Πιθανότατα να αναφερόμαστε στην ταινία του διαγωνιστικού του Φεστιβάλ των Καννών, που έχει τις περισσότερες δυνατότητες να διακριθεί και στην αντίστοιχη Οσκαρική κούρσα σε περίπου οκτώ μήνες από τώρα. Η καινούργια δημιουργία του πάντα διεισδυτικού στην ματιά του Todd Haynes, Carol, αφορά σε ένα λεσβιακό ρομάντζο που λαμβάνει χώρα στην δύσκολη για τέτοιου είδους προοδευτικές τάσεις, δεκαετία του 50 και βασίζεται σε ένα θρυλικό σύγγραμμα της gay λογοτεχνίας, όπως το συνέγραψε κάτω από ψευδώνυμο η Patricia Highsmith του Talented Mr Ripley στα 1952. Η πλοκή εστιάζει στο θυελλώδες ειδύλλιο δύο γυναικών, που πνίγονται κρατώντας την σχέση τους κρυφή από την δημοσιότητα, εξαιτίας του πανέτοιμου να τις κατασπαράξει κριτικά, ανδροκρατούμενου περιβάλλοντος. καλλιτεχνικά και ερμηνευτικά πρόκειται για έναν ακόμη θρίαμβο της μεγάλης Cate Blanchett, που εδώ υποστηρίζεται έξοχα από την ταλαντούχα Rooney Mara. "Διαθέτει ψήγματα από Ρομέο Και Ιουλιέττα η πλοκή κι αυτό παγκοσμιοποιεί αυτόματα το θέμα, παραδέχεται η Αυστραλή ηθοποιός ενώπιον των δημοσιογράφων στην συνέντευξη Τύπου. Ουσιαστικά εστιάζει στην δυνατότητα της προοπτικής του έρωτα που φαινομενικά μοιάζει με τον απόλυτο κι εκείνον που όσοι τον βιώνουν, πιστεύουν πως θα διατηρηθεί αιώνια. Και το ότι δυο γυναίκες βρίσκονται στο επίκεντρο του, νομίζω πως το κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρον." Η χημεία της Blanchett που υποδύεται μια 46 παντρεμένη γυναίκα με την Mara που ενσαρκώνει μια νεαρότερη της υπάλληλο καταστήματος, μοιάζει υποδειγματική. Και η Νεουορκέζα δίνει την δική της άποψη γι αυτό το δέσιμο: "Δεν πιστεύω πως η χημεία είναι κάτι που δημιουργείται. Ή την έχεις εξαρχής ή όχι. Κι εδώ όπως φαίνεται δέσαμε από την πρώτη στιγμή με την Cate." Για να συμπληρώσει η παρτενέρ της: "Αντιμετωπίσαμε το ζήτημα πολύ πρακτικά και ρεαλιστικά, δίχως περιττές ντροπές και εκδηλώσεις τρόμου. Κι αυτό λειτούργησε υπέρ μας."
Photo: Getty Images Europe / zimbio.com
Για την φιλμογραφία του Todd Haynes, οι ερμηνείες των πρωταγωνιστριών του προστίθενται σε μια μακρά λίστα σπουδαίων γυναικείων εμφανίσεων όπως της Winslet στην Mildred Pearce, της Moore στο Far From Heaven, της Blanchett ξανά στην ιδιόμορφη βιογραφία του Dylan, στο I'm Not There. "Είμαι πραγματικά τυχερός, ομολογεί ο σκηνοθέτης, που έχω συνεργαστεί με σπουδαίες ηθοποιούς, πάνω σε θέματα που απασχολούν ιδιαίτερα το γυναικείο φύλο και που το Χόλιγουντ δεν δίνει ιδιαίτερα την δυνατότητα να παρουσιαστούν στην μεγάλη οθόνη. Είμαι υπερήφανος απλά και μόνο που μπορεί να έχω πετύχει απλά και μόνο οι ιστορίες τους να συζητηθούν κατόπιν της προβολής τους στα έργα μου." Για να τον συμπληρώσει η Blanchett: "Αν υπάρχει ένα λόγος που φτιάχνονται αυτές οι ταινίες δεν είναι για να προστεθούν απλά στις φιλμογραφίες μας. Και οι ταινίες του Todd, ευτυχώς, παραμένουν ζωντανές και συζητίσιμες, πολύ καιρό κατόπιν της πρώτης τους παρουσίασης."
Για την φιλμογραφία του Todd Haynes, οι ερμηνείες των πρωταγωνιστριών του προστίθενται σε μια μακρά λίστα σπουδαίων γυναικείων εμφανίσεων όπως της Winslet στην Mildred Pearce, της Moore στο Far From Heaven, της Blanchett ξανά στην ιδιόμορφη βιογραφία του Dylan, στο I'm Not There. "Είμαι πραγματικά τυχερός, ομολογεί ο σκηνοθέτης, που έχω συνεργαστεί με σπουδαίες ηθοποιούς, πάνω σε θέματα που απασχολούν ιδιαίτερα το γυναικείο φύλο και που το Χόλιγουντ δεν δίνει ιδιαίτερα την δυνατότητα να παρουσιαστούν στην μεγάλη οθόνη. Είμαι υπερήφανος απλά και μόνο που μπορεί να έχω πετύχει απλά και μόνο οι ιστορίες τους να συζητηθούν κατόπιν της προβολής τους στα έργα μου." Για να τον συμπληρώσει η Blanchett: "Αν υπάρχει ένα λόγος που φτιάχνονται αυτές οι ταινίες δεν είναι για να προστεθούν απλά στις φιλμογραφίες μας. Και οι ταινίες του Todd, ευτυχώς, παραμένουν ζωντανές και συζητίσιμες, πολύ καιρό κατόπιν της πρώτης τους παρουσίασης."