της Sylvie Testud. Με τους Juliette Binoche, Mathieu Kassovitz, Aure Atika, Danièle Lebrun, François Berléand
Λες και ήταν χθες…!
του zerVo
Θα είχε πραγματικά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, να δινόταν μέσω μιας φανταστικής χρονομηχανής η δυνατότητα στον άνθρωπο να μπορεί να κοιτάξει τον εαυτό του στον καθρέφτη και να τον συγκρίνει μονομιάς σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους. Το απόλυτο σοκ στην κόντρα του πριν με το μετά! Πέρα από τις εμφανείς διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση, αφού ο χρόνος φροντίζει πάντοτε να αφήσει τα σημάδια του στο πρόσωπο, με λίγη προσπάθεια το υποκείμενο μπορεί να κατανοήσει και τις ανατροπές στον χαρακτήρα του, στα συναισθήματα του, στην ψυχή. Η παράμετρος που μεταβάλλεται σε αυτό το φανταστικό πείραμα όμως, είναι με ποιο ακριβώς νιονιό κοζάρει κανείς το είδωλο του. Με εκείνο της δε με μέλλει και φιλελεύθερης νιότητς του? Για με αυτό της περιοριστικής, ισοπεδωτικής και συνήθως ρεαλιστικής του ωριμότητας?
Την βραδιά που θα κλείσει τα 26 χρόνια της ζωής της, η χαριτωμένη και δροσερή Μαρί, θα κάνει το όνειρο της πραγματικότητα, αφού στο γεμάτο πάθος φινάλε της γιορτής της, θα επισημοποιήσει τον έρωτα της για τον γοητευτικό Πολ, έναν ικανότατο στο σχέδιο κομίστα. Για εκείνο που δεν είναι προετοιμασμένη είναι για την έκπληξη που την περιμένει το επόμενο πρωινό, αφού εντελώς αναπάντεχα θα ξυπνήσει την ημέρα των 41ων γενεθλίων της, έχοντας ένα τεράστιο κενό μνήμης δεκαπέντε ολόκληρων ετών. Είναι πλέον παντρεμένη με τον καλό της, έχει αποκτήσει μαζί του ένα πανέμορφο αγοράκι, έχει πετύχει μια σπουδαία επαγγελματική καριέρα, με συνέπεια η εύρωστη οικονομική της κατάσταση, να της επιτρέπει να ζει με όλες τις ανέσεις στο πολυτελές διαμέρισμα με φόντο τον Τουρ Αιφέλ. Αρκετά με τα θετικά όμως…
Τα αρνητικά είναι που οδηγούν την καρδιά στην κατάρρευση. Ο έγγαμος βίος της με τον άντρα της ζωής της σχεδόν έχει συντριβεί και απομένει μόνο μια υπογραφή πριν δοθεί οριστικό τέλος. Τα αγαπημένα της πρόσωπα, είτε έχουν φύγει οριστικά, όπως ο λατρεμένος της πατέρας, είτε δεν επιθυμούν την παραμικρή σχέση μαζί της, όπως η μάνα και η κολλητή της, ελέω της εριστικής και προκλητικής της συμπεριφοράς. Όσο για την ίδια έχει χάσει ολοκληρωτικά το νόημα της ζωής, βουλιαγμένη στις εξαντλητικά πολύωρες χρηματηστηριακές της υποχρεώσεις, που δεν της επιτρέπουν να αφιερώσει χρόνο σε ότι αγαπά. Πόσο άλλαξες κορίτσι μου, μέσα λίγες ώρες?
Για πες:Παρότι επιθυμεί να αναδείξει το βαθύτερο νόημα της αλληγορίας, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της – ταλαντούχας ως ηθοποιού – Sylvie Testud, δεν καταφέρνει παρά να αποτελέσει ένα κακέκτυπο αντίστοιχων μπερδεμάτων χαρακτήρα, που πολλάκις έχει προσφέρει το Χόλιγουντ. Δίχως πραγματική ταυτότητα, μπερδεύεται ανάμεσα στην κομεντί - με κάποια άνοστα Back To The Future αστεία, για τον Obama, τον πεθαμένο Michael Jackson και το Ευρώ - και το περιορισμένης κορύφωσης ερωτικό δράμα, εμφανίζοντας σωρεία σεναριακών κενών, που δεν καταφέρνει να τα καλύψει ούτε η θέληση της πάντα αξιόλογης Juliette Binoche, ούτε κυρίως η ερμηνευτική (αν)ικανότητα του Kassovitz, στον περιορισμένης έκτασης ανδρικό ρόλο. Εν κατακλείδι, μια από τις χαμηλότερης ποιότητος Γαλλικές ταινίες της χρονιάς το La Vie D’Une Autre, που μήτε την φινέτσα των Φραντσέζων διαθέτει, ούτε και κάτι φρέσκο που δεν έχουν επισημάνει (πολύ καλύτερα) άλλοι εξιστορεί.
Τα αρνητικά είναι που οδηγούν την καρδιά στην κατάρρευση. Ο έγγαμος βίος της με τον άντρα της ζωής της σχεδόν έχει συντριβεί και απομένει μόνο μια υπογραφή πριν δοθεί οριστικό τέλος. Τα αγαπημένα της πρόσωπα, είτε έχουν φύγει οριστικά, όπως ο λατρεμένος της πατέρας, είτε δεν επιθυμούν την παραμικρή σχέση μαζί της, όπως η μάνα και η κολλητή της, ελέω της εριστικής και προκλητικής της συμπεριφοράς. Όσο για την ίδια έχει χάσει ολοκληρωτικά το νόημα της ζωής, βουλιαγμένη στις εξαντλητικά πολύωρες χρηματηστηριακές της υποχρεώσεις, που δεν της επιτρέπουν να αφιερώσει χρόνο σε ότι αγαπά. Πόσο άλλαξες κορίτσι μου, μέσα λίγες ώρες?
Για πες:Παρότι επιθυμεί να αναδείξει το βαθύτερο νόημα της αλληγορίας, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της – ταλαντούχας ως ηθοποιού – Sylvie Testud, δεν καταφέρνει παρά να αποτελέσει ένα κακέκτυπο αντίστοιχων μπερδεμάτων χαρακτήρα, που πολλάκις έχει προσφέρει το Χόλιγουντ. Δίχως πραγματική ταυτότητα, μπερδεύεται ανάμεσα στην κομεντί - με κάποια άνοστα Back To The Future αστεία, για τον Obama, τον πεθαμένο Michael Jackson και το Ευρώ - και το περιορισμένης κορύφωσης ερωτικό δράμα, εμφανίζοντας σωρεία σεναριακών κενών, που δεν καταφέρνει να τα καλύψει ούτε η θέληση της πάντα αξιόλογης Juliette Binoche, ούτε κυρίως η ερμηνευτική (αν)ικανότητα του Kassovitz, στον περιορισμένης έκτασης ανδρικό ρόλο. Εν κατακλείδι, μια από τις χαμηλότερης ποιότητος Γαλλικές ταινίες της χρονιάς το La Vie D’Une Autre, που μήτε την φινέτσα των Φραντσέζων διαθέτει, ούτε και κάτι φρέσκο που δεν έχουν επισημάνει (πολύ καλύτερα) άλλοι εξιστορεί.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 2 Αυγούστου 2012 από την Videorama
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική