της Susanne Bier. Με τους Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Rhys Ifans, Sean Harris, Toby Jones, Sam Reid, David Dencik, Blake Ritson, Ned Dennehy
Το φιλί της γυναίκας πάνθηρα
του zerVo (@moviesltd)
Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που μελετώντας την μαρκίζα, φαντάζεσαι πως το αποτέλεσμα δεν θα είναι τίποτα λιγότερο από εξαιρετικό. Ένα δυνατό στόρι για έμπνευση, μια βραβευμένη διευθυντής ορχήστρας, δυο αστέρια διαστημικού βεληνεκούς. Κι όμως αυτό που λέμε χημεία, ποτέ δεν λειτουργεί έστω αξιοπρεπώς σε αυτό το δράμα εποχής, που βασίζεται στο πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα του Ron Nash και στην ουσία μελετά έναν παθιασμένο και φλογερό έρωτα, που ποτέ του δεν απέκτησε εκείνο το γερό υπόβαθρο, τα σωστά θεμέλια για να διατηρηθεί αιώνια.
Μπορεί η οικονομική κρίση των αρχών της δεκαετίας του 20 να έχει αφήσει γερά τα σημάδια της στην ανάπτυξη της αμερικάνικης περιφέρειας, ο φιλόδοξος και αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας Τζορτζ Πέμπερτον, έχει εντελώς διαφορετικά πλάνα και εκτιμά πως οι επενδύσεις του στην επαρχία της Βόρειας Καρολίνα, θα του αποφέρουν τα κέρδη που επιδιώκει. Αντάμα με την επαγγελματική του ανέλιξη, ο ονομαστός προύχοντας θα γνωρίσει και τον μεγάλο έρωτα της ζωής του, στα όμορφα μάτια της δεσποινίδας Σερένα. Μια εντυπωσιακής όσο και δυναμικής καλλονής, που από τις πρώτες στιγμές στο πλευρό του συζύγου της, δίπλα στο εργοτάξιο, θα δείξει πως δεν θα κρατήσει απλώς τον διακοσμητικό ρόλο της εύπορης μαντάμ.
Εκτός από τα γαργαλιστικά ερωτικά κόλπα που θα εξάψουν τις φαντασιώσεις του Μίστερ Πέμπερτον και θα εκτοξεύσουν στα ύψη τον πυρετό στο ξύλινο καλύβι των Σμόκι Μάουντενς, η Σερένα γρήγορα θα κερδίσει τον σεβασμό και την εκτίμηση των περισσότερων συνεργατών του ανδρός της, πλην του στενότερου, του αμφιλεγόμενου διαχειριστή των λογιστικών της φίρμας Μπιουκάναν, μe τον οποίο θα έλθει σε άμεση ρήξη. Που θα εξελιχθεί σε έχθρα όσο τα επενδυτικά σχέδια του ανδρός της και περνούν μέσα από τις αδέξιες συμβουλές του, δεν θα έχουν τα επιτυχή αποτελέσματα που εκείνος περίμενε.
Ουσιαστικά στην πιο φιλόδοξη στιγμή της καριέρας της η Δανέζα Susanne Bier, Οσκαρούχος για το In A Better World, επιχειρεί να προσεγγίσει τις προσωπικότητες δύο ειδώλων για οποιαδήποτε δυτική κοινωνία. Του άνδρα συμβόλου της καπιταλιστικής κοινωνίας, που εκ του μηδενός αναρριχόμενος έφτασε στην κορυφή της κοινωνικής κι οικονομικής ιεραρχίας, αλλά και της συζύγου πρότυπο, υπέρμαχου των πλάνων του λατρεμένου συμβίου της, που θα έκανε κυριολεκτικά τα πάντα για να προασπίσει την ακεραιότητα του, ενάντια στην οποιαδήποτε απειλή. Στην πρώτη περίπτωση, η τάση για επικράτηση του ασυγκράτητου καπιτάλα, φτάνει στα όρια της, με την επιθυμία του να κατακερματίσει και να ισοπεδώσει τον όποιο εχθρό, το όποιο θηρίο θα εμφανιστεί στο διάβα του και θα του κλείσει την διέξοδο προς την κορυφή. Οι κανόνες του παιχνιδιού είναι τέτοιου, που το παραμικρό ατόπημα, η οιαδήποτε απόκλιση αυτοσυγκέντρωσης, θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Στην δεύτερη και πιο άνιση ίσως της σεναριακής δομής, παρότι τροφοδοτεί με το όνομα της και τον τίτλο του φιλμ, η αχαλίνωτη υπεδιέγερση της αιμοδιψούς Λαίδης Μάκβεθ, ξεπερνά κάθε όριο επιθετικής δράσης στον επηρεασμό του δεύτερου εγώ της κι εκεί πάλι, όμως, οι εξελίξεις είναι οδυνηρές για το γενικότερο σύνολο, που εντέλει κατασπαράσσει εκείνον που δεν κρατά με σύνεση τα γκέμια.
Ένα υπέρ για την Σκανδιναβή δημιουργό, είναι το γεγονός πως δεν φοβάται να παίξει, μέσα από το αλληγορικό της ποίημα, αυτή την πολυεπίπεδη τόμπολα, που δεν γνωρίζει καλά της εκφάνσεις της. Πολύ λογικό είναι να μην προλάβει να κτίσει σωστά τις περσόνες της διήγησης της, συνεπώς να μην θέσει και σωστά τα θεμέλια για την περαιτέρω ανάπτυξη του στόρι. Που από ένα σημείο και μετά, πέφτοντας ασύμμετρα στην δράση του αστυνομικού θρίλερ, χάνει και το πρωταρχικό του στόχο, που είναι το καυστικό σχόλιο γύρω από τις αδυναμίες της σύγχρονης σοσιαλιστικής πραγματικότητας.
Για πες: Που τουλάχιστον εικαστικά στην όψη του μικρόκοσμου, που στήθηκε στα δάση της Τσεχίας και στέκεται επάξια ως αντίγραφο των αμερικάνικων απάτητων δασών των αρχών του 20ου αιώνα, είναι και το στοιχείο που κρατά κανείς στην ανάμνηση του από την Serena. Μακριά από τις καλύτερες των στιγμών τους, οι κολλητοί πια στο πανί, στην τρίτη τους συμβίωση μετά το Silver Linings Playbook και το American Hustle, ο Bradley Cooper και η Jennifer Lawrence, ακολουθούν το γενικότερο δόγμα του πρότζεκτ, που ναι μεν ξεσήκωσε ψηλά τις προσδοκίες, μα εντέλει προσγειώθηκε άδοξα στην μετριότητα.
Εκτός από τα γαργαλιστικά ερωτικά κόλπα που θα εξάψουν τις φαντασιώσεις του Μίστερ Πέμπερτον και θα εκτοξεύσουν στα ύψη τον πυρετό στο ξύλινο καλύβι των Σμόκι Μάουντενς, η Σερένα γρήγορα θα κερδίσει τον σεβασμό και την εκτίμηση των περισσότερων συνεργατών του ανδρός της, πλην του στενότερου, του αμφιλεγόμενου διαχειριστή των λογιστικών της φίρμας Μπιουκάναν, μe τον οποίο θα έλθει σε άμεση ρήξη. Που θα εξελιχθεί σε έχθρα όσο τα επενδυτικά σχέδια του ανδρός της και περνούν μέσα από τις αδέξιες συμβουλές του, δεν θα έχουν τα επιτυχή αποτελέσματα που εκείνος περίμενε.
Ουσιαστικά στην πιο φιλόδοξη στιγμή της καριέρας της η Δανέζα Susanne Bier, Οσκαρούχος για το In A Better World, επιχειρεί να προσεγγίσει τις προσωπικότητες δύο ειδώλων για οποιαδήποτε δυτική κοινωνία. Του άνδρα συμβόλου της καπιταλιστικής κοινωνίας, που εκ του μηδενός αναρριχόμενος έφτασε στην κορυφή της κοινωνικής κι οικονομικής ιεραρχίας, αλλά και της συζύγου πρότυπο, υπέρμαχου των πλάνων του λατρεμένου συμβίου της, που θα έκανε κυριολεκτικά τα πάντα για να προασπίσει την ακεραιότητα του, ενάντια στην οποιαδήποτε απειλή. Στην πρώτη περίπτωση, η τάση για επικράτηση του ασυγκράτητου καπιτάλα, φτάνει στα όρια της, με την επιθυμία του να κατακερματίσει και να ισοπεδώσει τον όποιο εχθρό, το όποιο θηρίο θα εμφανιστεί στο διάβα του και θα του κλείσει την διέξοδο προς την κορυφή. Οι κανόνες του παιχνιδιού είναι τέτοιου, που το παραμικρό ατόπημα, η οιαδήποτε απόκλιση αυτοσυγκέντρωσης, θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Στην δεύτερη και πιο άνιση ίσως της σεναριακής δομής, παρότι τροφοδοτεί με το όνομα της και τον τίτλο του φιλμ, η αχαλίνωτη υπεδιέγερση της αιμοδιψούς Λαίδης Μάκβεθ, ξεπερνά κάθε όριο επιθετικής δράσης στον επηρεασμό του δεύτερου εγώ της κι εκεί πάλι, όμως, οι εξελίξεις είναι οδυνηρές για το γενικότερο σύνολο, που εντέλει κατασπαράσσει εκείνον που δεν κρατά με σύνεση τα γκέμια.
Ένα υπέρ για την Σκανδιναβή δημιουργό, είναι το γεγονός πως δεν φοβάται να παίξει, μέσα από το αλληγορικό της ποίημα, αυτή την πολυεπίπεδη τόμπολα, που δεν γνωρίζει καλά της εκφάνσεις της. Πολύ λογικό είναι να μην προλάβει να κτίσει σωστά τις περσόνες της διήγησης της, συνεπώς να μην θέσει και σωστά τα θεμέλια για την περαιτέρω ανάπτυξη του στόρι. Που από ένα σημείο και μετά, πέφτοντας ασύμμετρα στην δράση του αστυνομικού θρίλερ, χάνει και το πρωταρχικό του στόχο, που είναι το καυστικό σχόλιο γύρω από τις αδυναμίες της σύγχρονης σοσιαλιστικής πραγματικότητας.
Για πες: Που τουλάχιστον εικαστικά στην όψη του μικρόκοσμου, που στήθηκε στα δάση της Τσεχίας και στέκεται επάξια ως αντίγραφο των αμερικάνικων απάτητων δασών των αρχών του 20ου αιώνα, είναι και το στοιχείο που κρατά κανείς στην ανάμνηση του από την Serena. Μακριά από τις καλύτερες των στιγμών τους, οι κολλητοί πια στο πανί, στην τρίτη τους συμβίωση μετά το Silver Linings Playbook και το American Hustle, ο Bradley Cooper και η Jennifer Lawrence, ακολουθούν το γενικότερο δόγμα του πρότζεκτ, που ναι μεν ξεσήκωσε ψηλά τις προσδοκίες, μα εντέλει προσγειώθηκε άδοξα στην μετριότητα.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 18 Δεκεμβρίου 2014 από την Village
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική