Με τον αριθμό ρεκόρ των 151 συμμετοχών, περισσότερων από κάθε προηγούμενη φορά, ξεκινά η κούρσα για την Οσκαρική ανάδειξη του καλύτερου ντοκιμαντέρ της χρονιάς, του κινηματογραφικού είδους, που όχι μόνο εξελίσσεται, αναπτύσσεται και προοδεύει, μα και έχει ανεβάσει κατακόρυφα τον βαθμό ενδιαφέροντος του κοινού προς το πρόσωπο του. Το υψηλό αυτό νούμερο οφείλεται κατά κύριο λόγο στην απόφαση της AMPAS να επιστρέψει την συμμετοχή στον θεσμό, φιλμς που είτε φτιάχτηκαν κατευθείαν για την τηλεόραση, είτε συμμετείχαν σε διεθνή προγράμματα και φεστιβάλ, μόνο, όπως για παράδειγμα οι Docu Weeks, που προέβαλαν την τεκμηρίωση με την φροντίδα της Διεθνούς Ένωσης Ντοκιμαντεριστών. Συνέπεια τούτου είναι στην λίστα να βρίσκονται περισσότερες της μιας δεκάδας παραγωγές που παίχτηκαν στο δίκτυο HBO και ακόμη περισσότερες πολύ μικρού προϋπολογισμού, αυτοχρηματοδοτούμενες από ταλαντούχους νέους κινηματογραφιστές, στοιχείο που μειώνει τον αριθμό των ντοκιμαντέρς που προβλήθηκαν στις αμερικάνικες αίθουσες μόλις στις 53, περίπου δηλαδή το ένα τρίτο της συγκεντρωτικής λίστας.
Στην ομάδα των 151 εκλεκτών συμπεριλαμβάνονται ταινίες που σύμφωνα με τον Cinema's Eye, τον ειδικό πάνω στο είδος, ανήκουν στις 25 ποιοτικότερες όλων των εποχών, δεδομένο που ανεβάζει στα ύψη το επίπεδο της φετινής κούρσας. Παραγωγές όπως τα At Berkeley του Frederick Wiseman, The Last of the Unjust του Claude Lanzmann, The Unknown Known του Errol Morris, The Armstrong Lie και We Steal Secrets του προηγούμενου νικητή του θεσμού Alex Gibney, Life According to Sam των Sean Fine και Andrea Nix Fine, God Loves Uganda του Roger Ross Williams και το Enzo Avitabile Music Life του Jonathan Demme, είναι σίγουρο πως θα παίξουν σε όλη την διαδρομή μέχρι την βραδιά της τελικής απονομής, τον ερχόμενο Φλεβάρη στο Λος Άντζελες.
Στην λίστα υπάρχουν ντοκιμαντέρ αφιερωμένα σε καλλιτέχνες (Tim’s Vermeer, Cutie and the Boxer, Gahan Wilson: Born Dead, Still Weird, Herblock: The Black & the White), άλλα που αναφέρονται σε σημαντικούς μουσικούς και στο έργο τους (AKA Doc Pomus, Becoming Traviata, Don’t Stop Believin’: Everyman’s Journey, Muscle Shoals, My Father and the Man in Black, One Direction: This Is Us, Pussy Riot: A Punk Prayer, Sound City, 20 Feet From Stardom, 12 12 12), αφιερώματα σε σπουδαίους αθλητές (The Crash Reel, Linsanity, The Short Game, The Trials of Muhammad Ali) και βεβαίως ντοκιμαντέρ που μιλούν για την ίδια την Έβδομη Τέχνη (CinemAbility, Jodorowsky’s Dune, Liv and Ingmar). Δύο εκ των 151 - τα More Than Honey και The Missing Picture - βρίσκονται επίσης στην λίστα των Οσκαρικών υποψήφιων για την καλύτερη μη αγγλόφωνη παραγωγή, επίτευγμα που κατόρθωσε να φτάσει μέχρι τις τελικές πεντάδες, το έργο Pina του Wenders, πριν από δύο μόλις χρόνια.
Σε συνέχεια αναφοράς των στατιστικών στοιχείων, τα Sound City και More Than Honey έχουν ποσοστό το απόλυτο 100% στις καταστάσεις του Rotten Tomatoes, το 20 Feet From Stardom βρίσκεται στο 99, το Blackfish στο 98, τα The Act of Killing και Call Me Kuchu στο 97, το Cutie and the Boxer στο 96 και τα Stories We Tell, Muscle Shoals και We Steal Secrets στο 95 τοις εκατό. Αν μη τι άλλο προβλέπεται top class συναγωνισμός.
Στην ομάδα των 151 εκλεκτών συμπεριλαμβάνονται ταινίες που σύμφωνα με τον Cinema's Eye, τον ειδικό πάνω στο είδος, ανήκουν στις 25 ποιοτικότερες όλων των εποχών, δεδομένο που ανεβάζει στα ύψη το επίπεδο της φετινής κούρσας. Παραγωγές όπως τα At Berkeley του Frederick Wiseman, The Last of the Unjust του Claude Lanzmann, The Unknown Known του Errol Morris, The Armstrong Lie και We Steal Secrets του προηγούμενου νικητή του θεσμού Alex Gibney, Life According to Sam των Sean Fine και Andrea Nix Fine, God Loves Uganda του Roger Ross Williams και το Enzo Avitabile Music Life του Jonathan Demme, είναι σίγουρο πως θα παίξουν σε όλη την διαδρομή μέχρι την βραδιά της τελικής απονομής, τον ερχόμενο Φλεβάρη στο Λος Άντζελες.
Στην λίστα υπάρχουν ντοκιμαντέρ αφιερωμένα σε καλλιτέχνες (Tim’s Vermeer, Cutie and the Boxer, Gahan Wilson: Born Dead, Still Weird, Herblock: The Black & the White), άλλα που αναφέρονται σε σημαντικούς μουσικούς και στο έργο τους (AKA Doc Pomus, Becoming Traviata, Don’t Stop Believin’: Everyman’s Journey, Muscle Shoals, My Father and the Man in Black, One Direction: This Is Us, Pussy Riot: A Punk Prayer, Sound City, 20 Feet From Stardom, 12 12 12), αφιερώματα σε σπουδαίους αθλητές (The Crash Reel, Linsanity, The Short Game, The Trials of Muhammad Ali) και βεβαίως ντοκιμαντέρ που μιλούν για την ίδια την Έβδομη Τέχνη (CinemAbility, Jodorowsky’s Dune, Liv and Ingmar). Δύο εκ των 151 - τα More Than Honey και The Missing Picture - βρίσκονται επίσης στην λίστα των Οσκαρικών υποψήφιων για την καλύτερη μη αγγλόφωνη παραγωγή, επίτευγμα που κατόρθωσε να φτάσει μέχρι τις τελικές πεντάδες, το έργο Pina του Wenders, πριν από δύο μόλις χρόνια.
Σε συνέχεια αναφοράς των στατιστικών στοιχείων, τα Sound City και More Than Honey έχουν ποσοστό το απόλυτο 100% στις καταστάσεις του Rotten Tomatoes, το 20 Feet From Stardom βρίσκεται στο 99, το Blackfish στο 98, τα The Act of Killing και Call Me Kuchu στο 97, το Cutie and the Boxer στο 96 και τα Stories We Tell, Muscle Shoals και We Steal Secrets στο 95 τοις εκατό. Αν μη τι άλλο προβλέπεται top class συναγωνισμός.