του Ericson Core. Με τους Édgar Ramírez, Luke Bracey, Teresa Palmer, Ray Winstone, Nikolai Kinski, Tobias Santelmann, Bojesse Christophe, Delroy Lindo
Μόνο για τους τολμηρούς
του zerVo (@moviesltd)
Τι ενδέχεται να έχει αλλάξει μέσα σε αυτά τα 25 χρόνια, που χωρίζουν την πρωτότυπη έκδοση μιας από τις πλέον χαρακτηριστικές action στιγμές των 90s από την επανεκδοχή της? Έργο της συζύγου του σκηνοθέτη του Alien και του The Abyss λέγαμε τότε, χωρίς καλά καλά να συγκρατούμε το όνομα της, με δύο από τα πιο καυτά Χολιγουντιανά ονόματα στην διανομή του, το Point Break πανεύκολα αναδείχτηκε σε legend της εποχής. Σήμερα, ο θρύλος Cameron έχει καταφέρει τις δύο σπουδαιότερες εμπορικά ταινίες όλων των εποχών και η κυρά - που τον χώρισε - είναι ήδη Οσκαρούχα και επίσημη μεταφορέας στο εκράν. των παθών των συμπατριωτών της φαντάρων στα απανταχού μέτωπα που έχει ανοίξει η Υπερδύναμη. Εκ των δύο σταρς, ο ένας δυστυχώς, έχει αποδημήσει εις Κύριον και ο άλλος, μετά από πορεία ξέφρενη, μάλλον έχει πάρει την κάτω βόλτα. Με τόσες θεαματικές αλλαγές στο εν τέταρτο του αιώνα, θα ήταν και παράξενο η νέα ετούτη βερσιόν, να είχε, μικρή έστω, σχέση με την ορίτζιναλ της.
Με τις μνήμες νωπές από το τραγικό δυστύχημα, που κόστισε την ζωή του κολλητού του φίλου, κατά την διάρκεια μοτοκρός παιχνιδιών με τον θάνατο, ο νεαρός, φιλόδοξος και πανέτοιμος να ρισκάρει Τζόνι Γιούτα, θα ενταχθεί στο FBI, παίζοντας με την μεριά που εκπροσωπεί τον Νόμο. Μια από τις πρώτες του αποστολές στην υπηρεσία, θα είναι να εντοπίσει το ποιοι μασκοφόροι Ρομπέν των Δασών, κρύβονται πίσω από τις ληστείες εκατομμυρίων δολαρίων, που λαμβάνουν χώρα κάτω από ακραία επικίνδυνες συνθήκες. Έχοντας γνώση και εμπειρία από extreme games και την θεωρία της συμπλήρωσης της Οκτάδας του Οζάκι, που θα οδηγήσει όποιον τολμηρό και ατρόμητο την καταφέρει στην απόλυτη νιρβάνα, ο Τζόνι θα ακολουθήσει την άκρη του νήματος, που θα τον οδηγήσει στις παρυφές της συμμορίας των παράτολμων και με κοινωνικά κίνητρα ληστών...
Και κάπως έτσι, δυόμισι δεκαετίες μετά ο undercover μπάτσος θα έλθει ξανά σε επαφή με τον μυστηριώδη, όσο και γοητευτικό Μπόντι που για να τον αποδεχτεί στο τιμ του, πρέπει να περάσει από τα ιδιόρρυθμα και κοντά θανατηφόρα τεστ, που και ο ίδιος δοκιμάζει σε γη, αέρα και θάλασσα. Ακόμη κι αν βρίσκεται διαρκώς κάτω από τον έλεγχο των ανωτέρων του, ο Γιούτα θα εκστασιαστεί από τις εκρήξεις αδρεναλίνης που πάντα τον συνέπαιρναν και θα γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της φατρίας, αλλά και θα νιώσει ιδιαίτερη έλξη για την όμορφη Σαμσάρα, την κουκλίνα προστατευόμενη του ηγέτη της.
Και βέβαια κάτι μπορεί να θυμίζει από το τωρινό στόρι, όλα όσα έλαβαν χώρα μια φορά κι έναν καιρό στις κυματώδεις ακτές της Νότιας Καλιφόρνιας, όταν αστυνομικός και ηθικός κλέφτης ήλθαν τετ α τετ, γνωρίζοντας καλά και οι δυο πως αυτή τους η γνωριμία δεν θα έχει θετικά αποτελέσματα για κάποιον τους. Αυτή η θεματική βάση ισχύει κι εδώ, με την πραγματικά αξιόλογη ιδέα του Kurt Wimmer όμως, να πηγαίνει πολλά βήματα παραπέρα, ταξιδεύοντας σε όλα τα μέρη της γης, για να ποστάρει η κάμερα, όλα εκείνα τα επιτεύγματα των εξτρεμιστών, που βουτούν σε γκρεμούς ή σε κενά αέρος και τα βάζουν με τα στοιχεία της φύσης, απλώς για να ανεβάσουν τους παλμούς τους. Φυσικά και οι ομοϊδεάτες τους θεατές εδώ θα βρουν τον παράδεισο τους, μιας και ετούτες οι (μακροσκελείς) ξέφρενες πορείες ακολουθούνται βήμα προς βήμα από το τρισδιάστατο μάτι, ο δεδομένος εντυπωσιασμός του επικίνδυνου παιχνιδιού, στέλνει το στόρι πίσω στο φόντο, διαταράσσοντας τις ισορροπίες ανεπανόρθωτα.
Μέχρι λίγο μετά το μέσον της χρονικής διάρκειας, θα έλεγα πως σε σχέση με το πρωτότυπο της Cameron, οι δεύτεροι χαρακτήρες που έπαιξαν σημαντική θέση στην εξέλιξη υπολειτουργούν, εντέλει όμως αυτό είναι ιδίωμα και των βασικών προσώπων της πλοκής, που προβάλλονται μονοδιάστατα και στα κουτουρού από τον άπειρο Ericson Core. Ουδεμία η σχέση βέβαια του παρόντος ντουέτου με εκείνο που έλαμψε στα 1991, αφού ούτε ο Λατίνος Edgar Ramirez, διαθέτει την μισή στόφα άνεσης του τόσο γρήγορα χαμένου Swayze, ενώ ο Luke Bracey ούτε στο μικρό δακτυλάκι δεν φτάνει, ακόμη κι αυτόν τον χαριτωμένα άχαρο Keanu. Κρίμα κι άδικο, ο περιορισμός σε σχεδόν καμέο του καταπληκτικού ρολίστα Ray Winstone, ενώ και η ένεση της εντυπωσιακών προσόντων Teresa Palmer υπολειτουργεί, χωρίς να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο στην εξέλιξη.
Για πες: Και γενικά όλο το στήσιμο του Point Break 2015 μοιάζει οργανωμένο στο πόδι, πέραν των μελετημένων στιγμών δράσης, που άνετα θα μπορούσαν να φτιάξουν ένα θεματικό ωριαίο ντοκιμαντέρ για τους αμέτρητους φανς των σπορ για αφόβους. Ορίζοντας ένα από τα μεγαλύτερα fail remake αν όχι της δεκαετίας, σίγουρα της χρονιάς.
Και κάπως έτσι, δυόμισι δεκαετίες μετά ο undercover μπάτσος θα έλθει ξανά σε επαφή με τον μυστηριώδη, όσο και γοητευτικό Μπόντι που για να τον αποδεχτεί στο τιμ του, πρέπει να περάσει από τα ιδιόρρυθμα και κοντά θανατηφόρα τεστ, που και ο ίδιος δοκιμάζει σε γη, αέρα και θάλασσα. Ακόμη κι αν βρίσκεται διαρκώς κάτω από τον έλεγχο των ανωτέρων του, ο Γιούτα θα εκστασιαστεί από τις εκρήξεις αδρεναλίνης που πάντα τον συνέπαιρναν και θα γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της φατρίας, αλλά και θα νιώσει ιδιαίτερη έλξη για την όμορφη Σαμσάρα, την κουκλίνα προστατευόμενη του ηγέτη της.
Και βέβαια κάτι μπορεί να θυμίζει από το τωρινό στόρι, όλα όσα έλαβαν χώρα μια φορά κι έναν καιρό στις κυματώδεις ακτές της Νότιας Καλιφόρνιας, όταν αστυνομικός και ηθικός κλέφτης ήλθαν τετ α τετ, γνωρίζοντας καλά και οι δυο πως αυτή τους η γνωριμία δεν θα έχει θετικά αποτελέσματα για κάποιον τους. Αυτή η θεματική βάση ισχύει κι εδώ, με την πραγματικά αξιόλογη ιδέα του Kurt Wimmer όμως, να πηγαίνει πολλά βήματα παραπέρα, ταξιδεύοντας σε όλα τα μέρη της γης, για να ποστάρει η κάμερα, όλα εκείνα τα επιτεύγματα των εξτρεμιστών, που βουτούν σε γκρεμούς ή σε κενά αέρος και τα βάζουν με τα στοιχεία της φύσης, απλώς για να ανεβάσουν τους παλμούς τους. Φυσικά και οι ομοϊδεάτες τους θεατές εδώ θα βρουν τον παράδεισο τους, μιας και ετούτες οι (μακροσκελείς) ξέφρενες πορείες ακολουθούνται βήμα προς βήμα από το τρισδιάστατο μάτι, ο δεδομένος εντυπωσιασμός του επικίνδυνου παιχνιδιού, στέλνει το στόρι πίσω στο φόντο, διαταράσσοντας τις ισορροπίες ανεπανόρθωτα.
Μέχρι λίγο μετά το μέσον της χρονικής διάρκειας, θα έλεγα πως σε σχέση με το πρωτότυπο της Cameron, οι δεύτεροι χαρακτήρες που έπαιξαν σημαντική θέση στην εξέλιξη υπολειτουργούν, εντέλει όμως αυτό είναι ιδίωμα και των βασικών προσώπων της πλοκής, που προβάλλονται μονοδιάστατα και στα κουτουρού από τον άπειρο Ericson Core. Ουδεμία η σχέση βέβαια του παρόντος ντουέτου με εκείνο που έλαμψε στα 1991, αφού ούτε ο Λατίνος Edgar Ramirez, διαθέτει την μισή στόφα άνεσης του τόσο γρήγορα χαμένου Swayze, ενώ ο Luke Bracey ούτε στο μικρό δακτυλάκι δεν φτάνει, ακόμη κι αυτόν τον χαριτωμένα άχαρο Keanu. Κρίμα κι άδικο, ο περιορισμός σε σχεδόν καμέο του καταπληκτικού ρολίστα Ray Winstone, ενώ και η ένεση της εντυπωσιακών προσόντων Teresa Palmer υπολειτουργεί, χωρίς να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο στην εξέλιξη.
Για πες: Και γενικά όλο το στήσιμο του Point Break 2015 μοιάζει οργανωμένο στο πόδι, πέραν των μελετημένων στιγμών δράσης, που άνετα θα μπορούσαν να φτιάξουν ένα θεματικό ωριαίο ντοκιμαντέρ για τους αμέτρητους φανς των σπορ για αφόβους. Ορίζοντας ένα από τα μεγαλύτερα fail remake αν όχι της δεκαετίας, σίγουρα της χρονιάς.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 24 Δεκεμβρίου 2015 από την Odeon
1 σχόλια:
This movie is best. Kathryn Bigelow is the best director ever. Dont believe me? take a look at k19: the widowmaker. for serious. that movie is like point break, but under the water.
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική