του Atiq Rahimi. Με τους Golshifteh Farahani, Hamid Djavadan, Hassina Burgan
Έσπασε χίλια κομμάτια
του zerVo (@moviesltd)
Ο παραδοσιακός Περσικός μύθος αναφέρει πως όταν κάποιου η καρδιά είναι γεμάτη θλίψη, λύπη και οργή, είναι φρόνιμο να αναζητήσει την Πέτρα της Υπομονής και να εξομολογηθεί μπρος της, όλα όσα έχουν προκαλέσει την τρικυμία μέσα του. Κάποια στιγμή η πέτρα, αφού απορροφήσει όλη την αρνητική αύρα από μέσα του, θα σπάσει σε χίλια κομμάτια, στιγμή που θα σημάνει την απελευθέρωση του βασανισμένου από τις άσχημες σκέψεις που του τυραννούν την ψυχή. Η εθιμική αυτή δυνατότητα γεννά την ελπίδα στην σκέψη του πονεμένου. Το αν θα την αδράξει, μόλις - και αν - εκείνη εμφανιστεί, είναι ένα άλλο, πολύ μακρινότερο ζήτημα...
Ο εμφύλιος πόλεμος που καλά κρατεί στον τόπο της, άφησε έντονα τα σημάδια του στην φαμίλια της νεαρής Μουσουλμάνας, αφού ο ηρωικός πολεμιστής σύζυγος της, εξαιτίας βλήματος που δέχτηκε στον αυχένα, έχει περιέλθει σε κωματώδη κατάσταση. Άπορη και δίχως την παραμικρή οικονομική υποστήριξη, εκείνη, έχοντας να μεγαλώσει τις δύο ανήλικες κόρες της, πρέπει συνάμα να φροντίσει και τον ακίνητο άντρα της, που παραμένοντας στην ζωή, την διατηρεί δέσμια ενός γάμου, που ποτέ δεν της πρόσφερε την παραμικρή στιγμή ευτυχίας. Παρακινούμενη από την φιλελεύθερων απόψεων θεία της, η άμοιρη γυναίκα, θα αρχίσει να αφηγείται στον δίχως καμία αντίδραση άνθρωπο της, όλες εκείνες τις μαύρες στιγμές της πονεμένης ζωής της, αποκαλύπτοντας το ένα μετά το άλλο μυστικά που δύσκολα υπό άλλες συνθήκες θα κατάφερνε να εξομολογηθεί.
Εκμεταλλευόμενη την μοναδική στιγμή, εδώ και δέκα χρόνια παντρεμένη, που θα βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο με εκείνον που την δένει ένας γάμος, η όμορφη Ασιάτισσα, θα ξεκινήσει την αφήγηση από τα δύσκολα παιδικά χρόνια, που βίωσε ως κόρη ενός άπονου και βάναυσου τυχοδιώκτη, θα φτάσει στις πικρές ώρες της συμβίωσης με κάποιον που ουδέποτε αγάπησε, αλλά ο κοινωνικός περίγυρος της επέβαλλε για άντρα και θα ολοκληρώσει με όσα ζει τώρα, στο παρόν. Εδώ που ανήμπορη να σηκώσει το βάρος του κόστους των φαρμάκων, των ορών, του πολύτιμου νερού, θα αναγκαστεί να πουλήσει το κορμί της σε έναν νεαρό Ταλιμπάν, βγάζοντας τους παράδες που της χρειάζονται να επιζήσει.
Για πες: Βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του είναι το σενάριο του αναγνωρισμένου στα διεθνή φεστιβάλς Αφγανού σκηνοθέτη Atiq Rahimi, που για μια ακόμη φορά διεθνοποιεί το ζήτημα της ανύπαρκτης γυναικείας υπόστασης στα φανατικά Ισλαμικά καθεστώτα. Μέσα από τους μονολόγους ενώπιον ενός μηδενικής ανταπόκρισης άντρα - σαφής η αλληγορία του δημιουργού, πάνω στον ρόλο του κυρίαρχου αρσενικού στα μέρη του - η σπάνιας ομορφιάς και σπουδαίου ταλέντου Ιρανή Golshifteh Farahani, κτίζει έναν χαρακτήρα τρομαγμένο και ψυχικά ρημαγμένο, που βρίσκει την ευκαιρία λεπτό με το λεπτό, έστω και με φόβο Θεού, να λυθεί, να βγάλει από μέσα της τα θηρία, να παλέψει μην τυχόν και πετύχει να αποδράσει από την φυλακή που την περιβάλλει. Θεατρικό κελί που ζωγραφίζει άριστα ο φωτογράφος του Besson, Thierry Arbogast, δημιουργώντας μια υπέροχη αντίθεση με το σκονισμένο ερημικό περιβάλλον, που τυλίγει τις καθημερινότητες ανθρώπων ενός κατώτερου θεού, που επιβιώνουν σε συνθήκες αρχαιότερες κι από του Μεσαίωνα...
Εκμεταλλευόμενη την μοναδική στιγμή, εδώ και δέκα χρόνια παντρεμένη, που θα βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο με εκείνον που την δένει ένας γάμος, η όμορφη Ασιάτισσα, θα ξεκινήσει την αφήγηση από τα δύσκολα παιδικά χρόνια, που βίωσε ως κόρη ενός άπονου και βάναυσου τυχοδιώκτη, θα φτάσει στις πικρές ώρες της συμβίωσης με κάποιον που ουδέποτε αγάπησε, αλλά ο κοινωνικός περίγυρος της επέβαλλε για άντρα και θα ολοκληρώσει με όσα ζει τώρα, στο παρόν. Εδώ που ανήμπορη να σηκώσει το βάρος του κόστους των φαρμάκων, των ορών, του πολύτιμου νερού, θα αναγκαστεί να πουλήσει το κορμί της σε έναν νεαρό Ταλιμπάν, βγάζοντας τους παράδες που της χρειάζονται να επιζήσει.
Για πες: Βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του είναι το σενάριο του αναγνωρισμένου στα διεθνή φεστιβάλς Αφγανού σκηνοθέτη Atiq Rahimi, που για μια ακόμη φορά διεθνοποιεί το ζήτημα της ανύπαρκτης γυναικείας υπόστασης στα φανατικά Ισλαμικά καθεστώτα. Μέσα από τους μονολόγους ενώπιον ενός μηδενικής ανταπόκρισης άντρα - σαφής η αλληγορία του δημιουργού, πάνω στον ρόλο του κυρίαρχου αρσενικού στα μέρη του - η σπάνιας ομορφιάς και σπουδαίου ταλέντου Ιρανή Golshifteh Farahani, κτίζει έναν χαρακτήρα τρομαγμένο και ψυχικά ρημαγμένο, που βρίσκει την ευκαιρία λεπτό με το λεπτό, έστω και με φόβο Θεού, να λυθεί, να βγάλει από μέσα της τα θηρία, να παλέψει μην τυχόν και πετύχει να αποδράσει από την φυλακή που την περιβάλλει. Θεατρικό κελί που ζωγραφίζει άριστα ο φωτογράφος του Besson, Thierry Arbogast, δημιουργώντας μια υπέροχη αντίθεση με το σκονισμένο ερημικό περιβάλλον, που τυλίγει τις καθημερινότητες ανθρώπων ενός κατώτερου θεού, που επιβιώνουν σε συνθήκες αρχαιότερες κι από του Μεσαίωνα...
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 25 Απριλίου 2013 από την Strada
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική