του Will Gluck. Με τους Quvenzhané Wallis, Jamie Foxx, Rose Byrne, Bobby Cannavale, Cameron Diaz, Adewale Akinnuoye-Agbaje
The New (Black) Deal
του gaRis (@takisgaris)
H Αννούλα του Will Gluck πάσχει παντοιοτρόπως ως ταινία, κυρίως για λόγους που η εντελώς νεότερη γενιά, ασούμε αυτή της σχεδόν 8χρονης κόρης μου ποσώς αγνοεί και ίσως δε χρειάζεται κιόλας να ξέρει. Με την έννοια ότι το πρωτογενές υλικό είναι μια μπανάλ υμνολογία στην καπιταλιστική φιλανθρωπία, αδυνατώντας να τέρψει τουλάχιστον ως καθαρόαιμο μιούζικαλ, τραγουδιστικά είτε με τις χορογραφίες του. Η Αμερική του Ρούσβελτ με τον κρατικό παρεμβατισμό του New Deal, βρίσκει απέναντι, με Καπρική αφέλεια και άφθονη ζαχαρίνη, απλοϊκούς πλην καλόκαρδους ξυπνιτζήδες λεφτάδες που θέλουν να πάρουν τη δημαρχία της Ν. Υόρκης, καλή ώρα ο Jamie Foxx, χτίζοντας πάνω στο χαρμόσυνο μουτράκι της ορφανούλας Annie (Quvenzhané Wallis) το προφίλ της αγαθοεργίας του. Ενώ ο κρατικός κορβανάς τι ποιεί; Δίνει 170 δολάρια το μήνα στην άπασα αποτυχημένη αοιδό και στρίγκλα επί της κλιμακτηρίου (Cameron Diaz) για να γίνει η ανάδοχος μαμά ακόμα μιας αθώας παιδικής ψυχής για να βγάλει τα έξοδα του μήνα. Οκ.
Επαναλαμβάνω άχαρα πως το μιούζικαλ Annie κάνει το θλιβερό (και τραγικώς οσκαροστεφανωμένο) Oliver να μοιάζει Ben Hur. O Gluck του θαυμασιότατου Easy A και του τσαχπίνικου Friends With Benefits προκύπτει έτι ακαταλληλότερος του John Huston της εκδοχής του 1982 με τον καράφλα Albert Finney. Το λίπσινκ βγάζει καταρράχτη ενώ οι χορογραφίες μοιάζουν πρόβας δελφιναρίου ηθοποιών και ουχί χορευτών. Ο Foxx παρά την επιτυχημένη δισκογραφία, το ερμηνευτικό-τραγουδιστικό κατόρθωμα του Ray και την εμπειρία του Dreamgirls απλά επιπλέει ως σανίδα στο ναυάγιο της Annie, ενώ η συνήθως εντυπωσιακή στο ελαφρό Diaz πλειοδοτεί σε φωνές και μούτες αν και θα μπορούσε εύκολα να επαναλάβει την αφοπλιστικά κακίστρω της στο Bad Teacher.
Το μεγάλο κρίμα όμως επισυμβαίνει στη χαρισματική Κουβάνζανεη που στα έξι της μάγεψε κοινό και όσκαρς στο ελεγειακό Beasts of the Southern Wild όμως εδώ αφήνεται απροστάτευτη, ακαθοδήγητη από τον σκηνοθέτη. Η προέφηβη πλέον κοπελίτσα δεν είναι πρώτο λαρύγγι ή χορεύτρια ενώ στις δραματικές σκηνές οι διάλογοι είναι τόσο ξύλινοι που ουδείς πείθεται ή γνοιάζεται για οποιονδήποτε ήρωα. Όσο για το εύρημα να πρωταγωνιστήσουν μαύροι ηθοποιοί έχει να κάνει με τη μεγαλομανία των δυο υπέρ πετυχημένων σταρς του χώρου του θεάματος, Will Smith που το πήγαινε για όχημα εξόδου στο παλκοσένικο της κόρης του Willow και του JayZ, σύγχρονου Μίδα της ράπ, που τα αγοράζει όλα, από πούρα, ομάδες μπάσκετ ή δικαιώματα ταινίας, όταν δεν ασχολείται με τη γυναίκα-υπερπαραγωγή της ζωής του Beyonce.
Για πες: Τα $65 μύρια ήρθαν πίσω κοντά στα $90Μ κι αυτό για τη Sony πρέπει να θεωρείται μέγκαχιτ δεδομένου του ότι η ταινία είχε διαρρεύσει 2-3 βδομάδες πριν τη χριστουγεννιάτικη εδώ έξοδό της στα τορεντάδικα. Αυτό υπήρξε πέρσι το δεύτερο μεγαλύτερο πλήγμα για τη Sony μετά τον τραγέλαφο του The Interview που στην ουσία κόπηκε από τη διανομή στις αίθουσες λόγω απειλών των Βορειοκορεατών χάκερς. Κάτι μέσα μου βέβαια κωλοχτυπιέται να εμέσσει πικρόχολα πως το πλατινένια βατομουράτο Annie θα έπρεπε να ήταν η ταινία που δικαιωματικά θα άρμοζε να μπει στο στόχαστρο του κάθε χάκερ που αγαπά το μιούζικαλ, αλλά δυστυχώς μια τέτοια εξειδικευμένη φράξια απλά δεν υπάρχει.
Το μεγάλο κρίμα όμως επισυμβαίνει στη χαρισματική Κουβάνζανεη που στα έξι της μάγεψε κοινό και όσκαρς στο ελεγειακό Beasts of the Southern Wild όμως εδώ αφήνεται απροστάτευτη, ακαθοδήγητη από τον σκηνοθέτη. Η προέφηβη πλέον κοπελίτσα δεν είναι πρώτο λαρύγγι ή χορεύτρια ενώ στις δραματικές σκηνές οι διάλογοι είναι τόσο ξύλινοι που ουδείς πείθεται ή γνοιάζεται για οποιονδήποτε ήρωα. Όσο για το εύρημα να πρωταγωνιστήσουν μαύροι ηθοποιοί έχει να κάνει με τη μεγαλομανία των δυο υπέρ πετυχημένων σταρς του χώρου του θεάματος, Will Smith που το πήγαινε για όχημα εξόδου στο παλκοσένικο της κόρης του Willow και του JayZ, σύγχρονου Μίδα της ράπ, που τα αγοράζει όλα, από πούρα, ομάδες μπάσκετ ή δικαιώματα ταινίας, όταν δεν ασχολείται με τη γυναίκα-υπερπαραγωγή της ζωής του Beyonce.
Για πες: Τα $65 μύρια ήρθαν πίσω κοντά στα $90Μ κι αυτό για τη Sony πρέπει να θεωρείται μέγκαχιτ δεδομένου του ότι η ταινία είχε διαρρεύσει 2-3 βδομάδες πριν τη χριστουγεννιάτικη εδώ έξοδό της στα τορεντάδικα. Αυτό υπήρξε πέρσι το δεύτερο μεγαλύτερο πλήγμα για τη Sony μετά τον τραγέλαφο του The Interview που στην ουσία κόπηκε από τη διανομή στις αίθουσες λόγω απειλών των Βορειοκορεατών χάκερς. Κάτι μέσα μου βέβαια κωλοχτυπιέται να εμέσσει πικρόχολα πως το πλατινένια βατομουράτο Annie θα έπρεπε να ήταν η ταινία που δικαιωματικά θα άρμοζε να μπει στο στόχαστρο του κάθε χάκερ που αγαπά το μιούζικαλ, αλλά δυστυχώς μια τέτοια εξειδικευμένη φράξια απλά δεν υπάρχει.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 2 Απριλίου 2015 από την Feelgood
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική