του Fred Cavaye. Με τους Vincent Lindon, Gilles Lellouche, Nadine Labaki, Gilles Cohen, Max Baissette of Malglaive, Medi Sadoun, Velibor Topic
Στις αποβάθρες της Τουλόν
του zerVo (@moviesltd)
Να και η στιγμή που περίμεναν όλοι εκείνοι οι θιασώτες της παλιάς εκείνης καλής εποχής του γαλλικού σινεμά, με τις ωραιότατες αστυνομικές ιστορίες που πρώτο ρόλο έπαιζαν σκληροτράχηλοι μπάτσοι με τις μορφές των Ventura και Belmondo. Πιστός στο ανά τριετία ραντεβού του, ο φραντσέζος σκηνοθέτης που παλεύει να ενώσει το χθες με το σήμερα του νουάρ θρίλερ, Fred Cavaye, προσφέρει, όπως το συνηθίζει, μια ταχύτατη περιπέτεια δράσης, με έντονα δραματικά στοιχεία, που θα ξυπνήσει αναμνήσεις εκείνου του νοσταλγικού παρελθόντος, της περιόδου που κυριαρχούσε το όνομα του αγαπημένου δημιουργού Georges Lautner.
Εκτοπισμένος από το Σώμα και έχοντας μόλις εκτίσει διετή ποινή κάθειρξης, αφού μεθυσμένος προκάλεσε αυτοκινητιστικό δυστύχημα με κόστος τρεις ανθρώπινες ζωές, ο πρώην αστυνομικός Σιμόν, επιχειρεί να ανακάμψει, μακρυά όμως από την αγκαλιά της συζύγου και του ανήλικου του γιου, που τον έχουν εγκαταλείψει. Καθώς ο μικρός θα γίνει αυτόπτης μάρτυρας σε εγκληματική σκηνή ξεκαθαρίσματος συμμοριών, αυτομάτως θα γίνει και στόχος των παρανόμων προκειμένου να κλείσει το στόμα του και να μην τους μαρτυρήσει στις αρχές. Είναι η στιγμή που ο παροπλισμένος μπάτσος, θα ενώσει και πάλι στις δυνάμεις του με τον πρώην στενό του συνεργάτη και καλό του φίλο Φρανκ Βασέρ, προκειμένου τόσο να προστατέψει την φαμίλια του, όσο και για να ξεκαθαρίσει τον υπόκοσμο της Τουλόν, από τα ξενόφερτα αποβράσματα.
Δύο εναντίον όλων λοιπόν, με το ντουέτο των άφοβων και ατρόμητων φλικς, να τα βάζει με τους αιμοσταγείς δολοφόνους, που δεν διστάζουν να ανοίξουν πυρ ακόμη και στους πιο πολυσύχναστους χώρους. Ταυρομαχικές αρένες, δηλαδή, νυχτερινά κλαμπς, λιμάνια, λεωφόρους, με αποκορύφωμα την σεκάνς του φινάλε που λαμβάνει χώρα μέσα στην κατάμεστη υπερταχεία για το Παρίσι. Εκεί που αποκαλύπτεται επιτέλους το μυστικό για το οποίο όχι λίγες φορές μας έχει προετοιμάσει το σενάριο, μέσα από τα υπεριώδη φλασμπάκς, που όμως δεν έχει το ανάλογο εκρηκτικό εκτόπισμα με εκείνο που φαντάστηκε στο προσχέδιο του ο δημιουργός.
Ο οποίος Cavaye κάνει με επιτυχία το επόμενο σκηνοθετικό βήμα, κατόπιν του σαφώς καλύτερου και πιο πλήρους θεματικά A Bout Portant, ενός εκ των κορυφαίων action φιλμς της δεκαετίας, που το Χόλιγουντ πλήρωσε όσο όσο για να το κοπιάρει, άσχετα αν υπάρχουν αρκετές ασυνέχειες στην αφήγηση της ίντριγκας, καθώς η κάμερα νοιάζεται πιότερο για την ταχύτητα εκτέλεσης των σκηνών, παρά για το ακριβές περιεχόμενο τους. Τρύπες που καλύπτουν χάρη στην εξαιρετική τους φυσική κατάσταση οι δύο πρωταγωνιστές του Mea Culpa, γνώριμοι του οτέρ από το παρελθόν, καθώς τόσο ο εκφραστικός Vincent Lindon όσο και ο μυστηριώδης Gilles Lellouche, έχουν συνεργαστεί μαζί του, στο Pour Elle και στην Διορία αντίστοιχα.
Για πες: Ακατάπαυστοι ρυθμοί, αγωνιώδη αιματοκυλισμένα πλάνα, σασπένς που κτυπάει κόκκινο, δύο προβληματικοί ανδρικοί χαρακτήρες κι ένας υποτυπώδης, κατά τα πρότυπα, γυναικείος (με την υπερκούκλα Λιβανέζα Labaki να τον υποδύεται) συνθέτουν το παζλ μιας αξιόλογης τρικολόρ περιπέτειας, που ούτε αξέχαστη θα μείνει, ούτε κανείς θα χάσει και το δίωρο του μαζί της όμως.
Δύο εναντίον όλων λοιπόν, με το ντουέτο των άφοβων και ατρόμητων φλικς, να τα βάζει με τους αιμοσταγείς δολοφόνους, που δεν διστάζουν να ανοίξουν πυρ ακόμη και στους πιο πολυσύχναστους χώρους. Ταυρομαχικές αρένες, δηλαδή, νυχτερινά κλαμπς, λιμάνια, λεωφόρους, με αποκορύφωμα την σεκάνς του φινάλε που λαμβάνει χώρα μέσα στην κατάμεστη υπερταχεία για το Παρίσι. Εκεί που αποκαλύπτεται επιτέλους το μυστικό για το οποίο όχι λίγες φορές μας έχει προετοιμάσει το σενάριο, μέσα από τα υπεριώδη φλασμπάκς, που όμως δεν έχει το ανάλογο εκρηκτικό εκτόπισμα με εκείνο που φαντάστηκε στο προσχέδιο του ο δημιουργός.
Ο οποίος Cavaye κάνει με επιτυχία το επόμενο σκηνοθετικό βήμα, κατόπιν του σαφώς καλύτερου και πιο πλήρους θεματικά A Bout Portant, ενός εκ των κορυφαίων action φιλμς της δεκαετίας, που το Χόλιγουντ πλήρωσε όσο όσο για να το κοπιάρει, άσχετα αν υπάρχουν αρκετές ασυνέχειες στην αφήγηση της ίντριγκας, καθώς η κάμερα νοιάζεται πιότερο για την ταχύτητα εκτέλεσης των σκηνών, παρά για το ακριβές περιεχόμενο τους. Τρύπες που καλύπτουν χάρη στην εξαιρετική τους φυσική κατάσταση οι δύο πρωταγωνιστές του Mea Culpa, γνώριμοι του οτέρ από το παρελθόν, καθώς τόσο ο εκφραστικός Vincent Lindon όσο και ο μυστηριώδης Gilles Lellouche, έχουν συνεργαστεί μαζί του, στο Pour Elle και στην Διορία αντίστοιχα.
Για πες: Ακατάπαυστοι ρυθμοί, αγωνιώδη αιματοκυλισμένα πλάνα, σασπένς που κτυπάει κόκκινο, δύο προβληματικοί ανδρικοί χαρακτήρες κι ένας υποτυπώδης, κατά τα πρότυπα, γυναικείος (με την υπερκούκλα Λιβανέζα Labaki να τον υποδύεται) συνθέτουν το παζλ μιας αξιόλογης τρικολόρ περιπέτειας, που ούτε αξέχαστη θα μείνει, ούτε κανείς θα χάσει και το δίωρο του μαζί της όμως.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 16 Οκτωβρίου 2014 από την Odeon
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική