του Gavin Hood. Με τους Asa Butterfield, Harrison Ford, Hailee Steinfeld, Viola Davis, Abigail Breslin, Ben Kingsley
Ιπτάμενος και Μπόμπιρας
του zerVo (@moviesltd)
Πρώτος κανόνας του πολέμου: Κάθε μάχη έχει την δική της αξία, ποτέ όμως δεν είναι κρισιμότερη από την επόμενη. Τελικό όριο αποτελεί η κορύφωση, η μητέρα των μαχών, που πρέπει να τα δώσεις όλα για να επικρατήσεις, να βγεις νικητής. Δεύτερος κανόνας του πολέμου: Για να έχεις το πάνω χέρι, πρέπει να γνωρίζεις απέξω κι ανακατωτά τον αντίπαλο σου, τις κινήσεις, τις συνήθειες, τις ιδιαιτερότητες του. Έχοντας αυτό το αβαντάζ της γνώσης, πάντοτε θα είσαι ένα βήμα μπροστά στην σκακιέρα της τακτικής. Φυσικά αυτή η διορατικότητα στην ψυχή του εχθρού, ενδέχεται να αποφέρει ένα δισυπόστατης ανάγνωσης αποτέλεσμα: Να έρθεις τόσο κοντά του, ώστε να τον αγαπήσεις και να πάψεις πια να τον θεωρείς απέναντι. Οπότε - πρακτικά - πάπαλα πόλεμος, πάπαλα αντιπαλότητες, πάπαλα επιζητούμενες βαθμοφορίες και στρατιωτικές ιεραρχίες...
Έχουν περάσει ακριβώς πενήντα χρόνια από την στιγμή που οι δυνάμεις του παγκόσμιου στρατού, κατατρόπωσαν, χάρη και στην αυτοθυσία του χαρισματικού κομάντερ Μέιζερ Ράκαμ, τις επιτιθέμενες ορδές των επεκτατικών εντομόμορφων Φόρμικς, διατηρώντας την ακεραιότητα του πλανήτη. Με την απειλή μιας καινούργιας επίθεσης από τα Άλιεν να παραμένει ζωντανή, το στράτευμα καλείται να εντοπίσει την προσωπικότητα εκείνη, που θα ηγηθεί του αμυντικού συστήματος ανάσχεσης, φορώντας την στολή του τιμημένου κι ένδοξου K.I.A. πιλότου. Όλες οι ενδείξεις, αλλά και το ένστικτο του διοικητή των γαλαξιακών ενόπλων δυνάμεων, Συνταγματάρχη Γκραφ, οδηγούν στο πρόσωπο του ανήλικου ακόμη, μα τόσο χαρισματικού σε σκέψη και κινήσεις μαθητευόμενου Άντριου "Έντερ" Γουίγκιν, που δείχνει να διαθέτει τις ηγετικές ικανότητες εκείνες, που μπορούν να υψώσουν το σύνθημα της νίκης, στην πολύ πιθανή νέα εισβολή των τεράτων.
Ο πιτσιρικάς όμως, παρότι φιλόδοξος, μελετά προσεκτικά το κάθε του βήμα, με απίστευτη ωριμότητα και δίχως παρορμητικές εκρήξεις, όπως επιτάσσει η ηλικία του. Η μετάθεση του, κατόπιν των δοκιμαστικών τεστς συμπεριφοράς που θα περάσει με επιτυχία, στο αστρικό διαστημικό κέντρο εκπαίδευσης αξιωματικών, θα του δώσει την δυνατότητα, όχι μόνο να ξετυλίξει για ακόμη μια φορά τα χαρίσματα του, αλλά και να αποδείξει πως αυτός είναι ο Εκλεκτός. Έστω κι αν την θέση του εποφθαλμιούν πάμπολλοι ακόμη ικανής στρατηγικής δράσης συνομήλικοι του, έφεδροι.
Στα μέσα περίπου του 22ου αιώνα, εκτυλίσσεται η δράση του sci fi που βασίζεται στην παρόμοιου θεματικού ύφους πολυδιαβασμένη νουβέλα του Orson Scott Card από to 1985 και παρότι σε πρώτο πλάνο προβάλλει τον πόλεμο δύο διαφορετικών κόσμων, ουσιαστικά επιχειρεί να μελετήσει μια ακόμη πιο ανατρεπτική διαμάχη, αυτή του εσωτερικού είναι μιας οντότητας που διανύει τα εφηβικά του χρόνια. Ηλικία που βαδίζει ο πραγματικά ταλαντούχος Έντερ (ψευδώνυμο που παραπέμπει σε τελευταίος, σε ύστατος, όπως του το έχει κολλήσει η λατρεμένη του αδελφή) και όπως όλα τα παιδιά εκεί γύρω στα 15, πέρα από την ορατή απειλή των Εντόμων, έχει να κοντράρει το συμμαθητικό bullying, έχει να σταθμίσει τις αποτυχίες των έτερων μελών της φαμίλιας του, έχει να ρυθμίσει τα σκιρτήματα καρδιάς για την μορφονιά που συμπαθεί, έχει να ζυγίσει στα νεανικά ακόμη χεράκια του απαιτήσεις των ενηλίκων, πολύ μεγαλύτερες από όσες δύναται να αντεπεξέλθει σαν τινέιτζερ.
Πέρα από το προφανές, ενός ακόμη Star Wars με μελετημένα ειδικά εφέ και καταιγιστικές σκηνές δράσης, σε τρισδιάστατα πεδία αντιβαρύτητας, ο δημιουργός της πιο άδικης μη αγγλόφωνης Οσκαρικής βράβευσης, στην ιστορία του θεσμού Gavin Hood (αξιόλογο το Tsotsi του, υποδεέστερο όλων όμως της πεντάδας, έστω, των συνυποψηφίων του 2006) ουσιαστικά μεταποιεί την αρχική του ιδέα, αυτή του ευφυή δεκαεξάρη γκάνγκστερ στα περίχωρα του Γιοχάνεσμπουργκ, σε μια πιο space και ευρύτερης αποδοχής φόρμα. Το σενάριο δεν αποφεύγει τις λούπες, επαναλαμβάνοντας δύο, τρεις φορές την ίδια σεκάνς στρατιωτικής εκπαίδευσης - παρμένης εξ ολοκλήρου από πανομοιότυπης κοψιάς φιλμς τύπου Officer And A Gentleman, ωσότου να φτάσει στην ολοκλήρωση της πολεμικής εκμάθησης του μπόμπιρα και να ξεκινήσει ο βίντεο γκέιμ αγώνας. Ενδιαφέρον, με λίγο προσεκτικότερο μοντάζ, το θέαμα θα ήταν ακόμη ελκυστικότερο.
Για πες: Με μονίμως υγρά μάτια, σαν κλαμένος, σαν βουρκωμένος, ακόμη και σαν φοβισμένος, ο 16χρονος (άσχετα αν τον κάνεις να μην έχει βγάλει το δημοτικό) Asa Butterfield του Hugo, είναι σαφέστατα ο ποιοτικότερος της ομάδας των μικρούληδων πρωταγωνιστών του Ender's Game, οι οποίοι στο σύνολο τους σχεδόν δείχνουν έξω από τα νερά τους. Στις ώριμες ερμηνείες, ο Harrison Ford ως γηρασμένος πλεονέκτης και εγωιστής συμβουλάτορας, στέκει 180 μοίρες μακρυά από τον επαναστατικό χαρακτήρα του Χαν Σόλο, ο στιγματισμένος στο πρόσωπο Ben Kingsley δεν πείθει ως πάλαι ποτέ Top Gun, ενώ η Viola Davis, στο πλάι τους, πιότερο μοιάζει με ανθρωποειδές, άβουλο, άνευρο και άνευ συναισθημάτων.
Ο πιτσιρικάς όμως, παρότι φιλόδοξος, μελετά προσεκτικά το κάθε του βήμα, με απίστευτη ωριμότητα και δίχως παρορμητικές εκρήξεις, όπως επιτάσσει η ηλικία του. Η μετάθεση του, κατόπιν των δοκιμαστικών τεστς συμπεριφοράς που θα περάσει με επιτυχία, στο αστρικό διαστημικό κέντρο εκπαίδευσης αξιωματικών, θα του δώσει την δυνατότητα, όχι μόνο να ξετυλίξει για ακόμη μια φορά τα χαρίσματα του, αλλά και να αποδείξει πως αυτός είναι ο Εκλεκτός. Έστω κι αν την θέση του εποφθαλμιούν πάμπολλοι ακόμη ικανής στρατηγικής δράσης συνομήλικοι του, έφεδροι.
Στα μέσα περίπου του 22ου αιώνα, εκτυλίσσεται η δράση του sci fi που βασίζεται στην παρόμοιου θεματικού ύφους πολυδιαβασμένη νουβέλα του Orson Scott Card από to 1985 και παρότι σε πρώτο πλάνο προβάλλει τον πόλεμο δύο διαφορετικών κόσμων, ουσιαστικά επιχειρεί να μελετήσει μια ακόμη πιο ανατρεπτική διαμάχη, αυτή του εσωτερικού είναι μιας οντότητας που διανύει τα εφηβικά του χρόνια. Ηλικία που βαδίζει ο πραγματικά ταλαντούχος Έντερ (ψευδώνυμο που παραπέμπει σε τελευταίος, σε ύστατος, όπως του το έχει κολλήσει η λατρεμένη του αδελφή) και όπως όλα τα παιδιά εκεί γύρω στα 15, πέρα από την ορατή απειλή των Εντόμων, έχει να κοντράρει το συμμαθητικό bullying, έχει να σταθμίσει τις αποτυχίες των έτερων μελών της φαμίλιας του, έχει να ρυθμίσει τα σκιρτήματα καρδιάς για την μορφονιά που συμπαθεί, έχει να ζυγίσει στα νεανικά ακόμη χεράκια του απαιτήσεις των ενηλίκων, πολύ μεγαλύτερες από όσες δύναται να αντεπεξέλθει σαν τινέιτζερ.
Πέρα από το προφανές, ενός ακόμη Star Wars με μελετημένα ειδικά εφέ και καταιγιστικές σκηνές δράσης, σε τρισδιάστατα πεδία αντιβαρύτητας, ο δημιουργός της πιο άδικης μη αγγλόφωνης Οσκαρικής βράβευσης, στην ιστορία του θεσμού Gavin Hood (αξιόλογο το Tsotsi του, υποδεέστερο όλων όμως της πεντάδας, έστω, των συνυποψηφίων του 2006) ουσιαστικά μεταποιεί την αρχική του ιδέα, αυτή του ευφυή δεκαεξάρη γκάνγκστερ στα περίχωρα του Γιοχάνεσμπουργκ, σε μια πιο space και ευρύτερης αποδοχής φόρμα. Το σενάριο δεν αποφεύγει τις λούπες, επαναλαμβάνοντας δύο, τρεις φορές την ίδια σεκάνς στρατιωτικής εκπαίδευσης - παρμένης εξ ολοκλήρου από πανομοιότυπης κοψιάς φιλμς τύπου Officer And A Gentleman, ωσότου να φτάσει στην ολοκλήρωση της πολεμικής εκμάθησης του μπόμπιρα και να ξεκινήσει ο βίντεο γκέιμ αγώνας. Ενδιαφέρον, με λίγο προσεκτικότερο μοντάζ, το θέαμα θα ήταν ακόμη ελκυστικότερο.
Για πες: Με μονίμως υγρά μάτια, σαν κλαμένος, σαν βουρκωμένος, ακόμη και σαν φοβισμένος, ο 16χρονος (άσχετα αν τον κάνεις να μην έχει βγάλει το δημοτικό) Asa Butterfield του Hugo, είναι σαφέστατα ο ποιοτικότερος της ομάδας των μικρούληδων πρωταγωνιστών του Ender's Game, οι οποίοι στο σύνολο τους σχεδόν δείχνουν έξω από τα νερά τους. Στις ώριμες ερμηνείες, ο Harrison Ford ως γηρασμένος πλεονέκτης και εγωιστής συμβουλάτορας, στέκει 180 μοίρες μακρυά από τον επαναστατικό χαρακτήρα του Χαν Σόλο, ο στιγματισμένος στο πρόσωπο Ben Kingsley δεν πείθει ως πάλαι ποτέ Top Gun, ενώ η Viola Davis, στο πλάι τους, πιότερο μοιάζει με ανθρωποειδές, άβουλο, άνευρο και άνευ συναισθημάτων.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 23 Ιανουαρίου 2014 από την Feelgood
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική