Λίγες μόλις ημέρες μετά την απώλεια του σπουδαίου Haskell Wexler, η Έβδομη Τέχνη θρηνεί τον χαμό ενός ακόμη σημαντικότατου κινηματογραφιστή, του Vilmos Zsigmond, που έφυγε από την ζωή σε ηλικία 85 ετών. Γεννημένος στην Ουγγαρία και εκπαιδευμένος στην Βουδαπέστη, δημιούργησε την δική του σχολή, παρέα με τον αδελφικό φίλο και συνάδελφο του Laszlo Kovacs, συμμετέχοντας σε δημιουργίες που κάπου εκεί στα τέλη της δεκαετίας του 50 απεικόνισαν στην μεγάλη οθόνη, την είσοδο των Ρώσικων στρατευμάτων στην χώρα του το 56'. Καταφέρνοντας να αποδράσει από το καθεστώς, μέσω της γειτονικής Αυστρίας, θα καταλήξει εντέλει στο Χόλιγουντ, εκεί που τον περίμενε μια ακόμη πιο σπουδαία καριέρα. Ξεκινώντας από φιλμς χαμηλού προϋπολογισμού, το ταλέντο του πολύ σύντομα αναγνωρίστηκε από μεγάλους σκηνοθέτες, που τον επέλεξαν ως διευθυντή φωτογραφίας στις δημιουργίες τους, όπως ο Robert Altman στα McCabe And Mrs Miller, Images και The Long Goodbye, ο John Boorman στο Deliverance, ο Steven Spielberg στα Sugarland Express και Close Encounters Of The Third Kind, ο Michael Cimino στα The Deer Hunter και Heaven's Gate.
Τις περισσότερες δουλειές του τις πραγματοποίησε μέσα στην δεκαετία του 90, αφού το όνομα του καταγράφηκε στο crew ταινιών όπως, The Two Jakes, The Bonfire Of The Vanities, Sliver, Maverick, The Crossing Guard, The Body. Μια πορεία που κατέγραψε συμμετοχές σε δυνατές παραγωγές μέχρι και πολύ πρόσφατα, κρατώντας τον φακό σε ταινίες του Woody Allen (Melinda And Melinda, Cassandra's Dream, You Will Meet A Tall Dark Stranger), του Brian De Palma (The Dark Dahlia), του Kevin Smith (Jersey Girl) αλλά και στα περισσότερα επεισόδια της τηλεοπτικής σειράς The Mindy Project.
Ο Zsigmond, προτάθηκε τέσσερις φορές για Όσκαρ Φωτογραφίας και εντέλει κατάφερε να αποσπάσει μία φορά το Βραβείο της Ακαδημίας για τις Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου το 1978 - οι άλλες τρεις ήταν για τον Ελαφοκυνηγό (1979, νικητής Nestor Almendros, Days Of Heaven) για το The River (1985, νικητής Chris Menges, The Killing Fields) και για την Μαύρη Ντάλια (2007, νικητής Guillermo Navarro, Pan's Labyrinth).
Τις περισσότερες δουλειές του τις πραγματοποίησε μέσα στην δεκαετία του 90, αφού το όνομα του καταγράφηκε στο crew ταινιών όπως, The Two Jakes, The Bonfire Of The Vanities, Sliver, Maverick, The Crossing Guard, The Body. Μια πορεία που κατέγραψε συμμετοχές σε δυνατές παραγωγές μέχρι και πολύ πρόσφατα, κρατώντας τον φακό σε ταινίες του Woody Allen (Melinda And Melinda, Cassandra's Dream, You Will Meet A Tall Dark Stranger), του Brian De Palma (The Dark Dahlia), του Kevin Smith (Jersey Girl) αλλά και στα περισσότερα επεισόδια της τηλεοπτικής σειράς The Mindy Project.
Ο Zsigmond, προτάθηκε τέσσερις φορές για Όσκαρ Φωτογραφίας και εντέλει κατάφερε να αποσπάσει μία φορά το Βραβείο της Ακαδημίας για τις Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου το 1978 - οι άλλες τρεις ήταν για τον Ελαφοκυνηγό (1979, νικητής Nestor Almendros, Days Of Heaven) για το The River (1985, νικητής Chris Menges, The Killing Fields) και για την Μαύρη Ντάλια (2007, νικητής Guillermo Navarro, Pan's Labyrinth).