Ο Υπνωτιστής Hypnotysoren The Hypnotist Movie PosterΟ Υπνωτιστής

του Lasse Hallström. Με τους Tobias Zilliacus, Mikael Persbrandt, Lena Olin, Helena af Sandeberg, Jonatan Bökman, Oscar Pettersson, Eva Melander


Στον κόσμο των υπνωτισμένων...
του zerVo (@moviesltd)

Σε πλήρη αντιδιαστολή με τα νούμερα, που κάνουν λόγο για το οικονομικό θαύμα του Βορρά και την απίστευτη ποιότητα ζωής που βιώνουν οι κάτοικοι της Σκανδιναβικής ζώνης, έρχονται κάθε τρεις και λίγο καινούργιες ιστορίες βγαλμένες από την καθημερινότητα του τόπου, που μιλούν για ανθρώπους βουτηγμένους στην μελαγχολία, στην κατάθλιψη, στην μουντάδα - καθρέφτισμα ψυχής του μόνιμα συννεφιασμένου ουρανού. Ακόμη και μέσα από αφηγήσεις που δεν ενδείκνυνται για να περιγράψουν τέτοιου είδους κενά και στείρα συναισθήματα, οι Βορειοευρωπαίοι έχουν μόνιμα στο φόντο τους την θλίψη και το αγέλαστο ύφος. Όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του (κατά δήλωση του) αστυνομικού θρίλερ The Hypnotist, που στο μεγαλύτερο κομμάτι της χρονικής του διάρκειας, εστιάζει την ματιά του, στην απομάκρυνση και στον κατακερματισμό των σχέσεων, ακόμη και ατόμων που συνδέονται με τους στενότερους - θεσμικούς ή αίματος - δεσμούς. 

Ο Υπνωτιστής Hypnotysoren The Hypnotist Movie Wallpaper
Μπροστά σε ένα πολλαπλό αποτρόπαιο έγκλημα θα βρεθεί ο επιθεωρητής του τμήματος ανθρωποκτονιών της Στοκχόλμης, Ζόνα Λίνα, καθώς την αποκάλυψη της δολοφονίας ενός γυμναστή, στον τόπο της εργασίας του, θα ακολουθήσουν μέσα στο ίδιο τους το σπίτι, εκείνες της συζύγου και της μικρής του κόρης. Με βαρύτατα τραύματα σε όλο του το κορμί και έχοντας υποστεί σοκ, ο γιος της φαμίλιας, νοσηλεύεται στο νοσοκομείο έχοντας ξεπεράσει αρχικά τον κίνδυνο, χωρίς όμως να επικοινωνεί με το περιβάλλον, προκειμένου να δώσει την κατάθεση που επιθυμεί ο επίμονος αστυνομικός. Μοναδική ελπίδα του εργασιομανή ντετέκτιβ, κατόπιν υπόδειξης της νοσοκόμας βάρδιας, να στραφεί στις ικανότητες ενός ψυχολόγου - και προ διετίας εραστή της - που με την μέθοδο του υπνωτισμού, μπορεί να αποσπά πληροφορίες, ακόμη κι από άτομα που βρίσκονται σε ημι-κωματώδη κατάσταση.

Η νύχτα στην κλινική, θα αποβεί μοιραία, όμως, για τον φημισμένο στο είδος του γιατρό Έρικ Μπαρκ, αφού μην αντέχοντας τις νευρώσεις της ζηλόφθονης συζύγου του, θα καταφύγει στην λύση των υπνωτικών χαπιών, υπό την επήρεια των οποίων δεν θα αντιληφθεί πως κάποιος ξένος θα εισβάλλει στο σπίτι και θα απαγάγει τον ανήλικο και φιλάσθενο γιο τους. Ενόσω βρίσκεται σε εξέλιξη η έρευνα για τον εντοπισμό του δράστη του πολλαπλού φονικού, οι διωκτικές αρχές αναζητούν και τον μυστηριώδη απαγωγέα, που δίχως εμφανές κίνητρο κρατά όμηρο το ανήμπορο παιδί. Και από το μυαλό του καχύποπτου αστυνόμου Λίνα, δεν φεύγει στιγμή το ενδεχόμενο, αυτές οι δύο περιπτώσεις κάπου να διασταυρώνονται. Και μόνο αν τις ακολουθήσει βήμα προς βήμα, θα βρει την λύση στο πρόβλημα που τον βασανίζει.

Είναι η πολλοστή φορά που μια made in Scandinavia δημιουργία βασίζεται σε φημισμένο μπεστ σέλλερ Νορντίκου συγγραφέα, από την εποχή που τις οθόνες σάρωσε η τριλογία του Κοριτσιού με το Τατού. Τα κοινά στοιχεία με την επίσης διαδραματιζόμενη στην Σουηδική πρωτεύουσα, δαιδαλώδη ιστορία, δεν είναι και λίγα, καθώς τα ερωτηματικά πέφτουν βροχηδόν, για το ποιος μπορεί να κρύβεται πίσω από τα νοσηρά μαχαιρώματα και την αρπαγή του πιτσιρίκου. Τα πετάγματα από το ένα θέμα στο άλλο, καθώς οι πυλώνες της ιστορίας είναι δύο, ο Υπνωτιστής και ο Μπάτσος, στήνουν ένα ενδιαφέρουσας περιπλοκότητας αρχικά πινγκ πονγκ, που όσο τα λεπτά κυλούν όμως ξεθυμαίνει σε ρυθμό και ταχύτητα, καθώς η δημιουργική προοπτική επιμένει να στραφεί περισσότερο στην ανάλυση των προσώπων, παρά στην εκτόξευση της πλοκής και την απογείωση της ίντριγκας.

Παγίδα! Και άντε να ξεφύγεις καλέ μου κύριε Hallstrom, που προσωπικά σε θεωρώ ότι πιο υπερτιμημένο διάβηκε ποτέ σκηνοθετικά τον Ατλαντικό, για να ακολουθήσει καριέρα στην Μέκκα του σινεμά. Επιστρέφοντας στα πάτρια εδάφη, ο Σουηδός που είδε πως στερέψαν οι Χολιγουντιανές προτάσεις στο κατώφλι του, επαναλαμβάνει ότι ακριβώς έχει μάθει καλά στην τεσσάρων δεκαετιών καριέρα του: Να στηριχτεί σε ένα επιτυχημένο λογοτεχνικό κείμενο, που υποτίθεται θα μπορούσε να αποτελέσει την βάση ενός δυνατού σεναρίου. Από τον Nicholas Sparks μεταπηδά στον εξίσου αναγνωρισμένο Lars Kepler, από τις πολύχρωμες εξοχές του Chocolat και του Safe Haven, όμως, αναγκάζεται να εμπνευστεί από τα φουγάρα και τις γκρίζες (Χριστουγεννιάτικες κιόλας) στέγες του τόπου του, που όπως αποδεικνύεται δεν μπορούν να σταθούν ως σκηνικό ενός στόρι, που στερείται σαφούς ταυτότητας. Ούτε αμιγές θρίλερ, ούτε ευθύβολο κοινωνικό σχόλιο, ούτε καν δράμα χαρακτήρων. Ε, τότε τι?

Για πες: Παίζοντας σε παράλληλους δρόμους ο The Hypnotist, από την μια ψάχνοντας το (κι όμως υπαρκτό) σασπένς και από την άλλη αναλύοντας την mid life κρίση, αποσταθεροποιεί την κρίση του θεατή, που μάλλον κάτι άλλο ζήτησε διαβάζοντας το πιασάρικο τρέιλερ. Δηλαδή δυο ωρίτσες αγωνίας, μπας και ξυπνήσει μέσα του η Αγκάθα Κρίστι κι ανακαλύψει πρώτος τον φονιά κι όχι την γκρίνια της μεσόκοπης κυράς, που έπιασε μια φορά τον κανακάρη της με ξανθό τσουλάκι κι έκτοτε η φρίκη έχει κυριεύσει την λογική της. Τουλάχιστον, πέραν των αδιάφορων ερμηνευτικά ανδρών πρωταγωνιστών, η ρυτιδιασμένη στα εξήντα της Lena Olin - Hallstrom, με την δεδομένη γοητεία της, ξύπνησε κάποιες όμορφες θύμησες από το μακρινό υποκριτικό παρελθόν της, όταν αποτελούσε την πιο αναγνωρίσιμη εξαγώγιμη σταρ, από τα μέρη του Bergmann.

Ο Υπνωτιστής Hypnotysoren The Hypnotist Movie Rating




Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Ιουλίου 2013 από την Odeon

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική