Σπάνια περίπτωση για διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ και μάλιστα με συμμετοχή στο διαγωνιστικό του τμήμα, αποτελεί φιλμ που κινείται στο είδος των πολεμικών τεχνών. Μια καθαρόαιμη τέτοια περίπτωση περιπέτειας δράσης, με έντονες κοινωνικές προεκτάσεις ορίζει η καινούργια ταινία του διακεκριμένου σκηνοθέτη Hou Hsiao-hsien, The Assassin, που χρονικά μας ταξιδεύει στην περίοδο του 9ου αιώνα στην αυτοκρατορική Κίνα. Με την κεντρική διοίκηση της αχανούς χώρας να δέχεται διαρκείς προκλήσεις από τους επαναστάτες, μια μυστηριώδεις γυναίκα με φονικά ένστικτα, στέλνεται σε μοιραία αποστολή στον πατρικό της τόπο, προκειμένου να διοργανώσει μια εκτέλεση. Περισσότερο καλλιτεχνική, παρά χορογραφική η ματιά του δημιουργού στο κτίσιμο της αφήγησης, προσφέρει σεκάνς αισθητικά φροντισμένες στην ιδιαίτερη απεικόνιση της βίας: "Έχω παρακολουθήσει αμέτρητες ταινίες κουνγκ φου, όπως και άλλες τόσες γιαπωνέζικες δημιουργίες με σαμουράι και κυριολεκτικά τις λατρεύω, μιας και ότι δείχνουν το πράττουν με πολύ ρεαλιστικό τρόπο. Υπάρχουν πολύ δυνατά τρικ και εφέ στις ταινίες πολεμικών τεχνών κι εγώ θέλησα να τα χρησιμοποιήσω προκειμένου να αποδώσω τον ίδιο ρεαλισμό, όσο και για να βγάλω από τα πλάνα την ίδια ενέργεια."
Photo: Getty Images Europe / zimbio.com
Η δημιουργία του Ταιβανέζου πάντως χαιρετίστηκε από το σύνολο σχεδόν των παρευρισκομένων στην επίσημη πρεμιέρα της, γεγονός που αυτομάτως την καθιστά ως φαβορί για ένα από τα βαρύτιμα τρόπαια του θεσμού. Το The Assassin (Nie Yin Niang στα Μανταρίνικα) κόστισε 15 εκατομμύρια δολάρια, γεγονός που αποτελεί μια πολυτέλεια για εκείνον όπως άλλωστε παραδέχεται δημοσίως: "Αν δεν έχουμε εμπορική επιτυχία, πολύ ευχαρίστως να φτιάξω ακόμη μια ταινία δωρεάν, προκειμένου οι επενδυτές να πάρουν πίσω τα χρήματα τους. Πολλοί νέοι Ασιάτες σκηνοθέτες επιχειρούν να φτιάξουν ταινίες με γνώμονα το Χολιγουντιανό πνεύμα, σε αντίθεση με εκείνους της δικής μου γενιάς των 80s, όπως και των προηγούμενων διεθνών ρευμάτων όπως του Ευρωπαικού Νέου Κύματος. Όταν δημιουργείς όμως ένα φιλμ, το κοινό δεν βρίσκεται εκεί για να σου αλλάξει την σκεπτική. Αν διαρκώς αναρωτιέσαι ποια θα είναι η στάση του κόσμου στην ταινία σου, τότε πιθανότατα θα φτιάξεις κάτι διαφορετικό από εκείνο που ξεκίνησες..."
Η δημιουργία του Ταιβανέζου πάντως χαιρετίστηκε από το σύνολο σχεδόν των παρευρισκομένων στην επίσημη πρεμιέρα της, γεγονός που αυτομάτως την καθιστά ως φαβορί για ένα από τα βαρύτιμα τρόπαια του θεσμού. Το The Assassin (Nie Yin Niang στα Μανταρίνικα) κόστισε 15 εκατομμύρια δολάρια, γεγονός που αποτελεί μια πολυτέλεια για εκείνον όπως άλλωστε παραδέχεται δημοσίως: "Αν δεν έχουμε εμπορική επιτυχία, πολύ ευχαρίστως να φτιάξω ακόμη μια ταινία δωρεάν, προκειμένου οι επενδυτές να πάρουν πίσω τα χρήματα τους. Πολλοί νέοι Ασιάτες σκηνοθέτες επιχειρούν να φτιάξουν ταινίες με γνώμονα το Χολιγουντιανό πνεύμα, σε αντίθεση με εκείνους της δικής μου γενιάς των 80s, όπως και των προηγούμενων διεθνών ρευμάτων όπως του Ευρωπαικού Νέου Κύματος. Όταν δημιουργείς όμως ένα φιλμ, το κοινό δεν βρίσκεται εκεί για να σου αλλάξει την σκεπτική. Αν διαρκώς αναρωτιέσαι ποια θα είναι η στάση του κόσμου στην ταινία σου, τότε πιθανότατα θα φτιάξεις κάτι διαφορετικό από εκείνο που ξεκίνησες..."