του Niels Arden Oplev. Με τους Colin Farrell, Noomi Rapace, Dominic Cooper, Terrence Howard, Isabelle Huppert
Η Γοητεία της Αυτοδικίας
του zerVo (@moviesltd)
Να ξεκαθαρίσω πως δεν ανήκω σε εκείνους που ξετρελάθηκαν με την περιβόητη Σουηδική τριλογία του Κοριτσιού με το Τατουάζ. Ειδικά το πρώτο επεισόδιο, παρότι βασισμένο σε ένα εμπνευσμένο μυθιστόρημα, το θεωρώ ως το πιο αδύναμο των τριών, υπερβολικά μπουκωμένο σε πληροφορία και αγχωμένο να χωρέσει όλες τις πληροφορίες του βιβλίου σε ένα δίωρο. Συνεπώς κρίνω ως πολύ βιαστική την κίνηση του Χόλιγουντ να προσκαλέσει στα μέρη του τον δημιουργό του, εκμεταλλευόμενο τον κουρνιαχτό που σήκωσε γύρω από το όνομα του η τεράστια - πραγματικά, μα μόνο στην Ευρώπη - επιτυχία, αφού λογικά αποδείχτηκε πολύ λίγος για να καλύψει τις απαιτήσεις ενός μοντέρνου θρίλερ, που έτσι κι αλλιώς σε κανένα σημείο της εξέλιξης δεν διαθέτει την δυναμική του Tattoo...
Το πραγματικό του όνομα είναι Λάζλο Κέρικ. Προκειμένου όμως να εισχωρήσει στην συμμορία του βαρόνου του υποκόσμου Αλφόνς Χόυτ, ως εκτελεστής και σωματοφύλακας του, θα χρησιμοποιήσει το ψευδώνυμο Βίκτορ. Αυτός άλλωστε είναι και ο μόνος τρόπος να μην αναγνωρίσει κανείς από τους γκάνγκστερς την αληθινή του ταυτότητα, την οποία επιθυμεί μετά μανίας να αποκρύψει, έχοντας σχεδιάσει το απόλυτο πλάνο εκδίκησης: Να εξοντώσει τον μαφιόζο και τα αλβανόφωνα τσιράκια του, που είναι υπαίτια για τον θάνατο της λατρεμένης του συζύγου και της πολυαγαπημένης του κόρης.
Ένα σχέδιο που θα δεχτεί μια απροσδόκητη ανατροπή, καθώς στην ζωή του θα εισβάλλει η Μπετρίς, μια μοναχική και μυστηριώδης γυναίκα που όπως έχει αντιληφθεί, τον παρακολουθεί διαρκώς από το απέναντι μπαλκόνι, που θα τον προσεγγίσει, ζητώντας του - απαιτώντας του καλύτερα, μιας κι έχει στα χέρια της στοιχεία που τον ενοχοποιούν - μια φονική χάρη. Να σκοτώσει τον αλκοολικό άντρα, που οδηγώντας σε κατάσταση μέθης, προκάλεσε το ατύχημα που σχεδόν της κατέστρεψε το πρόσωπο, ένα έγκλημα που ουδέποτε πλήρωσε με το νόμισμα που θα του άξιζε.
Αυτοδικίας λοιπόν το ανάγνωσμα και μάλιστα διπλής, αφού αμφότεροι οι πρωταγωνιστές έχουν σαν προοπτική τους να γευτούν την γοητεία του να τιμωρήσουν τους υπαίτιους για το κακό που τους έχει βρει, προχωρώντας πολλά βήματα παραπέρα από την απόφαση του νόμου. Ένα σενάριο που οι φανατικοί φίλοι των περιπετειών δράσης των 80s, είναι σχεδόν βέβαιο πως έχουν συναντήσει στις αξέχαστες στιγμές του Sly ή του Seagal, εδώ αποκτά μια μοντέρνα υφή, που με μια πιο εμπνευσμένη κατεύθυνση είναι πιθανό να του έδινε έναν σύγχρονο αέρα, μόνο που ο Δανός Niels Arden Oplev, δεν στέκεται αντάξιος των περιστάσεων. Το ασύμμετρο και διαρκώς αυξομειούμενο τέμπο που χρησιμοποιεί, ωθεί την ίντριγκα στο να χάνει στροφές, η εισαγωγή χαρακτήρων που ελάχιστη σχέση έχουν με την υπόθεση περισσότερο μπερδεύει την παρακολούθηση, ενώ και η γοητευτική οξύτητα στην φωτογραφία - χαρακτηριστικό του από το Κορίτσι - εδώ ποτέ δεν κάνει την εμφάνιση της.
Για πες: Θα έλεγα πως το Dean Man Down σώζει απλά και μόνο με την δυναμική του παρουσία ο πάντοτε αξιόλογος Colin Farrell, που είναι φτιαγμένος για τέτοιους ρόλους μαχητή - εκδικητή, άσχετα αν οι βοήθειες που παίρνει από τον περίγυρο του δεν είναι και οι καλύτερες. Κάτι που συμβαίνει σε κόντρα με την φιλοδοξία της παραγωγής, που έχει στολίσει τις περιφερειακές ερμηνείες, με όχι μεν πρώτα, αλλά από τα ψηλά ράφια παρμένα ονόματα. Όπως της Rapace, που εδώ ξαναβρίσκει τον σκηνοθέτη που την έκανε διάσημη στην έναρξη του τριπτύχου του Millenium, υποδυόμενη το αποκούμπι του πιστολά, του Terrence Howard, που οι ρόλοι κακού δεν αρμόζουν στην γλυκιά έγχρωμη κοψιά του και κυρίως της Huppert που εδώ μάλλον πραγματοποιεί την πιο διάφανη και αόρατη ερμηνεία της μεγάλης καριέρας της.
Ένα σχέδιο που θα δεχτεί μια απροσδόκητη ανατροπή, καθώς στην ζωή του θα εισβάλλει η Μπετρίς, μια μοναχική και μυστηριώδης γυναίκα που όπως έχει αντιληφθεί, τον παρακολουθεί διαρκώς από το απέναντι μπαλκόνι, που θα τον προσεγγίσει, ζητώντας του - απαιτώντας του καλύτερα, μιας κι έχει στα χέρια της στοιχεία που τον ενοχοποιούν - μια φονική χάρη. Να σκοτώσει τον αλκοολικό άντρα, που οδηγώντας σε κατάσταση μέθης, προκάλεσε το ατύχημα που σχεδόν της κατέστρεψε το πρόσωπο, ένα έγκλημα που ουδέποτε πλήρωσε με το νόμισμα που θα του άξιζε.
Αυτοδικίας λοιπόν το ανάγνωσμα και μάλιστα διπλής, αφού αμφότεροι οι πρωταγωνιστές έχουν σαν προοπτική τους να γευτούν την γοητεία του να τιμωρήσουν τους υπαίτιους για το κακό που τους έχει βρει, προχωρώντας πολλά βήματα παραπέρα από την απόφαση του νόμου. Ένα σενάριο που οι φανατικοί φίλοι των περιπετειών δράσης των 80s, είναι σχεδόν βέβαιο πως έχουν συναντήσει στις αξέχαστες στιγμές του Sly ή του Seagal, εδώ αποκτά μια μοντέρνα υφή, που με μια πιο εμπνευσμένη κατεύθυνση είναι πιθανό να του έδινε έναν σύγχρονο αέρα, μόνο που ο Δανός Niels Arden Oplev, δεν στέκεται αντάξιος των περιστάσεων. Το ασύμμετρο και διαρκώς αυξομειούμενο τέμπο που χρησιμοποιεί, ωθεί την ίντριγκα στο να χάνει στροφές, η εισαγωγή χαρακτήρων που ελάχιστη σχέση έχουν με την υπόθεση περισσότερο μπερδεύει την παρακολούθηση, ενώ και η γοητευτική οξύτητα στην φωτογραφία - χαρακτηριστικό του από το Κορίτσι - εδώ ποτέ δεν κάνει την εμφάνιση της.
Για πες: Θα έλεγα πως το Dean Man Down σώζει απλά και μόνο με την δυναμική του παρουσία ο πάντοτε αξιόλογος Colin Farrell, που είναι φτιαγμένος για τέτοιους ρόλους μαχητή - εκδικητή, άσχετα αν οι βοήθειες που παίρνει από τον περίγυρο του δεν είναι και οι καλύτερες. Κάτι που συμβαίνει σε κόντρα με την φιλοδοξία της παραγωγής, που έχει στολίσει τις περιφερειακές ερμηνείες, με όχι μεν πρώτα, αλλά από τα ψηλά ράφια παρμένα ονόματα. Όπως της Rapace, που εδώ ξαναβρίσκει τον σκηνοθέτη που την έκανε διάσημη στην έναρξη του τριπτύχου του Millenium, υποδυόμενη το αποκούμπι του πιστολά, του Terrence Howard, που οι ρόλοι κακού δεν αρμόζουν στην γλυκιά έγχρωμη κοψιά του και κυρίως της Huppert που εδώ μάλλον πραγματοποιεί την πιο διάφανη και αόρατη ερμηνεία της μεγάλης καριέρας της.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 4 Απριλίου 2013 από την Spentzos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική