίρι!).

Δε θα σου κοκορευτώ ότι τα τελευταία 25 (εικοσιπέντε) χρόνια έχω χάσει μόνο από το The Hurt Locker στην Καλύτερη Ταινία. Θα γράψω όμως ότι ζώντας πλέον στον Κάναδα έχω το προνόμιο να βλέπω ΟΛΕΣ τις υποψηφιότητες σε ΚΑΘΕ κατηγορία. Πιάνω τον παλμό της οσκαρικής κούρσας εν τη γενέσει της (TIFF) και βρίσκομαι (κολούθαμε στο Twitter: @TakisGaris) σε ονλάιν σύνδεση με τους κορυφαίους του αθλήματος. Σταματώ. Να περάσεις μια υπέροχη βραδιά με χώστη Chris Rock. Μη χάσεις λάιβ τιτιβίσματα: @moviesltd. Ακολουθούν οι νικητές ΠΑΝΤΟΥ, με σειρά κατάταξης υποψηφίων ανά κατηγορία βάσει πιθανοτήτων. Και πούσαι. Σε περιμένω μετά το τζέρτζελο για το-τι-και-πως.

Oscars 2016

gaRis