Η δεύτερη - από τις τέσσερις - γερμανική ταινία του διαγωνιστικού τμήματος της 64ης Μπερλινάλε, ουσιαστικά αποτελεί μια τρίωρη αφήγηση του βίου μιας από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες που γέννησε ποτέ η Ντόιτσλαντ, του σπουδαίου συγγραφέα, ποιητή, ιστορικού και φιλόσοφου Φρειδερίκου Σίλλερ. Ενός διανοούμενου του 18ου αιώνα, που το έργο του διδάσκεται ακόμη στα σχολεία της χώρας, χάρη στην διαχρονική αξία της σκέψης του και λόγω της ανθρώπινης προσέγγισης των βασικών εννοιών της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας που επεξεργάζεται. Στο φιλμ Beloved Sisters, μια πανάκριβη παραγωγή που υπογράφει σκηνοθετικά ο βετεράνος ντιρέκτορας Dominik Graf, αυτές οι αξίες του στοχαστή αναδύονται μέσα από την σχέση του με δύο αριστοκρατικής κοινωνικής προέλευσης αδελφές, της Σαρλότ και της Καρολίν, εποχή που ο Σίλλερ, είναι ακόμη ένα ανερχόμενο ταλέντο στην συγγραφή κειμένων, κάτω από την σκιά του κραταιού Γκαίτε. Η Καρολίν είναι μια δυναμική και απελευθερωμένη γυναίκα, που βρίσκεται παγιδευμένη σε έναν θλιβερό γάμο με τον πάμπλουτο αριστοκράτη Φον Μπέουλβιτζ, η γνωριμία της με τον Σίλλερ, θα την ανοίξει τις φιλοδοξίες να ασχοληθεί κι εκείνη με το γράψιμο. Οι δυο τους θα γίνουν εραστές κι εκείνη θα του ζητήσει να παντρευτεί την αδελφή της Σαρλότ, τόσο για να τον έχει κοντά της όσο και για να διασφαλίσει πως δεν πρόκειται ποτέ να περάσει η μικρή το δικό της δράμα. Το ερωτικό τρίγωνο που θα σχηματιστεί, σύντομα μέσα από τον δρόμο του πάθους θα δοκιμαστεί από την ζήλια και τον φθόνο, που θα προκαλέσουν οι ιδιαίτερες καταστάσεις στα μέλη του...
Photo: Getty Images Europe / zimbio.com
"Στην καρδιά της ιστορία υπάρχει μια απίστευτη τρυφερότητα, αναφέρει ο Graf στους ρεπόρτερ που παρίστανται στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου. Και οι τρεις τους βρίσκονται την ίδια στιγμή ερωτευμένοι, περικυκλωμένοι από ένα πνευματικό στοιχείο, που κάνει τις καρδιές τους να χτυπούν σαν μία, μια μεταφυσική εξέλιξη του δεδομένου ερωτισμού. Το μεγάλο εύρος της ταινίας, μου έδωσε την δυνατότητα να αναπτύξω σε όλη τους την έκταση τους τρεις χαρακτήρες της ιστορίας, κάτι που θα έμοιαζε με ψευδο-νεωτεριστικό αν ελάττωνα στον χρόνο κατά το ήμισυ." Το θέμα της ταινίας βασίζεται στην μία και μοναδική ερωτική επιστολή που επέζησε της καταστροφής, συναισθηματικά φορτισμένης αλληλογραφίας με τον Σίλλερ, που η ίδια η Κάρολιν Φον Μπέουλβιτζ (υποδυόμενη εδώ από την ταλαντούχα Hannah Herzprung) έκαψε λίγο πριν πεθάνει. "Αυτές οι λέξεις έχουν πολύ μεγάλη σημασία εδώ, μέσα από αυτές γεννιέται το σενάριο, που προβάλλεται σε μια πιο ελεύθερη εκδοχή ώστε να προσεγγίσει το δράμα, χωρίς όμως να ταλαιπωρηθεί η αλήθεια" συμπληρώνει ο σκηνοθέτης.
"Στην καρδιά της ιστορία υπάρχει μια απίστευτη τρυφερότητα, αναφέρει ο Graf στους ρεπόρτερ που παρίστανται στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου. Και οι τρεις τους βρίσκονται την ίδια στιγμή ερωτευμένοι, περικυκλωμένοι από ένα πνευματικό στοιχείο, που κάνει τις καρδιές τους να χτυπούν σαν μία, μια μεταφυσική εξέλιξη του δεδομένου ερωτισμού. Το μεγάλο εύρος της ταινίας, μου έδωσε την δυνατότητα να αναπτύξω σε όλη τους την έκταση τους τρεις χαρακτήρες της ιστορίας, κάτι που θα έμοιαζε με ψευδο-νεωτεριστικό αν ελάττωνα στον χρόνο κατά το ήμισυ." Το θέμα της ταινίας βασίζεται στην μία και μοναδική ερωτική επιστολή που επέζησε της καταστροφής, συναισθηματικά φορτισμένης αλληλογραφίας με τον Σίλλερ, που η ίδια η Κάρολιν Φον Μπέουλβιτζ (υποδυόμενη εδώ από την ταλαντούχα Hannah Herzprung) έκαψε λίγο πριν πεθάνει. "Αυτές οι λέξεις έχουν πολύ μεγάλη σημασία εδώ, μέσα από αυτές γεννιέται το σενάριο, που προβάλλεται σε μια πιο ελεύθερη εκδοχή ώστε να προσεγγίσει το δράμα, χωρίς όμως να ταλαιπωρηθεί η αλήθεια" συμπληρώνει ο σκηνοθέτης.