Μάμα

του Andrés Muschietti. Με τους Jessica Chastain, Nikolaj Coster-Waldau, Megan Charpentier, Isabelle Nélisse, Daniel Kash


Μάνα είναι μόνο μία (?)
του zerVo (@moviesltd)

Μια χαρά το ξεκίνησε το πράγμα πριν από μια δεκαετία περίπου, η σχολή τρομακτικού κινηματογράφου της Ιβηρικής και γενικότερα των ισπανόφονων παρακλαδιών της, συνεχίζοντας τρόπον τινά το έργο της πρωτοπόρου απωανατολίτικης, προσφέροντας μέσα σε αυτό το διάστημα σπουδαίες δημιουργίες, αλλά και αναδεικνύοντας σημαντικές προσωπικότητες της Έβδομης Τέχνης. Πιθανότατα όμως λόγω έλλειψης καινοτόμων ιδεών, το είδος παραμένει στάσιμο, αναμασώντας όχι μόνο τις ίδιες βασικές θεματικές ιδέες, μα και τις πανομοιότυπες προοπτικές λήψης (στα πλαίσια του τρομάγματος και του εκφοβισμού της πλατείας) επιδεικνύοντας μια επαναληψιμότητα που ναι μεν διατηρεί τα γνώριμα υψηλά στάνταρντς στον σχεδιασμό παραγωγής, πλέον στερείται όμως της πρωτοτυπίας που θα τινάξει τον θεατή από το κάθισμα του. Οπότε κάτι άλλο θα πρέπει να σκεφτείτε και μάλιστα άμεσα Δον Del Toro, την επόμενη φορά που θα ρίξετε παράδες σε ένα πρότζεκτ που θα πάρετε υπό την εποπτεία σας.

Έχοντας υποστεί νευρικό κλονισμό από τα χρέη που τον πνίγουν, ένας μέχρι πρότινος επιτυχημένος επιχειρηματίας, θα δολοφονήσει κατά σειρά συνεργάτες και σύζυγο και θα θελήσει να πράξει το ίδιο με τις δύο νηπιακής ηλικίας κορούλες του, πριν βάλει τέλος στην ζωή του. Τρέχοντας με ιλιγγιώδη ταχύτητα στον χιονιά, το αυτοκίνητο τους θα ντελαπάρει στο παγωμένο οδόστρωμα και ο βαριά τραυματισμένος πατέρας με τα δυο του παιδιά θα βρουν καταφύγιο σε μια εγκαταλελειμμένη καλύβα στην μέση του δάσους, εκεί που λίγο πριν γραφτεί ο αιματηρός επίλογος, μυστηριωδώς ο γονιός θα εξαφανιστεί και τα δύο ανήμπορα κορίτσια θα μείνουν ολομόναχα στην παράγκα δίχως την παραμικρή ελπίδα να επιβιώσουν. Εντελώς αναπάντεχα και απρόσμενα όμως, θα αντιληφθούν πως μια ανεξήγητη δύναμη, βρίσκεται εκεί για να τα προστατέψει...

Για πέντε ολόκληρα χρόνια ο αδελφός του απελπισμένου φονιά, θα δώσει την δική του μάχη να εντοπίσει τα ίχνη των εξαφανισμένων παιδιών. Ώσπου κάποια στιγμή οι προσδοκίες του θα γίνουν αληθινές, καθώς εκείνα θα βρεθούν ζωντανά στο μικρό σπιτάκι στο μέσον της ερημιάς, δίχως όμως να θυμίζουν ανθρώπους αλλά αγρίμια, που δεν μπορούν με τίποτα να προσαρμοστούν στο νέο πολιτισμένο τους περιβάλλον. Επιστήμονες και ειδικοί γιατροί θα πέσουν πάνω τους για να τα επαναφέρουν στην πραγματικότητα, εκείνο που θα διαπιστώσουν όμως είναι πως κοντά τους τόσο καιρό βρισκόταν μια αινιγματική παρουσία, που την αποκαλούν Μητέρα και φρόντισε να ξεπεράσουν σώα και αβλαβή τον τεράστιο κίνδυνο.

Για να συνεχιστούν όμως οι ανατριχίλες εντός της αιθούσης, το μητρικό πνεύμα απαιτείται να μετακομίσει από το ξύλινο καλύβι στην υπερπολυτελή βίλα που τα μικρά ζουν πια, υπό την επίβλεψη του θείου τους, αλλά και της όχι ιδιαίτερων παιδαγωγικών γνώσεων καλής του και να κάνει την εμφάνιση του κάθε φορά που αμφισβητείται ο ρόλος του ως ο επίσημος κηδεμόνας στην ματιά της Λίλι και της Βικτόρια. Για περισσότερο από μια ώρα ο ικανός μαθητής της Del Toro σχολής, Andres Muscietti, δείχνει πως έχει μάθει μια χαρά το μάθημα του, για το πως να παίξει με τις σκιές, τους τρομακτικούς διαδρόμους, τις ντουλάπες τους συριστικούς θορύβους. Η Ringu ατμόσφαιρα που κτίζει ο Λατίνος, όμως, θυσιάζεται σε ένα φινάλε Harry Potterικού ύφους, με επικές διαστάσεις που προσδοκά να αναδείξει το δέσιμο που μπορεί να προκαλέσει στην παιδική ματιά, η φιγούρα της μάνας, ακόμη κι αν δεν είναι η πιο όμορφη ή έστω η πιο ενδεδειγμένη. Και κάπου εκεί ανάμεσα στους γκρεμούς, τους κεραυνούς και τα όχι ιδιαίτερα ποιοτικά CGI το Mama χάνει όλα όσα φοβιστικά με τόσο κόπο είχε κτίσει έως τότε.

Για πες: Αν ψάχνουμε πάντως την έκπληξη, αυτή δεν είναι άλλη από την προέκταση που δίνει στο γνώριμο πια και κορυφαίου επιπέδου ερμηνευτικό της στυλ η Jessica Chastain, που δεν είναι πια η χαμηλών τόνων κοκκινομάλλα σύζυγος, αλλά μια goth / emo εμφάνισης ροκ μπασίστρια, με στενά κολάν και τατού, που δεν διστάζει να ρίχνει άγριες ματιές όταν τα δύο κουτσούβελα που έβαλε στο σπίτι της, της διαλύουν την ηρεμία. Ακόμη και στο διάλειμμα της, πάντως, η υποψήφια για το όσκαρ α γυναικείου ρόλου, κλέβει την παράσταση, ανεβάζοντας ένα σκαλοπάτι παραπάνω το level του θρίλερ, κάτι οι σεναριακές αστοχίες όμως, κάτι τα εμφανή σκηνοθετικά λάθη, δεν το βοηθούν να ξεφύγει από την μετριότητα.






Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική