του Taylor Hackford. Με τους Jason Statham, Jennifer Lopez, Clifton Collins Jr., Wendell Pierce, Michael Chiklis, Nick Nolte, Emma Booth
Ο σκληρός του Μαΐάμι!
του zerVo (@moviesltd)
Δεκαπέντε χρόνια κλείνει φέτος από εκείνη την πρώτη του παρουσία στην μεγάλη οθόνη, σε εκείνο το ανατρεπτικό Δυο Καπνισμένες Κάνες του Ritchie και αυτός ο μπαγάσας ο σκληροτράχηλος Βρετανός από το Ντάρμπισιρ, μετά από καμιά τριανταριά πρωταγωνιστικούς ρόλους, δεν έχει αποκλίνει ούτε μισό πόντο της πορείας του. Συνεπώς παίζοντας ακατάπαυστα την συνταγή του περιθωριακού και αυτόνομου πιστολέρο, είτε παίζει στο τερέν του Νόμου, είτε σε εκείνο της παρανομίας (με την πλάστιγγα να γέρνει σημαντικά στην δεύτερη περίπτωση) ο Jason Statham έχει κτίσει μια δημοφιλέστατη action hero περσόνα, που διαθέτει φανατικό κοινό και τον διατηρεί πολύ ψηλά στην λίστα των διαδόχων των σπουδαίων Sly και Schwartz. Ακόμη λοιπόν κι αν δύσκολα μπορεί κανείς να διακρίνει τις ταινίες του, που μοιάζουν τόσο πολύ η μία με την άλλη, δεν μπορεί να παραγνωρίσει πως αυτό που κάνει, το κάνει καλά.
Παρακινούμενος από τον βετεράνο απατεώνα πεθερό του, ο Πάρκερ, ένα χαρισματικός λωποδύτης, θα συμμετάσχει στην ένοπλη ληστεία των ταμείων εταιρείας, με λεία ένα εκατομμύριο δολάρια. Σαν θα φτάσει η ώρα της μοιρασιάς, όμως, οι πλεονέκτες κομπανιέροι του, θα θελήσουν να τον βγάλουν από την μέση και να καρπωθούν το μερίδιο του, πυροβολώντας τον εν ψυχρώ και εγκαταλείποντας τον στην ερημιά, θεωρώντας τον νεκρό. Για κακή τους τύχη, ο Πάρκερ είναι ζωντανός και αφού αναρρώσει από τα τραύματα του, θα τους ακολουθήσει μέχρι το μακρινό Παλμ Μπιτς του Μαιάμι, όπου θα στήσουν το κόλπο της ληστείας μιας αμύθητης αξίας συλλογής διαμαντιών, αναζητώντας εκδίκηση.
Με καινούργια ταυτότητα, ως ζάπλουτος δισεκατομμυριούχος από το Τέξας - γεννημένος στον Ισημερινό παρακαλώ! - ο επαγγελματίας κλέφτης, με την χρυσή καρδιά, αφού αφαιρεί παράδες μόνο από τους έχοντες και φροντίζοντας συνάμα, σαν μοντέρνος Ρομπέν, τους φτωχούς, ο Πάρκερ θα αναζητήσει το κρησφύγετο των πρώην συνεργατών του, αψηφώντας τον κίνδυνο. Άγνοια του ρίσκου που θα επιδείξει πάντως και μια όχι ιδιαίτερα πετυχημένη μεσίτρια της περιοχής, που για χάρη ενός μικρού ποσοστού από τα ενδεχόμενα κέρδη, ώστε να καλύψει τα αβάσταχτα χρέη της, θα σταθεί στο πλάι του αφηνιασμένου εκδικητή. Και θα του κάνει ταυτοχρόνως τα γλυκά μάτια, μη γνωρίζοντας πάντως πως ο χιλιοπυροβολημένος macho man, φοράει ήδη την βέρα στο δεξί...
Κάτι που σημαίνει πως περιέργως για ένα σενάριο που ακολουθεί κάθε λογής κλισέ, η ερωτική διακλάδωση της υπόθεσης, σβήνει εν τη γενέσει της, παρότι το κορίτσι μας, δεν είναι όποια κι όποια αλλά η JLO, που μπορεί να 45αρίζει, αλλά το πλάνο με το σκύψιμο και την εστίαση της κάμερας στο δυνατό της υποκριτικά σημείο, το διατηρεί στανταράκι στο ερμηνευτικό της οπλοστάσιο. Άρα με το δίδυμο να χάνει ευθύς εξαρχής το ρομαντικό του βάθος και την σχέση τους να περιορίζεται απλώς σε επαγγελματικό επίπεδο, η ίντριγκα δεν αποπροσανατολίζεται με αγκαλίτσες και φιλάκια, αλλά παραμένει ακέραια στον σκοπό της, στην οφθαλμόν αντί οφθαλμού εξέλιξη, άντε και κάτι παραπάνω, υπέρ του παλικαριού που όλοι μας υποστηρίζουμε.
Για πες: Που τι Transporter, τι Crank, τι Safe, τι Blitz, τι Parker, είναι ο ίδιος και ο αυτός και μπορεί από ταινία σε ταινία να αλλάζει όνομα, δεν αλλάζει όμως προσωπικότητα και συμπεριφορές. Μια από τα ίδια δηλαδή από τον Statham, που εδώ σκηνοθετείται παρακαλώ από έναν εκ των κορυφαίων εκφραστών της αισθητικής των 80s - δικό του είναι το τοπ σινερομάντζο Ιπτάμενος και Τζέντλεμαν, δικό του επίσης είναι και το όμορφο biopic του Ray Charles - του 70χρονου Taylor Hackford, που δεν βγάζει στο πανί κανέναν εκμοντερνισμό και την παραμικρή ιδιαιτερότητα, πέρα από τις πραγματικά όμορφες πανοραμικές λήψεις της ηλιόλουστης Φλόριντα, που ως καρτ ποστάλ είναι πραγματικά μαγευτική.
Με καινούργια ταυτότητα, ως ζάπλουτος δισεκατομμυριούχος από το Τέξας - γεννημένος στον Ισημερινό παρακαλώ! - ο επαγγελματίας κλέφτης, με την χρυσή καρδιά, αφού αφαιρεί παράδες μόνο από τους έχοντες και φροντίζοντας συνάμα, σαν μοντέρνος Ρομπέν, τους φτωχούς, ο Πάρκερ θα αναζητήσει το κρησφύγετο των πρώην συνεργατών του, αψηφώντας τον κίνδυνο. Άγνοια του ρίσκου που θα επιδείξει πάντως και μια όχι ιδιαίτερα πετυχημένη μεσίτρια της περιοχής, που για χάρη ενός μικρού ποσοστού από τα ενδεχόμενα κέρδη, ώστε να καλύψει τα αβάσταχτα χρέη της, θα σταθεί στο πλάι του αφηνιασμένου εκδικητή. Και θα του κάνει ταυτοχρόνως τα γλυκά μάτια, μη γνωρίζοντας πάντως πως ο χιλιοπυροβολημένος macho man, φοράει ήδη την βέρα στο δεξί...
Κάτι που σημαίνει πως περιέργως για ένα σενάριο που ακολουθεί κάθε λογής κλισέ, η ερωτική διακλάδωση της υπόθεσης, σβήνει εν τη γενέσει της, παρότι το κορίτσι μας, δεν είναι όποια κι όποια αλλά η JLO, που μπορεί να 45αρίζει, αλλά το πλάνο με το σκύψιμο και την εστίαση της κάμερας στο δυνατό της υποκριτικά σημείο, το διατηρεί στανταράκι στο ερμηνευτικό της οπλοστάσιο. Άρα με το δίδυμο να χάνει ευθύς εξαρχής το ρομαντικό του βάθος και την σχέση τους να περιορίζεται απλώς σε επαγγελματικό επίπεδο, η ίντριγκα δεν αποπροσανατολίζεται με αγκαλίτσες και φιλάκια, αλλά παραμένει ακέραια στον σκοπό της, στην οφθαλμόν αντί οφθαλμού εξέλιξη, άντε και κάτι παραπάνω, υπέρ του παλικαριού που όλοι μας υποστηρίζουμε.
Για πες: Που τι Transporter, τι Crank, τι Safe, τι Blitz, τι Parker, είναι ο ίδιος και ο αυτός και μπορεί από ταινία σε ταινία να αλλάζει όνομα, δεν αλλάζει όμως προσωπικότητα και συμπεριφορές. Μια από τα ίδια δηλαδή από τον Statham, που εδώ σκηνοθετείται παρακαλώ από έναν εκ των κορυφαίων εκφραστών της αισθητικής των 80s - δικό του είναι το τοπ σινερομάντζο Ιπτάμενος και Τζέντλεμαν, δικό του επίσης είναι και το όμορφο biopic του Ray Charles - του 70χρονου Taylor Hackford, που δεν βγάζει στο πανί κανέναν εκμοντερνισμό και την παραμικρή ιδιαιτερότητα, πέρα από τις πραγματικά όμορφες πανοραμικές λήψεις της ηλιόλουστης Φλόριντα, που ως καρτ ποστάλ είναι πραγματικά μαγευτική.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 31 Ιουλίου 2014 από την Village
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική