του Enrique Gato.
Στα χνάρια του Ίντι
του zerVo (@moviesltd)
Ωραία η ιδέα. Και που το πανίσχυρο στον χώρο του animation Χόλιγουντ δεν έχει ακόμη εκμεταλλευτεί, πιθανότατα πιστεύοντας πως η καταιγιστική κλασσική περιπέτεια, είδος που περιλαμβάνει από τις θρυλικές αποστολές του Άλαν Κουότερμαν, μέχρι τα ευλύγιστα ακροβατικά της Λάρα Κροφτ και από τα ζωντανά εκθέματα της Νύχτας στο Μουσείο έως και τα εντυπωσιακά εφέ της Μούμιας, δεν αφορά το κινούμενο σχέδιο, αλλά μόνο την ζωντανή δράση. Δυστυχώς για τους φίλους μας τους Σπανιόλους της Telefonica Produciones, δεν είναι αρκετή μόνο η θέληση. Το απαιτητικό από τα αμέτρητα κινηματογραφικά καρτούν που παρακολουθεί κάθε χρόνο, κοινό, ζητά και κάτι παραπάνω: Καλοδουλεμένο σενάριο και άρτια γραφικά δηλαδή...
Μπορεί από μικρό παιδί ο Ταντ (από το Θαδδαίος) να οραματιζόταν κάποια στιγμή να γίνει σπουδαίος και τρανός αρχαιολόγος, το όνειρο του όμως δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, αφού η μόνη ανασκαφή που έχει πραγματοποιήσει, είναι ως σκαφτιάς στο εργοτάξιο του μετρό. Επιμένοντας πως κάποια στιγμή η φιλοδοξία του θα πραγματοποιηθεί, λόγω αδυναμίας του καλού του φίλου και έμπειρου δόκτορα Χάμπερτ να ταξιδέψει, θα βρεθεί στα βάθη του Περού, έχοντας στις αποσκευές του το μισό ενός μυστικού αρχαίου κλειδιού και αναζητώντας τον ερευνητή Λαβρόφ, που κατέχει το υπόλοιπο, προκειμένου να τα ενώσουν και να σχηματίσουν τον χάρτη που θα οδηγήσει στον καλά θαμμένο θησαυρό των Μάγια.
Το ίδιο ακριβώς σχέδιο όμως έχει και η συμμορία των αρχαιοκάπηλων Οδυσσέας (φάουλ σενιόρ!) υποκινούμενη τον πλέον διάσημο αρχαιολόγο των ημερών μας, Μαξ Μόρντον, που επιθυμεί να βρει την θαμμένη περγαμηνή και να φτάσει μέχρι το Ιερό Κειμήλιο που προσφέρει στον κάτοχο του αιώνια νιότη. Ο ατσούμπαλος και με κοιλίτσα Ταντ, έχοντας σαν υποστήριξη την καλογυμνασμένη κούκλα Σάρα, κόρη του Λαβρόφ, έναν κανάγια λατίνο ξεναγό, το κουτάβι του κι ένα Angry Bird (ένα μόνο, που είναι τα υπόλοιπα?) θα παλέψει με την πάνοπλη αρμάδα των ιερόσυλων, ώστε να προστατέψει τον αρχαίο πολιτισμό, αλλά και το κορίτσι που αγαπά. Μοναδική λεπτομέρεια πως δεν είναι και τόσο ατρόμητος όσο θα έπρεπε. Για την ακρίβεια είναι ένας μονίμως τρομαγμένος φοβιτσιάρης, που σκιάζεται και μόνο στην ιδέα της ύπαρξης των νεκροζώντανων. Πόσο μάλλον να τους αντικρίσει και μπρος του...ολοζώντανους!
Εντάξει έχει την πλάκα της, η πολύχρωμη παρωδία του μύθου του Ιντιάνα Τζόουνς - του οποίου το ηρωικό καπέλο φορά ο αγαθός Ταντέο, δίχως καν να τον γνωρίζει! - ειδικά από την στιγμή που κάνουν την εμφάνιση τους γνώριμες σεκάνς της ανεπανάληπτης τετραλογίας, με τον κυλιόμενο γιγάντιο βράχο, την τρεμάμενη σχοινένια γέφυρα ή τον σεισμό στα έγκατα της ανεξερεύνητης γης. Μαζί με τις σχεδόν αντιγραφικές διασκευές των περιπετειών του Ίντι όμως, δεν υπάρχει η αντίστοιχη σεναριακή συνοχή, που θα αναδείξει τον wannabe διάδοχο του σε αντάξιο θέαμα, με συνέπεια το παραμύθι να παίζει σε πολύ ρηχά νερά, μη ανταποκρινόμενο στις υψηλές μου προσδοκίες.
Για πες: Φυσικά η προσπάθεια της ισπανικής animation νεοσσού σχολής, κρίνεται το λιγότερο ως ενθαρρυντική, έχοντας να κοντράρει τα μεγαθήρια της Pixar, της Sony ή της Dreamworks, που διαθέτουν πείρα δεκαετιών στον χώρο. Ο δημιουργικός σχεδιαστής Enrique Gatto, θα πρέπει να δει τον Tad - που βασίζεται σε ένα δικό του επίσης, μικρού μήκους κινούμενο σκίτσο - ως το πρώτο εναρκτήριο βήμα, από το οποίο στην επόμενη δημιουργία του θα πρέπει να προχωρήσει κατάτι και πόντο πόντο να φτάσει στην αρτιότητα. Μια ενδεχόμενα ικανοποιητική εμπορική πορεία μάλιστα του Ταντ, είναι πιθανό να του δώσει την ώθηση αυτό να το επιτύχει με ένα ακόμη πιο προσεγμένο σίκουελ.
Το ίδιο ακριβώς σχέδιο όμως έχει και η συμμορία των αρχαιοκάπηλων Οδυσσέας (φάουλ σενιόρ!) υποκινούμενη τον πλέον διάσημο αρχαιολόγο των ημερών μας, Μαξ Μόρντον, που επιθυμεί να βρει την θαμμένη περγαμηνή και να φτάσει μέχρι το Ιερό Κειμήλιο που προσφέρει στον κάτοχο του αιώνια νιότη. Ο ατσούμπαλος και με κοιλίτσα Ταντ, έχοντας σαν υποστήριξη την καλογυμνασμένη κούκλα Σάρα, κόρη του Λαβρόφ, έναν κανάγια λατίνο ξεναγό, το κουτάβι του κι ένα Angry Bird (ένα μόνο, που είναι τα υπόλοιπα?) θα παλέψει με την πάνοπλη αρμάδα των ιερόσυλων, ώστε να προστατέψει τον αρχαίο πολιτισμό, αλλά και το κορίτσι που αγαπά. Μοναδική λεπτομέρεια πως δεν είναι και τόσο ατρόμητος όσο θα έπρεπε. Για την ακρίβεια είναι ένας μονίμως τρομαγμένος φοβιτσιάρης, που σκιάζεται και μόνο στην ιδέα της ύπαρξης των νεκροζώντανων. Πόσο μάλλον να τους αντικρίσει και μπρος του...ολοζώντανους!
Εντάξει έχει την πλάκα της, η πολύχρωμη παρωδία του μύθου του Ιντιάνα Τζόουνς - του οποίου το ηρωικό καπέλο φορά ο αγαθός Ταντέο, δίχως καν να τον γνωρίζει! - ειδικά από την στιγμή που κάνουν την εμφάνιση τους γνώριμες σεκάνς της ανεπανάληπτης τετραλογίας, με τον κυλιόμενο γιγάντιο βράχο, την τρεμάμενη σχοινένια γέφυρα ή τον σεισμό στα έγκατα της ανεξερεύνητης γης. Μαζί με τις σχεδόν αντιγραφικές διασκευές των περιπετειών του Ίντι όμως, δεν υπάρχει η αντίστοιχη σεναριακή συνοχή, που θα αναδείξει τον wannabe διάδοχο του σε αντάξιο θέαμα, με συνέπεια το παραμύθι να παίζει σε πολύ ρηχά νερά, μη ανταποκρινόμενο στις υψηλές μου προσδοκίες.
Για πες: Φυσικά η προσπάθεια της ισπανικής animation νεοσσού σχολής, κρίνεται το λιγότερο ως ενθαρρυντική, έχοντας να κοντράρει τα μεγαθήρια της Pixar, της Sony ή της Dreamworks, που διαθέτουν πείρα δεκαετιών στον χώρο. Ο δημιουργικός σχεδιαστής Enrique Gatto, θα πρέπει να δει τον Tad - που βασίζεται σε ένα δικό του επίσης, μικρού μήκους κινούμενο σκίτσο - ως το πρώτο εναρκτήριο βήμα, από το οποίο στην επόμενη δημιουργία του θα πρέπει να προχωρήσει κατάτι και πόντο πόντο να φτάσει στην αρτιότητα. Μια ενδεχόμενα ικανοποιητική εμπορική πορεία μάλιστα του Ταντ, είναι πιθανό να του δώσει την ώθηση αυτό να το επιτύχει με ένα ακόμη πιο προσεγμένο σίκουελ.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 14 Μαρτίου 2013 από την Village
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική