Μπορεί να μοιάζει παράξενο στους περισσότερους, όμως τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι Κινέζοι τουρίστες επισκέπτονται την χώρα μας, θεωρώντας την ως την πρωτεύουσα του έρωτα και της αιώνιας αγάπης, φροντίζοντας μάλιστα να διοργανώσουν την γαμήλια τελετή τους, στο πανέμορφο νησί της Σαντορίνης. Επτακόσιες τέτοιες περιπτώσεις καταμετρήθηκαν μέσα στο 2013, ξέχωρα από τις υπόλοιπες αφίξεις από την αχανή Ασιατική χώρα, γεγονός που οφείλεται - αυτό κι αν φαντάζει εξωπραγματικό - σε δύο κινηματογραφικές παραγωγές,που ανέδειξαν την Ελλάδα ως παράδεισο στα μάτια των Κινέζων σινεφίλ. Πρόκειται για τα φιλμς Έρωτας στο Αιγαίο και Love Story στο Πεκίνο (Beijing Love Story) που αποτέλεσαν τεράστιες επιτυχίες στην Σινική αγορά, προβάλλοντας συνάμα σαν σκηνικό τους τον εντυπωσιακό ηφαιστειογενή αιγαιοπελαγίτικο βράχο, ως το ιδανικό ντεκόρ για να δοθούν οι όρκοι της παντοτινής αγάπης.
Με αφορμή αυτές τις δύο ταινίες, αλλά και στα πλαίσια μιας γενικότερης συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας, οι αρμόδιοι υπουργοί πολιτισμού των δύο κρατών, η ευειδής Κερκυραία Κα Άντζελα Γκερέκου και ο ομόλογος της Κος Τονγκ Γκανγκ, με αφορμή την Εβδομάδα Κινέζικου Σινεμά που λαμβάνει χώρα στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ήλθαν σε συμφωνία επτά σημείων, που θα βελτιώσει τις καλλιτεχνικές σχέσεις των φίλιων χωρών. Πιο συγκεκριμένα το μνημόνιο (όπως σωστά αποκλήθηκε, μολονότι η λέξη δεν ηχεί και τόσο χαρμόσυνα πια) περιλαμβάνει την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των κινηματογραφιστών κάθε τόπου, το άνοιγμα της Κινέζικης παραγωγής σε ευρύτερη διανομή στην χώρα μας, αντιστοίχως την προβολή ελληνικών φιλμς στα μεγάλα απωανατολίτικα φεστιβάλς όπως της Σαγκάης, την παρουσίαση σημαντικών εγχώριων έργων και στις Κινέζικες αίθουσες (με απαρχή την τιμημένη στον συγκεκριμένο θεσμό Μικρά Αγγλία του Βούλγαρη, ο οποίος έδωσε το παρόν στην εκδήλωση), την συνεργασία των ταινιοθηκών των Αθηνών και του Πεκίνου και φυσικά την διευκόλυνση, με κάθε τρόπο, από μεριάς του υπουργείου στους Κινέζους παραγωγούς, προκειμένου να γυρίσουν ακόμη περισσότερες ταινίες στα μέρη μας. Μπορεί να άργησε η πολιτική σκηνή να αντιληφθεί έναν από τους πλέον διαδεδομένους τρόπους τουριστικής προώθησης της πατρίδας μας στο εξωτερικό - το Χόλιγουντ ήδη έχει εκμεταλλευτεί τις ιδανικές φορολογικές συνθήκες που επικρατούν στα υπόλοιπα Βαλκάνια και φιλμάρει σωρηδόν σε Ρουμανία και Βουλγαρία - αλλά έστω κι έτσι αυτή είναι μια αξιοπρεπής αρχή, αν σκεφτούμε πως ετησίως η βιομηχανία της πολυπληθέστερης χώρας στον κόσμο, αριθμεί περισσότερες από 600 ταινίες.
Με αφορμή αυτές τις δύο ταινίες, αλλά και στα πλαίσια μιας γενικότερης συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας, οι αρμόδιοι υπουργοί πολιτισμού των δύο κρατών, η ευειδής Κερκυραία Κα Άντζελα Γκερέκου και ο ομόλογος της Κος Τονγκ Γκανγκ, με αφορμή την Εβδομάδα Κινέζικου Σινεμά που λαμβάνει χώρα στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ήλθαν σε συμφωνία επτά σημείων, που θα βελτιώσει τις καλλιτεχνικές σχέσεις των φίλιων χωρών. Πιο συγκεκριμένα το μνημόνιο (όπως σωστά αποκλήθηκε, μολονότι η λέξη δεν ηχεί και τόσο χαρμόσυνα πια) περιλαμβάνει την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των κινηματογραφιστών κάθε τόπου, το άνοιγμα της Κινέζικης παραγωγής σε ευρύτερη διανομή στην χώρα μας, αντιστοίχως την προβολή ελληνικών φιλμς στα μεγάλα απωανατολίτικα φεστιβάλς όπως της Σαγκάης, την παρουσίαση σημαντικών εγχώριων έργων και στις Κινέζικες αίθουσες (με απαρχή την τιμημένη στον συγκεκριμένο θεσμό Μικρά Αγγλία του Βούλγαρη, ο οποίος έδωσε το παρόν στην εκδήλωση), την συνεργασία των ταινιοθηκών των Αθηνών και του Πεκίνου και φυσικά την διευκόλυνση, με κάθε τρόπο, από μεριάς του υπουργείου στους Κινέζους παραγωγούς, προκειμένου να γυρίσουν ακόμη περισσότερες ταινίες στα μέρη μας. Μπορεί να άργησε η πολιτική σκηνή να αντιληφθεί έναν από τους πλέον διαδεδομένους τρόπους τουριστικής προώθησης της πατρίδας μας στο εξωτερικό - το Χόλιγουντ ήδη έχει εκμεταλλευτεί τις ιδανικές φορολογικές συνθήκες που επικρατούν στα υπόλοιπα Βαλκάνια και φιλμάρει σωρηδόν σε Ρουμανία και Βουλγαρία - αλλά έστω κι έτσι αυτή είναι μια αξιοπρεπής αρχή, αν σκεφτούμε πως ετησίως η βιομηχανία της πολυπληθέστερης χώρας στον κόσμο, αριθμεί περισσότερες από 600 ταινίες.