του Carlo Carlei. Με τους Douglas Booth, Hailee Steinfeld, Damian Lewis, Kodi Smit-McPhee, Ed Westwick, Paul Giamatti, Lesley Manville, Christian Cooke, Stellan Skarsgård, Natascha McElhone, Tom Wisdom
Shakespeare Σαπουνοπερέ
του zerVo (@moviesltd)
Το πραγματικό επίτευγμα θα είναι να βρεθεί κάποιος σινεφίλ και να καταμετρήσει όλες τις φορές που το διασημότερο έργο του σπουδαίου Shakespeare, έχει μεταφερθεί στην μεγάλη οθόνη. Σε όλες του τις φόρμες, είτε ακολουθώντας πιστά το ορίτζιναλ, είτε τις αντισυμβατικές, που παρέπεμπαν σε μιούζικαλ ή μοντέρνο ρομάντζο. Η παρούσα περίπτωση ακολουθεί πιστά την παράδοση, έχοντας σαν ατού της, όπως διατείνεται, το φιλμάρισμα στις πραγματικές τοποθεσίες όπου έλαβε χώρα η δράση. Δυστυχώς, η όχι φτηνή παραγωγή, παραμένει κολλημένη σε αυτήν την ματαιοδοξία της και δεν προσφέρει τίποτα απολύτως καινούργιο, ώστε να την θυμάται ο θεατής της, για πολύ καιρό κατόπιν του δακρύβρεχτου φινάλε της.
Βερόνα, 16ος αιώνας. Την ηρεμία και την γαλήνη της επαρχίας του Βένετο, καθημερινώς διαλύει η αιματηρή έχθρα των δύο κυρίαρχων φατριών της πόλης, των Καπουλέτων και των Μοντέγων, που διατηρείται άσβεστη εδώ και πολλές γενιές, παρότι ο προύχοντας Εσκάλους έχει διατάξει την σίγαση της, απειλώντας τους διαπλεκόμενους σε αυτήν, ακόμη και με θάνατο. Εντολές που φροντίζουν με μανία να παρακούν τα πρωτοπαλίκαρα των δύο οικογενειών, ο Τυβάλδος και Μερκούτιος, ορκισμένοι αντίπαλοι, που δεν χάνουν ευκαιρία να πετάξουν το γάντι εκατέρωθεν,. προκαλώντας σε σώμα με σώμα ξιφομαχία. Μια τέτοια ευκαιρία θα αδράξει ο Τυβάλδος, αντιλαμβανόμενος πως ο γόνος των Μοντέγων, Ρωμαίος, όχι μόνο παρευρίσκεται απρόσκλητος στην επίσημη δεξίωση της οικογένειας του, αλλά και προσεγγίζει ερωτικά την εξαδέλφη του Ιουλιέτα, που οι γονείς της έχουν τάξει για νύφη στον εύπορο Κόμητα Πάρη.
Φυσικά ανεπίτρεπτο να συμβεί μια τέτοια συναισθηματική ένωση,αφού το ρήγμα μεταξύ των αντιμαχόμενων είναι απίθανο να γεφυρωθεί. Όπως σχεδόν αδύνατον είναι η φλόγα που καίει στις καρδιές των δύο νέων, να σβηστεί εξαιτίας μιας υπεραιωνόβιας ρήξης. Είναι γεγονός πως με φόντο την ονειρώδη ηλιόλουστη βορειοιταλιάνικη ύπαιθρο, ο Βρετανός μάστορας προσφέρει ένα μοναδικό σε σύλληψη και εξέλιξη ρομάντζο στα χέρια του βραβευμένου με Όσκαρ σεναριογράφου Julian Fellowes για να το επεξεργαστεί. Ατυχώς εκείνος παρότι έμπειρος και γνώστης του θέματος, παίρνει το ρίσκο να παρουσιάσει ένα υβρίδιο, που περιλαμβάνει και αυθεντικούς στίχους από το ορίτζιναλ, αλλά και εκμοντερνισμένες ατάκες, δίχως στιγμή να παρεκκλίνει από το πατρόν, κίνηση που δεν θα βρει σύμφωνους ούτε τους υποστηρικτές του πρωτότυπου, ούτε και τους ανανεωτικούς, που θα παραμείνουν με την μελαγχολικά πολύχρωμη εκδοχή του Baz Luhrman κατά νου.
Ακολουθώντας πιστά στο φιλμάρισμα, τις προσταγές της τηλεοπτικής σαπουνοπερετικής φιλοσοφίας, ο σκηνοθέτης Carlo Carlei, δεν βάζει στιγμή προσωπική σφραγίδα στην υπογραφή του, ελπίζοντας πως τα προσεγμένα ντεκόρ και κοστούμια, θα μιλήσουν από μόνα τους και θα κάνουν την διαφορά. Παρότι μάλιστα η παραγωγή έχει επενδύσει σημαντικά στο να φισκάρει το ερμηνευτικό πλήρωμα με γνωστές περσόνες - δεν υπάρχει άγνωστος σε περιφερειακό ρόλο, από τον Παπά Giamatti μέχρι τον Καπουλέτο Damien Lewis και από τον Άρχοντα Skarsgaard μέχρι τον θλιμμένο Μπενβόλιο Kodi Smit McPhee - εντούτοις ποτέ δεν καταφέρνει αυτό το Romeo And Juliet να φτάσει σε υψηλά στάνταρντς δραματουργίας.
Για πες: Πιθανή αιτία να αποτελεί και η ελάχιστη χημεία που αναπτύσσεται ανάμεσα στους δύο νέους ερμηνευτές που μοιράζονται τους βασικούς ρόλους του τραγικού στόρι. Κι αν η περίπτωση της Hailee Steinfeld, που είχε σοκάρει με την ανήλικη ευθύτητα της στο True Grit, μοιάζει αξιόλογη επιλογή για Τζούλιετ, εντούτοις το δέσιμο της με τον επίπεδο και άχαρο στην απαγγελία Douglas Booth, δεν πείθει ούτε γι αστείο πως πρόκειται για το, ιστορικά, κορυφαίο ειδύλλιο που γνώρισε ποτέ ο κόσμος.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 15 Μαΐου 2014 από την Feelgood
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική